![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3961 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog vergeten: Pierre Buyle - De gifMenger
![]() De herinneringen van een joodse diplomaat die Constantinopel ontvluchtte na de machtsovername door Phocas in 602 en naar het Arabische schiereiland trok. Hij ontmoette er een machtige vrouw en ging voor haar werken. Haar man is psychisch ziek, zoekt verlossing in religie en gaat aan waanvoorstellingen lijden. Zijn naam ... M... ![]() Ik had het niet verwacht maar de historische roman, een debuut, is goed geschreven en las lekker. Een aanrader.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3962 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Samengesteld door Femke Deen & Ineke Huysman: Moeders des vaderlands. De vrouwen die de Nederlanden vormden
![]() Droog oldschool geschiedenisboek over achttien edelvrouwen die van betekenis waren tijdens het vorige millennium in onze regio. Aan de inleiding had ik genoeg eigenlijk. ![]() Neil Postman: Amusing Ourselves to Death ![]() Over de derde grote communicatierevolutie, na het schrift en de boekdrukkunst, die van de telegraaf, fotografie en meer bepaald de daar uitgegroeide televisie. Boek is al veertig jaar oud en de schrijver is spijtig genoeg al meer dan twintig jaar geleden heengegaan want ik zou zijn inzichten over de vierde omwenteling, de sociale media, wel eens hebben willen lezen. Er zijn wel meer boeken geschreven over hoe technologie ons verandert en dit is geen slecht voorbeeld. De Chinezen en Russen leven in Orwells dystopie en het westen in Huxleys Brave New World.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 28 oktober 2024 om 18:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3963 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() In dit boek(je) valt Kempeneers hevig Maurice De Wilde aan wanneer deze in zijn TV-reeks zijn interpretatie geeft over de persoon van Kardinaal Van Roey. Hij noemt het relaas van De Wilde in deze 'pseudo-historisch'. Toemaatje. Kempeneers is een priester (kannunik). Wel een interessant boekje. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 oktober 2024 om 19:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3964 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3965 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vrienden van het vastgoed - Tom Cochez, David Leloup
Weer brandend actueel, nu de postjes verdeeld worden. In tal van gemeenten wordt het meest aan corruptie gevoelige postje opgeëist door mensen die er beter van wegblijven. (fig.)
![]() |
#3966 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iklees graag boeken meestal die van Preston & Child. (als groot fan van de FBI-agent Aloysius Pendergast)
Erb is er ééntje bij waar ik bijna een jaar in bezig ben en dat komt door de zorg voor mijn ouders dat ik de tijd meestal niet heb om het verder te lezen. Wel in bezit maar nog niet gelezen: "Omringd door leugenaars" ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 3 november 2024 om 22:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3967 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3968 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 4 november 2024 om 08:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3969 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Frank Furedi - Why borders matter
![]() Hoe de traditionele (morele, lands, ... ) grenzen overal werden en worden vernietigd en nieuwe (zoals de safespaces) worden opgetrokken. Hoewel interessant weinig nieuwe inzichten, geschreven voor collega's en studenten vermoed ik want ook niet echt vlot leesbaar. Of misschien lag dat aan het lettertype mocht dat invloed hebben. Jonathan Haidt - Generatie angststoornis Een verklaring voor de serieuze stijging van psychische problemen bij de generatie Z: overbeschermde kinderen en jonge pubers waarop zonder bescherming sociale media werden losgelaten. Vrij overtuigende analyse hoewel ik me toch de vraag stel of ze klopt gezien het feit dat meisjes er meer last van zouden hebben terwijl het eigenlijk slechter gaat met de jongens. De auteur lijkt te voelen dat het daar wat wringt dus haalt hij bijkomend een aantal mogelijke oorzaken voor dat laatste aan. De laatste hoofdstukken met richtlijnen/oplossingen naar de verschillende actoren toe lijken ook wel wat paternalistisch om niet te schrijven soms lachwekkend. Maar dat is misschien omdat ik opgegroeid ben in een tijd waarin kinderen een hele dag van huis speelden en al die problemen zich niet voordeden. Het leest raar om dan alle vrije tijd in uren dit en uren dat te gaan opdelen terwijl wij enkel maar op tijd dienden thuis te zijn voor het avondeten. Maar het is alleszins een boek dat gelezen dient te worden en tot noodzakelijk nadenken zal aanzetten.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 4 november 2024 om 19:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3970 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Adam Kirsch - On Settler Colonialism: Ideology, Violence, and Justice
Kort zeer leesbaar essay over een van de vele woke 'kritische' theorieën, die over dekolonisatie; hoe die in feite niet toepasbaar is op Israël en indien toch enkel voor veel meer geweld zorgt.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3971 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jonathan Haidt - The Righteous Mind: Why Good People are Divided by Politics and Religion
![]() Boek is in het Nederlands vertaald. Staat hopelijk op de leeslijsten van de humaniora.
![]() |
![]() |
![]() |
#3972 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen ik door de dagbladhandel liep zag ik het volgende boek liggen...
![]() p.s. In een ver verleden is er eens een boek geweest dat als titel droeg: "De Paus en de Mafia" Ik heb er geen idee van wat er allemaal instond daar ik het niet gelezen heb maar wel heb horen vertellen van een dagbladwinkel eigenaar dat het verboden was om het nog te koop te stellen. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 15 november 2024 om 06:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3973 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zal ongetwijfeld gaan over de pericelen rond de Vaticaanse bank en een van hun bankiers die bungelend onder een Londense brug werd teruggevonden. Dan is er ook nog een van de kortste pontificaten ooit, juist voor ons aller popi jopi. Is er eentje geweest die het maar een 33 dagen heeft getrokken. Jon Paul I. De omstandigheden rond zijn overlijden zijn nooit echt goed onderzocht. En dan is er nog de dochter van een medewerker die spoorloos verdewenen is. Er zijn daar een paar grote beerputten waar een dikke marmeren scheel op ligt. https://nl.wikipedia.org/wiki/Banco_Ambrosiano Laatst gewijzigd door Herr Flick : 15 november 2024 om 09:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3974 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Peter Calluy - Kroniek van een aangekondigd onheil.
![]() Wat warrig boek met nogal wat herhaling van een sociaal werker die in zijn werk te maken kreeg met een voorganger van Sharia4Belgium en zijn leider. Onvoorstelbaar hoe zowat alle politici op alle niveaus met een bruine meet in hun broek hun hoofd in het zand staken. Het boek is uit 2012 en dus voor de hele IS waanzin en de Syriëgangers. Voor de politici was de zaak toen al opgelost. De sociale werkers uit Boom en Berchem die op de radicalisering wezen werden werkloos. En we zien dezelfde politici nu weer dezelfde fout maken ivm de Jodenhaat. Het kleine België vangt de helft van de Palestijnse vluchtelingen in de EU op en een groot deel van de minderjarige Afghanen. Kop in het zand en het zal allemaal wel goed komen.
![]() |
![]() |
![]() |
#3975 |
Europees Commissaris
|
![]() Sorry, maar ik ben pas begonnen in Stoute Schoenen van Bart Van Loo, en het leest lekker weg. Nu vind ik de Bourgondische tijd, die samenvalt met de gehele Brabantse Gouden Eeuw, voordat wij gescheiden werden door krachten uit Holland en Vlaanderen en die alles verneukten voor ons Brabanders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3976 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Paul Scheffer - Het land van aankomst
![]() Een vrij genuanceerd boek dat de argumenten aan meerdere zijden van het migratiedebat belicht. Hoewel straks bijna 20 jaar oud is nog steeds reuze actueel. Te hoopvol naar mijn gedacht. Dan is Het migratieprobleem van Rolf Peter Sieferle andere koek. ![]() Dat sluit veel meer aan bij mijn gevoel en visie. De migranten worden naar het einde toe zelfs kolonisten genoemd net zoals ik reeds een tijd doe. De ondertitel van het boek is: over de onverenigbaarheid van de verzorgingsstaat met massa-immigratie. Spijtig genoeg lijkt het boek me niet al te best vertaald (en heeft de schrijver een einde gemaakt aan zijn leven).
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 20 november 2024 om 11:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3977 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb ik eens gekocht in de boekhandel.
(het mijne is een klein wit boekje) Deze zin uit het boekje van Confucius slaagt wel nagels met koppen: "Weten wat het juiste is en het dan toch niet doen is de ergste lafheid." Confucius (551/479 v. Chr)
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 25 november 2024 om 09:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3978 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 december 2024 om 20:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3979 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3980 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik probeer de Imaginer reeks van L E Modesit uit te lezen in een maand tijd. (ben na 10 dagen aan Antiagon Fire) Lekker lichtvoetig, en tijdsverdrijvend.
Zonder de onmiddenlijke confrontatie met de wereldvreemdheid en ontkenning van de realiteit van sommige medeforumleden.