![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() niet meer dan een fait divers dat al uit de actualiteit is
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tut tut, formuleer je aantijgingen, ook en vooral deze die terecht zijn, op een correcte manier. Volgens de Vlaamse traditie en cultuur: eerlijk als goud.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De N-VA leden wachten nu vol verwachting op het confederalisme in de nieuwe federale regering. Eerlijk als goud beloofd door de N-VA volgens de Vlaamse traditie en cultuur. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 2 december 2024 om 21:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Akke foei. De Schoof nu zó plagen!
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We spreken over Anderlecht. Dat is een andere gemeente. Puur bestuursrechtelijk gezien is de verhouding tussen Brussel en Anderlechte dezelfde als die tussen Antwerpen en Kontich. Twee verschillende gemeenten, die een grens delen en deel uitmaken van hetzelfde gewest.
Weet u dat niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een kiesprogramma is geen resultaatsverbintenis, want je weet niet of je een absolute meerderheid gaat verwerven. Het is wel een inspanningsverbintenis: je gaat proberen het na te streven. En voor zover mijn herinneringen reiken, waren we wel de grootste, maar nog lang niet zo groot dat we niet met anderen rekening moeten houden. Bovendien hebben wij geen wekkertje. Dat ligt nog bij ons bomma.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 3 december 2024 om 17:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar heb je geen absolute meerderheid voor nodig, dat beslis je zelf. Bart heeft duidelijk beloofd dat de N-VA niet in een federale regering zal stappen zonder confederalisme. Ik geloof hem en hou hem aan zijn woord. "Zonder confederalisme zal N-VA in 2024 niet bereid zijn om in een nieuwe federale regering te stappen. Dat zegt voorzitter Bart De Wever in De Ochtend op Radio 1." https://www.demorgen.be/snelnieuws/c...ww.google.com/ Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 3 december 2024 om 22:27. |
|
![]() |
![]() |