Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2025, 11:03   #1021
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
DJ Trump had de Oekraïeners ook kunnen helpen met krachtiger wapentuig en/of een onverzettelijke houding tegenover het Z-zombie-regime in/van het Kremlin.

Hij durft anders wel een groot bakkes open te trekken tegen sukkelaars en zwakkelingen.

Waarom lukt het deze keer niet?

Jot, hij had ze een atoombom kunnen geven bijvoorbeeld. DAT zou alles met een paar klappers opgelost hebben.

Maar je wandelt rond het feit dat Trump het bloedvergieten wil stoppen, en dat jij vindt dat dat een middelvinger opsteken is naar diegenen die uitgemoord worden.

Leg dat nu eens eloquent uit....
Oud 14 februari 2025, 11:05   #1022
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Over de toekomst van een staat beslissen zonder inspraak van vertegenwoordigers van die staat is dus ok?

Al die eurohatend bullcrap die je er bij vermeldt is gewoon naast de kwestie.
Afghanistan,Irak, Syrië, Libië….vergeten?
De EU/USA/navo deed weinig anders de voorbije 40 jaar

Laatst gewijzigd door Skobelev : 14 februari 2025 om 11:06.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2025, 11:42   #1023
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Jot, hij had ze een atoombom kunnen geven bijvoorbeeld. DAT zou alles met een paar klappers opgelost hebben.

Maar je wandelt rond het feit dat Trump het bloedvergieten wil stoppen, en dat jij vindt dat dat een middelvinger opsteken is naar diegenen die uitgemoord worden.

Leg dat nu eens eloquent uit....

Atoomwapens zijn niet nodig.

Betere en méér 'luchtafweer' tegen ondermeer de Iraanse raketten echter zou wonderen kunnen doen.

Ik heb er geen enkel probleem mee dat er geprobeerd wordt het bloedvergieten te stoppen, maar als dat stoppen van het bloedvergieten neer dient te komen op het inwilligen van alle verlangens & wensen van dat kleinzielige heerschap in z'n véél te grote Kremlin zie ik dat eigenlijk niet zo goed zitten.

Poetin, dat is zo'n beetje de Russische "Paul Van Tigchelt", hé, maar dan stukken achterbakser en véél - héél véél - dodelijker.

Daarnaast is hij ook een autoritaire kleptocraat, het soort ultieme voddenvent dat elke rechtgeaarde libertariër van harte op z'n minst dubbel vervloekt.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2025, 11:47   #1024
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

President Trump heeft een ZEER aanlokkelijk aas uitgegooid....

Hij wil namelijk,nadat de Oekrainse kwestie uitgezocht is,de Amerikaanse Defensie-uitgaven HALVEREN....

De Paniek in het Pentagon zal ondertussen koortsachtig worden....
Zelfs met een gehalveerd defensiebudget zullen de VS nog de grootste uitgever aan hun strijdkrachten worden...

MAar met de instelling van DOGE zullen ongetwijfeld tientallen,zoniet honderden baronietjes van pseudo-militairen opgeruimd worden....

Want laat ons geen illusies hebben,ook de Strijdkrachten van de VS zitten al goed geladen met militair kompleet overbodige pseudo-militairen (om poco redenen...) en goudgalon......

Misschien is er dan zelfs geld over om sneller te moderniseren......

Speciaals de Volksrepubliek zal dit misschien wel aanlokkelijk vinden....en een post-Putin Rusland ongetwijfeld ook....

Hopelijk gaat Europa ondertussen verder op de aangekondigde weg naar herbewapening.......We zijn nog VER om zelfs maar het halve Amerikaanse budget te benaderen en ja,ook in onze "strijdkrachten" zal al veel poco-wrakhout zitten

Laatst gewijzigd door kelt : 14 februari 2025 om 12:00.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2025, 12:44   #1025
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Betere en méér 'luchtafweer' tegen ondermeer de Iraanse raketten echter zou wonderen kunnen doen.
Ja?
https://vk.com/video_ext.php?oid=-22...5a997f61b32001
Da is ne luchtafweervoertuig, 1 van hun soldaten staat rechts tegen de boom, der komt ne drone af propelleren, vliegt traag richting de luchtafweer, gaat wat zijdelings heen en weer om te kijken, ge zou verwachten, soldaat pakt geweer en schiet naar drone, maar nee, soldaat zet het op een weglopen, terwijl ie 10 seconden had tussen drone zien (en da was op zich al rijkelijk laat - die stond te maffen tegen die boom) en drone op voertuig pletsen.
Gij claimt ier dat meer luchtafweer wonderen zou kunnen doen, nou, ze gaan de luiken dan moeten blokkeren dat ze der nie uit kunnen, misschien krijgen ze zo meer goesting, anders is 't gewoon hetzelfde maal "meer" he.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 14 februari 2025 om 12:45.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2025, 16:58   #1026
gunter5148

Standaard

Citaat:
Atoomwapens zijn niet nodig.

Ik heb er geen enkel probleem mee dat er geprobeerd wordt het bloedvergieten te stoppen, maar als dat stoppen van het bloedvergieten neer dient te komen op het inwilligen van alle verlangens & wensen van dat kleinzielige heerschap in z'n véél te grote Kremlin zie ik dat eigenlijk niet zo goed zitten.

Poetin, dat is zo'n beetje de Russische "Paul Van Tigchelt", hé, maar dan stukken achterbakser en véél - héél véél - dodelijker.

Daarnaast is hij ook een autoritaire kleptocraat, het soort ultieme voddenvent dat elke rechtgeaarde libertariër van harte op z'n minst dubbel vervloekt.

Dat zijn nogal persoonlijke beoordelingen hé. Ik begrijp dat jij Putin hartsgrondig haat. Maar het vertroebelt de klare kijk hé, zo'n haat.

Liever Oekraïners opofferen voor de hopeloze zaak, dan toegeven dat het vooral die blinde haat voor Putin is die je oordeelkundig vermogen compromitteert.
Oud 14 februari 2025, 17:02   #1027
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
President Trump heeft een ZEER aanlokkelijk aas uitgegooid....

Hij wil namelijk,nadat de Oekrainse kwestie uitgezocht is,de Amerikaanse Defensie-uitgaven HALVEREN....

De Paniek in het Pentagon zal ondertussen koortsachtig worden....
Zelfs met een gehalveerd defensiebudget zullen de VS nog de grootste uitgever aan hun strijdkrachten worden...

MAar met de instelling van DOGE zullen ongetwijfeld tientallen,zoniet honderden baronietjes van pseudo-militairen opgeruimd worden....

Want laat ons geen illusies hebben,ook de Strijdkrachten van de VS zitten al goed geladen met militair kompleet overbodige pseudo-militairen (om poco redenen...) en goudgalon......

Misschien is er dan zelfs geld over om sneller te moderniseren......

Speciaals de Volksrepubliek zal dit misschien wel aanlokkelijk vinden....en een post-Putin Rusland ongetwijfeld ook....

Hopelijk gaat Europa ondertussen verder op de aangekondigde weg naar herbewapening.......We zijn nog VER om zelfs maar het halve Amerikaanse budget te benaderen en ja,ook in onze "strijdkrachten" zal al veel poco-wrakhout zitten
"België" heeft geen geld om de putten in de weg te herstellen, we zouden moeten evolueren naar 5% van het GDP, om de nato-potten te steken, en we evolueren intussen naar communistische belastingstarieven.

Je moet me eens uitleggen hoe we dat gaan klaarspelen, die "herbewapening."

Ik weet het antwoord zélf. De stakende collectief-vervoerders gaan het probleem oplossen.

Ja. Zij.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 14 februari 2025 om 17:02.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2025, 18:18   #1028
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zijn nogal persoonlijke beoordelingen hé. Ik begrijp dat jij Putin hartsgrondig haat. Maar het vertroebelt de klare kijk hé, zo'n haat.

Liever Oekraïners opofferen voor de hopeloze zaak, dan toegeven dat het vooral die blinde haat voor Putin is die je oordeelkundig vermogen compromitteert.

Ik walg inderdaad van zo'n mensentypes als Poetin, ja, en ik zie écht niet in hoe & waarom een door-en-door gezonde emotionele reactie op zo'n creatuur noodlottige gevolgen zou dienen te hebben voor mijn 'oordeelkundig vermogen'.

Ik weet niet hoe het bij u zit, maar voor mij zijn mensen die carrière weten te maken in de geheime diensten van een communistische dictatuur sowieso al behoorlijk 'aangebrand'.

Als zo'n figuren dan van de ellende & miserie in 'hun' land gebruik (beginnen te) maken om absolute macht te grijpen en niet aarzelen over (véél, héél véél) lijken te gaan om hun extreem-lucratieve positie te handhaven, kan ik ondanks mijn genereuze inborst met de beste wil van de wereld geen vergevingsgezindheid meer opbrengen.

Een lantaarnpaal en een niet al té lang touw is het enige toepasselijke cadeau dat ik kan bedenken om dergelijk crapuul te bedanken voor 'bewezen diensten'.

Maar ten behoeve van mijn diepgelovige medemensen is een zilveren kogel door de rotkop en/of een houten staak in het verdorven hart ook nog goed, nog net.

En wees gerust: voor mij hoeft er geen één Oekraïner meer opgeofferd te worden; van "Z-zombies" daarentegen kunnen er nooit genoeg/nooit teveel van hun miserabel aards bestaan worden verlost.

Sta mij toe nog een 'tegenvraag' te stellen:

vertroebelt uw diepe haat voor ondermeer 'vaxcisten' en 'collectivisten' uw klare kijk dan niet?

Zo neen: waarom niet?

Kan uw oordeelkundig vermogen niet/nooit gecompromitteerd geraken?

En zo neen: waarom niet?

Laatst gewijzigd door djimi : 14 februari 2025 om 18:19.
Oud 14 februari 2025, 18:50   #1029
gunter5148

Standaard

Citaat:
Ik walg inderdaad van zo'n mensentypes als Poetin, ja, en ik zie écht niet in hoe & waarom een door-en-door gezonde emotionele reactie op zo'n creatuur noodlottige gevolgen zou dienen te hebben voor mijn 'oordeelkundig vermogen'.

Ik weet niet hoe het bij u zit, maar voor mij zijn mensen die carrière weten te maken in de geheime diensten van een communistische dictatuur sowieso al behoorlijk 'aangebrand'.

Als zo'n figuren dan van de ellende & miserie in 'hun' land gebruik (beginnen te) maken om absolute macht te grijpen en niet aarzelen over (véél, héél véél) lijken te gaan om hun extreem-lucratieve positie te handhaven, kan ik ondanks mijn genereuze inborst met de beste wil van de wereld geen vergevingsgezindheid meer opbrengen.

Een lantaarnpaal en een niet al té lang touw is het enige toepasselijke cadeau dat ik kan bedenken om dergelijk crapuul te bedanken voor 'bewezen diensten'.

Maar ten behoeve van mijn diepgelovige medemensen is een zilveren kogel door de rotkop en/of een houten staak in het verdorven hart ook nog goed, nog net.

En wees gerust: voor mij hoeft er geen één Oekraïner meer opgeofferd te worden; van "Z-zombies" daarentegen kunnen er nooit genoeg/nooit teveel van hun miserabel aards bestaan worden verlost.

Sta mij toe nog een 'tegenvraag' te stellen:

vertroebelt uw diepe haat voor ondermeer 'vaxcisten' en 'collectivisten' uw klare kijk dan niet?

Zo neen: waarom niet?

Kan uw oordeelkundig vermogen niet/nooit gecompromitteerd geraken?

En zo neen: waarom niet?

Ik ken die tactiek van u intussen. Ge wordt gepakt op een emotionele uitspaak (trachten het sterven van Oekraïeners te stoppen, is de middelvinger uitsteken naar Oekraïeners) en ge tracht de bal dan in mijn kamp te leggen door te opperen dat ik ook wel eens emotionele uitspraken zou kunnen doen.

Als ge iets te zeggen hebt over mijn beoordeling over vaxxisten en collectivisten, be my guest.

Maar uw middelvingeruitspraak staat er nog. En uw eigen dieper in een gat graven, daarmee geraakt ge er niet uit.
Oud 14 februari 2025, 18:52   #1030
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Screenshot_20250214_185135.jpg‎ (39,6 KB, 88x gelezen)
Oud 14 februari 2025, 19:44   #1031
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken die tactiek van u intussen. Ge wordt gepakt op een emotionele uitspaak (trachten het sterven van Oekraïeners te stoppen, is de middelvinger uitsteken naar Oekraïeners) en ge tracht de bal dan in mijn kamp te leggen door te opperen dat ik ook wel eens emotionele uitspraken zou kunnen doen.

Als ge iets te zeggen hebt over mijn beoordeling over vaxxisten en collectivisten, be my guest.

Maar uw middelvingeruitspraak staat er nog. En uw eigen dieper in een gat graven, daarmee geraakt ge er niet uit.

Het zomaar 'cadeau geven' van 'de bezette gebieden' aan de Z-zombies maakt van de dood van alle Oekraïners die reeds sneuvelden of anders stierven ten gevolge van een bombardement een volstrekt zinloze dood.

Voor de nabestaanden van die mensen komt dat dus inderdaad neer op een one finger salute van jewelste.

Het 'sterven van Oekraïners' terwille van de 'speciale militaire operatie' kan echter vandaag nog stoppen: Poetin geeft z'n crapuul het bevel onmiddellijk ALLE bezette gebieden te ontruimen en naar het 'moederland'/'vaderland' terug te keren.

Wat is er verkéérd aan/met die optie?

Oud 15 februari 2025, 06:39   #1032
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Trump/Musk zijn u ook al bankrekeningen aan het plunderen. Ze halen door het Congres toegekende gelden van rekeningen (van de stad NY in dit geval). Wetteloosheid alom.
Tja, FEMA dat tientallen miljoenen uitgeeft om luxehotels voor illegalen in sanctuary cities te betalen, terwijl de getroffen inwoners van Noord-Carolina geen rooie duit krijgen... Je zal weinig Amerikaanse burgers vinden die deze maatregel van Trump afkeuren, ook niet bij de Democraten.

BTW: "De doelstelling van FEMA is het coördineren van de hulpverlening na een ramp die plaatsgevonden heeft binnen de VS en waarvoor de lokale autoriteiten niet over de benodigde capaciteiten beschikken." (Wikipedia)

Dat geld lijkt me dus eerder in beslag genomen omdat New York en co het misbruikten voor illegale doeleinden. Ondertussen worden de verduisteraars van dienst daarvoor ook vervolgd: Attorney General Pam Bondi announces lawsuit against New York over immigration enforcement

Nu overigens ook in Illinois: Trump administration sues Chicago, state of Illinois over sanctuary laws — and vows more lawsuits to come

Er komt een einde aan de wetteloosheid en de discriminatie van Amerikaanse burgers!
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2025, 06:47   #1033
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Maar Trump - die tenminste een einde probeert te maken aan de gehaktmolen in de Oekraïense modder - is de grote boeman.
Alweer denkt het westen een fascistische dictator zijn grondhonger te kunnen stoppen door hem zijn veroverde buit te geven.

München 2025 = München 1938 = peace for our time.

Ook 90 jaar geleden waren er overal in Europa nazipijpers die pleitten voor "vrede".

Anderhalf jaar later viel de fascistische dictator Polen binnen. Tot daar het "einde aan de gehaktmolen".

En toen begon het mensen hakken pas goed.

* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2025, 09:16   #1034
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Afghanistan,Irak, Syrië, Libië….vergeten?
De EU/USA/navo deed weinig anders de voorbije 40 jaar
De oorlogen van de VS in het MO waren inderdaad mislukkingen,
de oorlog van Assad ,gesteund door Rusland was een grote schande en mislukking.

Beide grootmachten hebben boter op hun hoofd en hun tijd gehad.
Trump en Poetin zijn met hun laatste stuiptrekkingen bezig en staan voor de ondergang van hun rijk.

Laatst gewijzigd door cato : 15 februari 2025 om 09:16.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2025, 09:39   #1035
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Alweer denkt het westen een fascistische dictator zijn grondhonger te kunnen stoppen door hem zijn veroverde buit te geven.

Ook 90 jaar geleden waren er overal in Europa nazipijpers die pleitten voor "vrede".

Anderhalf jaar later viel de fascistische dictator Polen binnen. Tot daar het "einde aan de gehaktmolen".

Dat Rusland ongeprovoceerd Europa zou willen aanvallen na Oekraïne is niet realistisch mijns inziens. De VS hebben gelijk te zeggen dat het gevaar voor Europa van binnen uit komt. Van de eigen ondermijning van democratie en vrijheid van meningsuiting. Het verbaasd me dat het hardop gezegd werd door de VS maar het is wel nodig. Zie Roemenië. De aanslag op de democratie aldaar door Europa zelf interesseert velen amper. Noch de Europese media of politiek. De draad er over is zo goed als leeg. Voor eigen deur keren is nochtans niet onbelangrijk.

Laatst gewijzigd door Bach : 15 februari 2025 om 09:41.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2025, 09:46   #1036
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
De oorlogen van de VS in het MO waren inderdaad mislukkingen,
de oorlog van Assad ,gesteund door Rusland was een grote schande en mislukking.

Beide grootmachten hebben boter op hun hoofd en hun tijd gehad.
Trump en Poetin zijn met hun laatste stuiptrekkingen bezig en staan voor de ondergang van hun rijk.
Dat is niet realistisch. Ik voorspel(de) dat Rusland hier militair sterker zou uitkomen dan voor de oorlog ondertussen dat de westerse propaganda nog steeds de mensen wijs maakt dat Rusland ondertussen met schoppen en ezels aan het vechten is. Het is van belang uit te gaan van correcte informatie. Als men dat niet doet neemt men verkeerde beslissingen of koestert men onrealistische verwachtingen.
Oud 15 februari 2025, 09:47   #1037
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zomaar 'cadeau geven' van 'de bezette gebieden' aan de Z-zombies maakt van de dood van alle Oekraïners die reeds sneuvelden of anders stierven ten gevolge van een bombardement een volstrekt zinloze dood.

Voor de nabestaanden van die mensen komt dat dus inderdaad neer op een one finger salute van jewelste.

Het 'sterven van Oekraïners' terwille van de 'speciale militaire operatie' kan echter vandaag nog stoppen: Poetin geeft z'n crapuul het bevel onmiddellijk ALLE bezette gebieden te ontruimen en naar het 'moederland'/'vaderland' terug te keren.

Dat het niet realistisch is mijns inziens.
Oud 15 februari 2025, 09:57   #1038
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Poetin geeft z'n crapuul het bevel onmiddellijk ALLE bezette gebieden te ontruimen en naar het 'moederland'/'vaderland' terug te keren.
PatrickVE heeft vroeger in 't lang en in 't breed toegelicht wat er verkeerd is aan jouw favoriete optie.
Herlees zijn standpunt ter zake. Mijn stem had hij toen al!
Oud 15 februari 2025, 10:24   #1039
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
PatrickVE heeft vroeger in 't lang en in 't breed toegelicht wat er verkeerd is aan jouw favoriete optie.
Herlees zijn standpunt ter zake. Mijn stem had hij toen al!

Niet 'wat er verkeerd IS', maar wat hij verkeerd vond/vindt.

Zowel zijn als mijn 'stelling'/'optie' spreekt zich uit over/speelt zich af in de toekomst.

Aangezien wij nog altijd niet over betrouwbare horoscopen/kristallen bollen/magische poeders/... beschikken, kunnen wij die toekomst niet determineren/vastleggen.

Oud 15 februari 2025, 10:42   #1040
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht

Het doet me plezier om te zien dat je het fenomeen van de Chamberlain doctrine dus toch begrijpt zowel vanuit de onderliggende lafheid, als het onvermijdelijke gevolg van diezelfde lafheid.

Echt vreemd dat je dit niet lijkt te kunnen plaatsen in het vraagstuk hoe we in europa best moeten omgaan met de extreem-rechtse ziekte...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be