Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2025, 16:47   #821
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Dat is het tegenovergestelde van mijn argument. Ik stel juist dat het onmogelijk is om tijdens het ontstaansproces van een mens het exacte moment te bepalen waarop we het menselijk organisme als volwaardig "mens" (human being) kunnen beschouwen.

Een zygote (leeg bouwterrein + architectenplan) is nog geen mens, een pasgeboren baby valt uiteraard wel onder de definitie van mens. Echter, tijdens dit proces van zygote tot baby, is het onmogelijk om het exacte moment te bepalen waarop de zygote mens wordt. Zoals een bouwwerf niet plots een "gebouw" wordt zodra de laatste baksteen gelegd wordt (en terug een "niet-gebouw" zodra je die baksteen weer wegneemt).

Dat er niet zo iets bestaat als een exact tijdstip waarop een mens ontstaat (of zelfs waarop menselijk DNA ontstaat) is makkelijk aan te tonen als je kijkt naar de evolutie van de ganse mensheid. 65 miljoen jaar geleden was onze voorouder een of ander rat-achtig zoogdier, duidelijk geen mens. Als we onze voorouders dus blijven traceren, dan moeten we dus noodzakelijkerwijs op een bepaald moment uitkomen bij voorouders die geen mensen zijn. Er moeten dus generaties lang wezens hebben bestaan waarvoor het voor ons onmogelijk is om exact te bepalen of we ze nu wel of niet als "mensen" moeten beschouwen.

Tenzij je misschien gelooft dat op een bepaald moment er een mutatie in het DNA ontstond waardoor dit plots "menselijk" werd. Wat was deze mutatie dan exact? Wat is het fundamentele verschil tussen menselijk en niet-menselijk DNA? Dit zou ook je bewering dat een zygote ALTIJD een mens wordt tegenspreken. Er zou dan namelijk even goed een mutatie kunnen gebeuren in het DNA waardoor dit niet langer menselijk is en de zygote dus een niet-mens voortbrengt. Als we die niet-mens dood maken, is dat dan geen moord?

Het is net jouw stelling die pretendeert te kunnen "beschouwen" wat wel of niet een mens is.

Is dit serieus? De zygote creëert speciaal een extra orgaan, de placenta, juist omdat het zelf geen zelfstandige manier heeft om bouwmaterialen aan- en af te voeren.

Nee, een zygote is zoals een fabriekje dat, met het DNA als blauwdruk, een mens maakt. Zo goed als al het materiaal daarvoor moet het nog bij de moeder halen.

Dat is geen tegenargument. Het is niet omdat ik op een foto van een leeg bouwterrein geen gebouw zie, dat ik daarom zou ontkennen dat er op dit terrein ooit een gebouw gezet gaat worden.

Ten tweede is het opmerkelijk dat je hier zelf "een zygote groeit ALTIJD uit tot een mens" schrijft. Iets dat nog moet uitgroeien tot een mens, kan uiteraard zelf nog geen mens zijn.

Tenslotte is de stelling eigenlijk fout. Een zygote kan namelijk ook uitgroeien tot meerdere mensen, bijvoorbeeld bij monozygotische tweelingen.

Kan een mens uitgroeien tot meerdere mensen? Is dat een eigenschap van een mens? Heb jij dat al vaak meegemaakt dat een mens spontaan in twee verschillende mensen split? Natuurlijk niet. Een zygote als mens beschouwen leidt tot absurditeiten. Het zijn eerder eigenschappen van een fabriekje, of van hetzelfde bouwplan dat op verschillende bouwgronden een verschillend gebouw kan zetten.
1. Menszijn behoeft geen duiding. Je bent geen mens OMDAT je kan praten, OMDAT je kan zien, OMDAT je kan horen, OMDAT je je kan verdedigen tegen agressie, OMDAT je 20 weken in de baarmoeder gegroeid hebt, OMDAT je geboren bent, OMDAT je 18 jaar bent etc. Je BENT gewoon mens. Als er aan menszijn een OMDAT wordt toegevoegd, dan wordt die OMDAT door andere mensen toegevoegd. Dat is toch de evidentie zelve.

2. De placenta of moederkoek is bij zoogdieren het orgaan dat tijdens de zwangerschap in de tweede week na de bevruchting aangemaakt wordt door het embryo in de baarmoeder. De placenta vormt een scheiding tussen de bloedsomloop van de moeder en de bloedsomloop van het embryo. Voedingsstoffen gaan van de moeder naar het embryo door middel van de placenta. Afvalstoffen gaan dezelfde weg terug. Ook worden hormonen en antistoffen middels de placenta uitgewisseld. Er is echter geen direct contact tussen de twee bloedsomlopen van moeder en kind. Als dat wel zo zou zijn en de bloedgroep van de moeder verschilt met die van het kind, zou dit fatale gevolgen kunnen hebben.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Placenta
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zygote

Dus het komt er op neer dat de zygote het in zich heeft om naast de mens uit zich te laten ontwikkelen, ook de periferie crëert om moeder en kind van mekaar gescheiden te houden. Een argument te meer dat de moeder en de mens die in haar groeit niet 1 en dezelfde mens zijn.

3. U haalde het voorbeeld van het bouwterrein aan, niet ik.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 30 januari 2025 om 16:59.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2025, 17:48   #822
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wie zijn die 'ze' die u met dergelijke bizarre taak zoudt willen belasten?

En waarom dat u die dingen niet zélf?

Oh, ik denk dat ze wel weten wie ik bedoel djimi, troost u gij zijt er niet bij die ik dat toewenst.
ps, ze kunnen één x tegen mijn schenen schoppen twee x, maar dan is mijn geduld op en pak ik ze keihard aan.

Laatst gewijzigd door wagner.666 : 30 januari 2025 om 17:48.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2025, 19:06   #823
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een foto die Musk met alle middelen van het internet probeert te halen, maar hij blijft opnieuw opduiken.
Waarom post Musk die foto dan zelf?

https://x.com/elonmusk/status/1881131026371444901

Citaat:
@elonmusk

Can’t believe it’s been so long

20 Jan 2025
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2025, 19:15   #824
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Niet te geloven wat een onzin hier wordt gepost:

Citaat:
Patser Musk maakt dubbelnicks op zijn eigen forum en is er nog fier op ook.

https://www.reddit.com/r/WhitePeople...f_affirmation/

Het grappige is dat iedereen het onmiddellijk doorhad.
Moderatie: dit draadje mag naar K&K.
Oud 2 februari 2025, 19:19   #825
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Niet te geloven wat een onzin hier wordt gepost:

Moderatie: dit draadje mag naar K&K.
Ik geef u de info met de link erbij.

Gij zegt dat het niet klopt, geen bron, geen link, niks. Gewoon wat inhoudsoos klagen en zagen omdat een draad u niet aanstaat.

Fraai!
Oud 2 februari 2025, 19:39   #826
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oud 2 februari 2025, 19:42   #827
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik geef u de info met de link erbij.
TIP: een subreddit genaamd "WhitePeopleTwitter" is wellicht geen betrouwbare bron.

Citaat:
Gij zegt dat het niet klopt, geen bron, geen link, niks. Gewoon wat inhoudsoos klagen en zagen omdat een draad u niet aanstaat.

Fraai!
Ik vind het onderwerp te onnozel om er moeite in te steken. Adrian Dittmann leeft op de Fiji eilanden en maakt al enkele jaren furore als Musk imitator in "Twitter Spaces" audiochats. In sommige van die audiochats was ook Musk aanwezig en kun je ze tegen elkaar horen praten.

Musk probeert met shitposts het idee te lanceren dat hij Dittmann is. En er zijn genoeg Musk hatertjes die 24u x 7d aan hem lopen te denken om Musk te helpen bij dat plan.

K&K materiaal.
Oud 2 februari 2025, 19:43   #828
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dus nogmaals geen link of bron.
Oud 2 februari 2025, 19:46   #829
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dus nogmaals geen link of bron.
Ik ben uw mama niet. Zoek het zelf maar op.

Laatst gewijzigd door vanderzapig : 2 februari 2025 om 19:46.
Oud 2 februari 2025, 19:49   #830
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nog altijd geen link of bron.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 2 februari 2025 om 20:06.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2025, 20:05   #831
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nog altijd geen link of bron.
Je kunt nu één van de volgende twee dingen doen:
  1. het zelf opzoeken

2. proberen om eens tien minuten niet aan Musk te denken
Oud 2 februari 2025, 20:06   #832
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kunt nu één van de volgende twee dingen doen:
  1. het zelf opzoeken

2. proberen om eens tien minuten niet aan Musk te denken
Musk:
https://x.com/elonmusk/status/1875758660154163254?

Of is Musk onbetrouwbaar?

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 2 februari 2025 om 20:06.
Oud 2 februari 2025, 20:12   #833
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Heb ik al uitgelegd. Je obsessie wordt ongezond.
Oud 2 februari 2025, 20:14   #834
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb ik al uitgelegd. Je obsessie wordt ongezond.
Dus nu is Musk volgens u een leugenaar. En u verwijt mij kritisch te zijn voor Musk?
Oud 3 februari 2025, 15:29   #835
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Interessant. Benieuwd of Musk kan doorzetten.

Citaat:
Musk Drops Bombshell: Treasury Has Been Auto-Paying - Even to Terrorist Groups

Elon Musk just ripped the lid off one of the biggest bureaucratic scams in U.S. history. According to Musk, the U.S. Treasury Department has been operating on autopilot: rubber-stamping payments to anyone and everyone, including known fraudulent organizations and even terrorist groups. Yes, you read that right. The federal government has been dishing out your tax dollars without question, without oversight, and without a shred of accountability. In a late-night post on Friday, Musk revealed:

“The @DOGE team discovered, among other things, that payment approval officers at Treasury were instructed always to approve payments, even to known fraudulent or terrorist groups. They literally never denied a payment in their entire career.”

The fallout was immediate. David A. Lebryk, the Treasury’s highest-ranking career official, resigned in a tantrum after clashing with Musk’s team over access to the Treasury’s sacred payment systems. You know, the ones responsible for pushing over $6 trillion annually into the veins of America’s financial bloodstream, Social Security, Medicare, government salaries, contractor payments, grants, refunds, you name it. Lebryk’s resignation wasn’t about protocol, it was about protecting the shadow economy the Treasury has been quietly running for decades.

What’s the problem? Apparently, Musk’s DOGE operatives had been knocking on the Treasury’s door since Trump’s re-election, demanding access to the financial motherlode. The career bureaucrats resisted, naturally. After all, what’s the Deep State without its fortress of secrets? But Trump’s executive order changed the game, forcing all federal agencies to give DOGE “full and prompt access” to their systems. No more hiding behind bureaucratic red tape. The swamp’s digital vaults have been pried open, and what’s oozing out is enough to make Enron look like amateur hour.

This isn’t just about catching a few bad apples. It’s about exposing an entire orchard of corruption. The Washington Post, acting like the PR wing of the Deep State, framed this as Musk’s “power grab.” But let’s be honest: when unelected bureaucrats scream about “overreach,” it usually means someone’s finally checking the books. The establishment fears Musk because he’s not a politician. He doesn’t play by their rules, and he doesn’t owe anyone favors. That makes him dangerous, not to democracy, but to the entrenched parasites who’ve been feasting on the system unchecked.

If the Treasury has been auto-paying without oversight, who’s been cashing the checks? Fake NGOs? Slush funds disguised as “foreign aid”? Defense contractors billing for wars that don’t exist? Terrorist networks hidden under layers of bureaucratic fog? We’re talking about trillions of dollars - enough to fund entire shadow governments, destabilize nations, or bankroll covert operations with no paper trail… until now.

This is bigger than Musk. This is the beginning of the end for America’s bureaucratic black hole. DOGE isn’t here to trim the fat; it’s here to burn the carcass. The career officials are resigning, the deep-state apologists are panicking, and for the first time in decades, the American people might actually find out where their money went.

And guess what?

Musk isn’t asking for permission. He’s flipping the system on its head.
@TheIslanderNews

Laatst gewijzigd door Bach : 3 februari 2025 om 15:30.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2025, 15:35   #836
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die deep state gast met zijn koffie 'fucked' want zaken die geheim waren worden zichtbaar gemaakt door het DOGE agentschap onder leiding van Musk? Bedankt voor dit goede nieuws.
Oud 3 februari 2025, 16:18   #837
Voltian
Europees Commissaris

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Alles wat Musk en zijn DOGE-clubje vertelt, moeten we natuurlijk kritiekloos aanvaarden. Zeker nu hij deel is geworden van de overheid.

Toch straf hoe die argwaan tav al die "mysterieuze" activiteiten van overheidsdiensten allerhande van pakweg een jaar geleden, plots verdwenen is als sneeuw voor de zon nu Musk de teugels in handen heeft genomen.
Oud 3 februari 2025, 21:55   #838
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tesla verkoop in de EU daalt met 48% (januari ‘24 vs januari ‘25).

https://electrek.co/2025/02/03/tesla...-of-elon-musk/
Citaat:
Total 5,517 10,556 -47.7%

Several media outlets are linking this sharp decline to a similar decline in the approval of Tesla CEO Elon Musk in those same markets.
They are sitting surveys that show Musk’s reputation is crashing in many of those markets after his meddling in politics, and the effect is trickling down to Tesla.
Musk is bezig om naast de US ook Tesla te vernietigen.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 3 februari 2025 om 21:56.
Oud 4 februari 2025, 08:09   #839
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Alles wat Musk en zijn DOGE-clubje vertelt, moeten we natuurlijk kritiekloos aanvaarden. Zeker nu hij deel is geworden van de overheid.

Toch straf hoe die argwaan tav al die "mysterieuze" activiteiten van overheidsdiensten allerhande van pakweg een jaar geleden, plots verdwenen is als sneeuw voor de zon nu Musk de teugels in handen heeft genomen.
Integendeel. Musk dient niet een Biden achtige bescherming van de media te krijgen maar dient kritisch benaderd te worden. Met feiten als het even kan.

Laatst gewijzigd door Bach : 4 februari 2025 om 08:09.
Oud 4 februari 2025, 08:28   #840
Voltian
Europees Commissaris

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Integendeel. Musk dient niet een Biden achtige bescherming van de media te krijgen maar dient kritisch benaderd te worden. Met feiten als het even kan.
Graag dan een iets meer kritische reflex. Wat voor onzin er allemaal geslikt wordt over USAID is nogal wat.

Maar goed. Nu is het “wenselijke” berichtgeving, dus we doen alsof het waar is. Of zoiets.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be