Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2024, 13:36   #61
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Uitzetten met ma en pa allochtoon en de rest van het gezin.
Wedden dat, na een paar vliegtuigen vol richting zandbak van origine, ma en pa allochtoon hun gebroed beter in de hand gaan houden?
Daar ben ik nog zo zeker niet van want zijn het de ouders niet die hun kroost moeten opleiden? Een ware lijdensweg in bepaalde gevallen.

Terugsturen is een schuchtere poging want men stuurt ze wel weg uit N-Afrikaanse landen en andere maar ze terug binnenhalen doen ze niet!

Ga het op een ander maar verzieken denk ik dat daar de regel is en zie dat het opbrengt.

Afrika heeft van China toch aardig wat miljarden gekregen?

En Afrika is rijk genoeg aan grondstoffen.

Toch blijft men om geld zagen ondanks er al veel geld naartoe is gegaan.

De EU moet zich hermetisch afsluiten van Afrika en zij die als plan hebben de EU te komen verzieken eruit zetten.

Te dramatisch????

En op BBCFirst maar zagen voor broederlijk delen.

Eigenlijk is het een slag in het gezicht van die mensen die wel met een goede bedoeling komen afgezakt wat sommigen van hun eigen kompanen doen.

Laatst gewijzigd door Universalia : 11 september 2024 om 13:43.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2024, 14:18   #62
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ga misschien eens vaststellingen doen in de Belgische gevangenissen
Een collega op het werk zat enkele weken in de Begijnenstraat en waande zich daar in Marokko.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2024, 14:43   #63
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Denken jullie echt dat die ambulanciers wakker liggen van het feit of nu een Marokkaan, een rasechte Belg, een nieuwe Belg, een Turk of een Oezbeek met hun ambulance gaan joyriden is?
Natuurlijk niet. Maar als ze naar bepaalde wijken moeten - en de Luchtbal is er zeker zo één - dan weten ze dat ze miserie kunnen verwachten. En de reden dat het altijd die wijken zijn, is de reden die De Wever vernoemde: dat er veel jongeren opgroeien zonder toekomstperspectieven en zonder deftige opvoeding.

Daar met de haren autochtone jongeren bijsleuren is pijnlijk, hilarisch en zielig, en kan niet anders betiteld worden dan als een poging om te verhullen dat dit soort misdaden zo goed als altijd door allochtonen gepleegd worden.

Het is niet alleen zielig, het draagt er ook toe bij dat het probleem niet aan de bron aangepakt wordt: namelijk bij de ongebreidelde instroom van dat soort jongeren.

Is dat niet precies uw bedoeling?

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 11 september 2024 om 14:44.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2024, 14:46   #64
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tsja, dan kom je bij de roepers uit die het hebben over terugsturen. Zoals in post 12. Tot je dan zou vragen hoe zij dat zien, een Belg terugsturen naar... Ja, naar waar eigenlijk?

Of oplossingen die het hebben over het strenger aanpakken van Belgen van buitenlandse origine. Zie post #11. Dat zoiets regelrecht in gaat tegen de grondwet wordt dan voor de gemakkelijkheid maar even vergeten.
Begin met het probleem aan de bron aan te pakken: stop de instroom.

Dan hoef je geen oncomfortabele maatregelen te nemen zoals u hierboven schetst.
Oud 11 september 2024, 14:52   #65
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht

2 !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2024, 14:57   #66
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De instroom valt in het niets tegenover de aankweek van voorgaand geïmporteerden.
Oud 11 september 2024, 16:11   #67
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Daar met de haren autochtone jongeren bijsleuren is pijnlijk, hilarisch en zielig, en kan niet anders betiteld worden dan als een poging om te verhullen dat dit soort misdaden zo goed als altijd door allochtonen gepleegd worden.
Mag je mij eens vertellen waar ik dat deed.
Ik vermelde autochtone jongeren als het gaat over wetten die zulk gedrag aan moeten pakken om aan te geven dat je nooit enkel en alleen de autochtone jongeren aan kan pakken.

Citaat:
Het is niet alleen zielig, het draagt er ook toe bij dat het probleem niet aan de bron aangepakt wordt: namelijk bij de ongebreidelde instroom van dat soort jongeren.
Dus als we vandaag de 'ongebreidelde instroom' van dat soort jongeren stoppen gaan degenen die nu al hier zijn zich plots allemaal gedragen??

Citaat:
Is dat niet precies uw bedoeling?
Dat is mijn bedoeling ja maar ik geloof niet dat de instroom aanpakken onmiddellijk resultaat gaat opleveren.
Ik zie niet in waarom allochtone hufters plots hun gedrag gaan aanpassen als er geen nieuwe hufters meer binnenkomen.

Degenen waar het nu over ging zijn ook al hier geboren...
Tot daar uw oplossingen-theorie van de instroom aan te pakken...

Laatst gewijzigd door BigF : 11 september 2024 om 16:12.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2024, 16:13   #68
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Leg eens uit waarom de hier geboren autochtone hufters zich plots gaan gedragen als er geen instroom van buitenaf meer is.

Mij benieuwen.
Oud 11 september 2024, 16:17   #69
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is mijn bedoeling ja maar ik geloof niet dat de instroom aanpakken onmiddellijk resultaat gaat opleveren.
Ik zie niet in waarom allochtone hufters plots hun gedrag gaan aanpassen als er geen nieuwe hufters meer binnenkomen.
Dat lijkt me behoorlijk simpel, ook Jan met de pet snapt dat: als er geen meer binnenkomen, zal er ook geen probleem meer mee zijn.

Citaat:
Degenen waar het nu over ging zijn ook al hier geboren...
Tot daar uw oplossingen-theorie van de instroom aan te pakken...
Waarom zou het of/of moeten zijn?

De instroom stoppen verhindert niet dat de bestaande problemen aangepakt worden. Ik heb me over dat laatste (nog) niet uitgesproken, omdat De Wever daar al een aanzet toe gegeven heeft.

Maar het water wegpompen en het gat niet dichten lijkt me van een behoorlijke stupiditeit.
Oud 11 september 2024, 16:28   #70
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leg eens uit waarom de hier geboren autochtone hufters zich plots gaan gedragen als er geen instroom van buitenaf meer is.

Mij benieuwen.
Zij die hier geboren zijn, die u allochtone hufters noemt, maar hun roots totaal ergens anders ligt en de regels die in de EU/ons land van toepassing zijn niet willen volgen moeten er dan ook maar uit?

Of men die in hun landen van herkomst graag zal zien komen I doubt it.

Laatst gewijzigd door Universalia : 11 september 2024 om 16:33.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2024, 17:35   #71
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Gisteren stopte ik met de fiets voor een rood verkeerslicht en een jongere op een step reed me langs achter aan. Zijn schouder raakte mijn elleboog. Onmiddellijk agressie in een taal die ik niet spreek. Hij klopte zijn schouder af alsof er een vogel op gescheten had. Gelukkig ben ik nog niet al te bejaard, geen vrouw en waren ze maar met twee. Anders had ik prijs gehad. Nu zijn ze verder gereden, door het rood een viervaksbaan over ... bij de afkomst hoeft geen tekening zeker ... maar de boeren van de parking gaan ons hier eens komen zeggen hoe de zaken echt ineen zitten en dat allochtoon zijn er niets mee te maken heeft ...

Gaza-stad 2025 = Berlijn 1945

Gennez, De Sutter en co tegen houten palen in Breendonk
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2024, 17:35   #72
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Schaamtlijk en ongehoord dat gij hier een moord bijsleurt van 18 jaar geleden , trouwens moord heeft niets te zien met het misdrijf die hier aangekaart is, of is een auto stelen gelijk aan moord.
uw ware ik komt bovendrijven, de steen kan niet zwaar en groot genoeg zijn om u onder te verschuilen.
Ik vind dat grappig. We plaatsen hier bijna elke dag krantenberichten of cijfers over opgepakte terroristen, mes- en andere aanvallen, verkrachtingen, corruptiezaken, agressies, huftergedrag, granaataanvallen, bomaanslagen, ... en hij moet met een zaak van 18 jaar geleden, met Breivik of met Christchurch afkomen ... (en dan laten we de grotendeel van de islamitische aanslagen uit het Midden-Oosten en Afrika nog uit beeld.)

Gaza-stad 2025 = Berlijn 1945

Gennez, De Sutter en co tegen houten palen in Breendonk
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2024, 18:34   #73
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik vind dat grappig. We plaatsen hier bijna elke dag krantenberichten of cijfers over opgepakte terroristen, mes- en andere aanvallen, verkrachtingen, corruptiezaken, agressies, huftergedrag, granaataanvallen, bomaanslagen, ... en hij moet met een zaak van 18 jaar geleden, met Breivik of met Christchurch afkomen ... (en dan laten we de grotendeel van de islamitische aanslagen uit het Midden-Oosten en Afrika nog uit beeld.)
T'ja nen blinde heeft soms meer in zijn kopke dan ziende.
T'kan ook zijn dat het een racist is tegen de autochtonen.
Of ene die daar ferm zijn zakken mee vult zoals nen logopedist of advocaat, inkomen verzekerd wegens betaalt door de staat, u en ik dus.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2024, 06:47   #74
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Het VB doet dat al veel jaren !
Ja en daarvoor wordt VB dan, ook door bartje, als "stigmatiserende, extreem rechtse racisten" weggezet maar nu doet bartje dus hetzelfde maar hij wordt opgehemeld....

Sommigen vinden het heel moedig dat de wever de waarheid en feiten nu bij naam durft te noemen maar...den dappere is er jaren te laat mee, deze feiten zijn al jaar en dag gekend maar werden verzwegen en er werd niks aan gedaan.

Burgemeester de wever heeft met 10 jaar beleid genoeg tijd gehad om deze problemen in zijn stad aan te pakken maar hij liet het maar woekeren en verrotten door te pamperen, net zoals de linkiewinkies en politiek-correcten: praten en lullen, straathoekwerkers, jeugdwerkers...blabla en uiteraard allemaal gefinancierd door de gemeenschap...de wever heeft dus kritiek op zijn eigen, falende beleid.

Waarom stigmatiseert schijnheilige bartje nu opeens deze achtergestelde en gediscrimineerde allochtonen?
Verkiezingskoorts, om autochtone stemmetjes te kunnen ronselen om lokaal zijn nva macht uit te breiden...de vergrijzende autochtoontjes zijn nog steeds in vele gemeenten de meerderheid dus kan het bartje niks schelen om eens op de allochtone, lange tenen van de minderheid kiesvee te trappen met feiten van respectloos wangedrag die iedereen kent en ziet....

En de allochtoontjes in de straat? Die vinden dat bartje als burgervader meer moet inzetten op praten met deze jongeren......nog meer lullen met allochtone jongeren, dan stelen ze misschien geen ambulance voor joyriding?....

Mostafa ameziane, reeds 20 jaar jeugdwerker van JES met jongeren in antwerpen, vindt dit zoals de meeste mensen een daad die niet kan goedgekeurd worden en is vol ongeloof en teleurstellend.
Bart de wever zei dat hij er niet van schrok dat het allochtone jongeren waren die dit gedaan hadden en mostafa vindt die uitspraak gewoon MISPLAATST want dat zeg je niet als burgervader van de stad als het je taak is om mensen te verzoenen, meer verbinding te maken in de stad en hij doet net het omgekeerde.
Mostafake vindt misplaatst dat gezegd wordt wat onmiskenbaar door de dashcam wordt gefilmd? Allochtone jongeren die midden in een interventie een ambulance stelen voor joyriding?
Ze waren zelfs zo dom dat ze niet eens wisten dat ze gefilmd werden.
Maar volgens jeugdwerker mostafa mag dat niet gezegd worden..

Drie allochtone jongeren vonden het filmpje niet oké, zoiets doe je niet, maar de uitspraak van de wever is ook niet oké ...
En burgerstages zoals bartje voorstelt vinden ze ook geen oplossing, men moet meer met de jongeren op de pleintjes en in hun buurt gaan praten....ze moeten meer MET de jongeren gaan praten dan OVER de jongeren.

Er wordt al meer dan TWINTIG JAAR MET allochtone jongeren gepraat en dat gelul heeft nog niks uitgehaald.

Indertijd lokten allochtone jongeren in brussel met valse noodoproepen de hulpverleners in een hinderlaag om hen dan aan te vallen maar toen hoorde je bartje en co niet, er werd brand gesticht om de brandweer te kunnen aanvallen als ze kwamen blussen, allochtone hangjongeren spelen uit verveling kat en muis spelletjes met de politie maar ook daarover hoor je gene politieker.

Overigens zouden deze allochtonen beter eens wijzen naar hun eigen, en hun allochtone "broeders" terechtwijzen die door deze criminaliteit en respectloze fratsen uit te halen ALLE allochtonen een slechte naam geven en stigmatiseren.
Oud 12 september 2024, 08:05   #75
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat lijkt me behoorlijk simpel, ook Jan met de pet snapt dat: als er geen meer binnenkomen, zal er ook geen probleem meer mee zijn.
Jan met de pet vraagt zich nog steeds af hoe het stoppen van instroom invloed gaat hebben op degenen die al ingestroomd zijn.

Citaat:
De instroom stoppen verhindert niet dat de bestaande problemen aangepakt worden. Ik heb me over dat laatste (nog) niet uitgesproken, omdat De Wever daar al een aanzet toe gegeven heeft.
Nu niet beginnen zeveren eh.
Jij stelde duidelijk dat "je geen onconfortabele maatregelen moet nemen als je de instroom stopt".
Dat is een niet te mis verstane mening. "De problemen zijn opgelost als je de instroom stopt."
Nu je die flater inziet ga je er plots De Wever zijn aanzet bijsleuren...

Citaat:
Maar het water wegpompen en het gat niet dichten lijkt me van een behoorlijke stupiditeit.
Even stupide als denken dat het water zonder pompen ook wel gaat verdwijnen nadat je het gat gedicht hebt.
Oud 12 september 2024, 08:09   #76
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zij die hier geboren zijn, die u allochtone hufters noemt, maar hun roots totaal ergens anders ligt en de regels die in de EU/ons land van toepassing zijn niet willen volgen moeten er dan ook maar uit?

Of men die in hun landen van herkomst graag zal zien komen I doubt it.
Ik begrijp niet goed waarom u deze vraag aan mij stelt.

Ik stel net dat 'oplossingen' als "stuur ze terug" in veel gevallen praktisch niet haalbaar zijn. Terwijl dat wel hetgene is wat je regelmatig hoort roepen na zo'n incident.

En nu vraagt u aan mij: ".... moeten er dan ook maar uit?"
Oud 12 september 2024, 08:15   #77
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Gisteren stopte ik met de fiets voor een rood verkeerslicht en een jongere op een step reed me langs achter aan. Zijn schouder raakte mijn elleboog. Onmiddellijk agressie in een taal die ik niet spreek. Hij klopte zijn schouder af alsof er een vogel op gescheten had. Gelukkig ben ik nog niet al te bejaard, geen vrouw en waren ze maar met twee. Anders had ik prijs gehad. Nu zijn ze verder gereden, door het rood een viervaksbaan over ... bij de afkomst hoeft geen tekening zeker ... maar de boeren van de parking gaan ons hier eens komen zeggen hoe de zaken echt ineen zitten en dat allochtoon zijn er niets mee te maken heeft ...
Ach hoe schattig...

Het moet ook weer lukken eh?
Net als iemand dingen vertelt die je niet aanstaan (of in dit geval: die je niet snapt) maak je natuurlijk weer iets mee met allochtonen.
Een geluk bij een ongeluk, laten we het zo noemen.

Maar soit: wat jij niet begrijpt aan die boer zijn uitleg (want ik ga er vanuit dat je op mij doelt) is dat die boer zegt dat het geen rol speelt wie de daders zijn als er een nieuwe of strengere wet moet komen. De boer ontkent nergens dat het meestal allochtonen zijn. Dat ga jij nergens vinden.

Maar als er een wet komt gaat die voor iedereen gelden. Je kan geen wetten maken die onderscheid maken tussen een Belg van vreemde afkomst of een Belg die al generaties lang Belg is. Dus bij het maken of verstrengen van die wet hoeft het ook niet te gaan over wie de daders zijn. De wet gaat daar toch geen onderscheid in maken.

Ik snap natuurlijk dat het moeilijk is om niet onmiddellijk te beginnen roepen dat "het altijd dezelfde zijn" en daarin heb je zelfs gelijk. Ik heb nooit iets anders beweerd.
Maar als het gaat over andere of strengere wetten speelt dat geen rol.

Dat is nog heel iets anders dan stellen dat de boer zegt dat allochtoon zijn niks te maken heeft met de misdaden waarover hier sprake is.

De boer zegt enkel dat het voor de oplossing van het probleem van geen tel is.

Ik begrijp dat dat moeilijk is. Maar laat het even bezinken. Misschien komt het nog wel. En anders leg ik het nog wel eens uit.

Laatst gewijzigd door BigF : 12 september 2024 om 08:16.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2024, 13:47   #78
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar soit: wat jij niet begrijpt aan die boer zijn uitleg (want ik ga er vanuit dat je op mij doelt) is dat die boer zegt dat het geen rol speelt wie de daders zijn als er een nieuwe of strengere wet moet komen.
Als er vandaag in het nieuws verschijnt dat BMW-rijders vaak rechts inhalen kan je daar op een forum zoveel over gaan leuteren als je wil; als de wet aangepast wordt en rechts inhalen strenger bestraft wordt gaat dat voor alle bestuurders gelden. Ook voor degenen die niet met een BMW rijden.

Daarom heeft het weinig zin om te blijven focussen op die BMW.
Focus op de oplossing.

En nee, "verbied de invoer van BMW's" is geen oplossing. De al ingeschreven BMW's verdwijnen daar niet door.
Oud 12 september 2024, 15:02   #79
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Als er vandaag in het nieuws verschijnt dat BMW-rijders vaak rechts inhalen kan je daar op een forum zoveel over gaan leuteren als je wil; als de wet aangepast wordt en rechts inhalen strenger bestraft wordt gaat dat voor alle bestuurders gelden. Ook voor degenen die niet met een BMW rijden.

Daarom heeft het weinig zin om te blijven focussen op die BMW.
Focus op de oplossing.

En nee, "verbied de invoer van BMW's" is geen oplossing. De al ingeschreven BMW's verdwijnen daar niet door.
Consequente en eerlijke uitvoering van de wetten zou geen slechte zaak zijn.

Maar
  • De wetten zijn niet eerlijk opgesteld, teveel achterdeurtjes voor slimme mensen.
  • De uitvoerende macht mag naar willekeur wetten interpreteren.
Oud 12 september 2024, 15:10   #80
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bart

Campagne tegen pesten. Goed idee, maar plots allen blanken, geen allochtoon te zien terwijl er geen programma, artikel, reclame,… is zonder de allochtonen.

Cynisch … wetende hoe vaak “jongeren” (u weet wel !) in het nieuws komen omdat ze anderen pesten of in elkaar slaan. pic.x.com/kjo0ud2lii
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be