![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#56161 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ehm nee Menier Adam Smith, da is erkentelijkheid voor bewezen diensten.
Zo draait een samenleving in peis en vree Menier. Ruilen mensen met elkaar. Doen ze een klapke met elkaar. De droge realiteit Menier.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
|
|
|
|
#56162 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
The head of the rebel group that ousted Assad has highlighted benefits of continued ties with Russia, including in the military realm.
https://www.twz.com/air/russian-figh...xit-for-moscow Laatst gewijzigd door tomm : 5 januari 2025 om 10:55. |
|
|
|
|
|
#56163 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#56164 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 5 januari 2025 om 11:25. |
|
|
|
|
|
|
#56165 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
BRON
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 5 januari 2025 om 11:35. |
|
|
|
|
|
|
#56166 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#56167 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Uit Duitsland, Klaus von Dohnanyi [Duitstalig]
LINK YT Over Klaus von Don: https://nl.wikipedia.org/wiki/Klaus_von_Dohnanyi
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 5 januari 2025 om 12:15. |
|
|
|
|
|
#56168 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Darin Gerdes geeft een leuk overzicht van de groteske grootspraak die de russen op hun staatstelevisie geserveerd krijgen. Roeptoeter Solovyov gaat in overdrive, en een paar van zijn gebruikelijke gasten zitten op te roepen om de UK nucleair te vernietigen.
Hilarisch eigenlijk. https://www.youtube.com/watch?v=3-f_Qvu6gQY Doet me echt denken aan de rantings in het meesterwerk van Stanley Kubrick, Dr Strangelove. |
|
|
|
|
|
#56169 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
1. Het is aan de Syrische regering om daarover te beslissen. Het zou mij niet verwonderen dat ze het afschaffen van de sancties daarvan afhankelijk maken, alsook van het passief blijven ten opzichte van Israel, dat een stuk van Syrie bezet en een genocide uitvoert tegen een Arabisch buurvolk. De nieuwe leider van Syrie is echter geen doetje, werd gemarteld door Amerikanen en Britten. En de regionale grootmacht Turkije steunt hem, dus hij heeft het Westen niet echt nodig. 2. Baerbock zegt natuurlijk geen woord over de Amerikaanse basissen in Syrie, die noch door de vorige noch door de huidige autoriteiten van Syrie gevraagd of goedgekeurd werden, en dus, in tegenstelling tot de Russische militaire basissen, ingaan tegen het internationaal recht en tegen de wil van het Syrische volk. En ook geen woord over Israel dat constant Syrie aanvalt en nog meer gebied van Syrie illegaal bezetten. Te bedenken dat ze een "groene" is, de beweging die voortkwam uit de protesten tegen Amerikaanse basissen in Europa. En dat ze zich "links" noemt. Wat mij betreft: nog liever Trump of Filip Dewinter dan Baerbock. Onze "groenen" zijn ook niet OK (vooral partij van rijkeluiskindjes, die geen flauw benul hebben van hoe het er in de mindere wijken aan toe gaat), maar de Duitse groenen slaan alles. Is niet nieuw trouwens, Joska Fiischer, medeverantwoordelijk voor de agressie tegen Servie, was ook een Duitse groene. Walgelijk figuur. Maar volgens de peilingen staat er haar een desastreuze opdonder van jewelste te wachten, en zal haar partij verschrompelen. Tenzij ze de verkiezingen opschorten, zoals in Roemenie, of net als Macron doet via allerlei lepe trukken de wil van het volk naast zich neerlegt. Ze zullen zeggen dat de verkiezingsresultaten een gevolg zijn van Russische propaganda, niet van het wanbeleid van de huidige regering, onder wiens beleid de economie en levensstandard van Duitsland rake klappen kreeg. Laatst gewijzigd door tomm : 6 januari 2025 om 00:39. |
|
|
|
|
|
|
#56170 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nieuwe Syrische leider wil hand van Duitse minister Annalena Baerbock niet schudden tijdens bezoek aan Damascus
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/01...k-van-al-jolan Laatst gewijzigd door tomm : 6 januari 2025 om 00:53. |
|
|
|
|
|
#56171 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ook nog even herinneren dat onder wetenschappers en historici er nu zo goed als eenstemmigheid bestaat over de doden op Maidan.
Snipers ingehuurd door de oppositie hebben zeker een rol gespeeld, welke rol, daar is nog debat over. Zeker is dat ze op de politie/berkut schoten, waarop deze mogelijk op de (met molotov cocktails, vuurwerk, etc. maar er zijn op beelden ook betogers te zien met vuurwapens bewapende) betogers schoten. Andere mogelijkheid is dat de snipers ook op de betogers schoten, zodat die op de politie zouden schieten, de politie zou terugschieten en er aldus een bloedbad zou plaatsvinden. De snipers werden ingehuurd door de toenmalige oppositieleiders (huidig regime) tegen de democratisch verkozen president, daar is iedereen het over eens. Volgens sommigen betrof het Georgiërs die gerekruteerd werden door de Georgische ex-president en zeer controversieel figuur Saakashvili. Saakashvili zit in de gevangenis in Georgië, en ik denk dat de huidige Georgische regering ook alles wil weten over zijn rol op Maidan. De relaties met het regime in Kiev zijn toch al verknoeid. https://www.tandfonline.com/doi/full...2269685#d1e378 Andere vraag, die ik me stel, is of en in hoeverre het Westen (CIA, MI6, etc.) een rol speelden in het sniper verhaal. Het volledige plaatje zullen we waarschijnlijk pas decennia later te weten komen, als de Amerikanen hun archieven publiek maken. Feit is dat wat op Maidan gebeurde, een anti-Russisch regime dat op een gewelddadige en illegitieme manier aan de macht kwam, met minstens openlijke westerse steun, in een voor Rusland erg belangrijk land met een grote Russische, historische minderheid, een gigantische escalatie was en een gigantische provocatie van Rusland. Vanaf dan ontstond een spiraal van geweld, want de Russen lieten zich natuurlijk niet doen. Eerst door de Krim over te nemen, en nadien door anti-regime groepen te steunen in de Russisch talige gebieden van Oekraïne. Deze werden "federalisten" genoemd, ze wilden van Oekraïne een federaal land maken naar Belgisch model. Het regime was daar echter extreem tegen gekant, hun doel was om de Russisch talige gebieden met harde hand te "Oekraïniseren" "derussificeren" en ook te "desovjetiseren". (wie me niet gelooft kan ik de nodige verwijzingen bezorgen naar betrouwbare sites) De erg bloedige onderdrukking van deze protesten (onder andere de slachting in Odessa) slaagde er in de protesten te stoppen in Odessa en Kharkov, maar in Donbas leidde deze onderdrukking tot een gewapende opstand, met Russische steun en wapens. Het is pas omdat de separatisten aan het winnen waren op het slagveld (met Russische steun) dat het regime en het Westen Minsk ondertekenden, en dat Oekraïne dus toch een federaal land zou worden. Zowel Merkel als het regime verklaarden echter dat het nooit de bedoeling was om dit toe te passen, enkel om tijd te winnen, zich te bewapenen, en zo de separatisten militair in de pan te hakken. Echter, Poetin en de Russen hadden dit ook in het snotje, en lieten het zo ver niet komen. Laatst gewijzigd door tomm : 6 januari 2025 om 04:59. |
|
|
|
|
|
#56172 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Sinds het begin van de grootschalige Russische invasie schoot de propaganda langs beide kanten in overdrive, in Rusland maar zeker ook in het Westen.
Tal van leugens werden ons op de mouw gespeld (nog los van al dan niet in scene gezette "massamoorden" zoals Bucha) 1. Rusland viel binnen omdat Oekraïne welvarender is dan Rusland. Het volstaat om er de VN cijfers bij te halen om dat laatste te ontkrachten, Oekraïne is veel armer dan Rusland en heeft een lagere levensstandaard,ook al voor de oorlog. Lees bvb. eens het verslag dat, jawel, Jonathan Holslag maakte over Oekraïne in 2018. https://www.jonathanholslag.be/2021/08/24/oekraine/ Enkele citaten: Het is evenmin mijn doel om de toestand op de Krim te bestuderen. In de plaats daarvan wil ik een minder belicht aspect van het land onderzoeken: de dramatische economische aftakeling en de verarming. Die verrotting van binnenuit zou wel eens een veel grotere bedreiging voor het voortbestaan van Oekraïne kunnen vormen dan de oorlog in de afvallige regio Donbass of de aanhoudende spanningen met Rusland. ‘Mensen voelen zich bedonderd, maar protesteren helpt gewoon niet meer’, hoor ik van Julia Serebriakova, een jonge advocate en activiste. ‘Kijk maar eens rond. Deze politiemannen zijn gewoon de knokploegen van de burgemeester.’ ‘Het gaat echt niet goed met Odessa’, vervolgt Julia als we verder wandelen. ‘De stad zinkt weg in de schulden. Het centrum hier is fraai en dat is goed voor het toerisme, maar wie profiteert er vooral van de verfraaiingswerken? Dat zijn de bedrijven van de burgemeester. Hij is aanbesteder en leverancier tegelijkertijd. Met een deel van de winst koopt hij steun in de gemeenteraad, maar hij schuwt evenmin geweld. Hij heeft van Odessa een maffiastad gemaakt.’ De naam van de burgemeester, Gennadiy Trukhanov, dook vorig jaar op in een wereldwijd onderzoek naar belastingontduiking. Miljoenen zou hij in de Maagdeneilanden hebben geparkeerd, maar het openbaar ministerie weigerde een onderzoek. Vijf hoog in een van de blokken heb ik afspraak met Zinaida Oleivich, een laborante van rond de veertig. De lift werkt niet, dus klim ik de betonnen trappen op. De gang is donker en riekt naar vuilnis. Het is drie uur ‘s middags maar langs bijna alle deurkieren klinkt het geluid van de televisie. In het tweekamerappartement leeft Zinaida met twee kinderen. Ze serveert me oploskoffie in een grote kop zonder oor, gaat tegenover me aan de keukentafel zitten en glimlacht: ‘Ik ben blij dat u ook wilt schrijven over het echte Oekraïne.’ Het verhaal van Zinaida is tragisch. Drie jaar geleden verloor zij haar man. ‘Victor had een zwaar ongeval op het werk, waardoor een ruggenwervel barstte en hij niet meer opnieuw aan de slag kon, maar het gebeurde even na de werkuren, waardoor de verzekering zich terugtrok. Jarenlang streden wij voor rechtvaardigheid, maar dat leverde geen resultaat op. We betaalden een fortuin aan advocaten en vroegen zelfs enkele politici om hulp, maar uiteindelijk bleken de twee rechters en het bouwbedrijf van mijn man onder één hoedje te spelen. Victor begon zich steeds meer als een ballast te voelen en benam zich uiteindelijk het leven.’ ‘Dit is Oekraïne. Het is een jungle. Je bent volledig op jezelf aangewezen. Mensen zijn door en door cynisch want met geld koop je hier echt alles.’ Hoe ze dan rondkomt, vraag ik aan de tengere vrouw met de felblauwe ogen. ‘Tijdens het proces verloor ik mijn baan. Ik weet niet waarom, maar plotseling kreeg ik de bons. Ik probeerde elders en ook in scholen maar tevergeefs. Nu werk ik als kassierster. Ik verdien 105 euro per maand. De helft daarvan gaat naar elektriciteit en verwarming, de andere helft bijna integraal naar eten. Verzekeringen kan ik gewoon niet meer betalen.’ Zinaida is ontwapenend open en vertelt met zachte stem honderduit. Haar conclusie: ‘Het gaat slechter en slechter. Ik werk even hard als drie jaar geleden, maar door de stijgende prijzen is mijn wedde nog maar de helft waard. Het zijn echter vooral de mensen die in dit land niets meer waard zijn. De oligarchen kopen alles voor een prikje: onze stemmen, onze steun en onze arbeid. We moeten ons vooral koest houden en dat doen we ook.’ De economische toestand in Oekraïne is al een tijd belabberd, maar de oorlog in het oosten van het land maakte alles erger. Kiev besteedt nu ruim vier procent van het bruto binnenlands product aan defensie. Door de oorlog verloor het ook enkele belangrijke industrieën. De hryvnja, de Oekraïense munt, blijft maar in waarde dalen. Zestig procent van de bevolking leeft onder de armoedegrens en een gemiddelde Oekraïner verdient nu minder dan pakweg een gemiddelde Chinees. Oekraïne is het toonbeeld van een land dat niet alleen relatief verliest ten aanzien van andere landen, maar ook in absolute cijfers. De welvaart, de levenskwaliteit, de infrastructuur, de waardigheid: alles brokkelt af in dit land. Wie kan, zoekt andere oorden op. Bijna een miljoen Oekraïners werkt in het buitenland. Het is echt al geen kwestie meer van Afrika te worden: we zijn reeds Afrika, met dezelfde clanpolitiek. Politieke postjes bieden toegang tot poen en met poen worden de politieke postjes versterkt. De grondstoffensector en de landbouw zijn onze goudmijnen en de oligarchen willen ze nu te gelde maken’: aan het woord is een ander parlementslid dat evenwel anoniem wenst te blijven. ‘s Avonds volgt dan een indrukwekkende receptie in de vergulde zalen van de nationale opera. Een robot dirigeert er een volksorkest. ‘Vooruitgang’, verkondigt een stem enthousiast. Daarna worden sprekers getrakteerd op oesters, champagne en hapjes geserveerd door blondines met rozenkransen in het haar. Een hoogst aantrekkelijke deejay op hoge hakken staat verveeld plaatjes te draaien. Het ijsblokje in mijn digestief wordt eerst keurig tot een diamant gesculpteerd. Een mecenas richt een woordje tot zijn gasten: ‘U hebt kunnen proeven van het échte Oekraïne. We hopen dat we op uw steun mogen rekenen om Oekraïne nog sterker te maken.’ (de laatste paragreef getuigt van een extreem cynisme en de leugenachtigheid van het regime. IEts dat Holslag trouwens nooit tegengesproken heeft, over zulke zaken bleef hij bewust op de vlakte. ) Zijn reisverslagen over Rusland en vooral Belarus waren een pak positiever, zo schreef hij over Belarus: https://www.jonathanholslag.be/2021/08/24/wit-rusland/ Wit-Rusland is een vreedzaam land. In tegenstelling tot de Russische grensprovincies zijn de steden keurig en de datsja’s op het platteland kleurrijk en mooi onderhouden. Het land heeft een bekoorlijk samenspel van uitgestrekte velden, wouden, meren, gemoedelijke mensen en een verbluffend veelzijdige fauna. Overal op het platteland zijn er markten waar fruit, groenten en bloemen worden verkocht. In Minsk zitten de terrassen vol. Er wordt gedanst op een stevige westerse beat en gepicknickt aan het water. Opvallend veel jongeren behelpen zich prima in het Engels en zijn vooral erg openhartig. Een hipster trimt baarden, overal kun je bio eten en er is een centrum voor jonge IT-bedrijfjes. De politie is minder zichtbaar op straat dan in eender welke West-Europese stad. Achter de façade schuilt een andere samenleving. Als ik een koopcentrum binnenloop, valt het meteen op: dit is een planeconomie. Langs de marmeren trappen geen schreeuwerige reclame, maar vergulde hamers, sikkels en sterren. Sinds enkele jaren zet Minsk zwaar in op China. De ene na de andere minister reist af naar Peking. De wapenfabrieken uit dit land hebben een flinke bijdrage geleverd aan de modernisering van de Chinese krijgsmacht, maar sinds kort is Wit-Rusland zelf wapens uit China beginnen in te voeren. De twee houden tegenwoordig ook gezamenlijke antiterreuroefeningen. Minsk wil daarmee vooral een signaal geven aan Moskou dat het ook andere strategische partnerschappen onderhoudt. Commercieel probeert het een landhaven op de nieuwe Zijderoute te worden. Even buiten het centrum investeerde het 200 miljoen dollar in een investeringszone: het Great Stone Park. Ik heb Wit-Rusland ervaren als een aangenaam land met fijne mensen, gecultiveerde mensen die trots zijn op hun cultuur en hun onafhankelijkheid. In het Bolshoiballettheater en de Filharmonie woonde ik voorstellingen bij van een ongekend hoog niveau voor een publiek dat ze intensief beleefde. In de restaurants experimenteerden chefs creatief met respect voor lokale tradities. De mensen waren ook minder gehaast en leken tijd te maken voor elkaar. Uit de meeste peilingen blijkt dat Wit-Rusland geen gelukkig land is, maar het ook niet slechter doet dan andere landen uit de voormalige Sovjet-Unie. Wit-Rusland is uiteraard ook geen vrije samenleving. De economie is gestuurd, er is een personencultus rond de president en de politieke rechten zijn beperkt. Maar dit is geen wreedaardige dictatuur. Dit is een land dat zich geleidelijk aan zou kunnen ontwikkelen tot een democratie en een economie met meer ruimte voor private ondernemers. De sterke leider lijkt het goed voor te hebben met zijn mensen. De bevolking is goed opgeleid. Er staat een nieuwe generatie ruimdenkende beleidsmakers en ondernemers klaar. 2. "Oekraïne is een democratie, een voorbeeld voor Rusland". Wie deze draad een beetje gevolgd heeft weet dat er al sinds 2016 een zwarte lijst bestaat met verboden ideeën, boeken, films, artiesten, politieke partijen, etc. In de volgende jaren werden ook de voornaamste media en sociale media in de ban gedaan. Veel pro-Russische of pro-federalistische politici en journalisten werden vermoord of gevangen genomen, anderen ontvluchtten het land. Dit kun je allemaal terugvinden op deze draad, met uiteraard verwijzingen naar betrouwbare bronnen die er niet van verdacht kunnen worden pro-Russisch te zijn. Leugen 3: "Poetin is gek geworden, deze invasie kwam uit het niets". Nogmaals, wie deze draad gevolgd heeft weet dat de Minsk VREDESakkoorden door het regime nooit toegepast werden en in januari 2022 zelfs officieel in de vuilbak werden gekieperd. Deze werden ondertekend door Oekraïne, Rusland, Frankrijk en Duitsland. Een van de gevolgen van het niet toepassen van deze akkoorden was dat de pro-Russische separatistische gebieden onophoudelijk bestookt werden door Kiev, met als expliciete doel om het leven er onmogelijk te maken. Dit zette in Rusland ontzettend veel kwaad bloed. Onder meer maar zeker niet alleen Zhirinovsky vroegen al jaren om een grootschalige interventie, en ook bepaalde parlementairen uit Poetin's partij. https://www.bing.com/videos/rivervie...C3A4&FORM=VIRE En dan heb ik het nog niet op de steeds opschuivende grens van NAVO richting Oosten, met als bedoeling Rusland te omcirkelen en de voormalige ex-Sovjet-republieken tegen Rusland op te zetten. 4) "De westerse sancties zullen de Russische economie kraken, Rusland zal economisch ten onder gaan; " Deze spreekt voor zich, deze sancties hebben de Russische economie niet gekelderd, en meer schade aangericht aan de Europese economie dan aan de Russische. 5) "Het hele Oekraïense volk staat als een man achter zelensky". Heroïsche beelden uit Mariupol moesten dat bewijzen. Alleen spraken de "lokale helden" Oekraïens in een stad waar 98% (de overige 2 % Tataars, Grieks, etc.) van de bevolking al eeuwenlang Russisch als moedertaal spreekt. Oekraïens is een taal die ze op school aanleren, maar onder elkaar nooit spreken. 6) "Oekraïne schendt het oorlogsrecht en de mensenrechten niet". Deze bewering werd tegengesproken door Amnesty International. Uit hun rapport bleek dat Oekraïense troepen de Russen bestookten vanuit scholen, hospitaals, woonwijken, etc. https://www.amnesty.org/en/latest/ne...ger-civilians/ 7) "De Russen willen zoveel mogelijk burgers vermoorden". Simpele statistieken die het aantal burgerdoden vergelijken met deze in Gaza, Irak, en andere gebieden waar het Westen ten oorlog trok, getuigen van het tegendeel. 8) "De Russen hebben geen raketten meer, en vinden geen vrijwilligers meer" schreef de westerse pers in 2022, net als "Poetin lijdt aan dementie en vergevorderde kanker". Spreekt voor zich. 9) "Rusland staat helemaal geïsoleerd, de "wereldgemeenschap" heeft Rusland uitgesloten." Spreekt ook voor zich, enkel het Westen, en dan nog niet eens alle westerse landen, en Japan, hebben de banden met Rusland verbroken. Russische relaties met Afrika, China, de overgrote meerderheid van Aziatische en Latijnse landen, de Arabische wereld, werden net versterkt. 10) "Poetin heeft Rusland naar de kloten geholpen, terwijl ze net zo goed op weg waren onder Jeltsin". Spreekt ook vanzelf voor wie Rusland wat kent en er al geweest is. In 1999 was Rusland tot een derde wereldland geworden, dat zelfs niet kon winnen tegen Tsjetsjeense separatisten, bvb. omdat Russische soldaten honger leden en hun wapens verkochten voor eten. Of nog "onder Jeltsin was Rusland op weg om een democratie te worden". Wie zulke zever schrijft moet eens dringend terug de beelden bekijken van toen Jeltsin een constitutionele coup pleegde, en op het parlement liet schieten door tanks met de parlementairen er nog in, waarbij honderden doden vielen. 11) "Westerse wapens zijn superieur aan de Russische". Spreekt ook vanzelf, de "onverwoestbare" Leopard tanks bleken helemaal niet onverwoestbaar. Wel een pak duurder dan de Russische wapens. En het Westen kon het productietempo van de Russen niet bijbenen. 12) "Poetin wilde Kiev innemen op 5 dagen". Poetin heeft dit nooit gezegd, deze woorden komen van Milley, de Amerikaanse stafchef. Uit alles blijkt dat de aanval op Kiev een schijnoperatie was, waardoor de Russen op korte tijd een groot stuk van Zuid-Oekraïne zonder veel tegenstand konden innemen. In tegendeel, steeds meer blijkt dat een van de redenen voor de inval de bezorgdheid was over de snelle militarisering van Oekraïne. Zo had het regime 500000 troepen klaarstaan in Donbas. 13) "Poetin wil Oekraïne, het Oekraïense volk en de Oekraïense taal laten verdwijnen". Poetin heeft dat nooit zo gezegd in z'n toespraken. Wel dat Rusland en Oekraïne dezelfde origine hebben, dat Oekraïne en Rusland bevriende landen moeten blijven (een van de voorwaarden voor Oekraïense onafhankelijkheid in de Belovezha akkoorden, naast het respecteren van de rechten van de Russische minderheden) en dat de grenzen getrokken door Lenin niet juist waren. 14) "Oekraïne is helemaal niet Nazi, Poetin liegt, Zelensky is zelf een Jood" Het is niet omdat Zelensky een Jood is, dat uiterst-rechtse milities geen greep kunnen hebben op het leger, ministerie van Binnenlandse Zaken, van Defensie,etc. Dat veel van die milities, die een cruciale militaire rol speelden het eerste jaar van de oorlog, dwepen met het nazisme, heeft ook de Amerikaanse senaat geconcludeerd, net als Israël en Polen. 15) "Het Russische leger zijn een bende amateurs." Ondanks het feit dat Oekraïne massaal bewapend en op allerlei andere manieren gesteund werd door NAVO met een militair budget dat 10 keer groter is dan het Russische militaire budget, zijn de Russen de oorlog aan het winnen. 16) "De Russische minderheid werd niet onderdrukt, dat is een fabeltje". Ik zou graag eens weten hoe de Vlamingen zouden reageren moest Nederlands verboden worden in onderwijs en media in heel België. Ik zou er nog een heleboel kunnen opsommen, maar laat ik het hier bij houden. Laatst gewijzigd door tomm : 6 januari 2025 om 06:09. |
|
|
|
|
|
#56173 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nog eentje:
"Poetin wil Europa aanvallen". Anders dan wat Oekraïne betreft hebben geen politici uit Poetin's partij zoiets ooit geschreven of gezegd. (met misschien een uitzondering voor de Baltische landen) Zelfs Zhirinovsky, die Alaska terug wilde en al in de jaren 90 pleitte voor een invasie van Oekraïne, riep nooit op om landen als Polen aan te vallen. Wat stoere blabla van propagandisten telt niet. Hier in het Westen riepen sommigen ook op om Rusland aan te vallen, en om Rusland te vernietigen. Poetin zelf heeft nooit aanspraak gemaakt op landen als Polen of Roemenië in z'n vele toespraken en interviews, het ging steeds enkel en alleen om ex-SU landen, die de Russen niet echt als buitenland beschouwen. Zelfs in de communistische periode had Rusland weinig controle over deze landen. Ceausescu (mijn avator, uiteraard ironisch bedoeld) was uitgesproken anti-Sovjet en anti-Russisch. En de Polen volgden een eigen koers, wat leidde tot Solidarnocz en de val van het communisme. Stalin heeft een stuk van Polen afgenomen, een stuk dat de Polen echter 20 jaar eerder op de Russen hadden veroverd en waar vooral Oekraïners, Wit-Russen en Joden woonden, die helemaal niet blij waren met het Poolse bestuur dat hen onderdrukte. Hij heeft dat stuk aangehecht bij, jawel, Oekraïne.(en een ander stukje bij Wit-Rusland). Oekraïense nationalisten die door het huidige regime vereerd worden hebben een paar jaar later de Poolse en Joodse minderheden geëlimineerd in dat nieuw stuk Oekraïne. Sinds de 20ste eeuw ken ik geen enkele Rus die ooit gezegd zou hebben dat Polen bij Rusland hoort. Laat staan de rest van Europa. Er wonen ook geen etnische Russen als historische minderheid of meerderheid. Dat de Russen er geen raketten willen zien die op hun grondgebied gericht staan, of uitgebreide Amerikaanse basissen, is weer een totaal andere zaak. De Amerikanen willen ook geen Russische of Chinese basis op Cuba. En wat politieke beïnvloeding en propaganda betreft: ik heb nog geen Russische ministers of ambassadeurs in westerse hoofdsteden de menigte horen aanmoedigen om de regeringen van deze landen met geweld omver te gooien, zoals gebeurde op Maidan. Al decennialang probeert het Westen Oekraïners, Russen, etc. te beïnvloeden met hun propaganda, zoals bvb. "radio Free Europe". Dat de Russen eens de rollen omdraaien is hun volstrekte recht. Laatst gewijzigd door tomm : 6 januari 2025 om 06:52. |
|
|
|
|
|
#56174 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kyiv Independent:
The point is, that with the battlefield taking a turn for the worse for Ukraine over this year, and with an incoming Trump administration pretty clear on how they plan to scale back aid or end it completely, Zelensky's options are few. Ukraine ends year battered, with Russian troops pushing north, east, and south https://kyivindependent.com/ukraine-...ast-and-south/ |
|
|
|
|
|
#56175 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
https://observatorial.com/news/world...with-baerbock/ Nochtans Uber Duitse Edel Ras, ge zou verwachten op ne knie en handkus maar 't leek eerder alsof er ne vuilbak stond op 't podium.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
|
|
|
|
|
#56176 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Gemiddeld IQ per land (bijgewerkt in 2025)
LINK De motor van BRICS: Rusland, en vooral Iran en China doen het zeer goed.
|
|
|
#56177 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Van IQ gesproken, ge moet dit eens bezien:
https://vk.com/video_ext.php?oid=-17...76dfd4c94a6677 'k hebbet al eerder gepost ier ergens. Ne peleton Oekrainse dwangsoldaten in ne gebouw die als de Russen der ne plets tegen geven, als kakkerlakken telkens naar een volgend gebouw hollen, waar de Russen dan ook ne plets tegen geven op de plek waar ze derbinnen gingen, en ze naar weer een volgend gebouw hollen, enzovoort. Met telkens zoveel minder, tot bij de laatste der niemand meer uitkomt. Oe dom kunt ge zijn? Foert kan nie want tis me uw leven spelen. Ofwel was het hun BefehlenBlaffer die forceerde, maar dan nog... 't Is precies ne schietkraam op de kermis met die krijten buisjes allemaal naast elkaar, en hun intelligentie dat van de buisjes.
|
|
|
|
|
#56178 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Russian troops overrun Kurakhove, approach Pokrovsk east, south, and southwest
https://kyivindependent.com/russian-...and-southwest/ Laatst gewijzigd door tomm : 8 januari 2025 om 15:34. |
|
|
|
|
|
#56179 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nadat UA er in april 2024 al eens was in gelukt om de russische Engels luchtmachtbasis te raken, is dat nu opnieuw gelukt met een drone aanval. Deze keer is het niet de landingsbaan of de toestellen die zijn geraakt maar wel het brandstofdepot. Het is bijna niet te geloven, maar de Orcs slagen er niet meer in om één van hun meest strategische basissen voor bommenwerpers adekwaat te beschermen met luchtafweer... Deze uitputtingsoorlog inzake militaire logistiek begint zijn vruchten af te werpen.
https://www.youtube.com/watch?v=JMr0bflyhbg |
|
|
|
|
|
#56180 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|