Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Komt er een Arizona-coalitie?
Ja 22 61,11%
Neen 14 38,89%
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2025, 10:37   #7041
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
welke mensen ?
Is ontmenselijken niet strafbaar onder de racismewet ?

Boycot BYD, MG, RAM, Dodge!

Breng het kolenwoud terug.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2025, 10:37   #7042
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

IL ga eens langs Antwerp Expo fietsen. Misschien valt daar een boze man met kaproem te ontwaren.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2025, 11:01   #7043
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Uit het regeerakkoord:
Eenmaal per loopbaan mag een werknemer, die al minstens een loopbaan van 10 jaar heeft van effectief gewerkte jaren, zelf ontslag nemen en kan hij voor een beperkte periode van maximum 6 maand toch beroep doen op een
werkloosheidsuitkering.
Deze duurtijd kan 1 keer worden verlengd met 6 maand bij het volgen van een succesvolle opleiding voor een knelpuntberoep en indien deze opleiding werd aangevat in het eerste trimester van de werkloosheidsuitkering.

Steekt het wat tegen op je werk, neem dan ontslag en ga je mag op de dop voor 6 maand. Wil je 12 maanden doppen na jou onstlag, volg dan een knelpuntberoepopleiding.

Dat krijg je ervan als je iemand die zijn legerdienst ontweek door langer op de unif rond te hangen premier maakt.
We hebben daar in dit forum al over gezeverd, en deze maatregel begrijp ik ook niet.
Dit is een vrijgeleide om een eens-in-je-leven-reisje te maken: 6 maanden trekken door Azië, Afrika en de Amerika's.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2025, 11:05   #7044
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Je hebt net gezegd dat die taks ok is omdat hij u niet raakt. Hypocriet tot en met.
Juist !
Bovendien kennen er hier nog altijd niet het verschil tussen een obligatie en een aandeel.
Bovendien is de 10% die een obligatie boven pari noteert in feite geen winst.
Ik ga mijn tijd niet verdoen om dit nog eens uit te leggen.
En zoals gezegd, wat zeker tegen de borst stoot : een belasting mij niet maar de anderen wel treft is ze altijd OK.
Deze houding is het vergif voor elke gemeenschap.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2025, 11:05   #7045
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Joepie. Zes maand vroeger op pensioen.
Of gaat dat weer niet tellen voor de slaafambtenaren, de makakken van Arizona ?
Er was veel kritiek op ambtenaren die hun ziektedagen opspaarden en opnamen om enkele jaren vroeger op pensioen te gaan. Nu hebben ze dit regime uitgebreid naar werknemers. Ze mogen 12 maanden gaan doppen voor ze aan hun pensioen beginnen.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2025, 11:07   #7046
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
We hebben daar in dit forum al over gezeverd, en deze maatregel begrijp ik ook niet.
Dit is een vrijgeleide om een eens-in-je-leven-reisje te maken: 6 maanden trekken door Azië, Afrika en de Amerika's.
Hoeveel ziektedagen heb hij als overheidsambtenaar opgenomen voor jouw pensioen aanving ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 2 februari 2025, 11:09   #7047
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Ik denk het niet. De Russen hadden ons nog kunnen redden van een inval van de Moren, maar we misdragen ons tegenover Rusland.

Wie zei daar weer dat poetin-lovers geen humor hadden ?
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2025, 11:10   #7048
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet je nog niet vertrekken naar Antwerpen, Antwerp-Expo, om daar op het N-VA congres het regeerakkoord zonder confederalisme mee te gaan goedkeuren ? Om tien u start het congres hee Kaproen.
Ik denk niet dat N-VA' ers er een probleem mee hebben dat ze belogen en bedrogen werden. Ze gaan het dus goedkeuren.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2025, 11:10   #7049
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Juist !
Bovendien kennen er hier nog altijd niet het verschil tussen een obligatie en een aandeel.
En zoals gezegd, wat zeker tegen de borst stoot : een belasting mij niet maar de anderen wel treft is ze altijd OK.
Een obligatie die 10% boven nominale waarde wordt gerealiseerd ( verkocht, eigendomsoverdracht, inbreng, successie, ...) kent een realisatiewaarde. Is deze gerealiseerd waarde hoger dan de aanschafwaarde of werd er primaire ingeschreven aan nominale warde dan is er sprake van meerwaarde.

Oud 2 februari 2025, 11:25   #7050
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Er was veel kritiek op ambtenaren die hun ziektedagen opspaarden en opnamen om enkele jaren vroeger op pensioen te gaan. Nu hebben ze dit regime uitgebreid naar werknemers. Ze mogen 12 maanden gaan doppen voor ze aan hun pensioen beginnen.
Ziektedagen opnemen is bij mijn weten al geruime tijd afgeschaft.

Laatst gewijzigd door Vlad : 2 februari 2025 om 11:28.
Oud 2 februari 2025, 11:27   #7051
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Juist !
Ik snap daar allemaal de ballen van hoe moet ik dan sparen voor m'n pensioen zonder mijn broek te scheuren ?

Oud 2 februari 2025, 11:45   #7052
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Of dat hij dat eerste miljoen nu verdient heeft met zeep te verkopen of stront, hij is niet blijven steken waar gij nu zit dade, nogmaals de jaloezie druipt van uw scherm als het gaat over een succesvolle ondernemer. Blijf van dat toetsenbord en probeer het ook eens, we gaan lachen als het mislukt en in ons handjes klappen als het wel lukt. En dan verwelkomen we u met plezier in de rijken club.

Interessante manier om uzelf op gelijke voet te stellen met een miljonair als Coucke.

"We verwelkomen u"
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 2 februari 2025 om 12:11.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2025, 12:11   #7053
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
welke mensen ?
Waarschijnlijk Vlaamse liberalen.
Hoe zouden die er in kunnen geloven? Niks mee onderhandeld en zich voorbereiden om oppositie te voeren tegen de grootste belgicistische liberaal sedert decennia, de vuile smoel Bouchez ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 2 februari 2025, 12:13   #7054
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Uiteraard.

Die meerwaardebelasting is daarin een tegenbriesje van 2 beaufort. Dat met heel veel dramatiek als een orkaan wordt beschreven
Het is een jaloezietaks die meer gaat kosten dan opbrengen. De kapitaalvlucht zal groot zijn. Jonge ondernemers zullen moeilijk aan kapitaal raken en riscokapitaal zal al helemaal verdwijnen in dit land. Maar hey, als u dat gelukkig maakt, so be it.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 2 februari 2025 om 12:15.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2025, 12:16   #7055
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik snap daar allemaal de ballen van hoe moet ik dan sparen voor m'n pensioen zonder mijn broek te scheuren ?
Pensioen, dat is niet meer voor ons.

Aah zijn we eindelijk aan het vervallen tot maar een zoveelste narcostaat waar de wet v d jungle telt.

Bendes, clans, straat geweld, bandieten dicteren de wet.

Zo'n vaart loopt het niet. De centrale overheid kan nog aan iedereen trekken. Ja, als je een brief v d post kunt lezen.

Hehe.

Oud 2 februari 2025, 12:17   #7056
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Ik mis hier de scherpe pen van Knuppel,
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2025, 12:20   #7057
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Ikke buitenland. Ikke verscheur altijd post en rekeningen. Mag van Conner.
Oud 2 februari 2025, 12:20   #7058
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Met zijn broek op zijn enkels
Ik denk eer dat alle belgicisten op dit ogenblik met hun broek op hun enkels zitten.
Te beginnen met den taaie, die het flamingantisme ging tegenhouden.
Te eindigen met de Brusselse verkozenen aan PS kant: met wie zij niet door een deur kunnen, gaan ook zij krijgen als eerste minister van de federale regering.

Oud 2 februari 2025, 12:25   #7059
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Interessante manier om uzelf op gelijke voet te stellen met een miljonair als Coucke.

"We verwelkomen u"
Weeral een grove fout van u, Coucke miljonair noemen is een belediging met 892 522 000 eurokes in zijne zak.

ps, terug op zoek........ naar!!!!!
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2025, 12:29   #7060
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Wel grappig dat Debleeckere de enige is die een punt heeft aan tafel in de 7e dag. Helaas is haar partij natuurlijk de schuldige van heel het schuldendebacle
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 2 februari 2025 om 12:29.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be