![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
p.s. Zij die er eventueel gebruik van kunnen maken... Verhoogde tegemoetkoming
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De financiële berichtgeving in de Gazet van Antwerpen is uit op sensatiezucht.
Hun aanklacht is legitiem maar ze maken geen eerlijke vergelijking. In hun vergelijkingen houden ze geen rekening mee dat RIZIV prestaties ook dienen voor verplegend, assisterend, secretaiaats- en faciliterend personeel en voorzieningen te betalen. Je kan ook een vergelijking maken met de totale kostprijs van de kanselarij en het kabinet van de premier met al het betaald personeel met de vastgoedkosten en dit vergelijken met RIZIV prestaties van één arts.
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 28 augustus 2024 om 16:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 28 augustus 2024 om 16:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() die verpleegsters die voor hen werken kosten ook geld, en de faciliteiten die de kliniek hen bied ook (administratie, parking, wachtzaal, scanners, echo, RX etc...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet er rekening mee houden dat de staat grotendeels die erelonen draagt. In het belang van de belastingbetaler is het niet verkeerd dat dat in toom wordt gehouden.
Men worstelt daar al decennia mee. Herinner je de confrontaties van regeringen met artsensyndicaten.
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En toch… gisteren was ik in het olv Aalst op bezoek. De infrastructuur wordt allesbehalve onderhouden. In enkele liften van de oude blok hangen de spotjes aan hun stroomdraden te bengelen, hangt een bedieningspaneel los, de vloer bekleding staat op een bobbel….en in de kamers zijn er ook tal van gebreken die niet hersteld worden. Bedroevend voor patiënt en wie er moet werken.
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dan moeten we wel een pak minder sociale zekerheid betalen hé. In uw voorstel moeten degenen die zorgen voor de centen, alles zelf betalen. En de armoedzaaiers (meestal te lui om te werken) krijgen alles in de schoot geworpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die is toch peperduur bij ziekenhuizen! Als ik plasma ga geven, ben ik iets meer dan 1 uur op de parking, ik krijg dan steeds de uitnodiging om (minstens) 3 euro te betalen. Gelukkig krijgen wij een uitrijticket. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de nieuwe gebouwen, gepland voor 2025 voor het AZ OLV Aalst mag kosten vind ik niet onmiddellijk terug.
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Per capita is België wereldrecordhouder overheidsuitgave. Extra inkomsten en overheidsbesparingen mogen in geen geval leiden tot lastenverlaging.
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Huisartsentekort.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb er (hout vasthouden) nog nooit gebruik van dienen te maken behalve zoals jij een jaarlijkse controle. Voor mij hoeft die 50€ niet terugbetaald te worden. En zoals ik al zei het stimuleert overconsumtie. Wat voor mij belangrijk is, is dat als ik ooit een dure behandeling nodig heb mij dat geen fortuin kost.
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb 43 jaar afgedragen aan de staat. Omdat ik door het harde werken en de vele overuren die ik maakte (ook veel SZ betaald), zou ik nu niets mogen terugkrijgen als ik naar de dokter moet gaan. Denkt u echt dat de Vlaming zo gek is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Twee keer winst! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga eens naar die communistische dokters. Daar is een visite volledig gratis. Een kind van een vriend van mij moest daar stage lopen. De mensen worden daar ontvangen aan een balie, waarna ze een briefke krijgen waarmee ze naar de dokter moeten gaan. Op dat briefke staat meestal: Onderzoek is niet nodig, schrijf er nog drie weken bij, en maak een afspraak voor achter 2 weken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Let wel, ik sta volledig achter de terugbetaling voor ‘arme’ mensen.
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() beste manier om arme mensen arm te houden.
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een problematiek. Een andere problematiek is de artseneed. De artseneed verplicht doctors mensen in acute situaties te redden. Als men de incasso aan de artsen overlaat, zadel je hen op met nog extra kosten. Of erger... Ze stellen eerst vragen over je solvabiliteit.
![]() |
![]() |