![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Komt er een Arizona-coalitie? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
22 | 61,11% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
14 | 38,89% |
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#6781 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6782 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Institutioneel lag er heel wat, en eigenlijk ook bijna niets op tafel. Ik weet niet wat daarvan binnengehaald is, maar als hetgeen wat Sander uitgewerkt had, binnen is. Dan zijn er heel veel grendels weg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6783 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We weten nog maar enkele hoofdpunten, maar wat nu al zeker is, is dat elk van de 5 partijen hier succesjes in behaalde, maar ook moeilijke toegiftes heeft moeten doen. Nu nog 5 pro forma congressen om handje te klappen en bloemen uit te delen aan de voorzitter, en de regering kan starten. Het circus is eindelijk gedaan. edit : en ja, niemand anders dan BDW had dit kunnen doen.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 1 februari 2025 om 08:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6784 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6785 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6786 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dankzij het VB hebben we een federale regering Zij zullen zorgen dat er een tweederde meerderheid is om de senaat te kunnen afschaffen. De PVDA is de grootste hindernis voor onze welvaart Er zijn nog steeds N-VA ers die dit niet beseffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6787 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6788 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6789 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Felicitaties aan De Wever. Als het goed is zeg ik het ook.
![]() |
#6790 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je weet nog niet eens wat er in het regeerakkoord staat...hoe kan het dan goed of niet goed zijn?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6791 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Potentiele struikelblokken blijven de verschillende partijcongressen,en zeker dat van Vooruit,dat de zaak nog moet goedkeuren natuurlijk... Maar uit gans deze saga ,en mezelf eerder centrum-rechts bekennend,kan ik alleen maar vaststellen dat dit de eerste Belgische regeringsvorming is die ik in mijn reeds gevorderde leven herinner waar er feitelijk geen communautaire zaken van belang voor spanning en avontuur zorgden.... En ik geef het hier ter forum grif toe,druk ik mijn bewondering uit voor Mr Bouchez,die ik niet eens KAN verkiezen, die ook MIJN belangen,van een WERKENDE Vlaming dus,keihard heeft blijven verdedigen tegen het sociaal profitariaat en de immense bullshit-jobberij.....Niet alles is bekomen,maar dit is het spel.... Laat dit gezegd en geschreven zijn... ![]() Over puur financiele/sociaal-economische zaken werd gevochten....En eigenlijk hoort het voor de komende paar regeringsvormingen zo te zijn...Laat de Gewesten ondertussen maar hun interne zaken oplossen met de bevoegdheden die ze al hebben.. DAT op zich is al een communautaire revolutie overigens! Maar dat zoiets allemaal zo LANG moet duren.Het gevolg is,de-facto,dat belgie al zowat 40 jaar (met steeds langere regeringsvormingen) geleid wordt door onverkozenen,namelijk het ambtenariaat in plaats van mensen die wij,de kiezer,aanwijzen...(want geeft toe,de volksvertegenwoordiging is een haai bijna zonder tanden wegens de particratie.... ![]() think about that.... Laatst gewijzigd door kelt : 1 februari 2025 om 09:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6792 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het feit alleen al dat hij een akkoord heeft met de voorzitters is een prestatie.
![]() |
#6793 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6794 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op 13 februari volgt de eerste massabetoging tegen de regering-De Wever.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6795 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan ga jij nu vragen waarom die dat doen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6796 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is het niet. Alexander De Croo had ook een akkoord. Een akkoord dat nefast bleek voor de staatsschuld, overheidsbeslag en uitgaven.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 1 februari 2025 om 09:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6797 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een pro forma ceremonie & 5 partijen die na het handjeklap een intern feestje houden. De besluitvorming zit erop. Men gaat toch nooit geloven dat een meerderheid van de eigen congresgangers CR of BDW, Mahdi, Prévot en GLB gaan van de baan rijden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6798 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Even er aan herinneren dat de ,potentiele ,Arizona coalitie,NIET geheel overeenkomstig is met de vorige regering.....De afwezigheid van de PS en de groensels alleen al mag een indicatie zijn. Dingen zijn NOOIT helemaal naar iders gedacht.Belangrijkst is dat de olietanker van de Belgische Staat CORRECT stuurt..Ik geef toe dat dit onder Alexander minder goed geregeld leek....Het leek wel of de Covids crisis meteen de goesting stopte.....terwijl er juist toen een paar tandjes bij gestoken diende te worden...... Laatst gewijzigd door kelt : 1 februari 2025 om 09:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6799 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat valt idd niet te ontkennen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6800 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De linken naar het bewuste Knack-artikel en de vrije tribune van de Liga voor de Mensenrechten, waarin punt voor punt wordt aangetoond wat al is uitgevoerd, is hier al ettelijke malen gepubliceerd. Ook nu bevat het regeerakkoord "het strengste migratiebeleid ooit", waarin alweer enkele voorstellenuit het 70-puntenplan gerealiseerd zullen worden. Ik vind het perfect als de trad-partijen bepaalde hoognodige punten uit het VB-programma uitvoeren zonder dat het VB in de regering zit. In zekere zin is dat zelfs ideaal, het VB kan zo maagdelijk blijven en alle ontevredenheid opvangen als Arizona toch niet het hoognodige beleid voert.
|
![]() |
![]() |