Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2024, 10:15   #1681
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jeff Bezos heeft dus schrik van Trump???
Amaai!!! Trump begint inderdaad elke dag er steeds meer fascistisch uit te zien. Zijn brutaal uitdagende bakkes doet mij steeds meer aan Benito Mussolini denken.
Die verwaande kin-naar-voren vulgaire blik was volgens mij reeds zichtbaar van toen hij als oudere snotter samen met Obama rondliep in hun Keniaans geboortedorp.

Oud 26 oktober 2024, 10:17   #1682
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Vertel eens. Hoe analyseer jij op dit moment de peilingen.
Ja euh, het zit super dicht bij elkaar. Op staat-niveau doen Harris en Trump regelmatig haasje over in state-polls (NC, PA,…). Het zit zo dicht op elkaar dat zelfs met een kleine polling error, het kan zijn dat Harris of Trump wint.

Verder interesseert de methodiek van die polling models mij ook wel, dus ik ben wel eens in zo’n documentatie gedoken. Beroepsmisvorming…
Oud 26 oktober 2024, 10:25   #1683
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Are Republican pollsters “flooding the zone?”

Je hebt volgens sommigen "Republican alligned pollsters" en dan de "high quality pollsters"

Ok Bach, in plaats van gewoon die titel te posten en de link. Lees deze blog nu eens integraal. Doe me dat plezier.

Je zal merken dat Silver’s antwoord op de die vraag is: “flooding the zone, als het al gebeurt, heeft weinig impact op de composite poll”

Kijk he, het enige wat jij steeds probeert te doen, is met vage suggestie de geloofwaardigheid van polls (en dan vooral die van Silver) te discrediteren. Er is nooit een clearcut kritiek, enkel suggestie
Oud 26 oktober 2024, 10:27   #1684
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Het zijn tot nu toe vooral de Democraten die hun tegenstanders uitmaken voor fascisten, hen via juridische middelen proberen neer te halen en zelfs opsluiten. Ironisch genoeg beschuldigen ze Trump van precies het gedrag waar ze zelf schuldig aan zijn.

Mijn mening? Een verbod op de mainstream media is niet nodig. Alternatieve media komt steeds als winnaar uit de bus. Dat daar toevallig de rijkste man ter wereld achter zit? Prima, liever één grote roofdier dat controleerbaar is dan een onvoorspelbare zwerm Braziliaanse bijen.

Nu terug naar het onderwerp. Nee, Voltian, je hoeft niet naar een heropvoedingskamp. Nee, je bent geen fascist. Je hoeft alleen ooit eens tot het inzicht te komen dat mensen niet stemmen voor open grenzen, oorlogen of geslachtsveranderingen voor kinderen. Zulke dingen worden enkel op grote schaal doorgedrukt door verkiezingsfraude en manipulatie.
Een geruststelling
Oud 26 oktober 2024, 10:48   #1685
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, ik ben zelf eerder conservatief van overtuiging. Maar Trump is niet zomaar conservatief, hij is ronduit fascistisch. Ik vind dat Amerika met Trump een zeer gevaarlijke richting uitgaat.
Ik denk dat ook, maar ik denk dat het met Harris een even gevaarlijke richting uitgaat.

Dus kunnen we ze als Europeanen alleen maar beoordelen op hun waarde voor Europa, en dan moet ik met frisse tegenzin voor Harris kiezen.
Oud 26 oktober 2024, 10:51   #1686
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik denk dat ook, maar ik denk dat het met Harris een even gevaarlijke richting uitgaat.

Dus kunnen we ze als Europeanen alleen maar beoordelen op hun waarde voor Europa, en dan moet ik met frisse tegenzin voor Harris kiezen.
Idd, al bij al kiezen voor het minste kwaad.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2024, 10:52   #1687
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is geen eigen mening, maar een mening die is ingeprent door de mainstream media.
Pffff... wat een idiote framing.

Dit soort redeneringen laat veronderstellen dat je geen begrip hebt van de realiteit rondom je.

En het maakt je tussen haakjes ook machteloos om de "foute mening" van anderen te counteren.
Oud 26 oktober 2024, 11:02   #1688
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is geen eigen mening, maar een mening die is ingeprent door de mainstream media. Vergelijk het met de sporen van een paddenstoel: de paddenstoel zelf is MSM, en u bent slechts een van de vele sporen die, toevallig, op dit forum opduiken.
Tja… die media daar doe jij zogezegd niet aan mee.
Ongetwijfeld heb jij een betrouwbare bron uit “the corridors of power” waar wij, gewone stervelingen, niet over beschikken…
Oud 26 oktober 2024, 11:19   #1689
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tja… die media daar doe jij zogezegd niet aan mee.
Ongetwijfeld heb jij een betrouwbare bron uit “the corridors of power” waar wij, gewone stervelingen, niet over beschikken…
De bron is geen geluid uit de 'corridors of power', maar puur gezond verstand. Door zelf even naar de bron te kijken en te luisteren, zie je hoe het zit. Er is genoeg over te vinden in podcasts en op Twitter ligt het gewoon op straat. Niet eerst gefilterd en geïnterpreteerd door de mainstream media – je kunt je eigen mening vormen. Dat directe, onbewerkte interactie met wat hier staat, dát telt.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2024, 11:26   #1690
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Pffff... wat een idiote framing.

Dit soort redeneringen laat veronderstellen dat je geen begrip hebt van de realiteit rondom je.

En het maakt je tussen haakjes ook machteloos om de "foute mening" van anderen te counteren.
Ik trap vol op het gas tegen meelopers die, gesteund door de Gestapo-media van de MSM, het woord 'fascisme' als wapen tegen hun tegenstanders inzetten. Het is het laagste van het laagste. Dit soort foute meningen verdient tegenstand.
Oud 26 oktober 2024, 11:40   #1691
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik trap vol op het gas tegen meelopers die, gesteund door de Gestapo-media van de MSM, het woord 'fascisme' als wapen tegen hun tegenstanders inzetten. Het is het laagste van het laagste. Dit soort foute meningen verdient tegenstand.
Maar uitgerekend dat doe je niet door ze voorstellen als gemanipuleerden door de MSM.

Ik raad je aan je tegenstanders ernstig te nemen.
Oud 26 oktober 2024, 11:52   #1692
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Naam: Screenshot_2024-10-26-12-49-43-937_com.android.chrome.jpg
Bekeken: 81
Grootte: 186,1 KB

McDonald’s scoort dikke publiciteit door Trump in eigen huis friet te laten bakken. Maar ineens een E.coli-uitbraak. Ja hoor, precies op dat moment. MSM ruikt bloed en grijpt de kans aan om McDonald’s en Trump te koppelen aan een "gezondheidsrisico". De framing is precies wat je zou verwachten: sensatie, angstzaaien, de boel uitvergroten. En de mediabelievers? Die volgt weer als makke schapen, zonder door te hebben hoe ze gemanipuleerd worden. Hoe lang laten mensen zich nog zo gebruiken door deze circusact van de media?

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 26 oktober 2024 om 11:56.
Oud 26 oktober 2024, 11:54   #1693
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
.
!
Oud 26 oktober 2024, 12:00   #1694
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar uitgerekend dat doe je niet door ze voorstellen als gemanipuleerden door de MSM.

Ik raad je aan je tegenstanders ernstig te nemen.
Nee hoor, ik sla gewoon met gelijke munt terug tegen die types die hun tegenstanders voor fascist uitmaken. Jezus zei wel dat je de andere wang moet toekeren als je wordt geslagen, maar hij heeft niet gezegd wat je moet doen als je ook op die tweede wang een klap krijgt. Daar ligt voor mij de grens.
Oud 26 oktober 2024, 12:05   #1695
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Die ene kaak moet serieus wat eelt gekweekt hebben ondertussen.
Oud 26 oktober 2024, 14:46   #1696
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Die ene kaak moet serieus wat eelt gekweekt hebben ondertussen.
Naam: Screenshot_2024-10-26-15-40-36-642_com.twitter.android.jpg
Bekeken: 72
Grootte: 280,5 KB
Oud 26 oktober 2024, 14:56   #1697
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

De Standaard raadt hoe nuttig Trump kan zijn voor Elon Musk zijn bedrijven:

Citaat:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20241025_97125133

Ruimtetoerisme

Het fors omlaag brengen van lanceringskosten biedt ongetwijfeld kansen voor nieuwe zakenmodellen, zoals ruimtetoerisme of zelfs zonne-energie uit de ruimte, waarmee al geëxperimenteerd wordt. Telkens zal de kassa rinkelen voor Musk, die in de ruimtevaart veel minder concurrentie te vrezen heeft dan in de autosector. Musk heeft 40 procent van SpaceX.

Als Trump opnieuw president wordt met Musk als raadgever, dreigt de macht van Musk compleet ongezonde proporties aan te nemen. Sommigen zien in de steun van Musk aan Trump een zakelijke afweging: voor de verdere groei van zijn belangen heeft Musk vooral een soepele regelgever nodig die hem massaal raketten laat lanceren en auto’s zonder chauffeur laat rondrijden. Het helpt als hij die regelgever ook mag aansturen.

Laatst gewijzigd door Micele : 26 oktober 2024 om 14:57.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2024, 15:17   #1698
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De Standaard raadt hoe nuttig Trump kan zijn voor Elon Musk zijn bedrijven:
Bij alle valide redenen waarom je niet een Trump aan de knoppen wil, is dit echt een van de minst goede.

Ik gun het Elon Musk van harte.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2024, 15:59   #1699
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jeff Bezos heeft dus schrik van Trump???
Amaai!!! Trump begint inderdaad elke dag er steeds meer fascistisch uit te zien. Zijn brutaal uitdagende bakkes doet mij steeds meer aan Benito Mussolini denken.
Ik vermoed als ge 200 miljard zwaar weegt bepaalde zaken en eventuele gevolgen anders inschat. Anderzijds vind vind ik vergelijken met Hitler en het nazisme of Mussolini en het fascisme een banaliserig van het nazisme en het fascisme. Ik zou mijn schouders ophalen als een jongere zoals bv de huidige studentenprotesten die blijkbaar geen benul hebben welke gruwel het nazisme was.

Zij hebben nog het voordeel dat men hun dommigheid kan vergeven als ze niet weten wat nazisme was. Mensen van onze ouderdom moeten beter weten. Tot nader order heeft Trump nog geen mensen vergast en op gebied van oorlogvoeren is hij maar een koorknaap tegen Obama en Biden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2024, 16:59   #1700
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Ambtenaren Lancaster PA onthullen 'schijnbare incidenten' van vermeende kiezersregistratiefraude
https://m.youtube.com/watch?v=MNVm24...VubnN5bHZhbmlh
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be