![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() ooit was er de oproep van papa michel om te stoppen met op de latten te gaan staan in oostenrijk
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In België waren de keetschoppers zo goed als uitsluitend Marokkaanse jongeren. In Nederland zal het niet veel anders zijn. Citaat:
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet in het wilde weg. In Brussel werd het vuurwerk als wapen gebruikt door het horizontaal af te schieten op ambulanciers, brandweerlui en politieagenten.
Gelieve dat niet te willen verdonkeremanen.
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
25 jaar geleden stak hier niemand zelf vuurwerk af. Moeten we hier 24/7 over migranten praten?
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, enkel als ze het nog maar eens verkloten.
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat lijkt sterk op het typisch linkse verdonkeremanen, vergoelijken, minimaliseren. Citaat:
Is er een reden waarom jij het hier doet? ![]()
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 1 januari 2025 om 16:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() bijna 24/7
![]() |
#51 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind niet dat vuurwerk moet verboden worden maar dat er iets aan de geestelijke armoede moet gedaan worden. Al zou ik nu ook weer geen tegenstander zijn van een particulier verkoopverbod van zwaarder vuurwerk.
Onder de brug knalt het harder. Oeps. Gelukkig geen gewonden.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 1 januari 2025 om 16:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik blijf om u te irriteren.
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() En het duidelijke verslag
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als men molotovcocktails in beslag neemt is er geen sprake meer van feestvieren en eindejaarsvuurwerk maar van terrorisme. Niet toevallig de gemeente waar Karim Hassoun de boel blokkeert.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Korte observaties (pre-post edit: nou ja, middellange observaties) vanuit een vuurwerkvrije zone gisteren:
1 Er was net zoveel vuurwerk als normaal, niemand trok zich er wat van aan. 2 Er was geen handhaving van het verbod. 3 Er waren wel bizar veel mensen die dachten dat het een goed idee was om 's nachts in een auto te stappen, taxi of eigen vervoer. Echt om half 1 al. Ze reden net zo hard als normaal en de meesten stopten zelfs niet voor vuurwerk dat actief de lucht in aan het gaan was, maar wrongen zich er gewoon langs terwijl de schoten de lucht in gingen. Is dit iets dat mensen andere jaren ook doen? Of heeft het toch te maken met de verwachting dat er geen vuurwerk zou zijn? Ik kan daarom enkel concluderen dat de jaarafsluiting in het eerste jaar onder deze vorm van lokaal vuurwerkverbod niet veiliger was geworden, en misschien zelfs wel wat gevaarlijker. Een kwestie van wennen? Of zie je over 5 tot 10 jaar nog precies hetzelfde beeld? Bonus: 4 Vuurpijlen en knalvuurwerk zijn hier nu landelijk verboden. Er waren nog wel wat pijlen, waarschijnlijk over de grens gekocht, maar wel allemaal het soort spul dat hier een aantal jaar terug ook nog legaal de lucht in ging. Het knalvuurwerk daarentegen was naar verhouding meer zwaar spul dan ik me herinner van eerdere jaren. Er waren vroeger natuurlijk ook allerlei vormen van strijkers, nitraten etc, maar je kon ook nog tevreden zijn met rotjes. Gisteren ontplofte er op den duur zo'n ding met niet alleen een harde knal maar ook blauwe effecten, dat leek bijna meer op een losgetrokken vuurpijlkop dan op een rotje. Op de tijd tussen weggooien en afgaan was ook geen pijl te trekken. Ik vond het lastig om de passende reactie te vinden wanneer je ziet dat er iets gegooid wordt, en er was meermaals een geschreeuwde waarschuwing van mensen die eerst gooien en dan kijken. Het verbod op pijlen gaat vast een aantal gewonden, dakbranden en gesneuvelde ramen schelen. Die zijn nou eenmaal minder stabiel bij het afsteken. Het verbod op knalvuurwerk lijkt wat minder het gewenste effect te hebben. Ik kan het ook niet helpen om te denken dat het verbieden van de kleinere soorten vuurwerk mensen aanzet tot het besteden van grotere totaalbedragen. Als je vroeger zes pijlen had, twee bescheiden potten en wat klein spul dan kon je daar lekker een tijdje mee door, als je nu één zo'n grote multishot met twintig schoten hebt dan heb je maar één ding om aan te steken, dus wil je er al gauw meerdere hebben. Ook weet ik niet of de overstap naar "ecovuurwerk", licht- en geluidshows, in de nabije toekomst echt succesvol kan zijn. Vuurwerk maakt zo'n indruk omdat het op een hele echte manier onze instinctieve reacties activeert. Net als een enge film lijkt vuurwerk een soort... massage voor je overlevingsinstincten. Het laat je op een basaal niveau weten dat je nog leeft. Het is echt vuur, het zijn echte explosies, het is een echte fysieke bron van hard en laag geluid die je oren en je ogen op dezelfde plek in de ruimte plaatsen. Zelfs maar een enkel schot maakt indruk op een manier die lastig na te maken is. Vuurwerkverboden waren in het eerste decennium van deze eeuw nog een beetje iets van de christendemocraten, samen met bijvoorbeeld een hogere leeftijdsgrens voor alcohol, maar sindsdien is het toch meer een linkse hobby geworden. En het is natuurlijk enerzijds ook wel absurd dat er nu elke jaarwisseling zo'n 1200 Nederlanders bij een arts belanden. Plus het effect op huisdieren en wilde dieren, en lekker een avondje met zijn allen zware metalen verbranden kan ook nooit heel gezond en milieuvriendelijk zijn in het algemeen. Anderzijds is zo'n nieuwjaar ook wel echt een belevenis, en is het duidelijk niet iets dat mensen zich af laten pakken. Kunnen gemeenten en rijk zich dan niet beter focussen op het zoveel mogelijk in goede banen leiden van in plaats van te verbieden? Dit alles los natuurlijk van de echte ongeregeldheden die toch elk jaar weer terugkomen, zoals rellen, molotovcocktails en vonkenregens over Den Haag. Daar weet ik niet zo goed van wat ik daarmee moet.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 1 januari 2025 om 17:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik zoiets hoor/lees, kan ik niet anders dan me ondermeer afvragen 1) WIE 'iets' aan de veronderstelde geestelijke armoede gaat kunnen/mogen/moeten 'doen' 2) OP WELKE MANIER(EN) dat gaat kunnen/mogen/moeten gebeuren en 3) WELKE (soort/vorm van) 'geestelijke rijkdom' dan in de plaats geïnstalleerd gaat kunnen/mogen/moeten worden. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Antwerpse wijk Kiel beleeft ‘ongewoon rustige’ nieuwjaarsnacht
goed dat ze initiatieven namen binnen de moslimgemeenschap, maar de multicul leugen van de woke pers wordt direct duidelijk door de rechterhelft van de foto die ze er zelf bijplaatsen ![]() |
![]() |
![]() |