Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2024, 12:46   #941
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Dus, voor jou dan ondanks alles nog liever Trump dan Harris, omdat Harris VS internationaal VS zal versterken terwijl onder Trump VS internationaal eerde zal verzwakken. Is dat de redenering?

https://forum.politics.be/showthread...9#post10405769

Feel free om de poll zo aan te vullen.
Uiteindelijk maakt het niet veel verschil. Ook niet voor Europa. Zolang er brood en spelen zijn reageren de meesten zoals de Oost Duitsers die geen probleem hadden met de Sovjet overheersing.

Moest ik in de VS wonen en kunnen meestemmen (uiteindelijk zijn wij Europeanen ondertussen tweederangs burgers in dit imperium, zonder stemrecht, maar wel nog palaver recht of uithoek forums) zou ik Jill Stein stemmen. Harris dient niet beloond te worden voor de de facto steun van het Biden regime aan de Gaza genocide. En Trump maakt geen verschil op dat gebied.

Op de tweede plaats zou ik Trump een mager voordeel van de twijfel geven op Harris. Kennedy zowel als Tulsi Gabbard komen me over als integere politici die echt inzitten met de bevolking van hun land. Ze steunen Trump deze keer. Wie weet zou Trump 2 iets minder imperialistisch en iets meer republikeins (in de zin van de republiek niet de partij) zijn dan Harris. En in ieder geval minder een handpop en meer zijn eigen figuur.

Laatst gewijzigd door Bach : 2 september 2024 om 12:52.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2024, 12:50   #942
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Uiteindelijk maakt het niet veel verschil. Ook niet voor Europa. Zolang er brood en spelen zijn reageren de meesten zoals de oost Duisters die geen probleem hadden met de Sovjet overheersing.

Moest ik in de VS wonen en kunnen meestemmen (uiteindelijk zijn wij Europeanen ondertussen tweederangs burgers in dit imperium, zonder stemrecht, maar wel nog palaver recht of uithoek forums) zou ik Jill Stein stemmen. Harris dient niet beloond te worden voor de de facto steun van het Biden regime aan de Gaza genocide. En Trump maakt geen verschil op dat gebied.

Op de tweede plaats zou ik Trump een mager voordeel van de twijfel geven op Harris. Kennedy zowel als Tulsi Gabbard komen me over als integere politici die echt inzitten met de bevolking van hun land. Ze steunen Trump deze keer. Wie weet zou Trump 2 iets minder imperialistisch en iets meer republikeins (in de zin van de republiek niet de partij) zijn dan Harris. En in ieder geval minder een handpop en meer zijn eigen figuur.
Dus toch Trump boven Harris, ook voor jou.

Straf...
Oud 2 september 2024, 12:55   #943
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus toch Trump boven Harris, ook voor jou.

Straf...
Straf he. Verschillende ultra rechtsen willen Harris deze keer. Ze zijn bang en hangen aan de rokken van daddy.

Laatst gewijzigd door Bach : 2 september 2024 om 12:56.
Oud 2 september 2024, 13:16   #944
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goh, anders formuleren dan.

Als je MOEST kiezen, wie zou je dan nemen? Trump of Harris

Of, nog anders, negatief geformuleerd. Welke van de 2 zie je als de grootste bedreiging? Trump of Harris?
Dit is een politiek forum, dus ik zal een politiek antwoord geven;

Mijn voorkeur gaat uit, overal ter wereld, naar politici die trachten een libertarische maatschappij te verwezenlijken.

Ik kan echter hier geen sereen debat meer voeren met posters die de afkeur voor de ene aanzien als een goedkeuring van de andere. Zie ook heel de discussie rond Oekraïne en Putin.
Oud 2 september 2024, 13:25   #945
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Straf he. Verschillende ultra rechtsen willen Harris deze keer. Ze zijn bang en hangen aan de rokken van daddy.
Ja, straf. Dat ge Harris als een gevaarlijker/autoritairder leider ziet dan Trump.

Qua ultra-rechtste steun, ik weet niet waar ge dat haalt hoor. Ik denk dat alle white supremasists achter Trump staan, NIET achter Harris. Ik vraag me af welke ultra rechtsen je dan bedoelt...
Oud 2 september 2024, 13:28   #946
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht

Mijn voorkeur gaat uit, overal ter wereld, naar politici die trachten een libertarische maatschappij te verwezenlijken.

Ik kan echter hier geen sereen debat meer voeren met posters die de afkeur voor de ene aanzien als een goedkeuring van de andere. Zie ook heel de discussie rond Oekraïne en Putin.
I get that.

Maar, spreek uw wens nu eens uit. Het wordt sowieso Trump of Harris. Eén van die 2 wordt de nieuwe Amerikaanse president.

Wie wens je dat het haalt?

Als je eerlijk bent, dan zou je Trump antwoorden. Misschien niet uit volle overtuiging, maar uit grotere afkeuring van Harris. Dat blijkt namelijk uit je vele reacties over Trump.

Durf je dat dan ook echt uit te spreken?

Feel free om de poll in te vullen, als je durft

Oud 2 september 2024, 14:17   #947
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zo eentje met "mijn lichaam, mijn vrijheid"?

Citaat:
Ik denk dat her eerder te maken heeft met de onmogelijke spreidstanden die je moet ondergaan als je jezelf in het kamp van Trump, Musk, Thiel, Ackman, Sacks, Kennedy, ... plaatst.
Oud 2 september 2024, 15:02   #948
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Terecht. Ze hebben geen zin om geagresseerd, vernietigd, verkracht en vermoord te worden zoals de Oekraïners.

Onze Europese elites zijn totaal geen match voor de Russische nazi's, net zoals ze geen match waren voor de Duitse nazi's in de jaren '30.

Net zoals toen hebben we de Britten en vooral de Amerikanen nodig om hier een minimaal vrij en welvarend leven te behouden.
Oud 2 september 2024, 15:02   #949
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Libertariër met tjevenstreken ?
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2024, 15:51   #950
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Terecht. Ze hebben geen zin om geagresseerd, vernietigd, verkracht en vermoord te worden zoals de Oekraïners.

Onze Europese elites zijn totaal geen match voor de Russische nazi's, net zoals ze geen match waren voor de Duitse nazi's in de jaren '30.

Net zoals toen hebben we de Britten en vooral de Amerikanen nodig om hier een minimaal vrij en welvarend leven te behouden.
Klopt, en dat is totnogtoe vrij aardig gelukt de voorbije 80jaar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2024, 15:56   #951
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, straf. Dat ge Harris als een gevaarlijker/autoritairder leider ziet dan Trump.

Qua ultra-rechtste steun, ik weet niet waar ge dat haalt hoor. Ik denk dat alle white supremasists achter Trump staan, NIET achter Harris. Ik vraag me af welke ultra rechtsen je dan bedoelt...
Zie forum.
Oud 2 september 2024, 16:26   #952
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Handpop van wie?
relative to you
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2024, 16:26   #953
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Zo eentje met "mijn lichaam, mijn vrijheid"?

Ik denk dat her eerder te maken heeft met de onmogelijke spreidstanden die je moet ondergaan als je jezelf in het kamp van Trump, Musk, Thiel, Ackman, Sacks, Kennedy, ... plaatst.
Mijn lichaam, mijn vrijheid. Ook voor de ongeboren mens, en ook de vrijheid een mening te mogen hebben, en deze te mogen uiten.

Jij bent intellectueel te weinig ontwikkeld om verder te kunnen kijken dan de "kampen" die anderen voor jou hebben gemaakt. Ik plaats mij in geen enkel kamp. Jij plaatst mij daarin.
Dat is het hele punt.
Oud 2 september 2024, 16:32   #954
gunter5148

Standaard

Citaat:
I get that.

Maar, spreek uw wens nu eens uit. Het wordt sowieso Trump of Harris. Eén van die 2 wordt de nieuwe Amerikaanse president.

Wie wens je dat het haalt?

Als je eerlijk bent, dan zou je Trump antwoorden. Misschien niet uit volle overtuiging, maar uit grotere afkeuring van Harris. Dat blijkt namelijk uit je vele reacties over Trump.

Durf je dat dan ook echt uit te spreken?

Feel free om de poll in te vullen, als je durft

Ik heb geen wens om uit te spreken, buiten de wens dat de totalitaire weg die ingeslagen werd, zo spoedig mogelijk terug verlaten wordt.

En als je voor Harris kiest, dan kies je voor een verder zetting van het huidige beleid, geïnstigeerd achter de schermen. Als je voor Trump kiest, ik zou begot niet weten wat er dan gebeurt, buiten het feit dat zijn akties tijdens zijn eerste termijn mij danig hebben teleurgesteld.

Alleen al dat jij suggereert dat ik pas "eerlijk" ben als ik toegeef dat ik trump boven harris zou prefereren, bewijst dat een sereen debat niet meer mogelijk is, en dat het allemaal verworden is tot een stellingen-oorlog.

Zielig tot in het kwadraat.
Oud 2 september 2024, 16:34   #955
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent intellectueel te weinig ontwikkeld
Oud 2 september 2024, 17:07   #956
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Hetzelfde geldt blijkbaar voor jou, als het enige wat je op die feitelijke vaststelling kan antwoorden een emoji is.

Wij tegen zij.

Verdeel en heers.

En jij kan daar evenmin doorkijken.

Je zit vast in 40-45 getuigen je avatars, en je bent niet in staat om in te zien dat uitkomst van aktie niet gelijk is aan dezelfde intentie.

Ooit waren de nazi's de slechten, en de angelsaken hebben ons gered, dus alles wat de angelsaksen doen is per definitie goed en correct, nu tot in de eeuwigheid.

Dat is het niveau dat je haalt. En als de discussie dieper gaat, dan kan je niet meer prevelen dan "maar putin/maar trump/ maar eenieder die het niet eens is met mij."

zoals ik voltian ook al zei, het niveau van dit forum is te laag om nog een genuanceerde discussie over feiten te hebben.
Het is gewoon een stellingen-oorlog.

Uw emoji is tekenend daarvoor.
Oud 2 september 2024, 17:57   #957
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Moslims alhier stemmen veelal Links, maar daarom zijn die moslims niet opeens Links progressief en is de Linkse politiek daarom niet automatisch Islamitisch.

De White extremists stemmen op Trump niet vanwege zijn politiek die eigenlijk eerder links is maar omdat ze hem meer vertrouwen vanwege zijn open niet-politiek karakter. Voordat Trump er was wou Bernie Sanders bijvoorbeeld ook de grens met Mexico sluiten, dat was een links thema. Nu opeens is dat wit extreem rechts.

Idem voor geen censuur en online vrijheden, dat was oorspronkelijk een links progressief standpunt. Rechts wou dat inperken toen, nu is dat compleet het omgekeerde.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2024, 18:01   #958
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen al dat jij suggereert dat ik pas "eerlijk" ben als ik toegeef dat ik trump boven harris zou prefereren, bewijst dat een sereen debat niet meer mogelijk is, en dat het allemaal verworden is tot een stellingen-oorlog.

Een sereen debat... zegt degene die iedereen die kritiek heeft op Trump als een communist bestempelt.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2024, 18:02   #959
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb geen wens om uit te spreken, buiten de wens dat de totalitaire weg die ingeslagen werd, zo spoedig mogelijk terug verlaten wordt.

En als je voor Harris kiest, dan kies je voor een verder zetting van het huidige beleid, geïnstigeerd achter de schermen. Als je voor Trump kiest, ik zou begot niet weten wat er dan gebeurt, buiten het feit dat zijn akties tijdens zijn eerste termijn mij danig hebben teleurgesteld.

Teleurstellend, deze houding.

Het is echt glashelder dat je afkeer voor Harris veel groter is dan voor Trump. Dat blijkt uit deze post en eigenlijk quasi elke andere post, als het over Trump gaat.
Logischerwijs, betekent dat dat je meer wenst dat Trump president wordt en niet Harris. Al dan niet met tegenzin.

Maar om dat dan gewoon toe te geven, dat is dan weer te veel gevraagd. Louter de vraag stellen is zielig zelfs.

Teleurstellend

Laatst gewijzigd door Voltian : 2 september 2024 om 18:02.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2024, 18:03   #960
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zie forum.
Zie forum?

Verklaar u nader…

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be