Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2025, 19:06   #181
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het echt triestige van dat verhaal is dat de extreem-rechtse smeerpijperij dit menselijk drama nu post factum probeert te recupereren voor eigen politiek gebruik. Daar waar ze in essentie het schijt hebben aan alles dat uit Pakistan komt.

Dit is hypocrisie tot de vierde macht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2025, 19:10   #182
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Extreem-links aan de macht ?

In welk parallel universum is dat dan wel ?
Ik wacht nog steeds op de oplossing die Starmer zeker aan het voorbereiden is.
Oud 11 januari 2025, 20:49   #183
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het echt triestige van dat verhaal is dat de extreem-rechtse smeerpijperij dit menselijk drama nu post factum probeert te recupereren voor eigen politiek gebruik. Daar waar ze in essentie het schijt hebben aan alles dat uit Pakistan komt.

Het 'echt triestige' vind ik nog altijd datgene wat die duizenden meisjes is overkomen.

Dat 'extreem-rechts' die dingen recupereert, is toch alleen maar mogelijk omdat die dingen effectief zijn kunnen gebeuren zoals ze gebeurd zijn: dankzij het jarenlang negéren en verdoezelen en vergoelijken en wegkijken door mensen die omwille daarvan op z'n minst van SCHULDIG VERZUIM kunnen & mogen worden beticht.

Maar zoals forumgenoot "dalibor" terecht signaleert: de Tories dragen in dezen OOK verantwoordelijkheid, en een zware bovendien.

Als die onnozelaars nu eens wat minder energie hadden besteed aan het grondig kapot maken van zowat alle mogelijke overheidsdiensten, was het misschien allemaal zo ver niet gekomen, wie weet.

-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2025, 20:57   #184
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het 'echt triestige' vind ik nog altijd datgene wat die duizenden meisjes is overkomen.

Dat 'extreem-rechts' die dingen recupereert, is toch alleen maar mogelijk omdat die dingen effectief zijn kunnen gebeuren zoals ze gebeurd zijn: dankzij het jarenlang negéren en verdoezelen en vergoelijken en wegkijken door mensen die omwille daarvan op z'n minst van SCHULDIG VERZUIM kunnen & mogen worden beticht.

Maar zoals forumgenoot "dalibor" terecht signaleert: de Tories dragen in dezen OOK verantwoordelijkheid, en een zware bovendien.

Als die onnozelaars nu eens wat minder energie hadden besteed aan het grondig kapot maken van zowat alle mogelijke overheidsdiensten, was het misschien allemaal zo ver niet gekomen, wie weet.

Het feit dat de verkrachtingen decennia ongestraft konden gebeuren heeft volgens mij niet als oorzaak dat vorige beleidsvoerders overheidsinstellingen stukgemaakt hebben, maar dat ze te bang waren om als racist uitgescholden te worden.
Hetzelfde gebeurde tijdens "the war on terror." Tante nonneke moest ook "gecontroleerd" worden, zodat de overheid niet beschuldigd kon worden van ethnische profilering.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 11 januari 2025 om 20:58.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2025, 21:00   #185
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Volgens onderstaand bericht zullen de bemoeienissen van Mr. Musk, volgens Mr. Starmer, leiden tot oorlog met Europa. Een gewaagd maar mijns inziens niet onrealitisch standpunt, al zal die oorlog niet van Duitsland uitgaan, maar van Washington (en Londen). Cfr. de Great Game, Mackinder 1904.

De Britse premier Keir Starmer heeft Donald Trump gewaarschuwd dat
Amerikaanse steun voor de extreemrechtse partij Alternative für Deutschland
(AfD) en Nigel Farage oorlog met Europa zou betekenen. Daarnaast klaagde de
politicus over Amerikaanse pogingen om de eenheid van de Europese Unie te
ondermijnen.

BRON: @ Slavyangrad
Dus de britse premier starmer zou voor europa oorlog gaan voeren tegen trump omdat musk zijn mening geeft over AFD en Nigel Farage....
Dat rioolkrantje slavyangrad vergeet ook nog dat de britten uit de eu gestapt zijn? Hallooo: BREXIT?

Wat een onzin....nu is de rus putin ineens niet meer de aartsvijand maar bondgenoot trump?
Oei, zometeen spat de navo/nato ook uit elkaar...dat zou alleszins gunstig en een ferme besparing zijn voor belastingbetalers.
Oud 11 januari 2025, 21:10   #186
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Dus de britse premier starmer zou voor europa oorlog gaan voeren tegen trump omdat musk zijn mening geeft over AFD en Nigel Farage....
Dat rioolkrantje slavyangrad vergeet ook nog dat de britten uit de eu gestapt zijn? Hallooo: BREXIT?

Wat een onzin....nu is de rus putin ineens niet meer de aartsvijand maar bondgenoot trump?
Oei, zometeen spat de navo/nato ook uit elkaar...dat zou alleszins gunstig en een ferme besparing zijn voor belastingbetalers.
Verdraagzaam progressief links. Als het niet in hun kraam past zijn ze tot alles in staat. De vergadering van AFD kon vanavond ook niet plaatsvinden door een paar duizend progressieve linkse betogers.
Vrije mening enkel als het HUN mening is. Eigenlijk is het fascistisch links.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 11 januari 2025 om 21:11.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2025, 21:10   #187
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Het feit dat de verkrachtingen decennia ongestraft konden gebeuren heeft volgens mij niet als oorzaak dat vorige beleidsvoerders overheidsinstellingen stukgemaakt hebben, maar dat ze te bang waren om als racist uitgescholden te worden.
Hetzelfde gebeurde tijdens "the war on terror." Tante nonneke moest ook "gecontroleerd" worden, zodat de overheid niet beschuldigd kon worden van ethnische profilering.
Nope, politiek gepamper voor stemmen van het groeiend aantal vreemd kiesvee om aan de macht te geraken of te kunnen blijven zitten is de oorzaak dat verkrachters met migratie achtergrond met hun cultuur gewoontes ongestraft hun gang mogen gaan en zelfs beschermd worden...nu nog altijd.
Oud 11 januari 2025, 21:11   #188
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
...

Zo'n complexe zaken hebben zelden slechts één gemakkelijk identificeerbare oorzaak, hé.

De zogezegde 'angst om voor racist uitgescholden te worden' liet zich alleszins zelden tot nooit voelen als het er op aan kwam op 'Ieren' of 'negers' te kloppen.

Ik denk dat ondermeer 'onverschilligheid' en 'minachting voor kinderen & vrouwen' niet minder een rol speelden, en dat er daarnaast ook nog sprake was van 'onderbemanning' waardoor 'bevoegde diensten' niet altijd over voldoende personeel van voldoende goede kwaliteit konden beschikken.

Of misschien was dat laatste wel het hoofdprobleem, waardoor de voorgaande verklaringen ook aan belang konden winnen, wie weet.

Maar wat er verder ook van moge wezen: hopelijk komt het daar in de UK alsnog tot een rechtspraak die naam waard en worden daders/schuldigen én medeplichtigen op een passende manier gestraft.

Ik vind alvast niet dat voor die misdaden een 'termijn van verjaring' dient te kunnen & mogen bestaan.

-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2025, 21:20   #189
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Verdraagzaam progressief links. Als het niet in hun kraam past zijn ze tot alles in staat. De vergadering van AFD kon vanavond ook niet plaatsvinden door een paar duizend progressieve linkse betogers.
Vrije mening enkel als het HUN mening is. Eigenlijk is het fascistisch links.
Inderdaad, de beruchte en hypocriete "meten met twee maten en twee gewichten" telkens weer...
Linkiewinkies zijn meelijwekkend en bovendien ook nog gatachterlijk, ze hebben totaal geen respect voor de democratie want AFD werd democratisch verkozen door het volk dus ze betogen ook nog tegen....zichzelf want zij zijn zelf ook "het volk"....
Oud 11 januari 2025, 21:25   #190
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Nope, politiek gepamper voor stemmen van het groeiend aantal vreemd kiesvee om aan de macht te geraken of te kunnen blijven zitten is de oorzaak dat verkrachters met migratie achtergrond met hun cultuur gewoontes ongestraft hun gang mogen gaan en zelfs beschermd worden...nu nog altijd.
Ik zal het anders zeggen; de politiekers die het eens zijn met ons, die massa-immigratie als net-negatief zien voor de autochtone bevolking, die zijn bang om als racist gelabeld te worden, binnen hun "kliekje."
Uiteraard is het de voorstanders van massa-immigratie te doen om daar hun voordeel uit te halen, is dat nu uit electoraal, cultureel of economisch motief, dat is irrelevant, en ze gebruiken alle truuken uit de boek, om dat proces te bestendigen.

Het enige wat wij kunnen doen, is eerlijk zijn, nieuwsgierig zijn, en waakzaam zijn, maar het houdt de collectivisten niet van de macht.

Moeten wij ook maar beginnen vals te spelen dan?
Oud 11 januari 2025, 21:50   #191
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Neen, dat wil zeggen dat regels voor iedereen gelden en dat Muskoetin niet boven de wet staat.
Wie is Muskoetin?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2025, 00:50   #192
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Wie is Muskoetin?
De geest in zijn hoofd.
Oud 12 januari 2025, 07:44   #193
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is niemand bij extreem-rechts die ook maar één gram empathie heeft voor die verkrachte meisjes, dit is gewoon munitie om in te zetten tegen de vreemdelingen.
Het doet er niet toe of de kat wit is of zwart, als ze maar muizen vangt.

Als Musk nu de kans krijgt om de Britse regering hiermee een stok in de wielen te steken, dan komt dat omdat Labour (maar ook de Tories!) al tien jaar bezig is om dit gigantische schandaal in de doofpot te steken.

Als je de Britse pers zou volgen, zou je weten dat de slachtoffers bijzonder blij zijn dat hun lijdensweg weer op de agenda geplaatst is.

Eén van de belangrijkste redenen waarom zovelen dit schandaal in de doofpot hebben willen steken, is precies omdat de daders Pakistanen zijn. En nu ga jij dat argument omkeren om degenen die hen de hand boven het hoofd hebben gehouden, uit de wind te zetten: "ja maar, het is extreemrechts dat de zaak weer op de agenda zet".

Et alors? De daders zijn nu eenmaal Pakistanen, vooral taxichauffeurs en personeel van kebabzaken. En de slachtoffers zijn nu eenmaal kwetsbare blanke meisjes. Als er iemand racistische motieven heeft, dan zijn het wel de Pakistaanse verkrachters, folteraars en moordenaars, én het hele linkse zootje dat hen al die tijd beschermd heeft omdat ze Pakistanen waren.
Oud 12 januari 2025, 07:52   #194
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Maar wat er verder ook van moge wezen: hopelijk komt het daar in de UK alsnog tot een rechtspraak die naam waard en worden daders/schuldigen én medeplichtigen op een passende manier gestraft.

Ik vind alvast niet dat voor die misdaden een 'termijn van verjaring' dient te kunnen & mogen bestaan.
Het is nu het moment om de enablers aan te pakken: de politiediensten, de sociale werkers (*), de journalisten, de rechters die dit decennialange misbruik op nationale schaal hebben mogelijk gemaakt.

(*) Op sommige plaatsen werden meisjes zelfs verhandeld vanuit officiële gemeenschapscentra.
Oud 12 januari 2025, 10:08   #195
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Quote eens een bericht van mij waarin ik autochtone verkrachters verdedig.
Je zal het niet vinden.
Castreren, of ze zwart, bruin, rood, wit of bleekblauw zijn, katholiek, islamiet, boeddhist of atheïst zijn.
Castreren.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 12 januari 2025 om 10:08.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2025, 12:44   #196
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Allemaal die 'verdraagzamen' die X nu verlaten omdat ze eens een keertje koek van eigen deeg geserveerd krijgen. De maskers vallen af. (Aan beide kanten.)

Boycot BYD, MG, RAM, Dodge!

Breng het kolenwoud terug.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2025, 12:50   #197
Voltian
Europees Commissaris

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Allemaal die 'verdraagzamen' die X nu verlaten omdat ze eens een keertje koek van eigen deeg geserveerd krijgen. De maskers vallen af. (Aan beide kanten.)
Ik denk dat er toch wat misverstanden zijn over waarom mensen Twitter verlaten.

Het is gewoon niet meer plezant. Keiveel bots, keiveel spam (cryptoscams voorop). En nu is zelfs de minste scheet politiek geworden. Twitter nu gebruiken om bvb. bij te blijven als er een hot event is (of het nu die branden zijn, een aanslag of wat dan ook), ge moet baggeren door 100 berichten met opinie en (some overduidelijk) fake news (van 2 kanten trouwens...) om dat ene bericht te vinden wat interessant is.

Twitter had altijd al problemen, maar nu is't echt gewoon niet meer bruikbaar.

Het is een beetje makkelijk om aan te nemen dat mensen Twitter verlaten omdat "de echo-kamer doorbroken is", of iets dergelijks. Het is gewoon niet meer plezant.

Bluesky lijkt ok, maar ik zie dezelfde shit daar ook al beginnen hoor.

Laatst gewijzigd door Voltian : 12 januari 2025 om 12:50.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2025, 12:55   #198
Voltian
Europees Commissaris

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Zijn er eigenlijk forummers die op Twitter zitten/zaten?

Ik heb al een account sinds 2009, maar ben pas beginnen gebruiken in pakweg 2015. Ik was al wat aan't afhaken sinds begin 2023, maar sinds september '24 heb ik het helemaal opgegeven. Account heb ik nog wel, maar ik log niet meer in.

Ik ben gesprongen naar Blueksy; het lijkt hard op het Twitter van in't begin. In't begin was het stil daar, maar ondertussen is er wel wat leven.

Maar, ik ben niet echt een actieve gebruiker
Oud 12 januari 2025, 13:06   #199
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik denk dat er toch wat misverstanden zijn over waarom mensen Twitter verlaten.

Het is gewoon niet meer plezant. Keiveel bots, keiveel spam (cryptoscams voorop). En nu is zelfs de minste scheet politiek geworden. Twitter nu gebruiken om bvb. bij te blijven als er een hot event is (of het nu die branden zijn, een aanslag of wat dan ook), ge moet baggeren door 100 berichten met opinie en (some overduidelijk) fake news (van 2 kanten trouwens...) om dat ene bericht te vinden wat interessant is.

Twitter had altijd al problemen, maar nu is't echt gewoon niet meer bruikbaar.

Het is een beetje makkelijk om aan te nemen dat mensen Twitter verlaten omdat "de echo-kamer doorbroken is", of iets dergelijks. Het is gewoon niet meer plezant.

Bluesky lijkt ok, maar ik zie dezelfde shit daar ook al beginnen hoor.
Dus allemaal die organisaties die laten weten dat ze X verlaten omwille van Musks uitspraken en gemoei in Europa liegen eigenlijk ?

Oud 12 januari 2025, 13:10   #200
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Zijn er eigenlijk forummers die op Twitter zitten/zaten?

Ik heb al een account sinds 2009, maar ben pas beginnen gebruiken in pakweg 2015. Ik was al wat aan't afhaken sinds begin 2023, maar sinds september '24 heb ik het helemaal opgegeven. Account heb ik nog wel, maar ik log niet meer in.

Ik ben gesprongen naar Blueksy; het lijkt hard op het Twitter van in't begin. In't begin was het stil daar, maar ondertussen is er wel wat leven.

Maar, ik ben niet echt een actieve gebruiker
Ik heb het een paar maanden gebruikt; was er veel beleefder dan hier maar werd er door veel mensen geblokkeerd. Vooral diegenen die hun informatie van Sampol haalden leken niet om te kunnen met tegenargumenten. In een echokamer had ik geen zin.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be