Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2022, 21:07   #161
sabonis
Vreemdeling

Standaard

Toch begrijp ik niet hoe die kerncentrales langer zullen openblijven. De exploitant wil het niet en de bevoegde Minister wil het niet. Gascentrales liggen erg moeilijk en bijkomende hoogspanningslijnen voor offshore energie willen we ook niet. Houtpellets mogen niet. De steenkoolmijnen zijn toe. Ik heb alvast wat extra truien aangekocht en voor de winter een ticket geboekt naar een warm land.
sabonis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2022, 21:13   #162
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sabonis Bekijk bericht
Toch begrijp ik niet hoe die kerncentrales langer zullen openblijven. De exploitant wil het niet en de bevoegde Minister wil het niet. Gascentrales liggen erg moeilijk en bijkomende hoogspanningslijnen voor offshore energie willen we ook niet. Houtpellets mogen niet. De steenkoolmijnen zijn toe. Ik heb alvast wat extra truien aangekocht en voor de winter een ticket geboekt naar een warm land.
Dat is een keiharde en zeer begripvolle samenvatting.

Maar 1 detail, de exploitant wil wel verder poen scheppen, maar niet de lasten dragen.
Technisch is er geen probleem de kerncentrales langer te laten draaien, het is alleen duur door het achterstallige onderhoud.
Oud 23 juni 2022, 09:09   #163
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
eE EXPLOITANT HEEFT MEER GELD GEROKEN; en de bevoegde minister hoopt dat er iets van de mand gaat vallen.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2022, 09:13   #164
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt, grotendeels. En alle partijen hebben hier boter op het hoofd. Deze kwestie is veel te lang vooruit geschoven op de lange baan. En nu hebben we 0 onderhandelingspositie tegen een Franse speler die zijn eisen maar te stellen heeft. Want er zijn geen alternatieven meer.

Ikzelf heb net 4 kuub hout besteld. Ik verwarm met de open haard, das lekker gezellig.
Oud 23 juni 2022, 09:19   #165
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Ikzelf heb net 4 kuub hout besteld. Ik verwarm met de open haard, das lekker gezellig.
Dat is vooral heel vervuilend en zorgt voor veel overlast bij de buren. Ook voor uw eigen gezondheid is het niet goed, maar dat is op zich wel een goede zaak; de vervuiler betaalt op die manier met zijn eigen gezondheid.

In ieder geval is het een probleem dat men dringend moet aanpakken. Minstens verplichte filters en eventueel en taks op hout / kachels in de mate van het mogelijke.
Oud 23 juni 2022, 09:25   #166
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat is vooral heel vervuilend en zorgt voor veel overlast bij de buren. Ook voor uw eigen gezondheid is het niet goed, maar dat is op zich wel een goede zaak; de vervuiler betaalt op die manier met zijn eigen gezondheid.

In ieder geval is het een probleem dat men dringend moet aanpakken. Minstens verplichte filters en eventueel en taks op hout / kachels in de mate van het mogelijke.
Jamaar, niks dat ge doet om te verwarmen is goed voor de natuur he. Er zijn wel gradaties natuurlijk. Maar met de huidige gasprijzen verkies ik de open haard boven mijn gas-kachel.

De juiste oplossing zou zijn extra panelen en een warmtepomp. Maar ik moet eerst nog een nieuwe badkamer zetten.

En de schouw komt hoog genoeg, niemand heft daar last van. Al moet ik toegeven dat ik ook wel een kampvuur durf te doen in een vuurschaal in de tuin. Daar kunnen de buren wel last van hebben.
Oud 23 juni 2022, 09:32   #167
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat is vooral heel vervuilend en zorgt voor veel overlast bij de buren.
Voila, tot zover de energie politiek van Groen (destijds Agalev) die de cirkel heeft rondgemaakt. Ze hebben het 20 jaar zo mogen doen, en nu is het resultaat daar
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2022, 09:21   #168
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me wel af wat Tinne bij de Bilderberg vergadering bekokstoofd heeft. Het is oorverdovend stil op dat front.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2022, 16:45   #169
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Van der Straeten regeert als een echte Staliniste, liegt, bedriegt, weigert wettelijke voorzien overleg, onthoudt informaties, ...
Oud 18 november 2022, 06:42   #170
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Door windmolens pakken afhankelijker van China dan we van Rusland waren voor gas ...
Oud 12 juni 2024, 08:59   #171
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

We kunnen vinden van Vanderstraeten wat we willen maar haar beleid heeft wel gewerkt. Ik heb gisteren mijn winterjas terug uit de kast gehaald.
Oud 12 juni 2024, 09:18   #172
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
We kunnen vinden van Vanderstraeten wat we willen maar haar beleid heeft wel gewerkt. Ik heb gisteren mijn winterjas terug uit de kast gehaald.
Ik heb deze morgen mijn muts opgezet om ons kroost te gaan voorzien van eten en drinken…

k stel voor om nu te stoppen met de co2 hetze want de temperatuur van het klimaat hier is al minstens 5°C gezakt.
Straks moeten we hier nog Welkom IJsbeer oprichten.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 12 juni 2024 om 09:21.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2024, 12:57   #173
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Als Afrikanist en rode 'groene' reed Van der Straeten niet voor ons land of voor Europa maar voor Afrika en het (midden) oosten. Nadat Poetin Oekraïne binnen viel dienden we een deel van onze energie van elders te halen. Desondanks gingen twee kerncentrales dicht. Van der Straeten wenste ons liever afhankelijk van Afrika en het midden oosten. En dan krijg je dit: afpersing. Wie had dat nou kunnen voorzien ...
Oud 23 december 2024, 13:01   #174
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Wie haalt Tine van de strate?
Deze?:

Naam: 01AC0222-DD2C-4E62-A8D7-7DCEEAA15E88.jpeg
Bekeken: 127
Grootte: 106,1 KB
Oud 23 december 2024, 17:10   #175
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Wie haalt Tine van de strate?
Deze?:

Bijlage 120388
VRT is een Groen-Rode burcht ,bron van poco informatie.
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be