![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#542 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#543 |
Minister-President
|
![]() Dat zeg ik al vanaf het begin van het draadje, laat hem maar gerust doen zo hebben wij er ook plezier aan met zijn fratsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#544 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien wou hij vermijden dat hem hetzelfde overkwam als bij William Henry Harrison, de president met kortste regeerperiode in de geschiedenis van de VS.
Zijn dood wordt / werd toegeschreven aan een ziekte opgelopen door de koude tijdens zijn inauguratie speech. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#545 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.lesechos.fr/monde/ameriq...lombie-2144764
https://nypost.com/2025/01/26/us-new...ation-flights/ In tegenstelling wat deze draad poneert wordt er niet gelachen met Mr Trump. Colombia is platter dan plat gegaan na hun onbezonnen waanzin de terugkeer van Colombiaanse illegalen te weigeren. Nadat Trump dreigde met import taxen van 50% op Colombiaanse goederen en andere zéér pijnlijke maatregelen te treffen is hun president gedraaid zoals een pannekoek. Als Mr Trump iets zegt doet hij het. Er zijn er nog steeds die dat niet begrepen hebben maar dat komt rap. Laatst gewijzigd door Gipsy : 27 januari 2025 om 12:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#546 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#547 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#548 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En gaan de Amerikanen binnenkort allemaal weer toegang hebben tot een goede gezondeheidszorg ? Heeft hij zichzelf al ingespoten met Javel water om zijn lichaam te ontsmetten zoals hij aanraadde tijdens de corona epidemie ?? Heb jij dat toen niet gedaan ?? ![]() Er zijn ondertussen al naar het schijnt een 500 tal criminelen gedeporteerd .....het gaat vooruit er moeten er nog 19.999.500 weg ![]() Biden deporteerde hoogste aantal migranten in tien jaar” Onder de Amerikaanse president Joe Biden zijn in een jaar tijd 271.484 migranten het land uitgezet. Volgens de krant ‘The Washington Post’ is dat het hoogste aantal in tien jaar. Bijna 18.000 van de immigranten zonder papieren die van oktober 2022 tot september 2023 door de diensten van president Joe Biden het land werden uitgezet waren ouders met kinderen. Dat is meer dan de 14.400 die onder de regering van Republikein Donald Trump in het boekjaar 2020 werden teruggestuurd naar hun thuislanden, schrijft de krant. https://www.hln.be/buitenland/biden-...jaar~a1266894/ https://www.demorgen.be/snelnieuws/v...-uit~bd0c45f2/ Wat heeft Trump eigenlijk gedaan tussen 2016 en 2020 ? Wat heeft die dan zoal verwezenlijkt ? Alleszins niet veel illegalen uitgezet. Heb jij daar toen iets van begrepen ? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 januari 2025 om 14:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#549 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ondertussen liet hij ze wel met heelder buslandingen van de Mexicaanse grens naar sanctuary cities als New York voeren. Hij heeft er zelfs 30.000 vanuit ondermeer Venezuela ingevlogen "om de druk op de grens te verlichten". Ge zoudt content moeten zijn dat Trump amper enkele van die kansenparels kan deporteren.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) Laatst gewijzigd door E. Gidius : 27 januari 2025 om 16:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#550 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anderzijds hebben veel Amerikanen er de buik van vol hoe politiek bedreven wordt en hoe hun bekommernissen genegeerd worden. De democraten hebben Trump de overwinning op een zilveren schotel aangeboden. Wat Trump doet, denkt en zegt is het belangrijkste nieuws wereldwijd ook voor Rusland, Midden Oosten, China en natuurlijk Europa en Zuid Amerika. Men kan geen nieuwsbron consulteren of Trump is prime news. Bv Saudi-Arabië was er van de eerste dag bij om 600 miljard USD te beloven aan investeringen te beloven in de US plus nog eens op zijn minst hetzelfde bedrag in aankopen. Het was ook geen toeval dat er een staakt het vuren in Gaza kwam net voor Trump ingezworen werd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#551 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of ik tot de weldenkende meute behoor en evenmin of ik nu hysterisch aan het doen ben, maar ik denk wel dat een inefficiënte lompe knoeier zelfs op één week tijd al véél dingen totaal naar de knoppen kan helpen. Ik zwijg nu nog over vier jaar! ![]() Ik weet wél dat een niet onaanzienlijk segment van Amerikaans 'rechts' zich al sinds de vroege jaren '70 van de vorige eeuw tot doel gesteld heeft korte metten te maken met de "Great Society" van LB Johnson: van de basis-gedachte & 'goede bedoeling' "Gelijke Kansen Voor Iedereen" hebben niet weinig 'rechtse' wereldverbeteraars altijd al nachtmerries gehad, hé. DJ Trump weet wat hem te doen staat. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#552 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het waren er deze morgen 2.833. Nog weinig natuurlijk, maar het komt op snelheid. Interessant is dat ICE begonnen is met sanctuary cities als Boston, Denver en Chicago. https://thehill.com/homenews/5108281...aids-continue/
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#553 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Definitely not!
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#554 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tories, halve geestesgenoten van Trumpfff. En zelfs die lachen hem uit.
![]() |
#555 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij ging van dag 1 de oorlog in Oekraïne stoppen. Poetin lacht hem vierkant uit.
![]() |
![]() |
#556 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Colombiaanse president zei vanaf het begin dat hij bereid was illegale Colombianen terug te nemen, maar dan onder humane omstandigheden. Dus niet geboeid en in militaire vliegtuigen. Burgervliegtuigen waren ok. In zijn statement zondag herhaalde hij dat ze met respect en dignity dienden behandeld te worden. Men ging zelfs het presidentieel vliegtuig gebruiken om hen terug te halen. https://abcnews.go.com/Politics/trum...y?id=118122985 Citaat:
![]() |
![]() |
#557 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die personen begingen een misdrijf in de VS. Het is de VS die dan bepaalt of dat transport geboeid gebeurt of niet. Personen boeien kan perfect onder "humane omstandigheden". Of is iemand boeien per definitie niet-humaan? En wat wil Colombia dan? Dat die Colombianen om humanitaire redenen eerst terug naar de VS worden gestuurd om dan opnieuw te worden overgevlogen? Wat is daar precies meer humanitair aan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#558 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://abcnews.go.com/Politics/trum...y?id=118122985 Citaat:
![]() |
![]() |
#559 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb een Amerikaanse social security card en toch moet ik alle moeite doen om documenten in te vullen en maken dat mijn paspoort in orde is om binnen te geraken. Men laat me zelf niet op het vliegtuig in Zaventem als dat niet in orde is. Dat crapuul kan zo maar fluitend illegaal de grens over om ganse wijken in grootsteden te verloederen en criminaliseren. En Petro kan mijn kloten kussen. Zijt hij trouwens engels machtig? Ge plaatst zelf een artikel die dat tegenspreekt After Trump's tariff threats, Colombia agrees to accept repatriates from US. Laatst gewijzigd door Gipsy : 27 januari 2025 om 21:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#560 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onzin, de Tories zijn sinds lang een soort woke CD&V geworden.
![]() |
![]() |