![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#301 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Toen was er zeer veel tegenstand van de deep state en linkse lokale besturen.
Het ziet er naar uit dat dat nu toch enigszins anders gaat zijn. Zelfs het woke stadsbestuur van Chicago gaat het ICE niet tegenwerken. En die 50.000 federale ambtenaren die gaan ontslagen worden? Als het allemaal wokerds zijn, is dat toch een mooie kuis?
|
|
|
#302 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#303 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zo klinkt ook een 'grooming gang'.
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
|
|
#304 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Iedereen mag zich altijd vergissen, maar het kan m.i. nochtans nooit kwaad zich goed te herinneren wat massa-bewegingen in het verleden reeds veroorzaakten. Het is wellicht arrogante dwaasheid die mij verhindert iets positief te zien in grote groepen boze mensen die trots zijn op het feit dat ze hetzelfde rare klakske of zo dragen. (In de hoop eventuele misverstanden te kunnen voorkomen: de rare klakskes van de "Democrats" zijn niet minder 'onrustwekkend') Ik ben daarnaast ook van mening dat 49,8% niet bepaald een 'sterk mandaat' is, maar dat is niet direct mijn probleem. Nu zit ik wel nog met de volgende vragen: - wat precies is een 'deftig beleid'? & - waarom dient zo'n 'deftig beleid' 'vuil werk' te impliceren?
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
|
|
#305 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Net zoals iemand het vuile werk moet doen om de afvalhoop van Vivaldi op te ruimen, moet ook in de States iemand het vuile werk doen om de chaos van de Democraten op te ruimen.
|
|
|
|
#306 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De USA hebben tijdens hun al bij al nog vrij korte bestaan wel méér 'grote problemen' gekend. Enkele van de meer spectaculaire: - https://en.wikipedia.org/wiki/American_Civil_War - https://en.wikipedia.org/wiki/Prohib..._United_States - https://en.wikipedia.org/wiki/Dust_Bowl - https://en.wikipedia.org/wiki/Long,_hot_summer_of_1967 - https://en.wikipedia.org/wiki/1973??...#United_States - https://en.wikipedia.org/wiki/HIV/AI..._United_States - https://en.wikipedia.org/wiki/Crack_..._United_States enz... Op basis van bovenstaand absoluut onvolledige lijstje durf ik te beweren dat er nog steeds geen reden is tot paniek, al deed/doet DJ Trump wel érg hard zijn best om er daar wat van te zaaien - dat wil ik hem nog nageven. Dat moest/moet hij ten andere wel doen omdat hij zich anders niet als 'redder des volks' kon/kan profileren. Die truuk is wellicht zo oud als de mensheid, en werkt blijkbaar nog altijd.
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) Laatst gewijzigd door djimi : 20 januari 2025 om 23:28. |
|
|
|
|
|
|
#307 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#308 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Trump gaat de Golf van Mexico veranderen in de Golf van Amerika.
De reactie van Clinton.: https://www.youtube.com/watch?v=NwL1DKey_LE ![]()
|
|
|
#309 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er gaat niet te lachen vallen met Trump. Hij was zeer goed voorbereid. Voor zijn eerste dag heeft hij in een moordtempo aan nieuwe decreten getekend die de rest van de wereld ook gaan treffen.
Meer dan zeventig decreten van Biden zijn in de vuilbak gegooid waaronder ook en vooral wat olieboringen betreft. Hij verwittigd ook Europa (en andere landen) dat ze kunnen ontsnappen aan hoge Amerikaanse import taxen als ze veel olie van de US kopen. Gedaan met het Russisch gefoefel. Hij stapt ook uit de akkoorden van Parijs. Amerikaanse ambtenaren moeten 5 dagen per week op hun werk zijn en hun prestaties worden strenger gecontroleerd. Gedaan met het hondje te wandelen en in het tuintje te werken tijdens "werkuren". Open deuren aan de grenzen is over en illegalen worden zonder pardon buiten geschopt. De lijst is te lang om af te gaan maar dit is de grootste omslag in de recente geschiedenis. Laatst gewijzigd door Gipsy : 21 januari 2025 om 12:54. |
|
|
|
|
|
#310 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar hey, de dems hebben toch maar schoon verloren he! hahahahahaha loosers!
|
|
|
|
#311 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik was er in 2011 en 2015 ....weet niet wat er toen zo veel beter of slechter was ? Alleszins herinner ik me dat vele steden ook wel eerder thuishoorden in ontwikkelingslanden. Ben jij nu echt zo naief dat die miljardairs ook maar iets gaan veranderen aan de situatie van Joe Sixpack ? Dat hebben de Onslows in het VK ook gedacht.....dat het geld dat naar de EU stroomde nu in hun zakken ging terechtkomen Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 januari 2025 om 13:32. |
|
|
|
|
|
|
#312 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ging die in 2016 ook al niet de steenkoolmijnen heropenen ?? The rust Belt ging wederom de meest welvarende streek worden van de VS Volgens mij ga je van een kale reis terugkomen net als de Britten na hun euforische Brexit Ik ben niet voor of tegen hem maar voor mij is het gewoon een Clown. Van een wereldleider verwacht ik wel iets meer diepgang om problemen aan te pakken dan te roepen om een muur te bouwen of de honden en katten weg te houden bij de Latino's. Net als die gek van een Musk die staat te dansen als een gestoord klein kind als er gesproken wordt over mensen op Mars. Sorry maar mij kan dat niet bekoren inzake toekomstbeeld. Een VS president die zegt dat Belgium a beautifull city is daar denk ik het mijne van. Maar goed misschien geloof jij ook wel dat hij van God de opdracht kreeg om de VS te redden. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 januari 2025 om 13:51. |
|
|
|
|
|
|
#313 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb mij wijs laten maken dat DJ Trump bij z'n eedaflegging de gebruikelijke aanraking van the Holy Bible achterwege heeft gelaten, uit schrik dat ofwel dat boek ofwel hijzélf ofwel allebei in vlammen op zouden zijn gegaan.
|
|
|
|
|
#314 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#315 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus niet.
|
|
|
|
#316 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Geen idee. On verra.
Maar de situatie voor Joe met de pet was blijkbaar zo onhoudbaar geworden dat ze massaal besloten Trump met al zijn beloften een kans te geven. Alles beter dan de Democraten, zelfs een "convicted felon" (Biden en co zijn dan onconvicted felons) en zelfs als die een doortrapte leugenaar zou kunnen zijn. Net zoals bij ons alles, maar dan ook werkelijk alles, beter was dan Vivaldi.
|
|
|
#317 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daarna heeft hij toch weer de verkiezingen verloren. En ook ik heb geen idee maar volgens mij krijgt hij binnen 4 jaar een opdoffer van jewelste.....als hij ondertussen ook al niet helemaal dement is geworden of erger er niet meer is. Ik verwacht er eerlijk gezegd weinig van behalve dan dat hij de superrijken nog wat meer gaat beschermen. En of hij Canada gaat annexeren en of Groenland kopen betwijfel ik ook Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 januari 2025 om 15:07. |
|
|
|
|
|
|
#318 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hoezo? Er is m.i. nog altijd een groot verschil tussen enerzijds 'de doorsnee Amerikaanse burger', die 'conservative' kan zijn, of 'liberal', of 'not interested' (en dat zijn dan nog maar de grofste/minst subtiele opsplitsingen) en anderzijds de 'enthousiaste' (pejoratief: 'fanatieke') MAGA-zeloot die zich door DJ Trump op heeft laten hitsen. De 'doorsnee Amerikaanse burger' is in elk geval geen miljonair, verre van zelfs. En het zijn de niet-miljonairs die OOK NU WEER het gelag gaan mogen betalen. Wat dat betreft zal het tweede presidentschap van Trump geen verandering brengen.
|
|
|
|
|
|
#319 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Wat is het nut van dergelijke poëtische overdrijvingen? 49,8% is volgens mij toch te weinig om van 'massaal' te kunnen spreken. DJ Trump heeft gewonnen, maar de overwinning is niet overweldigend.
||
|
|
|
|
|
#320 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het zijn pogingen om de waanzinnige realiteit in enkele woorden te vatten.
Eén voorbeeldje maar: 12 miljoen illegalen in vier jaar zomaar het land inlaten, vaak met bussen aangevoerd. Maar ook bijvoorbeeld de leugenachtige hypocrisie van deze treurige show: ![]() Citaat:
Dat lijkt me toch wel een duidelijke overwinning, zeker gezien de massieve demonisering van Trump door de gevestigde machten, de rechtszaken etc.
|
|