Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 oktober 2024, 12:31   #201
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Zie post *178
Trolololo

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2024, 15:41   #202
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dus Belgie, dat enkele jaren na de oorlog, vrijwilligers opriep om tegen het communisme te gaan vechten, bestaat uit goor crapuul.
Wat mij betreft wel, ja.

Maar jongens naar hun dood sturen in Rusland was niet Verschaeves enige misdaad. Zijn onvoorwaardelijke steun aan een misdadig regime, waarvan hij zeer goed wist hoe goor het was, is van een even groot krapuul-gehalte.

Als je dan nog in aanmerking neemt dat hij een pastoor was en dus een grotere morele verantwoordelijkheid droeg, dan is de kwalificatie "krapuul" imho nog te licht.

En dan wegvluchten naar Oostenrijk en al je slachtoffers hier alleen achterlaten, in de handen van de volkswoede en de staatsrepressie... man, dat is van een lafheid waar ik geen woorden voor vind.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2024, 16:16   #203
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Demir doet het weer:

Citaat:
Ze “viel van haar stoel” toen ze het systeem ontdekte: Zuhal Demir schrapt jobsubsidies voor politieke partijen, bonden en kerkfabrieken. Bron.
Ik ben eens gaan snuisteren in het subsidieregister. Daar zijn geen jobsubsidies te vinden onder Kerkfabriek, ABVV, ACV, Vooruit of Vlaams Belang. Hoeveel subsidies staan er zo nog niet in dat register ?
Oud 1 november 2024, 00:37   #204
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Demir doet het weer:

Ik ben eens gaan snuisteren in het subsidieregister. Daar zijn geen jobsubsidies te vinden onder Kerkfabriek, ABVV, ACV, Vooruit of Vlaams Belang. Hoeveel subsidies staan er zo nog niet in dat register ?
Goed ze is eraan begonnen, dat ze maar eens met de groven borstel door al die "cultuur". en hobby clubjes gaat, dat gewoon dekmantels zijn voor van alles en nog wat.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2024, 06:06   #205
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Goed ze is eraan begonnen, dat ze maar eens met de groven borstel door al die "cultuur". en hobby clubjes gaat, dat gewoon dekmantels zijn voor van alles en nog wat.
Hamas kreeg de portefeuille cultuur.
Oud 1 november 2024, 09:51   #206
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Bijna heel Vlaanderen erkend als ‘steunzone’ ... eerst met veel belastinggeld jobs creëren en dan moeten immigranten aantrekken omdat men geen werknemers vindt ...

Politici ...

Oud 1 november 2024, 10:21   #207
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Juist ! Al die subsidies zijn een slechte gewoonte geworden.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2024, 11:59   #208
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Juist ! Al die subsidies zijn een slechte gewoonte geworden.
Is een hedendaagse manier geworden om kiezers aan zich te binden door Groen en Vooruit.

In Gent is het overduidelijk.

Groen en Vooruit hebben angst dat de N-VA in hun subsidies zou snoeien

,daarom kwamen de subsidie trekkers ook massaal straat tegen de N-VA.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2024, 12:21   #209
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Demir doet het weer:

Dat is toch een topwijf hé zeg!

(op mijn persoonlijke pagina van facebook heb ik al van een oer-kaloot gelezen dat hij erg misnoegd is, want zijn organisatie doet mooie dingen dank zij die subsidie ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2024, 06:28   #210
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Amper vier jaar na de oprichting dreigt het Vlaamse klimaatplan voor steden en gemeenten op te drogen. Minister van Binnenlands Bestuur Hilde Crevits (cd&v) voorziet vanaf 2026 geen vast budget meer.

Het budget dat Vlaanderen jaarlijks vrijmaakte, steeg van 25 miljoen euro in 2021 naar 42 miljoen euro in 2024. Om deelnemende steden en gemeenten gerust te stellen, beloofde Vlaanderen ook om tot 2030 ieder jaar minstens 10 miljoen euro aan recurrente middelen te voorzien.

Maar de regering-Diependaele laat dat systeem nu vervroegd uitdoven. In overgangsjaar 2025 voorziet minister van Binnenlands Bestuur Hilde Crevits (cd&v) nog eenmalig een budget van 9,3 miljoen euro. “Daarna stopt het”, bevestigt haar kabinet. Bron.
Om van te kotsen vind ik dit. Die bedragen zijn al zo laag als men ziet voor welke uitdagingen we staan. Zeker als ik lees dat het ook de bedoeling is om er gebouwen mee aan te passen.

Langs de andere kant lees ik hoe de stad Antwerpen tientallen, zelfs honderden miljoenen euro's aan subsidies geeft aan allerhande integratievzw's en initiatieven en in andere steden en gemeenten is het niet anders. Echter, om de bevolking te helpen om gaan met de klimaatverandering is er geen geld.

Langs de nog andere kant, als ik zie hoe men dat beetje geld heeft uitgegeven ... aan 'gratis' bomen en van die toestanden (veel te duur aangekocht bij boomkwekers ongetwijfeld terwijl Natuur en Bos en Natuurpunt alom bomen kappen en jonge boompjes verwijderen) ...

Langs de nog nog andere kant: als je de website bekijkt gaan die middelen vooral naar de website en administraties. Al dat geld lijkt vooral naar rapporten te gaan over hoe er amper doelen worden bereikt ... de bullshitjobbers moeten zich met iets bezig houden.

Gaat men de renovatiegolf die de huisvesting in ons land nodig heeft anders aanpakken of gaan we niets doen omdat al het geld naar asiel, integratie, uitkeringen, teveel regeringen en zombiebedrijven gaat ?

Laatst gewijzigd door Vlad : 3 december 2024 om 06:36.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2024, 06:36   #211
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is toch een topwijf hé zeg!

(op mijn persoonlijke pagina van facebook heb ik al van een oer-kaloot gelezen dat hij erg misnoegd is, want zijn organisatie doet mooie dingen dank zij die subsidie ...)
Dat was mijn vraag niet, mijn vraag was: hoeveel subsidies staan er zo nog niet in het subsidieregister ?
Oud 3 december 2024, 16:06   #212
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om van te kotsen vind ik dit. Die bedragen zijn al zo laag als men ziet voor welke uitdagingen we staan. Zeker als ik lees dat het ook de bedoeling is om er gebouwen mee aan te passen.

Langs de andere kant lees ik hoe de stad Antwerpen tientallen, zelfs honderden miljoenen euro's aan subsidies geeft aan allerhande integratievzw's en initiatieven en in andere steden en gemeenten is het niet anders. Echter, om de bevolking te helpen om gaan met de klimaatverandering is er geen geld.

Langs de nog andere kant, als ik zie hoe men dat beetje geld heeft uitgegeven ... aan 'gratis' bomen en van die toestanden (veel te duur aangekocht bij boomkwekers ongetwijfeld terwijl Natuur en Bos en Natuurpunt alom bomen kappen en jonge boompjes verwijderen) ...

Langs de nog nog andere kant: als je de website bekijkt gaan die middelen vooral naar de website en administraties. Al dat geld lijkt vooral naar rapporten te gaan over hoe er amper doelen worden bereikt ... de bullshitjobbers moeten zich met iets bezig houden.

Gaat men de renovatiegolf die de huisvesting in ons land nodig heeft anders aanpakken of gaan we niets doen omdat al het geld naar asiel, integratie, uitkeringen, teveel regeringen en zombiebedrijven gaat ?
Nog niet eens bij stilgestaan. Wat Vlaanderen wilde uitgeven aan alle gemeenten en steden om de bevolking te helpen omgaan met het veranderende klimaat - al was het op z'n eigen amateuristische mislukkende manier ttz wel onnodig dure boompjes uitdelen maar van hulp bij de broodnodige collectieve renovaties kwam niets - was minder dan wat de nutteloze senaat ons kost ...
Oud 4 december 2024, 13:40   #213
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Zorgwekkend rapport voor wiskunde en wetenschappen: Vlaamse leerlingen internationaal sterkste daler sinds 2015

En Ben Weyts is nu minister van rekeningen ... overal waar die mens is gepasseerd zijn de resultaten nog slechter dan voordien. Nu ja, ik denk eerlijk gezegd niet dat een minister van onderwijs veel vermag tegen de algehele malaise van onze multiculturele samenleving.
Oud 4 december 2024, 13:46   #214
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

De eerste in een gemeenteraad maar die van hierboven werd wel al voor de derde keer minister ...
Oud 5 december 2024, 19:01   #215
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Michel Maus

Kookapp "Zeker gezond" van voormalig Vlaams minister van Welzijn Wouter Beke (CD&V) verdwijnt.

550.000€ belastinggeld gestoofd, gestoomd en gegrild.

vrt.be/vrtnws/nl/2024…

4/12/2024, 18:30
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2024, 19:11   #216
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Andy Pieters

Voor 3de keer sturen Open VLD en PVDA hun kat naar bespreking beleidsnota in commissie Economie van vlaparl. Aanpak MDiependaele boeit hen niet. Maar wel in de pers toeteren hoe belangrijk onze economie is? Ik herhaal: sommigen doen het voor de bühne, anderen voor welvaart.
Oud 8 december 2024, 09:10   #217
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Geert Noels

Zet de valse onderwijsprofeten nu eindelijk aan de kant. Ze hebben de afgelopen 20 jaar een ideologische strijd gevoerd om een doorgedreven gelijkheidsfilosofie in het onderwijs door te duwen.
Resultaat: alle onderwijsniveau's zijn dramatisch gedaald.
linkedin.com/feed/update/ur…
Oud 8 december 2024, 18:55   #218
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Geert Noels

Zet de valse onderwijsprofeten nu eindelijk aan de kant. Ze hebben de afgelopen 20 jaar een ideologische strijd gevoerd om een doorgedreven gelijkheidsfilosofie in het onderwijs door te duwen.
Resultaat: alle onderwijsniveau's zijn dramatisch gedaald.
linkedin.com/feed/update/ur…
Die daling is ook te wijten aan het feit dat het gene wat de leerlingen leerden, moest "aangenaam" zijn.
Het gezag v.d. leerkrachten werd o.a. hierdoor ondermijnd met alle gevolgen van dien.
+ Heel wat ouders leefden in de illusie dat hun kind een genie was. Na het middelbaar moest hij/zij naar de univ...
In de eerste jaars univ waren er nog nooit zoveel gebuisden.

Et alors ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2024, 12:42   #219
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Freya Vandenbossche wordt voorzitter van het Vlaams parlement. Van drugshoertje dat haar thesis moest laten schrijven wegens verregaand incompetent naar eerste burger van Vlaanderen. Het kan verkeren als je de juiste papa hebt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2024, 12:51   #220
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Michel Maus

Kookapp "Zeker gezond" van voormalig Vlaams minister van Welzijn Wouter Beke (CD&V) verdwijnt.

550.000€ belastinggeld gestoofd, gestoomd en gegrild.

vrt.be/vrtnws/nl/2024…

4/12/2024, 18:30
Ik stel voor dat we dat bij de Wouter gaan terughalen en 90 % inhouden op zijn parlementaire wedde / pensioen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be