Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2024, 10:15   #28861
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dat klinkt als Equans.

En daar moet ik geen enkele weken voor terug gaan, maar gewoon het urenrooster kijken en vergelijken met wie er aanwezig is.

Het valt op.
Donker gepigmenteerde medemensen zijn vaker voor een week afwezig net nadat het voorschot of het loon is uitbetaald.
Lichter gepigmenteerden hebben veel vaker langere vakantieperiodes dan gepland, en dit jaar al helemaal, met de aangepaste regeling dat verlof later ingehaald kan worden.

We hebben er nu al een paar die aangegeven hebben de eindejaarsperiode hun "verloren vakantie in thuislandistan" te willen inhalen, want dat komt dan uit met de kindjes. Oftewel, die vertrekken mid december, en die zien we terug begin februari, met de dagen zodanig uitgerekend dat ze net niet op "ziekenkas" vallen.

Als je de planning daar al op kan instellen, dan is er toch wel iets tofs aan de gang nietwaar?
Oud 6 september 2024, 10:45   #28862
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Kan wel kloppen want ik hoor van veel vrienden/ondernemers dezelfde verhalen. Vooral de nieuwe Belgen kennen de wetgeving rond ziekteverzuim en dergelijke het best. Op ziekte gaan en terug gaan werken net voor ze op de Mutualiteit vallen. Een maand of iets langer werken en dan terug op ziekte. Hun drie wettelijke baaldagen/jaar zijn in hun ogen ook drie betaalde vakantiedagen die zeker genomen worden. En ga zo maar door. Doet een autochtoon dat dan krijgt hij eerst een mondelinge verwittiging, dan een schriftelijke verwittiging en dan aangetekend de derde en laatste verwittiging. Meestal snel gevolgd door een C4. Doet een allochtoon dat doen ze niets. Want dan volgt een hoop ambras en een klacht wegens racisme. Welkom in Belgistan waar de autochtoon vreemde in eigen land is geworden.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2024, 11:53   #28863
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat klinkt als Equans.

En daar moet ik geen enkele weken voor terug gaan, maar gewoon het urenrooster kijken en vergelijken met wie er aanwezig is.

Het valt op.
Donker gepigmenteerde medemensen zijn vaker voor een week afwezig net nadat het voorschot of het loon is uitbetaald.
Lichter gepigmenteerden hebben veel vaker langere vakantieperiodes dan gepland, en dit jaar al helemaal, met de aangepaste regeling dat verlof later ingehaald kan worden.

We hebben er nu al een paar die aangegeven hebben de eindejaarsperiode hun "verloren vakantie in thuislandistan" te willen inhalen, want dat komt dan uit met de kindjes. Oftewel, die vertrekken mid december, en die zien we terug begin februari, met de dagen zodanig uitgerekend dat ze net niet op "ziekenkas" vallen.

Als je de planning daar al op kan instellen, dan is er toch wel iets tofs aan de gang nietwaar?
m.a.w vanaf half december tot februari moet je niet al te veel werk of projecten inplannen.

bij de volgende aanwervingsronde wordt dan ook rekening mee gehouden ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2024, 11:58   #28864
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Ik heb enkele weekends geleden nog een interessant gesprek met enkele mensen gehad. Hoe een bedrijf stilaan maar zeker in elkaar aan het zakken is omdat ze de goedkoopste willen zijn en daardoor met een mix van autochtonen en de grote meerderheid allochtonen werken. 650 man in dienst, 88 miljoen euro omzetcijfer en minder dan een miljoen netto winst. Het Frans moederbedrijf eist om tegen 2026 minstens naar 3 miljoen euro winst te gaan. Anders gaat de stekker uit de Belgische tak.

Maar het gesprek ging dus vooral over de wettelijke vakantiedagen. Iedereen heeft 20 dagen op een jaar. De regeling is dat je maximum 3 weken dus 15 werkdagen aansluitend vakantie mag nemen en 1 week dus 5 dagen los mag nemen naar keuze. Dit is zo voor de autochtonen. De allochtonen waarvan de grote meerderheid Marokkaans is mag wel 4 weken aansluitend nemen. Omdat ze met de wagen naar Marokko rijden en de vakantie anders te kort is. En sinds dit jaar hadden ze nog het probleem van de ziekte tijdens verlof. Een Marokkaans ziektebriefje van in Marokko en de vakantie werd met enkele weken betaald verlengd. Niet uitzonderlijk maar blijkbaar heel veel toegepast. Ze spraken over meer dan 30%.

En dan krijg je het probleem dat veel autochtonen ander werk zoeken en het aftrappen. En je als bedrijf dat constant naar de centen moet kijken en geen goede naam meer heeft weer steeds nieuwe mensen moet zoeken. In veel gevallen allochtonen die weer een massa centen kosten voor opleidingen etc. En de autochtonen die blijven geraken steeds meer gefrustreerd en gaan in burn-out of depressie. En zo krijg je twee kampen. De autochtonen en de allochtonen die niet meer tegen elkaar willen spreken en constant proberen elkaar een mes in de rug te duwen (symbolisch dan). En wat doet de directie? Vergaderen, meetings in dure restaurants organiseren en discussiëren over cijfers, cijfers en nog eens cijfers.
Mijn eerste reactie was, als autochtoon maakt ge toch dat ge daar zo rap mogelijk weg zijt.

dat ze nen andere zot zoeken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2024, 20:07   #28865
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Gedaan met bij de Chinees te gaan eten?

$ 50 miljard: China belooft Afrika massale ondersteuning

Die zal op de BBCFirst wreed vermoeiende reclame van broederlijk delen gezien hebben denk ik.

Er is anders door de jaren heen al geld genoeg naar Afrika gergaag dacht ik???

Er zijn er die daar waarschijnlijk anders over denken maar...

De zoveelste manier om de EU ten gronde te richten?

EUropa heeft even groot willen zijn als sommige 'grootmachten' en maakte het Verenigde Europa.

Naar alle waarschijnlijkheid is dat bij sommigen in een verkeerd keelgat geschoten want zie wat men nu allemaal aan nhet proberen is om van de EU een tweede Afrika te maken.

p.s.

Ergens op het net viel te lezen:

Citaat:
Gezond genoeg om duizenden kilometers naar het Westen te reizen, te roven, te moorden en te verkrachten, maar na de arrestatie plotseling psychisch ziek.

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 september 2024 om 20:16.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2024, 21:02   #28866
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
m.a.w vanaf half december tot februari moet je niet al te veel werk of projecten inplannen.

bij de volgende aanwervingsronde wordt dan ook rekening mee gehouden ?
Ik heb daar niks over te zeggen.

Maar ik vrees dat Equans een hard contract heeft opgesteld, waarbij ze de firma waar ik allerlei zaken beheer, en zelfs fysiek werk doe (ook als contractor ten andere) nu kunnen gebruiken als opleidingsterrein voor figuren die volgens mij nog niet eens weten wat een rol WC papier is. Laat staan veilig gebruiken.
Oud 7 september 2024, 07:22   #28867
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik heb daar niks over te zeggen.

Maar ik vrees dat Equans een hard contract heeft opgesteld, waarbij ze de firma waar ik allerlei zaken beheer, en zelfs fysiek werk doe (ook als contractor ten andere) nu kunnen gebruiken als opleidingsterrein voor figuren die volgens mij nog niet eens weten wat een rol WC papier is. Laat staan veilig gebruiken.
Ik heb ook al op verschillende plaatsen gemerkt hoe nog niet bekwame tot ronduit onbekwame mensen kansen krijgen omwille van hun kleur, kansen die de eigen bevolking nooit, nergens, heeft gekregen, in geen enkele tijdsperiode, integendeel. (Op misschien tijdens de heropbouw na WO2 na - ik was er niet bij.)
Oud 7 september 2024, 20:49   #28868
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Nog een leuk beeld...

Heeft zij gelijk, ik denk het wel...

Oud 8 september 2024, 05:56   #28869
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een koppel is begin mei in Parijs in verdenking gesteld van deelname aan moordplannen in opdracht van Iran. Abdelkrim S. (34) en zijn partner Sabrina B. (33) hadden het specifiek gemunt op joden in Duitsland en Frankrijk. Dat meldt het Franse persagentschap AFP op basis van ingewijden en politiebronnen. Bron.
Oud 8 september 2024, 17:39   #28870
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Drie jongeren gaan ervandoor met ziekenwagen in Antwerpen, terwijl ambulanciers interventie doen

Men kan zeggen wat men wil, we staken vroeger ook kattenkwaad uit, maar dat was toch van een heel andere aard ... man man waar gaat dat met de wereld heen ...
Oud 8 september 2024, 19:25   #28871
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Drie jongeren gaan ervandoor met ziekenwagen in Antwerpen, terwijl ambulanciers interventie doen

Men kan zeggen wat men wil, we staken vroeger ook kattenkwaad uit, maar dat was toch van een heel andere aard ... man man waar gaat dat met de wereld heen ...
Er wordt ook veel te laks opgetreden tegen dat soort "kattekwaad". Met een gladde advocaat wordt dat waarschijnlijk een voorwaardelijke straf.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2024, 21:09   #28872
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht

Misschien wel maar groot verschil met vroeger is dat we toen nog geen 10de wisten van wat er gebeurde dan de dag van vandaag.

Als er nu in Melbourne iemand een sigarettenpeuk op straat gooit is gans de wereld daar binnen het uur van op de hoogte.

Opdat we (veel) minder wisten waren we waarschijnlijk ook gelukkiger.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 september 2024 om 21:11.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2024, 23:17   #28873
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Misschien wel maar groot verschil met vroeger is dat we toen nog geen 10de wisten van wat er gebeurde dan de dag van vandaag.

Als er nu in Melbourne iemand een sigarettenpeuk op straat gooit is gans de wereld daar binnen het uur van op de hoogte.

Vlad's bericht ging wel niet over Melbourne, maar over Antwerpen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2024, 08:20   #28874
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Vlad's bericht ging wel niet over Melbourne, maar over Antwerpen.
Ja dat weet ik maar ik doelde op het feit hij zich dit afvraagt . man man waar gaat dat met de wereld heen

Nu krijgen we een instant overvloed aan nieuws van over de ganse wereld. Dat is toch een groot verschil met vroeger waardoor we (misschien) de valse indruk krijgen er tegenwoordig veel meer gebeurd dan lang geleden.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 september 2024 om 08:21.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2024, 09:08   #28875
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belgique : deux Marocains violent un jeune homme dans des toilettes a Liège, le filment et l’obligent a crier « Vive le Maroc » ; le tribunal n’a pas retenu le caractère raciste des faits que souhaitait le parquet Bron.
Stel je voor dat twee Vlamingen een Marokkaan verkrachten en hem dwingen Leve Vlaanderen te roepen ... geen racisme denkt u ? Laat me niet lachen. 90% van het racisme in ons land komt van de kant van de kolonisten echter 100% van de antiracismepropaganda is gericht tot de gekoloniseerden. Dat is de werkelijkheid. 'White guilt', 'white fragility' en 'white saviour complex' zorgen voor de blinde collaboratie van de bovenbouw.
Oud 9 september 2024, 09:09   #28876
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja dat weet ik maar ik doelde op het feit hij zich dit afvraagt . man man waar gaat dat met de wereld heen

Nu krijgen we een instant overvloed aan nieuws van over de ganse wereld. Dat is toch een groot verschil met vroeger waardoor we (misschien) de valse indruk krijgen er tegenwoordig veel meer gebeurd dan lang geleden.
Valse indruk? Gaan we ontkennen dat het aantal steek- en schietpartijen exponentieel stijgt in Vlaanderen? Dat is niet de ver van mijn bed show maar dagelijkse kost geworden.
Oud 9 september 2024, 09:38   #28877
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik kan je volgen maar vind deze zaak er een slecht voorbeeld van. Over ambulanciers en pompiers die werden gepest las of zag je vroeger minder omdat dit niet gebeurde, niet omdat de (internationale) nieuwsgaring minder ontwikkeld zou zijn geweest. Ik vermoed zelfs dat er vroeger meer lokale nieuwsgaring was.
Oud 9 september 2024, 12:25   #28878
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fraude bij Zweedse immigratiedienst: onterecht paspoorten verstrekt

Het opvallende is dat de betreffende paspoortbeambte in 2015 al veroordeeld was voor datalekken, waarbij ze probeerde een familielid te helpen dat verdacht werd van een misdrijf. Desondanks mocht zij bij de politie blijven werken en werd zelfs gepromoveerd. Ook werd zij eerder beschuldigd van poging tot verzekeringsfraude, maar hierop volgde geen ontslag.

De vrouw, met een niet-westerse migratieachtergrond, heeft tijdens het politieverhoor de misdaden toegegeven. Het is nog onduidelijk hoeveel geld de vrouw verdiende met het uitgeven van de valse paspoorten. Dit jaar werd er ook grootschalige paspoortfraude en visafraude ontdekt bij de Duitse immigratiedienst. Daarnaast zijn er verhalen bekend van advocaten die veiligelanders helpen te frauderen bij de Britse immigratiedienst.
... en fraude in België onder Francken niet te vergeten ...
Oud 11 september 2024, 18:07   #28879
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Der Messerstecher rief „Allahu Akbar“

Zeg niet te gauw 't weer een ...
Oud 11 september 2024, 18:39   #28880
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

en diene van de verkrachting in de Antwerpse gevangenis, terug nen mocro.
Volgens dalibor zijn dat allemaal slachtoffers door ons racisten.

Citaat:
Illegaal in het land en betrapt bij inbraak: dit is Younes I. (25), de man die zijn maatschappelijk assistente verkrachtte in de gevangenis
Er hing een blad aan zijn cel met de melding “agressief”. Maar zijn celstraf zou niet lang meer duren. Om zijn vrijlating te bespreken, had Younes I. (25) een afspraak met zijn maatschappelijk assistente in een apart lokaaltje, waar hij haar verkrachtte. Wie is de jongeman uit Marokko, die na amper tien dagen in België op heterdaad betrapt werd tijdens een inbraak, met een schroevendraaier in de hand?
https://www.hln.be/binnenland/illega...enis~abb15aac/
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be