![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dikke vette twee !!!
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Lage Landen is een begrip uit geschiedenisboeken. Heeft niets te zien met de realiteit van deze eeuw.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We hebben met VTM al genoeg commerciële garbage voor hersendoden en ouder wordende huisvrouwen zonder opleiding zeker ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben er zo een.
![]() |
![]() |
#185 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een mening verandet de feiten niet.
![]() |
#187 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wel, België en Nederland zijn onafhankelijke staten, maar cultureel zeer verweven. Ik vind dat. Mijn feiten zijn niet jouw feiten.
Als persoon voel ik me zeer thuis in Holland, dat cultureel nogal verschilt, en Noord-Brabant staat cultureel dicht bij ons zelfs. Vaak bijna-Belgen in hun manier van werken. Ieder bedrijf in Noord-Brabant waar ik gewerkt heb was authoritair van bedrijfscultuur, net als in Vlaanderen. In Zuid-Holland was het harder, maar ook vrijer. Altijd opnieuw. De realiteit is niet absoluut hier. Daarvoor zijn er te veel mensen die verschillend kijken naar de wereld. We kiezen uiteindelijk zelf waaraan we ons laten blootstellen, he? Een Antwerpenaar die dagelijks tussen Rotterdammers zit kan de BeNeLux anders beleven. Laatst gewijzigd door Weyland : 17 november 2024 om 15:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je beschrijft wat de nazi's Untermenschen noemen, omdat de nazi's zichzelf Ubermenschen achten. Het elimineren van mensen met een andere mening met alle mogelijke en onmogelijke middelen is ook nazi gedachtegoed. Het ontmenselijken van mensengroepen is ook nazi gedachtegoed. Je doet wel heel hard je best om aan te tonen dat je hun gedachtegoed deelt.
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geschiedenis is geen 'mening' maar wel een wetenschappelijke discipline, die zich bezighoudt met de studie van chronologische ordening van gebeurtenissen in het verleden, zich daarbij baserend op kritisch onderzoek van bronnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() We zitten nog in de geschiedenis zelfs. Sorry, maar je hebt me niet mee. Dat mag en dat kan.
Laatst gewijzigd door Weyland : 17 november 2024 om 16:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Amish bv doen dat ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Kijk, feiten zijn geen feiten als je roept dat ze die zijn hoor. De toekomst is onbekend. Feit blijft dat Nederland een belangrijke handelspartner is, dat we een taal delen, dat we een oorsprong delen en we lezen ook elkaars boeken. Verder werken we goed samen op andere vlakken zowel op academisch als cultureel niveau. Jij beleeft Nederland gewoon anders dan ik. Antwerpen is ook zeer anders dan de Vlaamse Ardennen bovendien. Daar zou ik me dan niet thuis voelen. Een andere Antwerpenaar staat er wellicht anders in. Ik ben één persoon, maar er is geen vaste waarheid. Ook dat is jouw wensdenken vanuit een Belgisch-gezinde strekking. Katholieken hebben ook de neiging te doen alsof iedereen hetzelfde moet denken en hechten te veel waarde aan één waarheid, of je nu praktiserend bent of niet. Dit is onze culturele zwakte. Daarom draaien CD&V'ers stereotiep rond de pot. Wel een theoretischer onderwijs en meer artsen die de eed van Hippocrates serieus nemen, maar wel de arrogantie dat de ratio alleen de enige weg naar de absolute waarheid is, terwijl we nietig en onwetend zijn als mens. Laatst gewijzigd door Weyland : 17 november 2024 om 16:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Lage Landen is een begrip uit geschiedenisboeken. Heeft niets te zien met de realiteit van deze eeuw.
De realiteit VOOR het gewelddadig francofoon separatisme van 1830, is eveneens een begrip uit de geschiedenisboeken. Maar heeft wel degelijk iets te zien met de realiteit van deze eeuw.
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lap! Daar heb je neerbuigende panda weer.
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Typisch weeral die gekende vlomse begripsarmoede met het vocabularium.
Jouw mening (of mijn mening) heeft niks, zilch, nada te maken met de definitie van feiten. En neen, dat is niet mijn mening. Feiten zijn wat ze zijn. Niks alternatiefs aan, niks eigen meningen.
![]() |
#196 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De stelling dat Nederland en België cultureel niks met elkaar te maken hebben is een mening, ja. Een stoffige Belgicistische professor verandert dat niet. Ik erken de verschillen tussen Noord en Zuid en ben bereid daarmee om te gaan, met vallen en opstaan. Niet iedereen heeft die behoefte. Dat mag. Gereformeerden stellen andere prioriteiten en ook ik sta vaak aan het ontvangende einde, maar goede diplomatie en communicatie doet hier veel goeds. Buiten de Lage Landen fascineert de Orthodox-georiënteerde cultuur me ook wel. De Balkan is een interessante regio voor mij. Laatst gewijzigd door Weyland : 17 november 2024 om 16:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een geschiedkundig FEIT dat BELGISCHE francofonen zich met geweld van Nederland afscheurden. En vanaf die dag de Vlamingen op zelden geziene wijze discrimineerden.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 17 november 2024 om 16:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
|
![]() Huisvrouwen zonder opleiding hebben vaak een betere mensenkennis en een betere savoir-faire dan sommigen (man of vrouw) mét een opleiding...
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik op zoek zou zijn naar een goed recept om wafels te bakken, of hoe een rode wijnvlek best te kunnen verwijderen van een hemd geloof ik dat oprecht en ben het met je eens. Absoluut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
|
![]() Amai, wat een chauvinisme...
![]() |
![]() |