![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Komt er een Arizona-coalitie? | |||
| Ja |
|
22 | 61,11% |
| Neen |
|
14 | 38,89% |
| Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#6281 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Met wat ik dit weekend heb zien gebeuren zie ik Vivaldi/De Croo de langstlopende Belgische regering ooit worden.
|
|
|
#6282 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als er op 4 dagen voor de deadline nog over zoiets fundamenteel als de index moet gesproken worden…
|
|
|
#6283 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Sommigen denken dat we getrouwd zijn met het federaal niveau.Een niveau dat niet meer werkt.Dat is Bart nu volop aan het bewijzen. We zouden het federale niveau moet laten leeglopen en ons concentreren op het Vlaams niveau. Dan gaan we pas de crisis kunnen overwinnen. |
|
|
|
|
|
|
#6284 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
en Bart zal het ook niet doen met dit regeerakkoord zonder confederalisme. Enkel Bouchez kan winnen met dit regeerakkoord. |
|
|
|
|
|
|
#6285 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#6286 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Matthijs veegt de vloer met De Wever zijn plannen. De Wever gelooft zijn eigen leugens en doet aan symboolpolitiek.
Islam is islamisme in rust, islamisme is islam in actie. (Wim Van Rooy) Boycot BYD, MG, RAM, Dodge! Breng het kolenwoud terug. Laatst gewijzigd door Vlad : 27 januari 2025 om 12:46. |
|
|
|
|
|
#6287 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Wat heeft Bouchez daar dan mee te winnen? |
|
|
|
|
|
|
#6288 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Moest hij tegen zijn achterban ingaan dan is het politiek over en out voor Conner. Hij kan dan nog altijd in het bedrijf van zijn broer gaan werken die trekt hem al jaren aan de mouw en zegt dat hij de politiek moet laten voor wat het is. |
|
|
|
|
|
|
#6289 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Eerlijk gezegd is de kans met Rousseau grocery dat er een akkoord komt dan met vroegere voorzitters. Crombez en de jonge Tobback zijn linkser dan de eerder centrumgerichte Rousseau.
|
|
|
#6290 |
|
Minister-President
|
Ge kunt niet maanden blijven oreren dat de verdeling eerlijker moet en dan ineens meestappen in dat rechts verhaal. Het gaat niks worden. Ze gaan iets anders moeten bedenken vrees ik.
|
|
|
#6291 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus Bouchez zal het confederalisme moeten aanvaarden of het zal zonder de N-VA zijn. Daar ik Bouchez nog nergens het confederalisme heb zien aanvaarden , zal er dus geen nieuwe federale regering komen. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 27 januari 2025 om 13:22. |
|
|
|
|
|
|
#6292 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bart heeft zijn confederalisme moeten laten vallen . Dus Bouchez heeft tot hier toe al meer binnengehaald dan Bart. Voor de MR ziet het er goed uit ,wat niet kan gezegd worden van de N-VA. |
|
|
|
|
|
|
#6293 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die zal wel een plaatsje voor hem hebben , nadat hij haar voorzitter van diezelfde ziekenkas heeft gemaakt. |
|
|
|
|
|
|
#6294 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Sorry, dat was de autocorrect.
|
|
|
|
#6295 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Een voorbeeld: een bedrijf actief in de transport- en landbouwsector. Zij doen in aardappelen. Ongeveer 20 werknemers. Ik ken de zaakvoerder en zijn vrouw vrij goed. Elke keer zagen en klagen over hoe moeilijk het is om hun werknemers te kunnen blijven betalen. En constant afgeven op hoe hun werknemers gedemotiveerd en lui zijn. Maar ze hebben wel beiden een wagen van dik +200.000 euro en ik weet dat hij zijn vierde Ferrari in bestelling heeft staan. Waarschijnlijk zelfs kleingeld als je hun villa en levensstijl ziet. Maar als je een woord over de index zegt dan is het precies of die een hartaanval krijgt. Onbetaalbaar en de dood van zijn bedrijf zegt hij dan. |
|
|
|
|
|
|
#6296 |
|
Parlementslid
|
Ik hoop het echt!!! BDW is van politicus naar chanteur gegaan. Nu zegt hij tegen Vooruit: tegen 31 januari een akkoord of ik trek de stekker uit de onderhandelingen. Gewoon puur chantage. Ik moet die BDW niet meer hebben. Gewoon een narcist die denkt dat hij oppermachtig is. Als er morgen terug verkiezingen zouden zijn zou ik Vooruit of zelfs PVDA stemmen. Gewoon om BDW een kloot af te trekken. Het zou misschien niets helpen maar ik zou er mij goed bij voelen.
|
|
|
|
|
|
#6297 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Die man stelt met zijn interim bedrijf om en bij de 5.000 mensen te werk |