![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toevallig op een minuut verschil bevestigd het voorbeeld van Zucht mijn stelling. Laatst gewijzigd door Gipsy : 7 december 2024 om 18:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waardeloos, goed voor wat basale dingen te vertalen maar totaal ongeschikt als tool om hele teksten correct te vertalen. Als google translate morgen de maatschappelijke norm zou zijn, spreken we allemaal zoals een één jaar geleden aangespoelde vluchteling na zijn inburgeringscursus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Qua vertalen gebruik ik soms Deepl Er is een proefversie. Op een andere PC staat een pro versie van het programma Deepl ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen idee, maar 20-30 jaar na Querqus had ik hetzelfde gevoel met het Frans gegeven op school. Saai, kinderachtig, en vooral niet gespitst op dagelijkse interacties.
De avondschool die ik gevolgd heb om me wat bekwamer te maken de taal van Molière, was van't zelfde. Goed om "nieuwe" Belgen een brood te laten kopen in de winkel, maar veel verder dan dat , neen.
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onze hoofdstad heeft nog altijd geen regering of is het stadsbestuur ?
Ons land heeft ook nog geen regering... |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daaromtrent heb ik mij nooit illusies gemaakt. En de dagelijkse realiteit waarmee ik sedert 02 november 2024 (mijn vrouw en ik zijn dan naar de Italiëlaan in 1050 Elsene verhuisd) is zoals ik verwacht had. Omzeggens niemand is hier Nederlandstalig. Bijgevolg, wanneer ik een paar keer per week boodschappen doe in een plaatselijk grootwarenhuis ben ik verplicht over te schakelen op het Frans. En vermits ik een ouwe knol ben (die tot nader order nog niet dement is) heeft dat wel een voordeel: ik heb lessen Frans gekregen op de oude manier (Franse literatuur met uitleg over de auteurs en Franse grammatica).
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een Waal begon van zijn tak te maken omdat hij zijn pint niet in t Frans kon bestellen. Grote Racisten hier in Brugge of weet ik veel. Die tweetaligheid pfff.... Ik zei dan in Frankrijk is het eentalig Frans. Parijs heeft het Bretoens en weet ik nog wat allemaal onderdrukt. Alle streek dialecten; raus. Brussel is meegaander maar dat maakt het ook complexer.
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Walen zaten een half jaar bij Frankrijk; het werkte niet.
![]() Kies nog eens voor Frankrijk zoals in WOI krijg je er een stukje Duitsland bij. Dit land nog wat complexer maken. Geen olie op het vuur doen... De gordiaanse knoop.
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We kiezen voor de Britten in het volgende conflict. Wordt Brussel, eentalig Engels.
![]() De Leo, de beste deal uit de brand slepen tussen de 3 hoofdmachten van Europa. FR, VK en Duitsland.
![]() |
#173 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Officiëel 9,1 % Nederlandstaligen in Elsene. https://www.bruzz.be/actua/samenlevi...ene-2024-06-05 Waar jij woont, de Ialiëlaan, wemelt het van de Franse belastingvluchtelingen en oude eurocraten. In het noorden van Elsene vind je de Vlamingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg nu zelf, we hebben al genereuze deals gesloten met de Britten. Dankzij Livingstone, Congo. En dan nog als eerste naar Antarctica.
Ja, Frankrijk. Een stukje Duitsland. Een ordinateur, wie zegt dan nu. Computer. Un accord, wie zegt dat nu, een deal.
![]() |
#176 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit de Tijd van vandaag, deze bijdrage van L'Echo.
Citaat:
Is het idd de bedoeling van Laouej om de formatie te torpederen door Leisterh in een onmogelijke positie te duwen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laouej speelt het Brussels politiek spel op een zeer smerige manier. Hij heeft blijkbaar een bloedhekel aan N-VA omdat die partij omtrent de Brusselse structuur (19 baronieën, 19 OCMW's, versplinterde politiezones...) dingen zegt die in Franstalig-Brusselse oren als heiligschennis klinken.
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het heeft nog lang geduurd, werkt goed, het gemeentebestuur dat regerinkje speelt...
![]() |
![]() |