Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2024, 13:26   #54881
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dus U wil mensen met een andere mening verbannen, in naam van de democratie en persvrijheid natuurlijk lol...

Ik ben net in Rusland geweest en daar wonen is alleszins geen straf voor mij. Ik denk dat de levenskwaliteit hoger ligt dan hier. Men is er ook vrij op openlijk Poetin te bekritiseren.
Rusland is wel een land in oorlog dus openlijk heulen met de vijand zal je problemen opleveren. Wat denk je zal er gebeuren als je in Kiev, volgens onze elite een westerse democratie, met een Russische vlag zwaait op met een Poetin tshirt rondloopt?
als ik met mijn tegenstrijdige mening in RU in de gevangenis beland, en jij met uw mening in EU niet in de gevangenis beland, vraag u dan af welk land er meer vrijheid heeft ?

je bent zo betoverd door de rijkdom vooruitgang die RU bereikt heeft, en je hebt u nog nooit afgevraagd hoe het komt dat Putin bovenaan de GINI curve plakt, en hoe dat komt dat een president die positie haalt, eterwijl in het westen die Gini curve niet bevolkt wordt door politici ?? Welk land werkt er dus in het belang van zijn Kremlin dynastie, en welk land werkt er MEER in het belang van de bevolking ?

Laatst gewijzigd door brother paul : 9 september 2024 om 13:27.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2024, 13:34   #54882
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mogen we U dan Uw pseudo-liberale overtuiging afpakken, en moeten we de NAVO, de EU, etc. afschaffen?

Zoals Uzelf dus, U neemt Uzelf mateloos au sérieux, tot het extreem irritante toe, bedreigt me zelfs met de dood op een onschuldig anoniem zeverforum als deze...
en door wat zou je dan de NAVO en EU willen vervangen Tommeke ?
dus samenwerkingsverbanden tussen landen afschaffen , vergeet dan dat russische samenwerkingsverband niet af te schaffen zou ik denken
Oud 9 september 2024, 13:35   #54883
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
je leest gewoon wat je wilt lezen en wilt geloven. Net zoals de Ukrainse pers zoveel mogelijk positieve heldenstories wil brengen,zal de Russische pers positieve verhalen over haar helden vertellen en negatieve verhalen over het Westen...
Je moet u gewoon eens afvragne, als gans de wereld een beetje tegen u wordt en u tegenwerkt op alle manieren, wat er aan de hand is. Je kunt in een twijfelgeval 50/50 halen maar als 80% van de wereld tegen uw handeling is, scheelt er iets aan uw verhaal. Als uw beleid steunt op terreur zaaien en intimidatie... je weet wel elke week eens herhalen dat je kernwapens hebt. Wat voor strijd is dat ? Je moet dus proberen in te schatten of die russen nu zot zijn, of toppezot, of comical ali spelen, of gewoon intimidatie marketing doen
https://www.washingtontimes.com/news...-be-intimidat/
Of die heerlijke fake marketing waarin ze dan de tegenpartij beschuldigen van vanalles te willen bekokstoven
https://www.stopfake.org/en/disinfo-...-nuclear-bomb/
Vraag u ook af, als je uw eigen ramen aan het ingooien bent, wat je bezig bent... Rusland moet zo het enige land zijn in de wereld waar kritiek eindigt in de gevangenis...
pro Russia blogger slams Putin
https://www.miamiherald.com/news/nat...292168295.html
Als je alles zit te doen om andere landen te betrekken ind e oorlog... door drones te sturen naar Polen, Roemenie, Belarus, Letland, Zweden...
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/09/9/7474139/
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/09/9/7474114/
of door gasleiding op te blazen en daar conspiracy theorien rond te ontwikkelen...
Onder een totaal nutteloze quote alweer een pagina algemene herhalingskes van uw drammerijen.
'k heb het al enkele keren gezegd, uw "discussie" is als een duif die plek krijgt om te poepen. Gij ziet dit forum als een propaganda plek.
Al uw "bronnen" zijn "Instituut voor Studie van Oorlog", dat na 2,5 jaar gebleken is als een van Westblok Propaganda, en documentaristische selectieplak filmkes.
Daarentegen, de Russische filmkes zijn gewoon de integrale van de camera's.
Zelfs Oekrainse camera's, zoals die camera die door overgave in handen van de Russen viel, met beelden die Nazi praktijken tonen, die ik hier linkte en toonde, diverse malen.
Net zo uw verwijt van "conspiracy", dat is een leugen die ge plakt uit armoe aan tegenargument.
Want al wat ik deed en doe, is gegevens zoeken, samenleggen, en het scenario dat die het beste verenigt, = geen tegenstrijdigheden, geen vreemde zaken, schrijven.
Je eerste zin hier is:
"je leest gewoon wat je wilt lezen en wilt geloven. "
Je ontkent, echter zonder argumenten, dat is, weerleggen wat je quote van me. Je gaat er niet op in. Het interesseert je niet. Al wat je interesseert is de propaganda van het Westblok hier voor een zoveelste keer doorpoepen.
Propaganda die telkens as such BLIJKT, en na 2,5 jaar is jouw "Instituut voor Studie van Oorlog" -tig keer GEBLEKEN als Westblok propagandamachien.
Toch blijf je dat negeren, betekenende dat het je geen zak interesseert, en je motieven elders liggen.
Dat is niet Ab Normaal, elk regime heeft aanhang, meestal gesponsord, want ideologie is maar hun dure praat als alternatief voor 't ordinaire echte motief.

Ik bekijk zaken vanuit het standpunt van het bevolkingsdeel dat voor vrede zorgt, wegens hun bereidheid een gevraagd iets te doen om iets van een ander gedaan te krijgen.
Staatsaanhang bekijkt zaken vanuit het standpunt om daar aan te ontsnappen, door propaganda, en als dat niet goe genoeg gaat: dwang.
Het Westblok is a la USSR geworden, en het moet weer vallen zoals in 1991.
Dan kan er weer een mate van vrijheid, en daarmee vrede, bereikt worden die conflict minimaal houdt.
In plaats van escalatie, dat overduidelijk het doel is van het Westblok, en niet alleen in Oekraine.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2024, 13:47   #54884
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en door wat zou je dan de NAVO en EU willen vervangen Tommeke ?
dus samenwerkingsverbanden tussen landen afschaffen , vergeet dan dat russische samenwerkingsverband niet af te schaffen zou ik denken
Het is djimi die alle structuren wil afschaffen, niet ik.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2024, 13:53   #54885
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rusland is wel een land in oorlog dus openlijk heulen met de vijand zal je problemen opleveren.
Heel Europa, dus ook wij, zijn in oorlog en toch heult u hier openlijk met de vijand.
Oud 9 september 2024, 13:53   #54886
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als ik met mijn tegenstrijdige mening in RU in de gevangenis beland, en jij met uw mening in EU niet in de gevangenis beland, vraag u dan af welk land er meer vrijheid heeft ?

je bent zo betoverd door de rijkdom vooruitgang die RU bereikt heeft, en je hebt u nog nooit afgevraagd hoe het komt dat Putin bovenaan de GINI curve plakt, en hoe dat komt dat een president die positie haalt, eterwijl in het westen die Gini curve niet bevolkt wordt door politici ?? Welk land werkt er dus in het belang van zijn Kremlin dynastie, en welk land werkt er MEER in het belang van de bevolking ?
Wij zijn niet in oorlog met Rusland he, en Rusland levert vooralsnog geen wapens aan onze rechtstreekse vijanden. Andees dan Rusland zijn we niet rechtstreeks en officieel in een oorlog betrokken.

"Poetin plakt bovenaan de Gini-curve"
Volgens mij heb je geen flauw benul van wat de Gini-curve betekent.

"Welk land werkt er meer in het belang van de bevolking"

Ik kan alleen maar vaststellen dat de welvaart in Rusland erg snel gestegen is de afgelopen 20 jaar, terwijl de welvaart van de midddenklasse hier aan het afnemen is.

Laatst gewijzigd door tomm : 9 september 2024 om 13:54.
Oud 9 september 2024, 13:57   #54887
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Heel Europa, dus ook wij, zijn in oorlog en toch heult u hier openlijk met de vijand.
We zijn niet officieel in oorlog.Er vallen geen Russische raketten op onze steden en er sneuvelen geen soldaten van ons.
Oud 9 september 2024, 14:01   #54888
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat is het nu net.

In een autocratische dictatuur is het eenvoudig: iedereen die niet strikt de Leider volgt wordt afgeschilderd als een agent van een buitenlandse vijand.

Zo doorzichtig dat zelf jij het zou moeten doorzien. Maar je wil niet door ideologische blindheid.

De paradox ligt erin dat dissidente meningen hier luider klinken, omdat we de vrijheid hebben om dat te doen. Een Rus met een afwijkende mening zal zich ervoor hoeden om dat aan u te zeggen. Want je weet nooit welke consequenties dat heeft.

Jij leidt daaruit dan af dat Russen meer achter hun regering staan dan westerlingen.
Dat is zever, er zijn heel wat Russen die het niet eens zijn met Poetin en dat ook openlijk uiten.
Ik kom net terug uit Rusland, een land dat U volgens mij nog nooit bezocht hebt.
Oud 9 september 2024, 14:04   #54889
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We zijn niet officieel in oorlog.
Europa is in oorlog met Rusland. We leveren ondermeer wapens aan de slachtoffers van Rusland.

Maar laten we even aannemen dat we dat nu nog niet zouden zijn, maar bijvoorbeeld volgende lente wel. Dan heeft de Belgische overheid dus het recht u op te pakken en u 15 jaar naar een strafkamp aan de Noordpool te sturen?
Oud 9 september 2024, 14:05   #54890
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als apologeet van Duitse neonazi's bent u terzake weinig geloofwaardig.
Nogmaals graag een verwijzing naar partij-standpunten, symbolen of uitspraken die Nazi zijn.

Kunt u dat niet, dan betekent het dat U uit uw nek zit te kletsen.
Oud 9 september 2024, 14:07   #54891
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Oorlog? Waar? Ik denk het niet. We zijn wel dicht bij een nucleaire ontsporing ten gevolge van provocaties van de Angelsaksische wereld, dat wel.
Oud 9 september 2024, 14:07   #54892
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals graag een verwijzing naar partij-standpunten, symbolen of uitspraken die Nazi zijn.
Ik nodig u uit om de neonazi's van de AfD hier met veel vuur te blijven verdedigen.

Citaat:
Kunt u dat niet, dan betekent het dat U uit uw nek zit te kletsen.
https://forum.politics.be/showpost.p...ostcount=54851
Oud 9 september 2024, 14:08   #54893
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Europa is in oorlog met Rusland. We leveren ondermeer wapens aan de slachtoffers van Rusland.

Maar laten we even aannemen dat we dat nu nog niet zouden zijn, maar bijvoorbeeld volgende lente wel. Dan heeft de Belgische overheid dus het recht u op te pakken en u 15 jaar naar een strafkamp aan de Noordpool te sturen?
Wapens leveren is volgens het internationaal recht geen oorlogsverklaring.

Als we in oorlog raken met Rusland, of beter vanaf het er naar uitziet dat we met hen in oorlog raken, pak ik zo snel mogelijk mijn biezen naar Afrika, want dan zal heel Europa, Noord-Amerika en Rusland veranderen in een nucleaire woestijn.
Oud 9 september 2024, 14:09   #54894
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik nodig u uit om de neonazi's van de AfD hier met veel vuur te blijven verdedigen.

... de neonazi's van de AfD ...
Hou het schelden achterwege.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 9 september 2024 om 14:20.
Nr.10 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2024, 14:11   #54895
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zoals ik al zei bewijst deze uitspraak helemaal niet dat hij een Nazi is.
Ergens heeft huj zelfs gelijk, waarom moeten de Duitsers zich constant verontschuldigen voor hun verleden terwijl Amerikanen, Britten, Fransen, Russen, Turken, etc dat niet doen?

De leiders van Azov deden uitspraken die zo uit de mond van Hitler konden komen, hun symbolen zijn nazistisch, en veel programmapunten van de organisatie zijn nazistisch, en ze vereren openlijk Nazi's. Toch zijn dit volgens u geen Nazi's maar AfD wel omdat een leider een uitspraak deed die helemaal niet nazistisch is? Hij vraagt zich af waarom de Duitsers zich steeds weer moeten verontschuldigen voor hun verleden terwijl anderen dat niet doen. Een legitieme vraag, geen Nazi-standpunt.

Laatst gewijzigd door tomm : 9 september 2024 om 14:17.
Oud 9 september 2024, 14:28   #54896
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Beetje off topic, maar wel erg belangrijk voor de nieuwe koude oorlog waar we naartoe gaan:

Egypte wordt lid van de Shanghai Cooperatie en zal net als Pakistan voortaan Chinese en Russische wapens kopen in plaats van Amerikaanse.
https://victimsofamericanhegemony.qu...rget_type=post
Oud 9 september 2024, 15:55   #54897
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mogen we U dan Uw pseudo-liberale overtuiging afpakken, en moeten we de NAVO, de EU, etc. afschaffen?

Zoals Uzelf dus, U neemt Uzelf mateloos au sérieux, tot het extreem irritante toe, bedreigt me zelfs met de dood op een onschuldig anoniem zeverforum als deze...

Ik identificeer mij eigenlijk als ‘pygmee-zigeuner’, met de uitdrukkelijke bedoeling ten eerste niet te veel plaats in te nemen en ten tweede dat kleine beetje plaats niet te gaan betonneren noch met prikkeldraad af te gaan bakenen.

Doordat ik tot deze met uitsterven bedreigde minderheid behoor, weet ik dat ik mij niet de minste illusies dien te maken:

dankzij de grote groepen gatachterlijke tribalisten waaruit de mensheid blijkt te bestaan, zullen pummels van uw slag elkaar nog millennialang de dikke schedels inslaan in de hoop daardoor in de gunst te komen van het alfa-mannetje van hun troep en misschien ook wel om indruk te maken op een niet al te snugger wijfje (want als ze te slim zou zijn, ziet ze zo’n doerak waarschijnlijk niet eens staan).

Dus ja, ge moogt mij ALLES af komen pakken wat ge weg weet te slepen, ALS GE ME WEET TE VINDEN, wat ik gezien uw manifeste gebrek aan gevoel voor humor & intelligentie ten zeerste betwijfel.

Wat ge van mij evenwel niet (nooit) kunt noch moogt verlangen, is dat ik niet in m’n broek pis van het lachen bij het aanschouwen van de stompzinnigheid van de verenigde-wereldverbeteraars-aller-landen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2024, 16:21   #54898
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wapens leveren is volgens het internationaal recht geen oorlogsverklaring.

Als we in oorlog raken met Rusland, of beter vanaf het er naar uitziet dat we met hen in oorlog raken, pak ik zo snel mogelijk mijn biezen naar Afrika, want dan zal heel Europa, Noord-Amerika en Rusland veranderen in een nucleaire woestijn.

Als gij ECHT denkt dat Afrika na zo’n nucleair festijn nog leefbaar gaat zijn,
dan kan het haast niet anders dan dat de marxistische proffen van de VUB u destijds uw diploma hebben gegeven

a) uit compassie
b) om van u verlost te geraken
c) wegens beide voornoemde redenen tegelijkertijd.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2024, 16:40   #54899
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb altijd gezegd dat Stalin ontzettend veel bereikt heeft, maar ook veel mensen heeft laten vermoorden. Ik heb oog voor zijn slachtoffers, hebt U oog voor de miljoenen slachtoffers van de "westerse democratie"?
Dat dacht ik niet.
een regering moet eigenlijk gewoon
1/ (lucht/zee/trein) havens bouwen

2/ snelwegen/spoorwegen/

3/ scholen/ opleiding

4/ toegankelijke gezondheidszorg organiseren

5/ industrialisatie en ontwikkeling van producten stimuleren

6/belastingssysteem installeren

en klaar is kees...

Stalin zal dus indirect (zonder daar aktief mee bezig te zijn of te beseffen wat het belang is) een pak van die dingen gerealiseerd hebben en daardoor welstand gebracht hebben in het land,
maar had Stalin nu eens zich niet beziggehouden met zuiveringen, en intellectuelen doden, en landen oppeuzelen of oorlog voeren etc, was hij idd het verschil tussen een groot leider die welstand bracht en een leider met veel bloed aan zijn vingers...

Bovendien had hij al die siberische kampen en andere toestanden niet gedaan , was het land vermoedelijk op een nog veel hoger welstandsniveau geeindigd dan met zijn systeem die hij uitgewerkt heeft

want economisch betekent elk mensenleven die je opoffert en als dit in de 10% loopt gewoon 10% BNP die je vernietigt, en 10% BNP aan oorlogsmateriaal dat je vernietigt of je zit met 20% BNP dat je waardeloos gemaakt hebt door zo een zotte dingen te doen gelijk Putin

Dus wie Stalin zit te bejubelen beseft eigenlijk niet wat hij allemaal gedaan heeft dat fout is, en als je daar nu nog geen volwassen debat kunt over voeren over al die doden die aan zijn vingers kleven, en nog niet kunt toegeven dat al die doden altijd bij elke vorm van oorlogsvoeren meestal gewoon nutteloos zijn, dan zou je toegeven dat gans zijn beleid eigenlijk een 20% kleiner succes was, dan had hij diezelfde inspanning gedaan met normaal mensen te betalen en normaal mensen te motiveren en zonder enige vorm van dode op uw geweten te hebben

Laatst gewijzigd door brother paul : 9 september 2024 om 16:45.
Oud 9 september 2024, 16:43   #54900
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei bewijst deze uitspraak helemaal niet dat hij een Nazi is.
Ergens heeft huj zelfs gelijk, waarom moeten de Duitsers zich constant verontschuldigen voor hun verleden terwijl Amerikanen, Britten, Fransen, Russen, Turken, etc dat niet doen?
Amerikanen, Britten, Fransen, Russen, Turken, etc hebben nooit een industriële racistische genodice op touw gezet.

Maar zelfs dat is naast de kwestie: het gaat over een herdenkingsmonument ter nagedachtenis van de Duitse massamoord op het Joodse volk, niet over een verontschuldiging. Maar zelfs dat gebaar is er voor deze door u gesteunde neonazi teveel aan, zelfs dat kan zijn nazihartje niet verdragen.

Citaat:
De leiders van Azov deden uitspraken die zo uit de mond van Hitler konden komen, hun symbolen zijn nazistisch, en veel programmapunten van de organisatie zijn nazistisch, en ze vereren openlijk Nazi's. Toch zijn dit volgens u geen Nazi's
Dat is nu al de tweede maal dat u mij identificeert met Azov, terwijl ik daar nog geen woord over gezegd heb.

Als ik dezelfde terminologie zou gebruiken als u - quod non - dan zou ik zeggen dat u weer eens gelogen hebt.

Citaat:
maar AfD wel omdat een leider een uitspraak deed die helemaal niet nazistisch is? Hij vraagt zich af waarom de Duitsers zich steeds weer moeten verontschuldigen voor hun verleden terwijl anderen dat niet doen. Een legitieme vraag, geen Nazi-standpunt.
Dus duidelijk een nazi-apologie door Höcke én door u.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 9 september 2024 om 16:43.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be