![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Komt er een Arizona-coalitie? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
22 | 61,11% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
14 | 38,89% |
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3961 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom mag een reis niet kosten wat ze kost? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3962 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil best geloven dat het ligt te ontvriezen op het keukenaanrecht van Bart, maar wat bereikt hij daarmee ? Er is toch niemand van de 4 andere voorzitters die dat gerecht wil eten.
Het gaat blijven liggen op het buffet, en op de composthoop eindigen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3963 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3964 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zie jij bv een De Wever bij machte om zijn confederalisme te kunnen verkopen aan Bouchez die net het omgekeerde wil ?
En waarom zou De Wever daar zijn kruit aan verschieten ? Het is al een titanenwerk om een centrum-rechts economisch herstelprogramma verkocht te krijgen omdat de sossen niet mee willen. Als hij dan ook nog het moeras wil intrekken van de communautaire bazar, dan weet je toch op voorhand dat het zal mislukken ?
Laatst gewijzigd door Pandareus : 24 november 2024 om 10:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3965 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik wil dat graag geloven, maar op het ogenblik ziet het er toch zo uit. En als het niet in den diepvries zit, waar dan wel? Op zolder stof aan het verzamelen? Als Bart het echt serieus gemeend had met confederalisme, dan had hij het cordon doorbroken, en hadden we nu allang een federale regering. Het feit dat dat niet zo is, spreekt boekdelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#3966 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3967 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel, dan raad ik je aan om nooit nva te stemmen. Ik zou je het zelfs verbieden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3968 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel met dien verstande dat reizen in de daluren commercieel correct goedkoper kunnen. Voorts ben ik voorstander om op de kaartjes af te drukken hoeveel de reële kostprijs is, en hoeveel de reiziger zelf betaalt. Ook voor "culturele" evenementen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3969 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je dat soort liever ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3970 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3971 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Graag tekst en uitleg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3972 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]()
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3973 | |
|
![]() Tegenvraag: waar zit het probleem juist?
![]() |
![]() |
![]() |
#3974 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3975 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kijk objectief naar het VB. En daarom zie ik grote verschillen met mijn visie op een aantal politieke items, maar geen die onoverbrugbaar zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#3976 |
|
![]() Hoe kan een Arizona-coalitie confederalisme implementeren?
Of zelfs een bevoegdheid overhevelen? Of de financieringswet wijzigen? Arizona heeft 81 zetels in de Kamer en 34 in de Senaat. Dat zijn 19 zetels tekort in de Kamer en zes zetels tekort in de Senaat om de BWHI, de BFW of de Grondwet te wijzigen.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#3977 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar nu over ernstige zaken : we kunnen er moeilijk naast kijken dat er nog altijd géén enkel lek is vanuit één van de 5 onderhandelende partijen, en DUS werken ze aan een compromis. Uiteraard gaat dat niet over confederalisme gaan, maar wel over de heikele kwestie van vermogensbelasting versus besparingen.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 24 november 2024 om 20:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3978 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zelfopoffering is er voor wie in de hemel gelooft. Trouwens dit forumlid heeft overschot van gelijk: https://forum.politics.be/showpost.p...87&postcount=1
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 Laatst gewijzigd door Anselmo : 24 november 2024 om 20:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3979 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het ziet er niet goed uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3980 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bart De Wever begint al te redeneren als een Franstalige. Een luchtafweersysteem een investering noemen is als consumptieleningen, leeflonen, ... investeringen noemen. Dat is PS-praat. Ik beweer niet dat een luchtafweersysteem onnodig is maar het is een kost, geen investering, zeker wanneer dit in het buitenland dient aangekocht te worden. Dat zal elke historicus beamen die bestudeert hoe rijken ineenstorten onder de kost van hun legers. En het zou sowieso beter zijn om een West-Europees luchtafweersysteem te hebben ipv een minisysteempje voor de haven van Antwerpen