![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2301 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
https://m.youtube.com/watch?v=K5Qwi7RipK4 |
|
|
|
|
|
|
#2302 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bij jou is het slechts potentieel. Citaat:
Het brein als eindig kan niet het oneindige omvatten, wel andersom. Citaat:
Citaat:
Je bent in de leugen van de wetenschap bevangen. Citaat:
Het is maar wat je wilt: de leugen of de waarheid.
|
|
|
|
#2303 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daarom spreken ze ook niet en kunnen alleen BOE roepen... Citaat:
Citaat:
Sterren hebben geen ogen en oren en geen hersenen. Wel bestaat het universele bewustzijn in de microkosmos bij de microgoden. Citaat:
|
|
|
|
#2304 |
|
|
Onze hersenen interpreteren wat wij zintuiglijk waarnemen. Vervolgens bepalen onze hersenen waaraan wij aandacht schenken en waarover wij nadenken en wat wij gaan doen.
Dat wordt duidelijk in een lezing van Sociaal psycholoog prof. dr. Daniël Wigboldus. https://m.youtube.com/watch?v=P5Vc5jMmOTo |
|
|
|
|
|
#2305 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De hersenen zijn slechts een middel.
|
|
|
|
#2306 |
|
|
Ziel en geest zijn niet aantoonbaar in mens en dier en plant, bacterie, schimmel of virus en daarom ook geen onderwerp van studie voor de biologie. U mag proberen om bestaan van ziel en geest aan te tonen.
|
|
|
|
|
|
#2307 | |
|
|
Citaat:
https://m.youtube.com/watch?v=4isz6iQbrYM |
|
|
|
|
|
|
#2308 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zij zijn wat je zelf bent in je gevoelens en in je denken. Zij zijn subjectief en niet objectief waar te nemen. Blijkbaar heb je dus zelf geen gevoel en kun je niet denken. Je bent slechts een ding. De wetenschapper die de Geest zoekt, zijn eigen IK, is als een man die zijn bril zoekt, terwijl deze op zijn neus zit...
|
|
|
|
#2309 | |
|
|
Citaat:
2. Zie bij 1. 3. Zie bij 1. |
|
|
|
|
|
|
#2310 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En beide zijn subjectief, maar wel zo dat zij de objectiviteit omvatten, de ziel in de zintuiglijke waarneming en dat geldt voor de geest eveneens. Zoals in: ik zie en ik hoor, enzovoort. Dat ik is de geest. Maar ook een dier ziet en hoort en wel door zijn ziel.
|
|
|
|
#2311 | |
|
|
Citaat:
U ziet de mens dus als een drie-eenheid van lichaam, ziel en geest. Verklaar dan het volgende over de drie subjecten van de mens. Het lichaam ontstaat (groeit) vanaf de conceptie. Maar wanneer en hoe ontstaan gevoelen en denken, ofwel de ziel en de geest (als subjecten)? |
|
|
|
|
|
|
#2312 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
En het lichaam door de zintuigen wordt waargenomen. Citaat:
Het lichaam is object en geen subject en wordt waargenomen door de zintuigen. Citaat:
De geest ontwikkelt zich pas na de geboorte bij het kind als het leert praten en daarmee ook denken.
|
|
|
|
#2313 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2314 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En wat de mensen betreft is dat dan ook nog de Geest. En het lichaam is inderdaad slechts een gebruiksvoorwerp, zoals wij een auto gebruiken of een ruimteschip. Maar zoals wij dan in een auto kunnen zitten en ook in een ruimteschip zelfs kunnen wonen, zo wonen de microgoden in ons lichaam. Maar waarom het gaat is dat het lichaam geen bewustzijn bezit, evenmin als een auto of een ruimteschip. Zo kan bijvoorbeeld het oog zelf niet zien, het is slechts een instrument voor de ziel en/of de geest om te zien. Dus WIJ zien, niet het oog. Zo ook met de hersenen: WIJ denken, niet de hersenen.
|
|
|
|
#2315 | |
|
|
Citaat:
2. Uw microgoden zijn fantasie. Weet u dan niets van chromosomen en genen en voortplanting? 3. Uw idee over lichaam en geest, of liever verstand, lijkt op dat van het N.T. en Romeinen 7: "22 Want naar de innerlijke mens (met mijn verstand/ nous) verheug ik mij in de wet van God. 23 Maar in mijn leden zie ik een andere wet, die tegen de wet van mijn verstand strijd voert en mij tot gevangene maakt van de wet van de zonde, die in mijn leden is. 24 Ik ellendig mens, wie zal mij verlossen uit het lichaam van deze dood." Het christendom is inhumaan. |
|
|
|
|
|
|
#2316 | |
|
|
Citaat:
Wat kan filosofie bijdragen aan de beantwoording van de vraag? Wat zijn normen en waarden en gevoelens van trots en schaamte? Hebben wij zulke gevoelens van nature? En ook een besef van verering en godsdienst? Zijnwij etische en esthetische wezens? Of is dat alles aangeleerd? Onze voorkeur voor bepaalde muziek? Zijn wij onvrij? https://m.youtube.com/watch?v=QWsbkh0zyMM Laatst gewijzigd door Piero : 26 december 2024 om 15:17. |
|
|
|
|
|
|
#2317 |
|
Europees Commissaris
|
Het christendom is inhumaan.
het christendom is vooral streng , bijna fascistisch streng
|
|
|
#2318 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is onze toekomst in het heelal. Citaat:
Dat kan de wetenschap niet verklaren. Zij zijn door de microgoden gecreëerd en niet zo maar vanzelf ontstaan. Maar stof kan zoiets niet begrijpen. Citaat:
Het lichaam behoort bij de Geest als instrument. Alleen jij ontkent de geest en denkt dat je alleen maar een lichaam bent. Maar hoe dat lichaam dan toch kan denken, dat kun je niet verklaren. Dat doet Hegel wel als synthese van de Logica, waarin reeds het zelfbewustzijn van het begrip is als IK, en het lichaam als organisme als uiterlijke verschijning en middel tot het feitelijke denken.
|
|
|
|
#2319 | |
|
|
Citaat:
1. U definiëert de ziel van de mens als drie-eenheid van "bewustzijn, zintuiglijke waarneming en denken." Dat zijn activiteiten en geen entiteiten of subjecten. Maar de ziel is overbodig (redundant), want bewustzijn omvat zintuiglijke waarneming en denken. Een mens is zich bewust van zichzelf en zijn omgeving. 2. Als ziel en geest subjecten zijn die het lichaam waarnemen als object, dan zijn ziel en geest niet met een fysiek lichaam verenigd. Maar zonder zintuigen kunnen zij geen lichaam waarnemen. Ze bestaan niet. 3. U denkt dat de ziel ontstaat bij de conceptie in de eerste cel met een component van de vader en de moeder. De ziel ontstaat dan in de genen op 23 chromosoomparen. Die ziel is dan stoffelijk en dat is strijdig met (2). Of anders, de ziel zou gemaakt zijn van 2 halve zielen van de ouders. Dat is fictie. 4. Als "de geest" pas ontstaat (en ontwikkelt) als het kind leert praten en denken dan wordt de geest als subject gevormd door de zintuiglijke en fysieke waarneming. De geest als "subject" is dus afhankelijk en ondergeschikt. Als begrip is de geest redundant. Conclusie: De mens is een bewust levend lichaam. |
|
|
|
|
|
|
#2320 | |
|
|
Citaat:
|