Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: zuhal is
hier 2 5,56%
daar 3 8,33%
overal 7 19,44%
in het kolenhok van ZKH Prins laurent 24 66,67%
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2024, 18:24   #981
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het zijn vooral de "aangespoelden" die de taal nauwelijks kennen en dus het peil v.d. ganse klas omlaag trekken. Dat is de belangrijkste oorzaak van de achteruitgang. We bengelen nu rond het EU gemiddelde.
Z. Demir wil dat de leerkrachten onmiddellijk werken aan de verbetering, vooral voor wiskunde, wetenschappen & Nederlands.
Ze heeft 100 % gelijk: géén commissie die de zaak "onderzoekt" maar concrete maatregelen & die onmiddellijk toepassen.
Dát is een goed minister !
Niet waar. Want in de ons omringende landen hebben ze geen probleem met 'aangespoelden'. Informeer u een beetje, of denk zelf 2 minuten na, voor ge die zever van domme politieke volksmisleiders napraat.
Volgens mij zijn het juist mensen zoals gij die deze mensen als minderwaardig beschouwen die de oorzaak zijn dat in ons land veel talent van allochtone oorsprong verloren gaat.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2024, 23:43   #982
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Niet waar. Want in de ons omringende landen hebben ze geen probleem met 'aangespoelden'. Informeer u een beetje, of denk zelf 2 minuten na, voor ge die zever van domme politieke volksmisleiders napraat.
Volgens mij zijn het juist mensen zoals gij die deze mensen als minderwaardig beschouwen die de oorzaak zijn dat in ons land veel talent van allochtone oorsprong verloren gaat.
Wel ik ken toevallig nen aangespoelde chirurg, ja die mens kon zijn diploma natuurlijk niet zomaar gebruiken . (ik vind persoonlijk dat voor dergelijke gevallen een training/stage onder begeleiding zou moeten volstaan om te oordelen of dat diploma gelijk kan getrokken worden of niet. ) Maar die zij mij ook dat hij zijn kinderen moest aansporen om hun best te doen, want als ze zich lieten meezuigen door bepaalde vrienden er niks van terecht zou komen. Bovendien dat ze dankbaar moesten zijn voor de kansen die ze hier wel krijgen.

Ik vind dan ook dat het maar eens gedaan moet zijn met te durven beweren dat die zogenaamde kansarmen , kansarm zijn want dat is niet waar. Iedereen krijgt zijn kansen in het onderwijs. en moet die kansen zelf nemen en bewijzen wat hij/zij waard is. Als gij als aangespoelde uw werk doet en bewijst wat ge waard zijt, awel dan hebt ge met mij geen probleem, maar het probleem is, dat het te gemakkelijk is om te profiteren van het systeem.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2024, 10:00   #983
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, ik ben gevlucht uit de Vlaamse rand omdat mijn kinderen geen deftig onderwijs kregen exact omdat al die Brusselse jongeren daar naar school kwamen. Gevolg: De juf is meer bezig om uitgelegd te krijgen dat ze moeten gaan zitten dan met lesgeven. Ik heb het daar tussen mijn 2 zonen (8 jaar veschil) enorm zien evolueren. Je kan dat ontkennen omdat het niet in uw woke plaatje past. Maar dat is de realiteit.

Het is een combinatie van taalbarrière en opvoeding. Want die 'jongeren' zijn dan nog eens totaal onopgevoed ook. Er wordt verwacht dat de juf dat maar doet. Maar tegelijkertijd is die juf een hoer omdat ze ongesluierd rondloopt, dus dat is een moeizaam proces. En dat komt uit de praktijk, je zou beter ook eens luisteren naar een andere mening ipv blind het overheidsnarratief na te blaten...

En natuurlijk zijn ze niet allemaal zo. Maar te veel zijn wel zo. Dat is echt een accuut probleem. En dat we dat zelfs niet mogen benoemen maakt dat het alleen maar de foute richting uit gaat.
Oud 9 december 2024, 10:35   #984
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Waar zit Zuhal Demir...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/12...yrie-liveblog/
11 doden bij Turkse droneaanval in noorden van Syrië
Bij een Turkse droneaanval op een huis in het noorden van Syrië, dat onder Koerdisch bestuur staat, zijn 11 burgers omgekomen. Het gaat om allemaal leden van dezelfde familie. Dat meldt het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten, dat de burgeroorlog in het land monitort.

Volgens het Observatorium zijn er 6 kinderen onder de doden. De aanval gebeurde bij An Issa, ten noorden van de stad Raqqa. Syrisch-Koerdische strijders proberen er aanvallen af te weren van gewapende groepen die gesteund worden door Ankara.

... als je haar nodig hebt ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2024, 10:43   #985
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Waar zit Zuhal Demir...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/12...yrie-liveblog/
11 doden bij Turkse droneaanval in noorden van Syrië
Bij een Turkse droneaanval op een huis in het noorden van Syrië, dat onder Koerdisch bestuur staat, zijn 11 burgers omgekomen. Het gaat om allemaal leden van dezelfde familie. Dat meldt het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten, dat de burgeroorlog in het land monitort.

Volgens het Observatorium zijn er 6 kinderen onder de doden. De aanval gebeurde bij An Issa, ten noorden van de stad Raqqa. Syrisch-Koerdische strijders proberen er aanvallen af te weren van gewapende groepen die gesteund worden door Ankara.

... als je haar nodig hebt ?
Ja, Zuhal is verantwoordelijk voor alles wat er gebeurt met Koerden omwille van haar Koerdische afkomst. Jij stond niet vanvoor in de rij wanneer logisch redeneren uitegedeeld werd. Zoveel is duidelijk.
Oud 9 december 2024, 10:49   #986
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Jij stond niet vanvoor in de rij wanneer logisch redeneren uitegedeeld werd. Zoveel is duidelijk.
Ik ben blij dat jij een beetje logisch redeneren bedeeld hebt gekregen.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 9 december 2024, 11:18   #987
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mij gaat écht talent van bv Oekraieners NIET verloren.
Er zijn daar heel bekwame techniekers onder die hier quasi onmiddellijk een job vonden.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2024, 11:25   #988
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er gaat veel allochtoon talent verloren omdat ze niet willen integreren. Veel verder moet je niet zoeken hoor, maar steek het vooral op de autochtonen. Laat de verrijkertjes nog wat meer in de slachtofferrol kruipen en het OCMW van Anderlecht leegplunderen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2024, 13:25   #989
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Volgens mij gaat écht talent van bv Oekraieners NIET verloren.
Er zijn daar heel bekwame techniekers onder die hier quasi onmiddellijk een job vonden.

De meesten vinden een job die ver beneden hun bekwaamheden is. Docters, verpleegsters die als poetshulp moeten werken bv. Ik ken er die hier eenzelfde job hebben als eerder in Oekraïne. Omdat ze het geluk hebben bij een internationaal bedrijf te werken waar ze in eigen land al voor werkten en in een werkomgeving waar Engels de voertaal is. Maar dat zijn uitzonderingen.
Ik ken er ook die België al verlaten hebben voor een andere buitenlandse bestemming waar ze gemakkelijker aan een (vaste) job geraken.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2024, 15:45   #990
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De meesten vinden een job die ver beneden hun bekwaamheden is. Docters, verpleegsters die als poetshulp moeten werken bv. Ik ken er die hier eenzelfde job hebben als eerder in Oekraïne. Omdat ze het geluk hebben bij een internationaal bedrijf te werken waar ze in eigen land al voor werkten en in een werkomgeving waar Engels de voertaal is. Maar dat zijn uitzonderingen.
Ik ken er ook die België al verlaten hebben voor een andere buitenlandse bestemming waar ze gemakkelijker aan een (vaste) job geraken.
Alle begin is moeilijk.
Ik ken enkele techniekers die hier hun job volwaardig kunnen uitoefenen.
De gemeente of stad waar ze terecht komen, moet die mensen méér helpen dan ze nu (administratief) doet.
Oud 9 december 2024, 15:48   #991
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Minderwaardig ???
Waar haal jij dat ?
Inegendeel: ik help Oekraieners om Nederlands te leren, zelfs op zondag.
Oud 9 december 2024, 17:24   #992
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Prima.
Oud 10 december 2024, 17:35   #993
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waar zit Zuhal Demir...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/12...getuigenissen/

...(als je haar nodig hebt).

Oud 10 december 2024, 19:00   #994
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar zit Zuhal Demir...

Wat heeft dat met Zuhal Demir te maken? Heeft ze als Turks-Koerdische enige bevoegdheid over wat er in politiek, strategisch en militair in Syrië wordt uitgevoerd? Indien ja, graag een gefundeerde verklaring met het nodige bronmateriaal.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2024, 10:20   #995
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar zit Zuhal Demir...

Z. Demir zit zeker NIET in Syrie.
Oud 11 december 2024, 17:51   #996
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waar zit Zuhal Demir...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/12...hris-janssens/

Commotie in het Vlaams Parlement. Volgens Koen Daniëls (N-VA) zou collega Chris Janssens (Vlaams Belang) gezegd hebben dat Vlaams minister Zuhal Demir (N-VA) "beter naar haar eigen land was teruggekeerd". Janssens ontkende de uitspraak niet. Verschillende andere parlementsleden reageerden vol ongeloof.
...
Chris Janssens reageert bij VRT NWS zelf op die uitspraken. "De minister citeerde het programma van het Vlaams Blok uit de jaren 80. Daarin stond dat migranten na hun gastarbeid moeten terugkeren naar hun land van herkomst."

"Daarop heb ik geantwoord dat veel migranten dat toen beter gedaan hadden. Dan zouden er nu minder problemen zijn met onze taalkennis in het onderwijs en in de rest van de samenleving."

Het was niet de bedoeling van Janssens om de minister persoonlijk te viseren. "Als zij zich aangesproken voelt, is dat voor haar rekening. Ik heb gesproken over het algemene probleem."

"Als we die massamigratie eerder hadden gestopt, hadden we nu geen minister die altijd op haar allochtone roots moet terugvallen als het gaat over de dalende onderwijskwaliteit en het gebrek aan integratie. Daar gaat het niet over. Het gaat over de problemen van alle Vlamingen, niet die van Demir. Zij is voor mij altijd welkom in Vlaanderen."

... ( als je haar nodig hebt).

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 11 december 2024 om 17:52.
Oud 11 december 2024, 21:07   #997
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar zit Zuhal Demir...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/12...hris-janssens/

Commotie in het Vlaams Parlement. Volgens Koen Daniëls (N-VA) zou collega Chris Janssens (Vlaams Belang) gezegd hebben dat Vlaams minister Zuhal Demir (N-VA) "beter naar haar eigen land was teruggekeerd". Janssens ontkende de uitspraak niet. Verschillende andere parlementsleden reageerden vol ongeloof.
...
Chris Janssens reageert bij VRT NWS zelf op die uitspraken. "De minister citeerde het programma van het Vlaams Blok uit de jaren 80. Daarin stond dat migranten na hun gastarbeid moeten terugkeren naar hun land van herkomst."

"Daarop heb ik geantwoord dat veel migranten dat toen beter gedaan hadden. Dan zouden er nu minder problemen zijn met onze taalkennis in het onderwijs en in de rest van de samenleving."

Het was niet de bedoeling van Janssens om de minister persoonlijk te viseren. "Als zij zich aangesproken voelt, is dat voor haar rekening. Ik heb gesproken over het algemene probleem."

"Als we die massamigratie eerder hadden gestopt, hadden we nu geen minister die altijd op haar allochtone roots moet terugvallen als het gaat over de dalende onderwijskwaliteit en het gebrek aan integratie. Daar gaat het niet over. Het gaat over de problemen van alle Vlamingen, niet die van Demir. Zij is voor mij altijd welkom in Vlaanderen."

... ( als je haar nodig hebt).
Wat een achterbaks ventje is die Koen Daniels zeg. Janssens woorden verdraaien alsof die gezegd heeft dat Demir beter zou zijn terug gestuurd. Janssens zal wel niet de enige Europeaan zijn die zich de bedenking maakt dat ons land er beter aan toe zou zijn mochten we in Europa de grote hoop niet-Europese gastarbeiders hebben teruggestuurd tijdens de oliecrisis en mocht de niet-Europese massa-immigratie onder het mom van asiel en gezins- en familiehereniging nooit hebben bestaan.
Oud 11 december 2024, 22:29   #998
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mooi van N-VA Vlaams parlementslid Koen Daniëls (N-VA) dat hij de schandalige racistische uitspraken van Blokker Janssens publiek maakt en zo nog maar eens aantoont dat de muilentrekkerij van die club nooit kan & zal verbergen dat het in essentie een racistenpartij is.

Citaat:

“U zei het stil, maar we hebben het hier wel gehoord”: Demir (N-VA) ontdaan na uitspraak dat ze beter was teruggekeerd naar haar land

Er is vanmiddag commotie ontstaan in het Vlaams Parlement tijdens een debat over de taal- en rekenkloof bij mensen met een migratieachtergrond. Koen Daniëls (N-VA) beweerde dat hij Chris Janssens (Vlaams Belang) hoorde zeggen dat onderwijsminister Zuhal Demir (N-VA) misschien ook beter was teruggekeerd naar haar land. Demir reageerde vol ongeloof.

Demir en Janssens waren even daarvoor met elkaar in de clinch gegaan tijdens een reeks vragen. De minister verwees daarbij op een gegeven moment naar een oud Vlaams Blok-voorstel rond terugkeerprogramma’s voor migranten. “Die tweede generatie migranten moest naar hun land van herkomst en daar les krijgen”, zei ze.

Daarop maakte Vlaams Belang-fractieleider Chris Janssens vanop de banken een aantal opmerkingen. Maar omdat zijn microfoon niet aan stond, vielen die opmerkingen moeilijk te verstaan en werden ze ook niet in het verslag opgenomen. Volgens Koen Daniëls, die in de buurt van Janssens stond, zei de VB-fractieleider echter dat minister Demir “beter was teruggekeerd naar haar land”.

“U zei het stil, maar we hebben het hier wel gehoord, dat minister Demir misschien beter was teruggekeerd naar haar land zo veel jaar geleden”, aldus Daniëls. “Ik ben heel blij dat ze hier staat als voorbeeld en dat zij het waarmaakt hier in Vlaanderen door Nederlands te spreken en door goed te studeren.”

Ongeloof

Demir zelf reageerde - net als enkele andere parlementsleden - vol ongeloof. “Wat? Dat heb ik niet gehoord. Schandalig”, zei ze met een bedenkelijke blik. En even later: “Ik blijf lekker hier.”

Het verhaal van Koen Daniëls wordt bevestigd door Loes Vandromme (CD&V), die ook in de buurt stond. Zij hoorde Janssens de uitspraak doen over Demir en zelfs nog eens herhalen.

Chris Janssens ontkende achteraf bij ‘VRT NWS’ dat hij Demir persoonlijk viseerde. “De minister citeerde het programma van het Vlaams Blok uit de jaren tachtig. Daarin stond dat migranten na hun gastarbeid moeten terugkeren naar hun land van herkomst. Daarop heb ik geantwoord dat veel migranten dat toen beter gedaan hadden. Dan zouden er nu minder problemen zijn met onze taalkennis in het onderwijs en in de rest van de samenleving. Als zij zich aangesproken voelt, is dat voor haar rekening.”

Hij voegde er ook aan toe dat Demir voor hem “altijd welkom” is “in Vlaanderen”. Wel is de Vlaams Belang-fractieleider de houding van de N-VA-minister naar eigen zeggen wat beu. Zo heeft ze het volgens hem in elk onderwijsdebat over “haar eigen allochtone roots en het gebrek aan kansen voor haar ouders”. “Een minister die iedereen aanvalt, maar zelf niet tegen een stootje kan. Da’s wel erg pover”, aldus nog Janssens.

Op X heeft intussen ook minister-president Matthias Diependaele gereageerd. “Dergelijke uitspraken zijn onaanvaardbaar in het Vlaams Parlement”, schrijft hij. “Het VB moet dringend voor eigen deur vegen. De Vlaming verdient beter van ons Parlement.”

“Ongehoord”

Hij werd bijgesprongen door andere politici, zoals viceminister-president Melissa Depraetere (Vooruit) en covoorzitter van Groen Jeremie Vaneeckhout, die de uitlating van Janssens allebei “ongehoord” noemden.

“Ze is geen kat om zonder handschoenen aan te pakken. Maar ze is wel een kat van ons”, voegde Gwendolyn Rutten (Open Vld) nog toe.
https://www.hln.be/binnenland/u-zei-...land~a28b9283/

Minder dan 24u na de schandalige uitschuiver van hoofdman TVG gaat nu ook fractieleider Janssens in de full racist mode, plenair in het Vlaams parlement dan nog wel.

Jammer genoeg voor de Blokker was er een parlementslid die dit niet liet passeren en het publiek maakte.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2024, 22:35   #999
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Mijn god wat een wezel is die Janssens.

Drie man heeft het gehoord maar meneer zegt dat hij dat zo niet heeft gezegd.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2024, 22:37   #1000
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Mooi van N-VA Vlaams parlementslid Koen Daniëls (N-VA) dat hij de schandalige racistische uitspraken van Blokker Janssens publiek maakt en zo nog maar eens aantoont dat de muilentrekkerij van die club nooit kan & zal verbergen dat het in essentie een racistenpartij is.

https://www.hln.be/binnenland/u-zei-...land~a28b9283/

Minder dan 24u na de schandalige uitschuiver van hoofdman TVG gaat nu ook fractieleider Janssens in de full racist mode, plenair in het Vlaams parlement dan nog wel.

Jammer genoeg voor de Blokker was er een parlementslid die dit niet liet passeren en het publiek maakte.
Het antwoord van Z. Demir was perfekt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be