Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2024, 17:25   #1041
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Oei, dat klinkt niet zo goed.

Ge kunt daar gelukkig wel pillen voor krijgen.

Of anders leest ge maar niet wat ik schrijf, hé, als het daaraan zou liggen.

MIJ doet het in elk geval véél plezier dat een door z'n neus sprekende cry baby als Stephen Miller dezer dagen helemaal door het lint aan het gaan is, en dat scum bags als Jesse Waters en Sean Hannity (allebei van Fox News) op het punt staan in prime time elkaars broeken vol te kakken met onverholen castratie-angst en gefrustreerde misogynie.

Oh Happy Days!

Ik had het over uw bloeddruk. Maar ja, wat kan het mij schelen als gij een aneurysma krijgt hé
Oud 5 september 2024, 20:29   #1042
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Bruine mensen die niet werken leven van een uitkering.
Blanke mensen die niet werken, worden miljoenen rijk.

Is dat wat je bedoelt met wit privilege?

Of is het dat 95% van de uitvindingen die de industriële revolutie inluidden, en ons brachten bij smartphones en inplantbare chips, omwille van het feit dat die smerige blanke al die uitvindingen ging pikken bij zijn bruine broeder?

Wat IS dat eigenlijk, "wit privilege?"

Of anders; als ge nen blanke naar midden-amerika zendt, krijgt die daar dan ook privileges?

De vraag stellen is ze beantwoorden natuurlijk; opkomen voor uw eigen ras, zoals rassen-broeders plegen te doen, is enkel ver die nie-blankes nog bon-ton?

Nee?

Wa peisde dat er zou gebeurd zijn met een 'neger' die zich van in het prille begin van z'n bestaan had gedragen als den Donald?

Ik zal het u zeggen: die 'neger' zou het einde van de jaren '70 niet gehaald hebben: na nog geen tiende van de stoten die den Donald zich kon & mocht permitteren zouden lynch mobs uit ALLE 50 staten van de U$A - Alaska en Hawaii inbegrepen - er samen jacht op gemaakt hebben tot ze hem te stekken hadden.

DAT is het "White Privilege" waar Saint-Donald-Of-Maralago van profiteerde/profiteert.

(Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor zowat alle pathetische 'bleekscheten' die dag in dag uit op "Fox" een eindeloze stroom giftige hatelijkheden uit hun mottige tetter kunnen & mogen laten ontsnappen.)

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 5 september 2024 om 20:34.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2024, 20:31   #1043
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had het over uw bloeddruk. Maar ja, wat kan het mij schelen als gij een aneurysma krijgt hé
Oh, maar ik heb geen problemen met mijn bloeddruk.

Ik drink geen alcohol meer, ik rook niet meer, ik zorg steeds beter voor mezelf.

Maar inderdaad: het zou u eigenlijk niks mogen kunnen schelen.

Oud 5 september 2024, 21:35   #1044
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Trump vertelt zijn plan om childcare in de V.S. goedkoper te maken:

Well, I would do that, and we’re sitting down — you know, I was, somebody — we had Senator Marco Rubio, and my daughter Ivanka was so impactful on that issue. It’s a very important issue. But I think when you talk about the kind of numbers that I’m talking about, that — because the childcare is childcare — there’s something, you have to have it in this country. You have to have it. But when you talk about those numbers compared to the kind of numbers that I’m talking about by taxing foreign nations at levels that they’re not used to — but they’ll get used to it very quickly — and it’s not going to stop them from doing business with us; but they’ll have a very substantial tax when they send product into our country. Those numbers are so much bigger than any numbers that we’re talking about, including childcare, that it’s going to take care — we’re going to have, I look forward to having no deficits within a fairly short period of time, coupled with the reductions that I told you about on waste and fraud and all of the other things that are going on in our country because I have to stay with childcare. I want to stay with childcare. But those numbers are small relative to the kind of economic numbers that I’m talking about — including growth — but growth also headed up by what the plan is that I just told you about. We’re going to be taking in trillions of dollars. And as much as childcare is talked about as being expensive, it’s, relatively speaking, not very expensive compared to the kind of numbers we’ll be taking in. We’re going to make this into an incredible country that can afford to take care of its people, and then we’ll worry about the rest of the world. Let’s help other people, but we’re going to take care of our country first. This is about America first. It’s about “Make America Great Again.” We have to do it because right now we’re a failing nation, so we’ll take care of it. Thank you.

Onsamenhangende wartaal, en niet eens het begin van een concreet antwoord.

Indien Biden een dergelijk antwoord zou geven, zou hij – terecht – stevig bekritiseerd worden.

De Trump-aanhangers hier zullen wel weer totaal blind zijn voor de nonsens die hij uit zijn botten slaat.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2024, 22:56   #1045
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oh, maar ik heb geen problemen met mijn bloeddruk.

Ik drink geen alcohol meer, ik rook niet meer, ik zorg steeds beter voor mezelf.

Maar inderdaad: het zou u eigenlijk niks mogen kunnen schelen.

Goed voor jou! Dan ga je kerngezond dood gaan.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 5 september 2024 om 23:06.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2024, 23:00   #1046
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht

Well, I would do that, and we’re sitting down — you know, I was, somebody — we had Senator Marco Rubio, and my daughter Ivanka was so impactful on that issue. It’s a very important issue. But I think when you talk about the kind of numbers that I’m talking about, that — because the childcare is childcare — there’s something, you have to have it in this country. You have to have it. But when you talk about those numbers compared to the kind of numbers that I’m talking about by taxing foreign nations at levels that they’re not used to — but they’ll get used to it very quickly — and it’s not going to stop them from doing business with us; but they’ll have a very substantial tax when they send product into our country. Those numbers are so much bigger than any numbers that we’re talking about, including childcare, that it’s going to take care — we’re going to have, I look forward to having no deficits within a fairly short period of time, coupled with the reductions that I told you about on waste and fraud and all of the other things that are going on in our country because I have to stay with childcare. I want to stay with childcare. But those numbers are small relative to the kind of economic numbers that I’m talking about — including growth — but growth also headed up by what the plan is that I just told you about. We’re going to be taking in trillions of dollars. And as much as childcare is talked about as being expensive, it’s, relatively speaking, not very expensive compared to the kind of numbers we’ll be taking in. We’re going to make this into an incredible country that can afford to take care of its people, and then we’ll worry about the rest of the world. Let’s help other people, but we’re going to take care of our country first. This is about America first. It’s about “Make America Great Again.” We have to do it because right now we’re a failing nation, so we’ll take care of it. Thank you.

Indien Biden een dergelijk antwoord zou geven, zou hij – terecht – stevig bekritiseerd worden.

De Trump-aanhangers hier zullen wel weer totaal blind zijn voor de nonsens die hij uit zijn botten slaat.
Hij zegt gewoon dat importheffingen voor de betaalbaarheid van gezondheidszorg gaan zorgen.
Dat jij dat niet begrijpt is jouw probleem, hoewel het een stom plan is.

Maar goed dat we over beleid in plaats van persoonlijkheid kunnen praten.

Hoe zou jij de kindjes hun gezondheidszorg betalen?

Of nog belangrijker, wat is het plan van harris dan?

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 5 september 2024 om 23:03.
Oud 5 september 2024, 23:08   #1047
gunter5148

Standaard

Citaat:
Wa peisde dat er zou gebeurd zijn met een 'neger' die zich van in het prille begin van z'n bestaan had gedragen als den Donald?

Ik zal het u zeggen: die 'neger' zou het einde van de jaren '70 niet gehaald hebben: na nog geen tiende van de stoten die den Donald zich kon & mocht permitteren zouden lynch mobs uit ALLE 50 staten van de U$A - Alaska en Hawaii inbegrepen - er samen jacht op gemaakt hebben tot ze hem te stekken hadden.

DAT is het "White Privilege" waar Saint-Donald-Of-Maralago van profiteerde/profiteert.

(Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor zowat alle pathetische 'bleekscheten' die dag in dag uit op "Fox" een eindeloze stroom giftige hatelijkheden uit hun mottige tetter kunnen & mogen laten ontsnappen.)
We zijn allemaal ooit slaven geweest.
En zijn het nu terug.
Ik heb wat dat betreft medelijden met niemand.
Oud 6 september 2024, 00:12   #1048
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

If Republicans Want to Win, They Need Trump to Lose — Big

Hopelijk zien de Amerikanen niet te laat in dat zij zich serieus vergist hebben???

p.s.

Poetin steunt de Amerikaanse Democratische presidentskandidaat Harris: “Ze heeft een aanstekelijke lach”

Die heeft iets aan zijn ogen????

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 september 2024 om 00:15.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2024, 07:42   #1049
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er is geen enkel concreet politiek relevant onderwerp waar Trump met kennis van zaken en met duidelijke zinnen over kan spreken.
Elk antwoord doet denken aan een leerling die een spreekbeurt over Tolstojs "Oorlog en Vrede" moest geven, maar vergat het boek te lezen. Hij brabbelt dan tien minuten over oorlog, vrede, met diepzinnige bemerkingen als "oorlog is slecht en veel mensen sterven vrede is beter".

We weten echter sinds 2016 dat dit weinig uitmaakt voor zijn aanhang.
Ze steunen hem omdat ze weten (of denken te weten) dat zijn vijanden ook hun vijanden zijn. Dieper gaat het niet.
relative to you

Laatst gewijzigd door Knuts : 6 september 2024 om 07:45.
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2024, 07:43   #1050
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij zegt gewoon dat importheffingen voor de betaalbaarheid van gezondheidszorg gaan zorgen.
Dat jij dat niet begrijpt is jouw probleem, hoewel het een stom plan is.

Maar goed dat we over beleid in plaats van persoonlijkheid kunnen praten.

Hoe zou jij de kindjes hun gezondheidszorg betalen?

Of nog belangrijker, wat is het plan van harris dan?
Niemand die het weet
relative to you

Laatst gewijzigd door Knuts : 6 september 2024 om 07:46.
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2024, 10:43   #1051
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) Goed voor jou!

2) Dan ga je kerngezond dood gaan.

1) Ja, dat vind ik ook, dank je.

2) Dat is alleszins mooi meegenomen, en het scheelt ook in de portemonnee, maar het komt er vooral op aan voldoende lichamelijk fit en voldoende helder van geest te blijven ten einde mij zo lang mogelijk te kunnen amuseren met (drijf- en klop-)jacht op fascisten.

Zo zou ik als ik eenmaal op pensioen ben safari's willen organiseren: een hele zondagnamiddag lang vanachter het stuur of vanuit de laadbak van een "4x4" met een volautomatisch geweer op fascisten gaan knallen lijkt mij een mooie vrijetijdsbesteding voor de gemene ouwe pee die ik vast van plan ben te worden.

Wie weet: misschien moogt ge dan tegen een bijdrage in de naft af en toe eens mee.

Oud 6 september 2024, 10:52   #1052
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) We zijn allemaal ooit slaven geweest.
En zijn het nu terug.

2) Ik heb wat dat betreft medelijden met niemand.

1) Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap niet goed wat dat te maken heeft met het "white privilege" waar Saint-Donald-Of-Maralago van mocht (/mag) genieten.

Nu, ter volledigheid dien ik daar eigenlijk wél de kanttekening bij te maken dat Hij bovenal van een "rich white privilege" genoot/geniet.

Een straatarme 'hillbilly' zou evenmin wegkomen met stunts-van-Trump als een 'neger' of een 'mexican'.

2) Ge gaat het vast niet graag horen, maar ge komt soms wel over als iemand die vooral veel medelijden heeft met zichzelf.

Maar ge hoeft u daarom nog geen zorgen te maken: ge zijt op dit forum lang de enige niet van wie ik dat zou kunnen en durven zeggen.

Oud 6 september 2024, 11:16   #1053
gunter5148

Standaard

Citaat:
1) Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap niet goed wat dat te maken heeft met het "white privilege" waar Saint-Donald-Of-Maralago van mocht (/mag) genieten.

Nu, ter volledigheid dien ik daar eigenlijk wél de kanttekening bij te maken dat Hij bovenal van een "rich white privilege" genoot/geniet.

Een straatarme 'hillbilly' zou evenmin wegkomen met stunts-van-Trump als een 'neger' of een 'mexican'.

2) Ge gaat het vast niet graag horen, maar ge komt soms wel over als iemand die vooral veel medelijden heeft met zichzelf.

Maar ge hoeft u daarom nog geen zorgen te maken: ge zijt op dit forum lang de enige niet van wie ik dat zou kunnen en durven zeggen.

2) Ik maak dat hier wel vaker mee dat men het plots een goed ding vindt om persoonlijkheidsbeschrijvingen van andere forumleden te maken. Het is een meer omfloerste manier van een ad hominem aanval, die meer zegt over de forumpsycholoog in kwestie dan over zijn subject. Een krasse ad hominem wordt ook door de intellectueel uitgedaagde op dit forum meteen doorzien, dus de forumpsycholoog zal waarschijnlijk denken dat zo'n persoonlijkheidsbeschrijving de forumpsycholoog vooral intelligenter moet doen overkomen dan hij in werkelijkheid is.

Maar het is je uiteraard vrij om te denken en te zeggen wat je wil! Ik zal je zelfs niet rapporteren als je me begint uit te schelden voor het rot van de straat, kwestie hier wat leven in de brouwerij te brengen.
Oud 6 september 2024, 11:51   #1054
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2) Ik maak dat hier wel vaker mee dat men het plots een goed ding vindt om persoonlijkheidsbeschrijvingen van andere forumleden te maken. Het is een meer omfloerste manier van een ad hominem aanval, die meer zegt over de forumpsycholoog in kwestie dan over zijn subject. Een krasse ad hominem wordt ook door de intellectueel uitgedaagde op dit forum meteen doorzien, dus de forumpsycholoog zal waarschijnlijk denken dat zo'n persoonlijkheidsbeschrijving de forumpsycholoog vooral intelligenter moet doen overkomen dan hij in werkelijkheid is.
Zegt degene die vindt dat iedereen met een andere mening ofwel een communist is ofwel te weinig intellectueel ontwikkeld is.
Oud 6 september 2024, 11:52   #1055
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuts Bekijk bericht
Er is geen enkel concreet politiek relevant onderwerp waar Trump met kennis van zaken en met duidelijke zinnen over kan spreken.
Inderdaad.

Het antwoord van convicted felon Trump was gebakken lucht, niets meer, niets minder.

Een examinator zijn job waard prikt daar zonder verpinken doorheen.
Oud 6 september 2024, 11:57   #1056
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Even terug naar de child care: de vraag was simpel en duidelijk:
Citaat:
What specific piece of legislation will you advance to keep childcare costs down?
Naar verluidt zijn cryptologen bij de NSA nu nog steeds bezig het antwoord van Trump te ontcijferen.
Oud 6 september 2024, 12:18   #1057
gunter5148

Standaard

Citaat:
Zegt degene die vindt dat iedereen met een andere mening ofwel een communist is ofwel te weinig intellectueel ontwikkeld is.
Dat is een correcte observatie.
Met dien verstande dat dat enkel geldt voor meningen die idioot of communistisch zijn. Louter een andere mening hebben is niet genoeg.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 6 september 2024 om 12:20.
Oud 6 september 2024, 12:21   #1058
gunter5148

Standaard

Citaat:
Even terug naar de child care: de vraag was simpel en duidelijk:

Naar verluidt zijn cryptologen bij de NSA nu nog steeds bezig het antwoord van Trump te ontcijferen.
Importheffingen.
De legislatie betreft importheffingen.
Indien niet, laat maar weten wat wel.
Oud 6 september 2024, 12:30   #1059
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar het is je uiteraard vrij om te denken en te zeggen wat je wil! Ik zal je zelfs niet rapporteren als je me begint uit te schelden voor het rot van de straat, kwestie hier wat leven in de brouwerij te brengen.

Ik liet u nochtans enkel weten dat ge soms overkomt als ..., hé, NIET dat ge ... zijt.

Op dezelfde manier zou ik van DJ Trump kunnen zeggen dat hij soms - héél soms - overkomt als een verstandig mens.

En omdat ik eigenlijk véél liever samen met jou op fascisten-jacht zou willen gaan, ga ik je zeker niet uit beginnen te schelden voor het rot van de straat, zelfs al zou dat leven in de brouwerij brengen.

Maar sta mij toch toe mij af te vragen of ge de fascist wel zoudt herkennen als 'em pal voor uw neus staat.

Oud 6 september 2024, 12:33   #1060
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Importheffingen.
De legislatie betreft importheffingen.
Indien niet, laat maar weten wat wel.
Ik wacht op de resultaten van de NSA.

Maar het gaat blijkbaar iets zijn dat de VS "trillions of dollars" zal opleveren, aldus Trump.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be