![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#501 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Onbenullig. Vrouwen dragen wat ze willen: een bikini of een hoofddoek ... Veel mannen zien liever een mini-bikini. |
|
|
|
|
|
|
#502 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar dat weet je ook natuurlijk.
|
|
|
|
#503 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#504 | |
|
Minister
|
Citaat:
Thuis doet ge wat ge wilt, in 't openbaar gedraagt ge u conform een of andere regel/wet/voorschrift.. |
|
|
|
|
|
|
#505 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#506 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jij mag dat denken, jij mag dat zeggen, no problem.
Verder zal dat politiek gesproken volkomen irrelevant blijven in Gent. De Blokkers blijven hermetisch in hun schutkring zitten en hun getoeter over Hafsa-hoofddoek blijft wat het is : wat vervelend achtergrond geluid. Beetje zoals enerverende muziek in een lift, of die ellendige muzak in winkels tijdens de eindejaarsperiode. Noise. |
|
|
|
|
|
#507 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je zou dat kunnen zeggen. Een teken van grote openheid van geest is het zeker niet.
Anderzijds ken ik enkele hoofddoekdraagsters van dichtbij, en dat zijn open, fijne vrouwen met een grote inzet voor hun omgeving. Ik weet niet hoe ze in de moskee zijn, maar in de settings waarin ik hen ken zijn ze niet preuts of sectair. Fijne vrouwen, vind ik.
|
|
|
#508 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Interessant. Met welk artikel van de UVRM zou dat botsen?
|
|
|
#509 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gesproken als een echter Blokker ! Die hoofdoek toont enkel en alleen aan dat ze net als jij in de conservatieve hoek zit. Enkel conservatieven dragen zoiets, net zoals enkel conservatieven rondlopen met crucifixen of shtreimels. Anti hoofddoek is gewoon de klassieke extreem-rechtse methodiek van het Blok en hun sympathisanten om via dat truukje te beweren dat ze géén racisten zijn. Normale burgers die oprecht inzitten met de secularisering van de maatschappij zitten niet te zeiken over de hoofddoek, maar over alle religiotische symbolen en uiterlijke kenmerken. Seriële klaagzeikers over de kopvod zijn gewoon hun klassieke spelletje aan het spelen. Kijk, ik kan me goed voorstellen dat N-VA'ers met een gigantische kater zitten door de Gentse formatie, aangezien Anneleen Van Bossuyt quasi volledig plat is gegaan voor de coalitie eisen van de sossen en de liberalen. Ik had het ook graag anders gezien, ik was persoonlijk pro een coalitie tussen die drie. En Groen richting de oppositie ondanks hun respectabel resultaat in Gent. Maar jammer genoeg hebben de partijen het nogal knullig aangepakt en hun lokale leden laten anoniem stemmen over dat akkoord. En zo graafden ze hun eigen graf. Ik kan enkel hopen dat deze les in naïviteit tot voorbeeld strekt hoe je NIET aan lokale politiek doet... Zuiver democratisch zie ik geen enkel argument noch enige reden om te gaan zeiken dat Groen er niet bij mocht zijn. Een meerderheid is een meerderheid, dus OOK met de groentjes erbij. Dat enkele potzeikers dan maar op de wagon springen van de kopvod van Hafsa dinges is gewoon een uiting van frustratie en onmacht. Die kopvod speelde geen enkele rol in deze saga. Geen enkele. Nada, niets. Wat wel triestig is, is dat een zeker Blokvolkje dit aangrijpt om 'plaatsvervangende verontwaardiging' te gaan veinzen en dat die de nederlaag van n-va en de winst van groen gaan aangrijpen om hun cultuuroorlogje tegen de kopvod nog eens in de verf te zetten. Wat NOG triestiger is, is dat ook enkele normale deelnemers dat Blok-discours gaan overnemen. Dat toont opnieuw aan hoe erg het gevaar van infectie is, en waarom strakke hygiënische normen zoals een cordon sanitaire permanent belangrijk blijven. |
|
|
|
|
|
|
#510 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom doe je dan nu hysterisch dat dat Groen mens er terug bij is ? |
|
|
|
|
|
|
#511 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De mensen zouden beter eens fundamenteel voor hun democratie opkomen in plaats van de verdeling van die politci te projecteren. Conservatisme en fundamentalisme mogen dan wel akelig in uw hoofd ervaren worden, dat betekent niet dat je u daar totalitair mag bovenstellen want dat is radicalisme. Ultraconservatief is het mooiste dat je in een vrouw mag treffen.
Silence sharpened with fatal precision. Laatst gewijzigd door CUFI : 13 november 2024 om 19:51. |
|
|
|
|
|
|
#512 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#513 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Steek je hoofd maar verder in het zand. Ik ben niet plots tegen de hoofddoel, ik ben er al decennia tegen omdat het simpelweg een extremistisch symbool is. Let op, als liberaal vind ik dat je dat mag aandoen hoor. Het hoort alleen niet in een stadsbestuur, aan loketten en in publieke scholen. De scheiding tussen kerk en staat is te belangrijk om toe te geven aan Groen extremisten. Open VLD in Gent heeft dat gedaan.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 13 november 2024 om 20:49. |
|
|
|
|
|
|
#514 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hoeveel keer per dag debiteer jij die vervelende slogan 'Et alors' eigenlijk ?
|
|
|
|
|
|
#515 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het cordon is al sinds zijn ontstaan bestand tegen elke poging om het af te breken, net omdat kritische en democratische politici weigeren uit overtuiging om met die vuiligheid te besturen.
|
|
|
|
|
|
#516 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Iemand die al jaren loopt te zeuren over de kopvod, dat moet zeker een plaats op de volgende lijst krijgen. Betere adelbrieven zijn niet nodig, tenslotte draait heel de wereld daar toch rond nietwaar ? |
|
|
|
|
|
|
#517 |
|
Minister-President
|
Ziekelijk commentaar, neigt naar de nazi's, nu veranderen zit er niet meer in 1962 was een bijzonder slecht jaar voor de wijn en ander levend gebroed.
|
|
|
|
|
|
#518 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Probeer het eens met EVRM.
|