Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Komt er een Arizona-coalitie?
Ja 22 61,11%
Neen 14 38,89%
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2024, 10:48   #4581
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat moet helemaal niet.
Je moet gewoon een goede adviseur hebben, die is z'n geld meer dan waard.
Of een belastingssysteem die Uw brief nog niet grondig heeft nagezien
Bob is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2024, 11:09   #4582
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Allez.

Eén van de vele voorbeelden voor zij die de werkelijkheid niet wille n zien.

https://www.gva.be/cnt/dmf20221125_96385000
Assimilatie zoals het zo moeten zijn. Dat is het probleem niet hoor. Het probleem situeert zich in de gevangenissen en in de ghettos in onze grootsteden.

Zet 1 Marrokaans gezin in een voor de rest compleet Vlaamse gemeenschap en op 1 generatie tijd zijn de nakomelingen losgetrokken van de Islam en worden dat geintegreerde burgers. Het probleem stelt zich wanneer hele buurten overspoeld worden. Dan is er van integratie geen sprake. Maar hey, focus jij maar op die paar succesverhaaltjes hoor.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2024, 13:24   #4583
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Prof Degrauwe die de problemen van 2024 vergeleek met die van 1970, die volgens hem ook niets voorstelden, maar waarbij hij vergat te vertellen dat men toen de de Belgische frank serieus heeft gedegradeerd, dat er toen nog geen vergrijzingstsunami op komst was, dat de belastingen toen nog niet extreem hoog waren zodat een verhoging nog wel dragelijk was, dat de tsunami van laaggeschoolde allochtonen die hier in de werkloosheid terecht kwamen ook nog wel een stuk minder was, dat het onderwijs nog niet afstevende op een fiasco...
Ja, zij die denken dat het geld aan de takken van de bomen groeit, hebben in Prof Degrauwe hun lichtend voorbeeld gevonden.
Vandaar dat ik durf schrijven dat hij dement is en / of compleet zot.
Ik zie het verschil eigenlijk niet.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2024, 13:24   #4584
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of een belastingssysteem die Uw brief nog niet grondig heeft nagezien
Ik heb al controle gekregen met opmerkingen, maar nooit daar over.
Oud 16 december 2024, 13:26   #4585
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Prof Degrauwe die de problemen van 2024 vergeleek met die van 1970, die volgens hem ook niets voorstelden, maar waarbij hij vergat te vertellen dat men toen de de Belgische frank serieus heeft gedegradeerd, dat er toen nog geen vergrijzingstsunami op komst was, dat de belastingen toen nog niet extreem hoog waren zodat een verhoging nog wel dragelijk was, dat de tsunami van laaggeschoolde allochtonen die hier in de werkloosheid terecht kwamen ook nog wel een stuk minder was, dat het onderwijs nog niet afstevende op een fiasco...
Ja, zij die denken dat het geld aan de takken van de bomen groeit, hebben in Prof Degrauwe hun lichtend voorbeeld gevonden.
Daarbij komen nog de milieunormen, de hoge energiekosten en de veel te hoge loonkost.
Oud 16 december 2024, 13:58   #4586
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe oud was jij en jouw ouders in 1970 ? De val van de frank was een pak later. De belastingen lagen toen een pak hoger dan nu. De gastarbeiders waren analfabete doppers die men vergat terug naar huis te sturen toen de mijn- en staalindustrie zonder hen kon. De leerplicht werd verhoogd van 15 naar 16 jaar.

https://www.sampol.be/2023/04/hoe-we...r-kunnen-maken

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2024, 15:00   #4587
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vandaar dat ik durf schrijven dat hij dement is en / of compleet zot.
Ik zie het verschil eigenlijk niet.
Het is gewoon een linkse econoom, die denken allemaal dat geld uitgeven de redding van de wereld is.
Oud 16 december 2024, 15:44   #4588
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat moet helemaal niet.
Je moet gewoon een goede adviseur hebben, die is z'n geld meer dan waard.
Tot je een vraag om inlichtingen krijgt van de fiscus en jouw goede adviseur je doorverwijst naar een gecertificeerd accountant die op zijn beurt een bedrijfsrevisor inschakelt...

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 16 december 2024 om 15:44.
Oud 16 december 2024, 15:46   #4589
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Hoe oud was jij en jouw ouders in 1970 ? De val van de frank was een pak later. De belastingen lagen toen een pak hoger dan nu. De gastarbeiders waren analfabete doppers die men vergat terug naar huis te sturen toen de mijn- en staalindustrie zonder hen kon. De leerplicht werd verhoogd van 15 naar 16 jaar.

Dat pak hoger heeft dan wel betrekking op de marginale schijven voor de hoogste lonen (deze zijn nu wel een stuk lager dan toen, en om ook eens over na te denken, het zijn deze schijven die men nu nog meer wil verlagen), maar zie nergens cijfers over het procent belastinginkomsten ten opzichte van het bruto nationaal product. Het is dit uiteindelijk dat wat telt.
Wel dien tijd was er nog een stuk meer zwart geld dan nu, kon de onroerende voorheffing met alle gemak gerekupereerd worden, als men tenminste de coupons niet juist over de grens ging innen (men mocht toen zelfs een gedeelte van de vennootschapsbelasting in aanmerking nemen), waren de sociale bijdragen nog op een beperkt loon, bestond er nog geen btw... (toegegeven die twee laatste zaken zijn wel gewijzigd rond 1970, en hebben dan ook een inkomstenboost gegeven).
Btw Ik ben van 1944, en de val van de frank met een 9% was in 1982.
Oud 16 december 2024, 15:46   #4590
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb al controle gekregen met opmerkingen, maar nooit daar over.
"controle gekregen met opmerkingen'" ??? Dat vraagt om verduidelijking. De fiscus maakt geen opmerkingen.

Oud 16 december 2024, 15:50   #4591
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De devaluatie van de frank in 1983 was een gevolg van wat er allemaal misliep in de jaren 70

De belastingsdruk in % van het BBP was in de jaren zeven tussen de 30 en 40%. Beweren dat die toen een pak hoger was is simpelweg een leugen.

Gastarbeiders waren wel degelijk aan de slag toen, het zijn de huidige generaties migranten die veelal niet werken

Uw demagogische spelletjes worden pathetischer met de dag.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2024, 15:55   #4592
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tot je een vraag om inlichtingen krijgt van de fiscus en jouw goede adviseur je doorverwijst naar een gecertificeerd accountant die op zijn beurt een bedrijfsrevisor inschakelt...
Ik heb reeds controle gekregen.
Enkele opmerkingen, zelfs geen boete, en daarbij ging het zelfs niet over de aftrekken die ik deed.
Oud 16 december 2024, 15:57   #4593
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"controle gekregen met opmerkingen'" ??? Dat vraagt om verduidelijking. De fiscus maakt geen opmerkingen.
U heeft duidelijk nooit te maken gehad met de fiscus.
Niet erg hoor, ze kunnen daar ook menselijk zijn.
Oud 16 december 2024, 17:09   #4594
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2024, 17:20   #4595
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Het kan, maar het is zeer zeldzaam.
Oud 16 december 2024, 18:28   #4596
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het kan, maar het is zeer zeldzaam.
Centen willen aftroggelen is ook menselijk, als men het over een menselijke eigenschap heeft. In die zin is de fiscus menselijk.

Menslievend, da's een ander verhaal.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2024, 21:02   #4597
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De belastingsdruk in % van het BBP was in de jaren zeven tussen de 30 en 40%.
Bron ?

Oud 16 december 2024, 21:06   #4598
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb reeds controle gekregen.
Enkele opmerkingen, zelfs geen boete, en daarbij ging het zelfs niet over de aftrekken die ik deed.
Nogmaals. De fiscus maakt formeel geen opmerkingen. De fiscus kan een vraag sturen voor inlichtingen of uw aangifte herzien.

https://www.belgium.be/nl/belastinge...ngifte/nazicht

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 16 december 2024 om 21:06.
Oud 16 december 2024, 21:09   #4599
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb al meermaals vragen om inlichtingen gekregen waar ik mijn accountant op liet antwoorden om een herziene aanslag te vermijden. Opmerkingen maakt de fiscus niet, tenzij mondeling bij BTW controle of controle van vennootschapsbelasting. Ooit heb ik eens zo'n zware controle na omzetting van vennootschapsvorm zelf doorstaan zonder mijn accountant in te schakelen. De laatste jaren gebeurt dat bij allemaal fiduciair met een all-in tarief met mijn accountant.

Ik heb ook al andere bijgestaan bij het rechtzetten van hun personenbelasting en kan beamen dat ze veelal menselijk schappelijk zijn als het over humane errare est zaken gaat.

Bij de BTW en vennootschapsbelasting is de schappelijk er niet. Daar kan je nooit menselijke fout inroepen om boetes te weigeren.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 16 december 2024 om 21:12.
Oud 16 december 2024, 21:26   #4600
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat pak hoger heeft dan wel betrekking op de marginale schijven voor de hoogste lonen (deze zijn nu wel een stuk lager dan toen, en om ook eens over na te denken, het zijn deze schijven die men nu nog meer wil verlagen), maar zie nergens cijfers over het procent belastinginkomsten ten opzichte van het bruto nationaal product. Het is dit uiteindelijk dat wat telt.
Wel dien tijd was er nog een stuk meer zwart geld dan nu, kon de onroerende voorheffing met alle gemak gerekupereerd worden, als men tenminste de coupons niet juist over de grens ging innen (men mocht toen zelfs een gedeelte van de vennootschapsbelasting in aanmerking nemen), waren de sociale bijdragen nog op een beperkt loon, bestond er nog geen btw... (toegegeven die twee laatste zaken zijn wel gewijzigd rond 1970, en hebben dan ook een inkomstenboost gegeven).
Btw Ik ben van 1944, en de val van de frank met een 9% was in 1982.
Ik denk dat in de jaren 1970 er eenvoudigweg te weinig rekenkracht was om alle cijfers te consolideren op federaal niveau. Anno 2024 blijkt dit nog steeds onmogelijk maar nu omdat er de neiging is om uitgaven uit de overheidsbegrotingen te houden via privaat-publieke samenwerkingen, intercommunales, en steden en gemeenten die weigeren een dubbele boekhouding te voeren. Begrotingen van lidsaten worden jaarlijks door Europa doorlicht, bijkomende inlichtingen worden opgevraagd en correcties worden doorgevoerd.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be