![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil voor godsdienstonderricht nergens belastingen voor betalen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of unieke vaardigheden naar de kloten helpen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En of ouders al beslist hebben hun kinderen naar een andere school te sturen.
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat dit meer in traditioneel onderwijs gebeurt. De overheid won daar teveel voet en kan haar plebs te maklelijk beïnvloeden waarna ze geloven er goed aan te doen.
Steiner is wat menselijker en veel minder staatspropaganda en vijandsbeelden.
![]() |
#207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wij niet voor abortus en gendercare. Zover onze vrije wil van ons beide.
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoop dat de dokter er op tijd bij was, man. Ik schreef in bericht 103 in dit topic dat ik het geen goed idee vind van die school.
Think I forgot how to be happy. Something I'm not but something I can be. Something I wait for. Something I'm made for. Laatst gewijzigd door dalibor : 1 september 2024 om 19:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik probeer altijd een eerlijke discussie te voeren en hetgeen je schrijft is waar.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 september 2024 om 20:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je stelling over Evenepoel was ook waar. Ik wist dat hij in Monaco had gewoond en ging ervan uit dat je daar op doelde. Maar blijkbaar is hij daar weggegaan en zegt hij intussen dat hij mogelijk op termijn weer naar daar zou gaan.
![]() |
![]() |
#211 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is alleszins de meest gesproken taal ter wereld maar allesbehalve de meeste verspreide. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 september 2024 om 08:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zal men in de scholen waar men Arabisch gaat geven, waar men in de EU totaal geen boodschap aan heeft, alle leerlingen een vertaalcomputer moeten geven, zakformaat?
Er zijn er al verschillende verkrijgbaar zoals bvb. Vasco M3 Vertaalcomputer - Draagbare Vertaler + Gratis Internet
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allez hop. We zijn al aan meer dan 1 school. De ballon goed blijven opblazen hé.
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och, we moeten het pragmatisch bekijken. Neem nu iemand die werkt voor een baggeronderneming (Deme, De Nul, Van Oord) met een opdracht in het Midden-Oosten. Iemand die Arabisch behoorlijk kan spreken is dan goud waard.
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nu gaat de discussie er al over dat een onbepaald aantal scholen dat zouden moeten. Geef toe, een typevoorbeeld van hoe het initieel probleem wordt opgeblazen naarmate de discussie vordert.
![]() |
![]() |
#218 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want voor degenen die het niet gevolgd hebben lijk ik nu natuurlijk degene die grote voorstander is van Arabische les. Dit schreef ik oa: Citaat:
En: Citaat:
Kortom: mij leek dat, zelfs op een overwegend rechts forum als dit, niet onmiddellijk een stok in het hoenderhok. Maar als je dan even kijkt naar de eerste reakties zie je hoe hard ik me op dat punt vergist had. De eerste reaktie gaat al over godsdienst en over hoe de school van naam zou moeten veranderen. In de tweede ben ik MO-cultuur aan't promoten. En wordt daarvoor 'alles in het werk gesteld'... De derde gaat over hoe onze scholen septische putten zijn en staat bol van scheldwoorden. Pas daarna is er iemand die vraagt hoe de maatschappij er beter van kan worden al haalde ik dat in mijn eerste post volgens mij al aan (veel voorkomende taal in ons land). Daarna zijn die lessen nog een 'extraatje toegeven' aan islam en arabieren (geen idee hoe die er iets mee vooruit zijn, die kennen immers al arabisch) En voor we op pagina 2 zijn is zelfs het risico dat Vlamen met hun buren Arabisch gaan spreken een argument tegen. Dus ja: alles was goed om het 'probleem' van in het begin tot absurde proporties op te blazen.
![]() |
![]() |
#219 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nope.
Citaat:
Citaat:
Maar u formuleert het zo met de vergelijking naar Frans, Duits, Engels dat 2 uur in het laatste jaar middelbaar veel te weinig lijkt.
![]() |
![]() |
#220 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kunnen de zandnegers die hier lopen niet voor deze paar jobs solliciteren?