Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2025, 10:42   #521
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De meeste NVA ers hadden zeker niet voor Kamala Harris gestemd.

Een lang interview met Theo Vrancken over Trump vs Harris: (scrollen tot halfweg)

https://n-va.be/nieuws/interview-met...in-de-morgen-0
Theo behoort natuurlijk wel tot de rechtsere vleugel van de N-VA.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2025, 10:47   #522
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Theo behoort natuurlijk wel tot de rechtsere vleugel van de N-VA.
Uiteraard. Zoals in de meeste partijen die centrum-rechts tot rechts bestempeld worden.
Oud 22 januari 2025, 10:50   #523
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard. Zoals in de meeste partijen die centrum-rechts tot rechts bestempeld worden.
Ah, nu is de NVA ook al links.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 22 januari 2025 om 10:50.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2025, 10:51   #524
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik weet niet waarom dat woke er altijd bij moet.

Trump is de man die zelf 4 jaar geleden die democratische spelregels niet aanvaardde. Met zijn voortdurende betwistingen van de uitslag, de raid op het Capitool.

Akkoord, hij heeft nu gewonnen, maar als men na de bestorming van het Capitool de strafwet consequent en juist had toegepast zat hij nu vast.
Omdat dat een specifiek links kenmerk is.
Oud 22 januari 2025, 10:51   #525
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ah, nu is de NVA ook al links.
Verkeerd pilletje?
Oud 22 januari 2025, 10:57   #526
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Dan moet ge volgende keer beter lezen wat er op het doosje staat.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 22 januari 2025 om 10:58.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2025, 11:11   #527
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn punt was eerder dat het feit dat Theo Franken Republikeins zou stemmen, niet betekent dat de gemiddelde N-VA er dat doet.

Jan Peumans is dan weer de andere kant.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 22 januari 2025 om 11:12.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2025, 11:25   #528
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Omdat dat een specifiek links kenmerk is.
Da's te moeilijk om dat die linksen wijs te maken, die ene cel ontbreekt bij die averechtse MAN/VROUW, zoals den Donald zo mooi uitgedrukt heeft.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2025, 11:30   #529
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht

1) Ik weet niet waarom dat woke er altijd bij moet.

2) Trump is de man die zelf 4 jaar geleden die democratische spelregels niet aanvaardde. Met zijn voortdurende betwistingen van de uitslag, de raid op het Capitool.

Akkoord, hij heeft nu gewonnen, maar als men na de bestorming van het Capitool de strafwet consequent en juist had toegepast zat hij nu vast.
1) Als ge 't mij vraagt: een combinatie van conformisme, dwangneurose en nijdasserij.

Omdat er een pak minder letters in staan dan in 'pocoloco' of 'linkiewinkie' spreekt het waarschijnlijk vooral de luilakken extra aan.

2) Dé vraag is dus: waarom heeft 'men' de strafwet NIET consequent en juist toe willen passen?

Wélke elementen binnen/van Deep State, Establishment & Swamp hebben er voor gezorgd dat de toenmalige Chief Executive Insurrectionist zijn straf is kunnen ontlopen?

-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2025, 11:34   #530
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn punt was eerder dat het feit dat Theo Franken Republikeins zou stemmen, niet betekent dat de gemiddelde N-VA er dat doet.

Peumans is vooral een nestbevuiler

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2025, 12:26   #531
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Daar ben ik 100% mee eens.

(extreem) linkse partijen worden ook wel republikeins bestempeld.
Want ze willen geen koningshuis.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Republicanisme

Laatst gewijzigd door Micele : 22 januari 2025 om 12:30.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2025, 16:09   #532
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Tjonge, tjonge... hoe ziek moet je zijn om zo'n gefantaseerde constructie uit te denken, ze voor echt aan te nemen en dan aan je politieke tegenstanders aan te wrijven?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Het.was.geen.hitlergroet.

Hoe graag het links canaille het ook zou hebben.

Maar er is gewoon geen argumentatie meer.

Dus iedereen die het niet met de dwanggedachten van het collectivistisch kamp eens is MOET wel een fan van hitler zijn.

DAT is de enige positie die ze nog hebben.

Zoals kindjes die met zand in de zandbak beginnen te gooien…

En mocht je het nog niet in de gaten hebben, het werkt niet meer, die taktiek. Je gaat iets anders moeten verzinnen.
Hij deed het volgens jou expres, om reacties uit te lokken van mensen die het een Hitlergroet noemen, dat was het bericht waar ik op reageerde, maar het leek niet op een Hitlergroet?

Hé, je hoeft het niet van mij aan te nemen hè? Neem het aan van echte neonazi's:

https://apnews.com/article/musk-gest...104ae645877535
https://www.hln.be/buitenland/kijk-n...iend~a61d65ae/
https://www.villamedia.nl/artikel/on...tlergroet-musk

Die lijken het nogal tof te vinden van Elon.

Al die foto's van andere politici waar hier mee gesmeten wordt, dat was ook mijn eerste gedachte hè? Het zal wel een ongelukkig geschoten foto zijn, een visuele gaffe, de pers die sensatie zoeken waar er geen bestaat. Maar kijk het terug.

Ze campaignen op een manier waar onder andere fascisten erg blij van worden, ze schrijven beleid waar onder andere fascisten erg blij van worden, en ze maken gebaren die door neonazi's herkent worden als iets waar ze ook erg blij van worden. Dat zou toch iets moeten zijn waarvan je gaat nadenken. Als Joe Biden een IS vlag aan zijn huis had hangen of als Obama zichzelf liet fotograferen als Stalin zouden er ook alarmbellen afgaan, toch? Bij mij wel, ik zou dat niet normaal vinden. Ik vind dit ook niet normaal. Trump en Musk en co gaan echt, echt heel veel verder dan tot waar belangrijke Vlaamse, Waalse of Nederlandse politici gaan, in ieder geval publiekelijk. En de media downplayen dat nog redelijk, juist omdat ze niet gezien willen worden als een linkse kliek die om het minste of geringste "fascist!" roept. Maar ga het maar eens een maandje volgen. Misschien deze maand, zo de eerste zetten na de inauguratie. Je komt vast niet tot dezelfde conclusies als ik, maar je zal wel zien dat ze best ver gaan. Er zijn hier op het forum al mensen geband voor minder extreme uitspraken dan dat Musk en Trump doen, en er mag hier best veel. Trump fantaseert openlijk over het laten afschieten van tegenstanders zoals Liz Cheney. Gewoon vol voor de pers. Dat een toch redelijk authoritaire leider als Erdogan zich ervoor zou moeten schamen zeg maar. Ik denk dat we op moeten passen dat we dat niet gaan normaliseren.

Tot zover, en met hartelijke groet, maar dan niet die,

Bovenbuur

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 22 januari 2025 om 16:36.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2025, 16:53   #533
Voltian
Europees Commissaris

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Hij deed het volgens jou expres, om reacties uit te lokken van mensen die het een Hitlergroet noemen, dat was het bericht waar ik op reageerde, maar het leek niet op een Hitlergroet?

Hé, je hoeft het niet van mij aan te nemen hè? Neem het aan van echte neonazi's:

Al die foto's van andere politici waar hier mee gesmeten wordt, dat was ook mijn eerste gedachte hè? Het zal wel een ongelukkig geschoten foto zijn, een visuele gaffe, de pers die sensatie zoeken waar er geen bestaat. Maar kijk het terug.

Ze campaignen op een manier waar onder andere fascisten erg blij van worden, ze schrijven beleid waar onder andere fascisten erg blij van worden, en ze maken gebaren die door neonazi's herkent worden als iets waar ze ook erg blij van worden. Dat zou toch iets moeten zijn waarvan je gaat nadenken. Als Joe Biden een IS vlag aan zijn huis had hangen of als Obama zichzelf liet fotograferen als Stalin zouden er ook alarmbellen afgaan, toch? Bij mij wel, ik zou dat niet normaal vinden. Ik vind dit ook niet normaal. Trump en Musk en co gaan echt, echt heel veel verder dan tot waar belangrijke Vlaamse, Waalse of Nederlandse politici gaan, in ieder geval publiekelijk. En de media downplayen dat nog redelijk, juist omdat ze niet gezien willen worden als een linkse kliek die om het minste of geringste "fascist!" roept. Maar ga het maar eens een maandje volgen. Misschien deze maand, zo de eerste zetten na de inauguratie. Je komt vast niet tot dezelfde conclusies als ik, maar je zal wel zien dat ze best ver gaan. Er zijn hier op het forum al mensen geband voor minder extreme uitspraken dan dat Musk en Trump doen, en er mag hier best veel. Trump fantaseert openlijk over het laten afschieten van tegenstanders zoals Liz Cheney. Gewoon vol voor de pers. Dat een toch redelijk authoritaire leider als Erdogan zich ervoor zou moeten schamen zeg maar. Ik denk dat we op moeten passen dat we dat niet gaan normaliseren.

Bovenbuur
+1
Oud 22 januari 2025, 17:05   #534
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bovenbuur
Het is niet omdat fans van Hitler fan zijn van Musk, dat Musk ook fan is van Hitler.

Het volledige filmpje is kraakhelder. Geen hitlergroet.

Voor de rest is uw betoog een amalgaam van halve waarheden en hele leugens.
Immers, het feit dat Trump zou opgeroepen hebben om Liz Cheney af te schieten is gewoon gelogen.

Hier is de volledige quote;

“I don’t blame him for sticking with his daughter, but his daughter is a very dumb individual. Very dumb, she’s a radical war hawk. Let’s put her with a rifle standing there with nine barrels shooting at her, OK. Let’s see how she feels about it, you know, when the guns are trained on her face. You know, they’re all war hawks when they’re sitting in Washington in a nice building saying, oh, gee, we’ll, let’s send — let’s send 10,000 troops right into the mouth of the enemy.”

Trump zegt hier dat het gemakkelijk is voor Cheney om vanuit haar zetel in Washington op te roepen tot meer bloedvergieten, tot ze ZELF eens in de loop van een geweer moet kijken.

Altijd maar dat liegen, en altijd maar het herhalen van leugens.

En als je me niet gelooft; hier het bewuste filmpje ervan wat de LEUGENAARS NOOIT helemaal laten zien;

van seconde 40 tot 1 minuut 11. VERBATIM wat ik hierboven gequot heb;

https://www.youtube.com/watch?v=DvPIQSom0UI
Oud 22 januari 2025, 17:14   #535
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij kunnen er toch ook niet aan doen dat links altijd voor de meest idiote standpunten kiest als het over Trump gaat?
Tot in het absurde toe.
Zo zei een moderator in de VRT studio tegen een Midden-Oosten kenner dat het bestand in de Gaza streek de verdienste was van Trump, een bestand iets wat Biden na meer dan een jaar niet lukte.

Tot mijn verbijstering antwoordde die waarschijnlijk linkse Midden-0osten kenner : '' Dat klopt, tot mijn teleurstelling lukte het Trump wel.''

Hij had dus liever gezien dat ze bleven vechten als Trump er maar niet in lukte iets gedaan te krijgen waar Biden faalde.

Laatst gewijzigd door daiwa : 22 januari 2025 om 17:20.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2025, 17:30   #536
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verkeerd pilletje?
Gewoon getrol.
Oud 22 januari 2025, 17:55   #537
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Tot in het absurde toe.
Zo zei een moderator in de VRT studio tegen een Midden-Oosten kenner dat het bestand in de Gaza streek de verdienste was van Trump, een bestand iets wat Biden na meer dan een jaar niet lukte.

Tot mijn verbijstering antwoordde die waarschijnlijk linkse Midden-0osten kenner : '' Dat klopt, tot mijn teleurstelling lukte het Trump wel.''

Hij had dus liever gezien dat ze bleven vechten als Trump er maar niet in lukte iets gedaan te krijgen waar Biden faalde.

Daar is die < dus > weer, zie, zo helemaal zonder 'voldoende grond'.

Misschien had hij gewoon liever gezien dat het Biden wél gelukt was zo'n bestand gesloten te krijgen, hé, dan had de ellende ginder wat minder lang moeten duren.

Of is die mogelijkheid bij voorbaar uitgesloten omdat het om een 'waarschijnlijk linkse Midden-Oosten-kenner' gaat?

-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2025, 18:10   #538
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik in godsnaam wat dan ook aannemen van echte neonazi's?

Hebben die volgens jou dan gelijk als ze iets zeggen? Zijn ze een geloofwaardige bron?

Citaat:
Trump fantaseert openlijk over het laten afschieten van tegenstanders zoals Liz Cheney.
Maar enfin, wat een onzin.

Het feit dat je deze leugen hier gewoon zondermeer neerkwakt, diskwalificeert al de rest wat je schrijft.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 22 januari 2025 om 18:12.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2025, 18:19   #539
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar enfin, wat een onzin.

Het feit dat je deze leugen hier gewoon zondermeer neerkwakt, diskwalificeert al de rest wat je schrijft.
Hoezo leugen? Hij zegt het gewoon echt. "Let's put here with the rifles standing there with nine barrels shooting at her". Dat omschrijft een vuurpeloton.

En dat is niet iets dat hij gezegd zou hebben achter de schermen, of iets dat eruit floepte. Dit was zijn campagne.

Hij zegt het gewoon letterlijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Let’s put her with a rifle standing there with nine barrels shooting at her
Jij quote het zelf al. Hoe kan jij dit lezen en het doodnormaal vinden, terwijl je zelf draadjes maakt over dat geen smartphones in de klas fascistisch is?

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 22 januari 2025 om 18:23.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2025, 18:24   #540
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo leugen? Hij zegt het gewoon echt. "Let's put here with the rifles standing there with nine barrels shooting at her". Dat omschrijft een vuurpeloton.

En dat is niet iets dat hij gezegd zou hebben achter de schermen, of iets dat eruit floepte. Dit was zijn campagne.

Hij zegt het gewoon letterlijk.
Neen, wat jij ervan maakt heeft hij helemaal niet gezegd.

Net zoals wat jij maakt van Musk zijn armgebaar op geen enkele manier een Hitlergroet is.

Dat je het van Musk per sé wilt interpreteren als een Hitlergroet, en bij Clinion, Obama, Harris etc. niet terwijl ze identiek hetzelfde doen, toont jouw heel doorzichtige bias aan.

Maar als jij de wereld op deze manier wilt bekijken, be my guest. Ik wens je enorm veel plezier de volgende jaren.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 22 januari 2025 om 18:29.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be