![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Komt er een Arizona-coalitie? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
22 | 61,11% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
14 | 38,89% |
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#6021 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij is nog niet eens in circuit ! + Er hapert iets aan z'n landingsgestel (Het is een Boeing). ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6022 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6023 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.tijd.be/politiek-economi.../10583999.html "Onderhandelmarathon eist tol: communautaire ronde eindigt in verwijten" https://www.tijd.be/politiek-economi.../10584029.html "ABVV-topman Bert Engelaar over plannen De Wever: ‘We staan klaar voor enkele hete maanden’ Maar volgens Panda gaat het de goede richting uit met de vorming van de nieuwe federale regering. Hoe wanhopig kan men zijn als Belgicist? Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 23 januari 2025 om 20:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6024 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hopelijk staat er een betonblok op het einde. Op zijn buik er tegen.
![]() |
#6025 |
Minister-President
|
![]() Ik vind het een vreemde redenering.
Enerzijds de pensioenen uitkleden, anderzijds de voorwaarden om van een pensioen te mogen genieten zodanig aanscherpen dat je -zoals in mijn geval- na een carrière van 20 jaar nog steeds recht hebt op welgeteld 0 euro pensioen ... Een pensioen dat feitelijk niet meer dan een zakcentje is. Wat men gaat bekomen is het omgekeerde van wat men beoogt. Mensen zullen gewoon nog harder gaan sparen zodat ze zélf beslissen wanneer ze hun carrière stopzetten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6026 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6027 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De woorden van De Wever. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6028 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6029 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn gedacht is dat BDW dit spel gaat winnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6030 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap echt niet dat jullie niet zien dat BDW hier zijn landingstraject is aan het uitrollen... Dat zijn concullega's wat verbaal weerwerk leveren hoort gewoon bij de dynamiek van het spel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6031 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Wever gaat niet besparen door bullshitjobs en diensten af te schaffen en die mensen in te zetten waar er tekorten zijn, efficiëntie te verhogen, ... maar door de inkomsten van de werkenden te korten alsook hun toekomstige pensioenen. Aan de tewerkstellingsbeleidboomers raakt hij niet. Ik hoop echt dat er geen regering komt want wat nu voorligt trekt echt op niets. Echt ... gaan besparen op mensen die 's nachts werken ... ftw! Fok De Wever!
Tijd voor Ättestupa. Laatst gewijzigd door Vlad : 23 januari 2025 om 20:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6032 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6033 |
Minister-President
|
![]() Ik vrees dat ze die ook in het vizier gaan nemen. Ze kunnen de tweede pijler bvb gaan belasten op basis van het aantal gewerkte jaren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6034 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mooi zo. Geen enkele reden om die uitzonderingsstatuten die de rest van de maatschappij financieel mag/moet ophoesten nog langer in leven te houden. Bij de boefers ook zo : normale carrière net zoals iedereen. Niemand vraagt dat een boefer aan 50 jaar nog de stormfuselier gaat uithangen, maar 3/4 van de jobs in het leger zijn logistiek of administratief. Dat kan evengoed gedaan worden door een 55 jarige dan door ene van 25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6035 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
januari dat er geen nieuwe federale regering meer kan gevormd worden in dit land en dat de Vlaamse onafhankelijkheid nog de enige uitweg uit de totale chaos is. Volhouden ,Bart je bent er bijna. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6036 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6037 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als diezelfde Bart zegt dat hij nooit met het VB gaat samenwerken , mag je dan weer niet twijfelen volgens diezelfde Belgicisten. Wat is het nu beste Belgicisten? ,is Bart een man die zijn woord houdt of is hij een man die zijn woord niet houdt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6038 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt militairen met een ‘vast’ en tijdelijk contract. Uiteindelijk zou het merendeel van de ‘frontsoldaten’ hoofdzakelijk tijdelijken moeten zijn.
Caroline Leavitt: ‘aa moeder’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 23 januari 2025 om 22:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6039 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
op een slagveld kunnen ingezet worden tov het aantal bureel bedienden,koks ,medische troepen ,garagisten,wapen herstellers, kleermakers,beenhouwers ,bakkers ,schoenlappers,kelners in de mess officieren ,muzikanten, schilders,lesgevers, ,timmerlieden enz . Volgen de laatste cijfers zouden er nog slechts ongeveer 9OO(negenhonderd)echte "vechters" zijn in het Belgisch leger. Al de rest zijn ondersteunende troepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6040 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat vind ik jammer. Buiten die domme eisen voor confederalisme en/of meer bevoegdheid voor gewesten vind ik wat ik lees over de plannen van de nieuwe regering niet slecht. Er moet duidelijk bezuinigd worden. De reactie van de vakbonden die beweren dat de werkenden gestraft worden roept bij mij vraagtekens op. Tenzij zij ven mening zijn dat mensen die tientallen jaren doppen bij de 'werkenden' gerekend moeten worden begrijp ik hun reactie niet.
|
![]() |
![]() |