![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik heb dus geen enkel vertrouwen in de getallen die een deel van de Belgische overheid aan u en mij geeft.
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed om weten. Ik stem morgen wel OVLD, met als het kan, sjoemelpoedel als voorkeur.
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geloof?
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die chauffeurs moeten alleen de Belgische en Europese wetten volgen wat verkeer, rusttijden, staat van het voertuig etc betreft. Als die Roemeense chauffeur 10€/uur wordt betaald door zijn Roemeense baas heb ik daar geen ballen met te zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal de vinger nog eens op de zwerende wonde leggen.
De hamvraag een beetje herschreven, dat ze misschien beter te verhapstukken is. Citaat:
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, u wil dat het over detachering gaat, omdat het algemene EU plaatje u niet uitkomt.
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Europees Commissaris
|
![]() 70% wat voor communistische onzin is dit nu weer. De VS is het andere uiterste, maar dit is gewoon het afgunstig straffen van succes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://derijkstebelgen.be/nieuws/yv...itstechnologie https://www.tijd.be/politiek-economi.../10010305.html
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Minister-President
|
![]() https://www.vrt.be/vrtmax/a-z/tax-wars/2024/tax-wars/
Kan een globale belasting voor multinationals ongelijkheid tegengaan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Want.. het enige wat je met zekerheid kan zeggen is dat: - de overheid absoluut niet in staat is om dat hogere inkomen (voor hen) te besteden op een manier die het algemeen nut dient - het maakt niet uit hoeveel de overheid incasseert, genoeg hebben ze nooit. - voor elke eur extra die de overheid incasseert geven ze er anderhalve uit. Nu er zijn veel intelligentere manieren om een eerlijkere herverdeling te bekomen. Mijn favoriete idee is een maximale loonspanning invoeren. Je kan over hoe hoog die spanning mag zijn discussiëren en ik neem daar geen uitdrukkelijk standpunt in, maar dat zou betekenen dat als het topmanagement zichzelf een hoog loon wil geven ze verplicht worden ook het loon van de minstverdienenden op te trekken. Bvb als je een loonspanning van max 100 invoert en de CEO zichzelf 50 miljoen wil betalen - go ahead maar dan moet de minstbetaalde werknemer van die firma wel minstens een half miljoen krijgen. Dat lijkt me fair en zou spanning en nijdverminderend werken. Het 'trickle down' effect is dan ook enorm.
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 16 februari 2025 om 20:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een spanning van zeven is meer dan voldoende. Voor het overige, "trickle down", dat is iets dat niet bestaat. Dat is een fabeltje.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 16 februari 2025 om 20:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
I.e. mogelijk zou de slechte PR van een erg hoge loonspanning al voldoende zijn om bedrijven daarvoor af te schrikken. Een compromis kan zijn toch een wettelijk absoluut maximum te zetten (maar ik zou dat relatief hoog zetten, hoger dan die 7 van u alleszins) en te combineren met verplichte wijde publicatie. 7 lijkt me persoonlijk weinig in sommige gevallen. I.e. zou een Steve Jobs echt 'maar' 7x meer mogen verdienen dan de slechtst betaalde werknemer? Ergens lijkt me dat ook niet echt fair. Of wie 7x het loon heeft als CEO maar in Zwitserland woont tegenover een werknemer in Indië die met een zevende van dat loon naar Purchasing Power dan relatief veel beter af is dan de CEO. Nu dat laatste valt een mouw aan te passen door met PP te rekenen natuurlijk of de loonspanning per land te definieren. In dat geval geldt dan de maximale loonspanning tov de slechtst betaalde werknemer in hetzelfde land. Ik bedoelde hier trickle down heel erg letterlijk. Eens de maximale loonspanning bereikt is de enige manier waarop het topmanagement zichzelf nog meer geld kan geven door dat ook te doen voor de slechtst betaalde werknemers.
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 16 februari 2025 om 22:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is nochtans de realiteit voor de middenklasse in Belgie. Stel dat je 5000 euro bruto verdient in dit land, dan is de loonkost 6400 euro en daar hou je 3036 euro van over. Verdien je 6000 euro bruto, dan is de loonkost 7680 euro en hou je daar 3450 van over. Een stijging van de brutoloonkost met 1280, levert de werknemer welgeteld 414 euro netto op. Dat is 32%, ofwel een taxatiegraad van 68% op het stukje bruto tussen 5000 en 6000 euro. Je moet dus helemaal niet boven de 10 miljoen gaan in dit land om aan dat soort taxaties te zitten. Je moet hier zelfs niet aan 100K loonkost te komen om in de hoogste lastenschaal te zitten en tegen die 70% taxatie aan te kijken.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 17 februari 2025 om 12:24. |
![]() |
![]() |