Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
|
Discussietools |
27 augustus 2024, 11:55 | #1 | |
Europees Commissaris
|
Vlaamse welzijnsnota
Volgens de welzijnsnota van de Vlaamse regering is een vechtscheiding gelijk aan kindermishandeling.
De welzijnsnota van de Vlaamse regering is kinderwelzijn te misbruiken voor controle over het gedrag van ouders. https://p-magazine.com/nl/articles/v...ermishandeling Vlaamse staatsbemoeienis in het privéleven van gezinnen door nva-paljas van diependaele die meent het wiel te hebben uitgevonden, een open deur intrapt - want voor de rechtspraak stonden kinderen altijd al centraal bij (v)echtscheidingen - en hij dus al afgaat als een gieter. Net zoals bij zijn eerdere blunder waar hij meende een pluim in zn gat te kunnen steken door te beweren dat het zijn verdienste was dat werklozen (sociale huurders!!) zich verplicht moesten inschrijven bij de vdab maar dat al jarenlang een vereiste was voor alle werklozen. Een nieuw, verzonnen welzijnsnota als toekomstig, Vlaams regeerakkoord. Nu maakt de vlaamse nva-dievenbende al een "welzijnsnota" om zich te kunnen bemoeien met het privéleven van elk vlaams gezin..... Het welzijn van kinderen bij echtscheidingen wordt door vlaamse nva-regering misbruikt om ouders stevig onder controle te krijgen door het sturen van ouderlijk gedrag tot zelfs sanctioneren bij ongehoorzaamheid aan de roverheid. Typisch dictatoriaal en psychopatisch machtsmisbruik van nva met ook nog kindermisbruik. https://p-magazine.com/nl/articles/v...ermishandeling Walgelijke nva-bende, ze zijn nog erger dan de fascistische chinezen en communistische russen samen!!! Citaat:
Ze hebben de verzorgingstaat, ziekenzorg en huisartsen nog niet genoeg afgebroken. Deze keer gebruikt lepe nva het welzijn van kinderen als drogreden voor het doel van verregaande staats-en machtscontrole met schending van het privéleven van de burgers.
28 augustus 2024, 11:11 | #2 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
P-Magazine??? Als bron?? Is dat geen onderdeel van de door u gehate leugenpers? Citaat:
Citaat:
Daarnaast kon je ook perfect 'ten laste' zijn van je partner. Die dan minder belasting ging betalen om zo je misgelopen uitkering deels te compenseren. En als je ten laste was van je partner moest je je niet inschrijven bij de VDAB. Dat alle werklozen zich al jaren verplicht in moesten schrijven bij VDAB is dus onzin. Ik weet overigens ook niet waarom dat in deze discussie van toepassing zou zijn. Het lijkt dat jij eerder het bashen van NVA voor ogen hebt dan dat je daadwerkelijk kritiek op het plan van Van Diependaele hebt. Citaat:
Wat is je probleem ermee? Citaat:
Nog voorbeelden? Citaat:
Want je ligt hier maar te razen over de (r)overheid en de NVA maar waar het plan voor gemaakt is (het welzijn van kinderen) heb ik je nog niet gehoord? Interesseert kinderwelzijn jou niet? Vind je NVA-bashen belangrijker dan kinderwelzijn? Super bron hoor!!! Waar is de tijd dat ik van jou naar mijn voeten kreeg omdat ik onbetrouwbare bronnen als VRT gebruikte (in een draad die je overigens zelf begon met een quote van VRT). Maar kom... Citaat:
Waarom je zo tekeer gaat over een plan dat kinderwelzijn moet bevorderen? Heb jij iets tegen kinderen ofzo? Citaat:
Ik krijg meer en meer de indruk dat het jou enkel en alleen om het NVA-bashen te doen is. Je post is immers bijna rond en je hebt nog met geen woord gerept over wat je probleem is met het plan. Je hebt zelfs nog met geen woord gerept over de inhoud van het plan. Rare draad is dit. Citaat:
De staat mag zich niet moeien, zelfs als ouders hun kinderen de duvel aan doen. Want dan schenden ze het privé-leven van die mensen. Soit, 't is uw mening natuurlijk maar ik vrees dat je weinig bijval gaat vinden voor meningen als "De overheid mag zich niet moeien met ouders die hun kinderen door een hel laten gaan."
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 28 augustus 2024 om 11:12. |
||||||||||
28 augustus 2024, 13:21 | #3 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
Omdat er in de OP met geen woord gerept wordt over de inhoud van het voorstel heb ik het P-magazine artikel eens doorgenomen.
Weten waarover het gaat lijkt mij in deze misschien geen overbodige luxe. Wat citaten: Citaat:
Citaat:
In de volksmond "de kinderen zijn altijd de dupe". Citaat:
Helaas zijn er nog steeds mensen die zo'n aanmaning wel degelijk nodig hebben. Als je jezelf goed genoeg acht om ouder te zijn moet je die verantwoordelijkheid maar opnemen ook. Het gaat hier over kinderen. Als niksnutten van ouders er zich niks van aantrekken moet de overheid ingrijpen. Wie gaat het anders doen? Citaat:
Nogmaals: als je ouder wil spelen moet je maar zorgen dat je dat op een fatsoenlijke manier doet. En mensen die hier tegen zijn... Tsja? Ik vraag mij af: zijn die dan zo erg tegen overheidsinmenging dat ze zelfs kinderwelzijn er voor op het spel willen zetten? Citaat:
Ouders die hun kinderen een lege brooddoos meegeven mogen voor mijn part gerust beschouwd worden als kindermishandelaars. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het gaat hier over kinderwelzijn. Daar een politiek spelletje van maken is nog geen klein beetje not done. Kortom: ik zie niet direct in wat er mis is met het voorstel. Het gaat inderdaad om 'overheidsinmenging' maar als het over een groep gaat die zichzelf niet kan beschermen (kinderen) lijkt mij dat geen overbodige luxe. Ik begrijp trouwens niet dat er mensen bestaan die zich meer zorgen maken om de overheidsinmenging dan dat ze tevreden bij met het beschermen van kinderen... Of die van zo'n voorstel een politiek spelletje willen maken door een bepaalde partij te bekritiseren zonder ook maar 1 woord vuil te maken over de inhoud van het voorstel. Hoe onbeschaamd kan je zijn?
28 augustus 2024, 22:23 | #4 |
Europees Commissaris
|
Mijn nicht (26jaar) is lerares in het 3e leerjaar. Ze heeft 30 leerlingen inde klas. 17 spreken onvoldoende Nederlands waarvan 3 kinderen geen Nederlands spreken. Begin er maar aan.
Bij wie ligtt de fout. De school? De lereres of de ouders? Aan u de keuze. |
29 augustus 2024, 08:03 | #5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
29 augustus 2024, 08:23 | #6 |
Europees Commissaris
|
|
29 augustus 2024, 08:42 | #7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Want in principe kan je stellen dat je kind niet de noodzakelijke taal leren ook een vorm van mishandeling is. Maar dat wordt natuurlijk ingewikkeld als die ouders zelf geen Nederlands spreken. Je kan ze dan natuurlijk moeilijk kwalijk nemen dat ze hun kind naar school sturen om daar Nederlands te leren. Iemand een taal leren die je zelf niet of amper machtig bent gaat natuurlijk ook niet lukken. Bovendien denk ik dat het in het voorstel van het onderwerp van deze draad het niet zozeer gaat over onderwijs maar eerder over de relatie tussen kind en ouder.
2 september 2024, 09:00 | #8 |
Secretaris-Generaal VN
|
Maar het is weer typisch eh...
Een draad starten over een NVA-plan, heel de openingspost gebruiken om flink te keer te gaan tegen de NVA maar met geen letter over het plan zelf reppen. En als er dan later toch mensen blijken te zijn die over het plan willen discussiëren de draad laten rotten. Maw deze draad gaat niet over dat NVA plan. Deze draad was niet meer dan de zoveelste poging om eender welke gelegenheid aan te grijpen om wat over de NVA te gaan zeiken. Wat er met kinderen gebeurt in een echtscheiding interesseert de TS geen hol. Het was leuk om op kap van hun miserie de NVA nog eens door het slijk te sleuren. Zo schaamteloos heb ik het nog maar zelden gezien.