Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2024, 06:25   #281
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Een klein artikel op VRT NWS met nogal opvallend veel aanhalingstekens en niets bij de 'kwaliteitskranten'. Stel je voor dat het omgekeerd was geweest ...

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2024, 17:55   #282
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Een klein artikel op VRT NWS met nogal opvallend veel aanhalingstekens en niets bij de 'kwaliteitskranten'. Stel je voor dat het omgekeerd was geweest ...
Bij de kranten werken er andere mensen die de nieuwsfeiten SELECTEREN.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2024, 18:02   #283
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Interessante nominatie: K. Kellog, oud-generaal.
Die man is een v.d. weinigen die de oorlogszones in Oekr. bezocht.
ALS het van Kellog afhangt moet Oekr. zóveel wapens krijgen dat Moskou er niet langer gerust op is. Hij wordt algemeen erkend als een bekwaam strategisch denker met véél ervaring.
Hij wil massale Am. steun geven als Zelensky met Poetin onderhandelt. "Rusland moet een zachte landing maken" m.a.w. Poetin moet het in Rusland kunnen voorstellen als een "overwinning".

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2024, 23:01   #284
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Ik voelde me vanochtend opeens heel dom, dat ik dit nu pas begrijp.

Trump heeft een nieuwe FBI directeur aangesteld. De vorige is ook door Trump aangesteld. Dat was toen voor tien jaar, zoals gebruikelijk, dat is om stabiliteit te brengen en hun politieke onafhankelijkheid te versterken. Biden heeft die Trump keuze laten zitten, maar Trump zelf vind die stabiliteit en onafhankelijkheid nu toch wat overrated en probeert hem de deur uit te werken door per direct een plaatsvervanger naar voren te schuiven.

Maar goed, de persoon die hij aanstelt is Kash Patel, een man die binnen de FBI wil gaan jagen op agenten van de deep state.

En toen pas begreep ik hem. "Deep State" is gewoon een scheldwoord voor tegenmacht. De deep state is iedereen die een redelijke hoeveelheid macht of invloed heeft en niet 100% gehoorzaam is aan Trump. (Of aan een andere leiderfiguur, of aan een bepaalde agenda, afhankelijk van de complottist die de term gebruikt, iemand die het niet altijd met de spreker in kwestie eens is.) Het zijn geen verzonnen, hypothetische figuren betaald door de Rothschilds en gehersenspoeld door Bill Gates, mensen die je nooit echt zal vinden hoe hard je ook zoekt. Nee, iedereen die zelf nadenkt over de orders die hij of zij krijgt is de deep state. Het bewijs? Ze hadden een weerwoord.

En ik al die jaren maar denken dat ze mensen een mysterieus complot aan het aansmeren waren als een manier om hun denken te sturen. Nee, ze waren gewoon al die tijd al openlijk aan het bespreken wat ze met lastige mensen gaan doen die goede vragen stellen of competent zijn in hun vak.

Dat was weer mijn dieptepuntje voor de week.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 1 december 2024 om 23:01.
Bovenbuur is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2024, 23:21   #285
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht

Trump heeft een nieuwe FBI directeur aangesteld. De vorige is ook door Trump aangesteld. Dat was toen voor tien jaar, zoals gebruikelijk, dat is om stabiliteit te brengen en hun politieke onafhankelijkheid te versterken. Biden heeft die Trump keuze laten zitten, maar Trump zelf vind die stabiliteit en onafhankelijkheid nu toch wat overrated en probeert hem de deur uit te werken door per direct een plaatsvervanger naar voren te schuiven.

Maar goed, de persoon die hij aanstelt is Kash Patel, een man die binnen de FBI wil gaan jagen op agenten van de deep state.

En toen pas begreep ik hem. "Deep State" is gewoon een scheldwoord voor tegenmacht. De deep state is iedereen die een redelijke hoeveelheid macht of invloed heeft en niet 100% gehoorzaam is aan Trump. (Of aan een andere leiderfiguur, of aan een bepaalde agenda, afhankelijk van de complottist die de term gebruikt, iemand die het niet altijd met de spreker in kwestie eens is.) Het zijn geen verzonnen, hypothetische figuren betaald door de Rothschilds en gehersenspoeld door Bill Gates, mensen die je nooit echt zal vinden hoe hard je ook zoekt. Nee, iedereen die zelf nadenkt over de orders die hij of zij krijgt is de deep state. Het bewijs? Ze hadden een weerwoord.

En ik al die jaren maar denken dat ze mensen een mysterieus complot aan het aansmeren waren als een manier om hun denken te sturen. Nee, ze waren gewoon al die tijd al openlijk aan het bespreken wat ze met lastige mensen gaan doen die goede vragen stellen of competent zijn in hun vak.

Trump is misschien zelf deepstate en geeft ons de schijn om tijd te rekken?
Terwijl Musk, hoe geniaal hij ook mag zijn, nog dieper in de menselijkheid zal dringen dan die vaccinazi.

Want face it, hij wijst wel op de gevaren van AI, maar voorziet tegelijk tech om mens met AI te mergen en levert al Tesla robots aan huis.

Het is een vreemde tijd. Wie is wie, voornaam: wie is wat?
Oud 1 december 2024, 23:33   #286
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Degene die hij aangesteld heeft is (nog) niet de FBI directeur maar de ‘minister’ verantwoordelijk voor de FBI, maar het is een publiek geheim dat Trump de baas van de FBI die nog een mandaat van twee jaar heeft en die hij inderdaad zelf aangesteld heeft weg wil. Die is gewoonweg te eerlijk. Zo’n mensen wil hij niet.

Hetzelfde trouwens met de baas van de Federal Reserve. Daar wil hij ook een slaafje parkeren. Gelukkig zegt Jerome Powell ‘fuck you’.
https://www.reuters.com/markets/us/f...es-2024-11-14/

En voor de rest 100% akkoord.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 1 december 2024 om 23:40.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2024, 07:08   #287
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Trump geeft straks zijn hele (schoon)familie een job. Bweurk.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Oud 2 december 2024, 08:03   #288
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Trump geeft straks zijn hele (schoon)familie een job. Bweurk.
Beter werk geven dan gratie.
Oud 2 december 2024, 09:15   #289
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2024, 13:32   #290
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Beter werk geven dan gratie.
Waarom niet allebei?

Trump wants pardoned developer Charles Kushner, Ivanka’s father-in-law, for US ambassador role

Citaat:
President-elect Donald Trump said he will nominate Kushner to serve as ambassador to France. Kushner, the father of Trump's son-in-law Jared, was sentenced to prison after pleading guilty to multiple counts in 2005. He was pardoned by Trump in 2020.
Oud 2 december 2024, 16:15   #291
gunter5148

Standaard

Een lijstje, altijd leuk.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o..._United_States

Ik weet niet hoeveel van die "pardon's" gelden voor de eigen zoon, maar pedo-crack-smorende-eigen-nicht-verkrachtende-met-kaka-vervende, "hunter" is er al zeker 1.
Oud 2 december 2024, 18:59   #292
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een lijstje, altijd leuk.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o..._United_States

Ik weet niet hoeveel van die "pardon's" gelden voor de eigen zoon, maar pedo-crack-smorende-eigen-nicht-verkrachtende-met-kaka-vervende, "hunter" is er al zeker 1.
Ah, Biden doet Clinton na. Die pardonneerde zijn halfbroer.

Racist en seksist Trump die een boel zwarten en zelfs een suffragette (postuum) pardonneerd.

Obama slaat wel alle records. Hoeveel daarvan zouden zich tijdens de Floyd BLM rellen eens goed hebben laten gaan ?

Laatst gewijzigd door Vlad : 2 december 2024 om 19:00.
Oud 2 december 2024, 21:18   #293
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Wat gaat Trump of beter Musk doen tegen de verdere geldverspilling van de NASA?
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=cxPaJsPrmc4

The Real Reason NASA's Moon Rocket Has Failed

Laatst gewijzigd door Micele : 2 december 2024 om 21:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2024, 21:27   #294
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 2 december 2024 om 21:29.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2024, 21:42   #295
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Wat gaat Trump of beter Musk doen tegen de verdere geldverspilling van de NASA?
De boel dicht doen, en de vrije markt de beste, meest efficiënte manier laten zoeken.
Oud 3 december 2024, 15:34   #296
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=iUsMUuPxyt8
Die kerel past echt in zijn benoeming , die moet hij aanstellen als:
Prai$e th€ £ord helleloeja !!!!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2024, 17:54   #297
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

suikerberg van facesmoel voelt het warm worden.

Citaat:
Na Elon Musk wil nu ook Mark Zuckerberg “actieve rol” in toekomstig techbeleid van Trump
Facebook-oprichter en Meta-baas Mark Zuckerberg (40) wil een actieve rol in de debatten rond het technologiebeleid van toekomstig Amerikaans president Donald Trump (78). Dat heeft Nick Clegg, directeur mondiale zaken bij Meta, gezegd.
https://www.hln.be/buitenland/na-elo...rump~a9718b08/
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2024, 18:20   #298
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
suikerberg van facesmoel voelt het warm worden.

https://www.hln.be/buitenland/na-elo...rump~a9718b08/
Hoe zou ge zelf zijn als een concurrent plots de macht van de overheid ter beschikking heeft om concurrenten het leven zuur te maken. Sam Altman is ook niet op z'n gemak waarschijnlijk.

En toch zetten de zelfverklaarde vrije markt en free speech advocates Musk op de piedestal als De Grote Verdediger van het Vrije Woord.

Sommige mensen kunt ge toch echt alles wijsmaken he...
Oud 3 december 2024, 18:31   #299
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De boel dicht doen, en de vrije markt de beste, meest efficiënte manier laten zoeken.
Of waarschijnlijker: meer grote contracten toebedelen aan SpaceX, en meer geld erbij. Op zijn laatste contract voor een maanmissie is Musk nauwelijks naar een baan om de aarde gekomen (met een raket die ook volgens zijn eigen specs niet naar de maan gaat kunnen), dus hij heeft duidelijk meer geld nodig.

Kan Europa geen maanprogramma opzetten? De Amerikanen hebben twee verschillende raketten die blijkbaar allebei niet gaan werken, dus misschien kunnen we het nog wel winnen.
Oud 3 december 2024, 19:05   #300
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of waarschijnlijker: meer grote contracten toebedelen aan SpaceX, en meer geld erbij. Op zijn laatste contract voor een maanmissie is Musk nauwelijks naar een baan om de aarde gekomen (met een raket die ook volgens zijn eigen specs niet naar de maan gaat kunnen), dus hij heeft duidelijk meer geld nodig.
Starship voor de maanlanding:
https://www.youtube.com/watch?v=fP2tPvWyTQo

of https://en.wikipedia.org/wiki/Starship_HLS

Citaat:
Kan Europa geen maanprogramma opzetten? De Amerikanen hebben twee verschillende raketten die blijkbaar allebei niet gaan werken, dus misschien kunnen we het nog wel winnen.
Europa, lol.

SpaceX wil in 2 jaar naar (planeet) Mars.

SpaceX verdient zijn eigen kosten.

Laatst gewijzigd door Micele : 3 december 2024 om 19:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be