Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2024, 18:49   #2301
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Natuurlijk is Israël een apartheidsstaat, daar is geen twijfel over. Elk moslim land of land met religieuze wetten is een apartheidsstaat, elk land die inwijkelingen anders behandelt dan eigen inwoners is een apartheidsstaat, elk land die interne streken niet laat afsplitsen is een apartheidsstaat. Waarom zou Israël aan een hogere standaard moeten voldoen?

Als Israel een genocide uitvoert dan mag je de definitie van een genocide wel eens op papier zetten,
Daar heb ik mensen voor:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Deze Israëlische hoogleraar humanitair recht is het daarmee oneens. En deze Israëlische hoogleraar holocaust-geschiedenis.

Edit: Voor de volledigheid. Ik zei eerst dat deze Israëlische hoogleraar holocaust- en genocidestudies ook spreekt over genocide. Maar hij spreekt in het gelinkte artikel uit augustus over oorlogsmisdaden en het risico op genocide, mijn excuses. In het hier beneden gelinkte Trouw artikel, wat van november is, stelt hij wel dat er ondertussen sprake is van genocide.

Zij bezien de situatie op dit moment en zien wel genocide. Zij keuren terrorisme net zo min goed als jij en ik, geen van hen praat de Hamas acties goed. Maar als dit soort mensen het hebben over genocide ben ik wel geneigd me achter de oren te krabben of ze gelijk zouden kunnen hebben.

Een quote uit dat eerste artikel:
Ik zie de ontmanteling van het gezondheids-, onderwijs- en educatiesysteem in Gaza; ik zie de tienduizenden mensen die vermoord worden; ik zie nog veel meer mensen die ontheemd zijn. Mijn interpretatie, als hoogleraar humanitair recht, is dat daarmee de mensenrechten- én de genocideconventie geschonden wordt.

(Nederlandstalige bronnen voor die laatste twee, helaas met betaalmuur: Goldberg in NRC, Bartov in Trouw.))
Citaat:
je zal zien dat daaruit zal blijken dat massa's landen een genocide hebben uitgevoerd volgens die regels.
En ik zou graag willen dat alle landen die daar nu nog mee bezig zijn daar allemaal mee ophouden.

Citaat:
Dus weeral, waarom zou Israël aan een hogere standaard moeten voldoen?
Dat moeten ze helemaal niet. Ik wil graag geen enkele genocide. Maar feit is wel dat Israël nog enigszins binnen de Westerse invloedssfeer ligt. Ze worden vanuit vooral de VS militair enorm gesteund, en op politiek vlak houdt Europa ze ook enorm de hand boven het hoofd. Dat maakt ons medeplichtig. Maar misschien wel belangrijker, het betekent dat druk vanuit ons wel degelijk een verschil zou kunnen maken. Ik heb niet de illusie dat wij iets kunnen doen waardoor China stopt met Oeigoeren vermoorden. En we doen al het een en ander om Rusland zover te krijgen dat ze stoppen met Oekraïners vermoorden, al is daar voor zover ik weet geen sprake van genocide. Het is zeker geen schone oorlog, met genoeg bombardementen op burgers en een boel ontvoeringen van kinderen enzo, maar de meeste doelwitten van beide kanten zijn legitieme militaire of economische doelwitten. Genocide is volkerenmoord, het opzettelijk doden van grote hoeveelheden burgers op zo'n schaal en manier dat het moet leiden tot het verdwijnen van een volk.

Ik zou overigens bij een oplossing in Gaza ook zeker aandacht willen zien voor dat entiteiten als Hamas stoppen met Israëliërs vermoorden, dat is natuurlijk ook nog steeds gewoon heel erg, maar dat is op het moment even een wat minder grote prioriteit. Niet omdat Hamas lievertjes zijn, maar ik zie ze realistisch gezien met hun middelen op dit moment geen eigen genocide organiseren.

Citaat:
Israël doet niet speciaal iets meer verkeerd dan in gelijk welke andere oorlog, oorlog is nu eenmaal geen pleziertje, daarom probeer je oorlogen ook te vermijden.
De in mijn quote hierboven gelinkte Israëlische genocide experts denken daar anders over. Israël lijkt dan op dit moment ook niet bezig met oorlog vermijden, op links blijven ze zo lang mogelijk door bombarderen, en op rechts blijven ze dag na dag provoceren en de bewoners van de Jordaanoever verder en verder de hoek in drijven.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 3 december 2024 om 18:55.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2024, 22:58   #2302
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Daar heb ik mensen voor:

En ik zou graag willen dat alle landen die daar nu nog mee bezig zijn daar allemaal mee ophouden.

Dat moeten ze helemaal niet. Ik wil graag geen enkele genocide. Maar feit is wel dat Israël nog enigszins binnen de Westerse invloedssfeer ligt. Ze worden vanuit vooral de VS militair enorm gesteund, en op politiek vlak houdt Europa ze ook enorm de hand boven het hoofd. Dat maakt ons medeplichtig. Maar misschien wel belangrijker, het betekent dat druk vanuit ons wel degelijk een verschil zou kunnen maken. Ik heb niet de illusie dat wij iets kunnen doen waardoor China stopt met Oeigoeren vermoorden. En we doen al het een en ander om Rusland zover te krijgen dat ze stoppen met Oekraïners vermoorden, al is daar voor zover ik weet geen sprake van genocide. Het is zeker geen schone oorlog, met genoeg bombardementen op burgers en een boel ontvoeringen van kinderen enzo, maar de meeste doelwitten van beide kanten zijn legitieme militaire of economische doelwitten. Genocide is volkerenmoord, het opzettelijk doden van grote hoeveelheden burgers op zo'n schaal en manier dat het moet leiden tot het verdwijnen van een volk.

Ik zou overigens bij een oplossing in Gaza ook zeker aandacht willen zien voor dat entiteiten als Hamas stoppen met Israëliërs vermoorden, dat is natuurlijk ook nog steeds gewoon heel erg, maar dat is op het moment even een wat minder grote prioriteit. Niet omdat Hamas lievertjes zijn, maar ik zie ze realistisch gezien met hun middelen op dit moment geen eigen genocide organiseren.

De in mijn quote hierboven gelinkte Israëlische genocide experts denken daar anders over. Israël lijkt dan op dit moment ook niet bezig met oorlog vermijden, op links blijven ze zo lang mogelijk door bombarderen, en op rechts blijven ze dag na dag provoceren en de bewoners van de Jordaanoever verder en verder de hoek in drijven.
Gazanen voeren ook een etnische zuivering uit op niet-moslims en niet-aanhangers van Hamas, waarom zou je die dan willen belonen en Israël straffen? Zelfs al zou je Israël kunnen zien als de slechte, de rest is nog veel slechter, er is geen oplossing.

Dan kies ik voor het minste kwaad, onder welk regime zou jij het liefst zelf willen leven, Hamas, Hezbollah of Israël? Awel, die keuze heb ik gemaakt.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2024, 23:08   #2303
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Awel, die keuze heb ik gemaakt.
Welke keuze was jij geprivilegieerd te maken ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2024, 23:20   #2304
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gazanen voeren ook een etnische zuivering uit op niet-moslims en niet-aanhangers van Hamas, waarom zou je die dan willen belonen en Israël straffen? Zelfs al zou je Israël kunnen zien als de slechte, de rest is nog veel slechter, er is geen oplossing.

Dan kies ik voor het minste kwaad, onder welk regime zou jij het liefst zelf willen leven, Hamas, Hezbollah of Israël? Awel, die keuze heb ik gemaakt.
U geeft tenminste onrechtsteeks toe dat we hier met genocide te maken hebben. Das al iets.

Heeft u een correct beeld van de Palestijnen of kijkt u enkel naar die aan de Gazastrook getoond worden wanneer ze in verzet met Israël zijn?

Laatst gewijzigd door CUFI : 3 december 2024 om 23:24.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2024, 20:08   #2305
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gazanen voeren ook een etnische zuivering uit op niet-moslims en niet-aanhangers van Hamas,
Bron?

waarom zou je die dan willen belonen en Israël straffen? Zelfs al zou je Israël kunnen zien als de slechte, de rest is nog veel slechter, er is geen oplossing.

Dan kies ik voor het minste kwaad, onder welk regime zou jij het liefst zelf willen leven, Hamas, Hezbollah of Israël? Awel, die keuze heb ik gemaakt.[/quote]

Wat gazanen doen is peanuts vergeleken de vergaande al decennia durende gruwelijkheden die Israël uitvoert.

Hamas en Hezbollah zijn voor een niet onbelangrijk deel de resultaten van die gruwelijkheden.

En Gazanen representeren niet de hele wereldwijde moslim bevolking.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2024, 20:19   #2306
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Bron?

Wat gazanen doen is peanuts vergeleken de vergaande al decennia durende gruwelijkheden die Israël uitvoert.

Hamas en Hezbollah zijn voor een niet onbelangrijk deel de resultaten van die gruwelijkheden.

1. Awel, wat Israël doet, is op zijn beurt peanuts vergeleken met de gruwelijkheden die er in Darfur of in Jemen gebeuren. Toch protesteert u daar niet constant op zoals u constant tegen Israël protesteert. Twee maten, twee gewichten?
2. Ik dacht dat het niet van belang was, hoeveel slachtoffers er zijn? Ineens is het wel van tel , als het daarom gaat wat Hamas uitvreet in Gaza?

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 4 december 2024 om 20:19.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2024, 20:45   #2307
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:

Willen, maar niet kunnen, zo frustrerend.

Citaat:
Kip en ei. Wat een probleem.

Citaat:
Zo zie je maar, je hebt gelijk. Ook moslims laten andere moslims rotten.

Maar beginnen wel gezamenlijk te zeiken als het aankomt op het afpersen van niet moslims.
Oud 4 december 2024, 20:46   #2308
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron?

waarom zou je die dan willen belonen en Israël straffen? Zelfs al zou je Israël kunnen zien als de slechte, de rest is nog veel slechter, er is geen oplossing.

Hoofdstraat is even stil... Wie weet kijkt hij eens zelf..
Maar velen blijken gewoon geen hart te hebben, en dus ook geen ziel. Ze zijn verloren als ze wegkijken bij kindermoorden. Ik kon dat zelf maar doen tot ik de lijken zag. Dan scheurde ik open... in tranen.

Laatst gewijzigd door CUFI : 4 december 2024 om 20:47.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2024, 20:57   #2309
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De genocide conventie is niet alleen opgericht (mede voor en door joden) om
na een moordpartij te constateren of het genocide betreft of niet, het dient
ook om genocide te voorkomen.

Daarvoor moet men tijdens een confrontatie tussen landen en/of
groeperingen proberen in te schatten of er genocide kan gaan plaatsvinden.
Hoe ? door te kijken wat er allemaal gezegd word door machthebbers en invloedrijke figuren.
Wat zijn hun(de verdachte partij) bedoelingen, wat is hun " INTENT ".

Daarvoor zijn relevante en recente uitspraken nodig. Die waren bij Israel
volop te vinden, het was niet moeilijk hun bedoelingen aan te tonen. Op dat
moment hoeft er nog geen genocide plaats te vinden, het is slechts
waarschijnlijk dat deze zal gaan plaatsvinden. "A plausible genocide"

Ook de bedoeling om mensen uit hun huizen te forceren(forced
displacement) , om nooit meer terug te keren, is vaak een onderdeel van
genocide en weegt dus mee bij de beoordeling.
Oud 4 december 2024, 21:06   #2310
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Willen, maar niet kunnen, zo frustrerend.
de door u vermeende wil is onbruikbaar als we een feitelijke vaststelling willen doen.

Citaat:
Kip en ei.
daar zijn geen mensen bij die beslissingen nemen.

Citaat:
Zo zie je maar, je hebt gelijk. Ook moslims laten andere moslims rotten.
Zoals bij mensen hoe dan ook overal en altijd het geval kan zijn. Dus ik zie niet in wat moslims in het algemeen hiermee van doen hebben.

Citaat:
Maar beginnen wel gezamenlijk te zeiken als het aankomt op het afpersen van niet moslims.
Er zijn er heel veel die dan helemaal niet zeiken.
Over welk afpersen spreekt u?

Laatst gewijzigd door atmosphere : 4 december 2024 om 21:06.
Oud 4 december 2024, 21:07   #2311
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Hoofdstraat is even stil... Wie weet kijkt hij eens zelf..
Maar velen blijken gewoon geen hart te hebben, en dus ook geen ziel. Ze zijn verloren als ze wegkijken bij kindermoorden. Ik kon dat zelf maar doen tot ik de lijken zag. Dan scheurde ik open... in tranen.
Drama Queen.
Een opengescheurd kindje, in een oorlog in verreweggistan. De enige reden waarom dat u dat kan zien is de moderne media en technologie in't algemeen.

Waarvan geweten is dat die beelden op zijn best proper geknipt en geplakt zijn.

100 jaar geleden kostte het 2 weken voor Europa goed door had wat de Kanto Aardbeving in Japan had aangericht.
Denkt u nu echt dat er in Europa iemand zijn bibberend zijn kop koffie had neergezet na een verslag te horen op de radio, of iets te lezen in de krant?

Om maar een voorbeeld te geven.

Neen, Live Aid was volgens mij de start van het opgeklopt verkopen van ellende van ver weg, om deugdpronkers een goed gevoel te geven.

En het is niet gebeterd.

Ik stel voor dat we eerst onze eigen stoep vegen, voor we ons zorgen gaan maken over de stoepen van verreweggistanezen.
Oud 4 december 2024, 21:20   #2312
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
1. Awel, wat Israël doet, is op zijn beurt peanuts vergeleken met de gruwelijkheden die er in Darfur of in Jemen gebeuren. Toch protesteert u daar niet constant op zoals u constant tegen Israël protesteert. Twee maten, twee gewichten?
De strijd in Darfur is gestopt in 2020 . Jemen valt wel aardig te vergelijken met de problematiek in Gaza. Beide oorlogen zijn veel langer bezig of bezig geweest als de toestand in Gaza . wat er in Gaza gebeurd is zeker geen peanuts vergeleken bij Jemen.

Waarom ziet u niet dat u zelf ook veel meer aandacht hebt voor dit conflict dan voor andere??

Citaat:
2. Ik dacht dat het niet van belang was, hoeveel slachtoffers er zijn?
Iets dat ik nooit beweerd heb !!!! ik heb gezegd dat aantallen niet het enigste zijn. Dat blijkt gewoon uit de voorwaarden die officieel gelden.
Oud 4 december 2024, 21:27   #2313
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Drama Queen.
Een opengescheurd kindje, in een oorlog in verreweggistan. De enige reden waarom dat u dat kan zien is de moderne media en technologie in't algemeen.

Waarvan geweten is dat die beelden op zijn best proper geknipt en geplakt zijn.

100 jaar geleden kostte het 2 weken voor Europa goed door had wat de Kanto Aardbeving in Japan had aangericht.
Denkt u nu echt dat er in Europa iemand zijn bibberend zijn kop koffie had neergezet na een verslag te horen op de radio, of iets te lezen in de krant?
Nee, maar what is the point?, we weten nu wel wat er gaande is en dat komt niet alleen door beeld materiaal.
Citaat:

Neen, Live Aid was volgens mij de start van het opgeklopt verkopen van ellende van ver weg, om deugdpronkers een goed gevoel te geven.
Citaat:
En het is niet gebeterd.
Vaak genoeg verbetert het wel en zouden er zonder hulpverlening natuurlijk veel meer slachtoffers vallen.

Ik stel voor dat we eerst onze eigen stoep vegen, voor we ons zorgen gaan maken over de stoepen van verreweggistanezen.
Daar zijn de meningen sterk over verdeeld.
U stelt voor helemaal nooit ergens hulp te verlenen behalve in eigen land ?
Oud 4 december 2024, 21:41   #2314
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, maar what is the point?,
Dat uiteengescheurde kinderlijkjes in Gaza meer mediawaarde hebben dan "geploegde" slavinnetjes in Saoedi Arabië.
Citaat:
we weten nu wel wat er gaande is en dat komt niet alleen door beeld materiaal.
Data overload, veel mensen hebben daar snel last van. Ik ook, ik merk het prima als ik op professioneel vlak teveel problemen tegelijk probeer aan te pakken.
Citaat:
Daar zijn de meningen sterk over verdeeld.
En wat is uw mening ? De mijne is duidelijk
Citaat:
U stelt voor helemaal nooit ergens hulp te verlenen behalve in eigen land ?
Integendeel.
Hulp verlenen aan mensen in nood is een goeie zaak. (let wel, dit is geen ding zonder eigenbelang. In de meeste gevallen hoopt men op wederkerigheid, helaas helaas, er zijn teveel profiteurs. Lees mijn onderschrift maar eens)
Maar oorlog is een ander verhaal.

En daar zien we in het Israël-Palestijns conflict een schizofreen beeld.
Oorlog uitlokken, maar als het lukt, hard janken omdat winnen niet in de boeken staat.

Laatst gewijzigd door maddox : 4 december 2024 om 21:43.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2024, 22:43   #2315
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
De strijd in Darfur is gestopt in 2020. Jemen valt wel aardig te vergelijken met de problematiek in Gaza. Beide oorlogen zijn veel langer bezig of bezig geweest als de toestand in Gaza. wat er in Gaza gebeurd is zeker geen peanuts vergeleken bij Jemen.
1. In 2020? U volgt het nieuws écht niet, behalve als het om uw troetels in Gaza gaat? Speciaal voor u:

https://www.bbc.co.uk/news/articles/cpdnllz54q0o - BBC 2 december 2024
https://www.aljazeera.com/features/2...-sudans-darfur - AlJazeera vandaag
https://www.aa.com.tr/en/africa/at-l...vernor/3413426 - Anadolu vandaag

Daar komt nog bij dat er miljoenen Darfuri's in vluchtelingenkampen zitten binnen Darfur, of over de grens in Tsjaad. Maar da's geen genocide. De 40'000 doden in Gaza, ja, da's pas een echte genocide. Hypocrisie ten top.
2. Wat er in Gaza gebeurt, is zeker geen peanuts vergeleken met Jemen? In Jemen zijn er tien keer zoveel slachtoffers gevallen als in Gaza volgens de cijfers van Hamas. En Jemen is nog steeds in oorlog/burgeroorlog. Maar Gaza is even erg? Amai, wat voor twee maten en twee gewichten hanteert u hier. Één Gazaan is tien Jemenieten waard?

Citaat:
Waarom ziet u niet dat u zelf ook veel meer aandacht hebt voor dit conflict dan voor andere??
Als u mijn schrijfsel boven leest, ziet u dat ik aandacht heb voor wat er over het algemeen op de wereld gebeurt. Anders had ik de vergelijkingen niet kunnen maken. U bent het, die op dit mini-oorlogje gefixeerd bent, en enkel daar dagelijks over rondbazuint, maar de rest min of meer links laat liggen. Zoals al eerder opgemerkt, zijn er in Jemen minstens tien keer zoveel doden gevallen dan in Gaza, Jemen is nog steeds in oorlog/burgeroorlog, maar u vindt Gaza even erg als Jemen, als men er u opmerkzaam daarop maakt.

Citaat:
Iets dat ik nooit beweerd heb !!!! ik heb gezegd dat aantallen niet het enigste zijn. Dat blijkt gewoon uit de voorwaarden die officieel gelden.
Ineens zijn de getallen niet de enige factor, wanneer blijkt dat er elders veel erger huisgehouden wordt. In Darfur en Jemen vallen gecombineerd minstens meer dan een miljoen slachtoffers, in Darfur zijn er miljoenen op de vlucht, maar daar zijn de voorwaarden voor genocide of ethnische zuivering plotseling niet vervuld, terwijl de 40'000 doden in Gaza deze voorwaarde in ieder geval vervullen. Van twee walletjes eten heet zoiets.

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 4 december 2024 om 22:45.
Oud 5 december 2024, 11:13   #2316
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Gelukkig schrijven wij de geschiedenis niet, maar de praktijk.
En ieder oog dat consequent kijkt, zonder de ander te dehumaniseren, ziet dat er genocide plaatsnam.

Wat het westen er mee doet is bepalend. Maar beter laten wij ons niet meer intimideren door anderen. Wij hadden niets met de holocaust te maken en wisten er niets van tot Rusland, maar zagen wel dit.

Ik zou ook niet op de Amerikaan rekenen, die is reeds omsingeld en wij ook'
Oud 5 december 2024, 11:42   #2317
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Na de VN, het ICC, het ICJ, enz... komt ook Amnesty International tot de conclusie dat Israël een genocide tegen de Palestijnen in Gaza aan het uitvoeren is.

“You Feel Like You Are Subhuman”: Israel’s Genocide Against Palestinians in Gaza Bron: Amnesty
Oud 5 december 2024, 11:51   #2318
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Na de VN, het ICC, het ICJ, enz... komt ook Amnesty International tot de conclusie dat Israël een genocide tegen de Palestijnen in Gaza aan het uitvoeren is.

“You Feel Like You Are Subhuman”: Israel’s Genocide Against Palestinians in Gaza Bron: Amnesty
De wereld staat dan ook op z'n kop. Je ziet overal hoe men van de daders de slachtoffers maakt. Cultuurmarxisme heet dat. Een virus dat het westen door de USSR tijdens de koude oorlog kreeg toegediend.
Oud 5 december 2024, 12:32   #2319
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De wereld staat dan ook op z'n kop. Je ziet overal hoe men van de daders de slachtoffers maakt. Cultuurmarxisme heet dat. Een virus dat het westen door de USSR tijdens de koude oorlog kreeg toegediend.
Ten spijt jouw gejammer is het daarom niet minder een genocide.
Oud 5 december 2024, 12:56   #2320
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ten spijt jouw gejammer is het daarom niet minder een genocide.
Allahu Akbar y no pasarán!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be