Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 18 februari 2025, 06:53   #56741
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De Amerikanen leveren meer dan de helft van de wapens en munitie die Oekraine heeft. Als die het laten afweten is het over en uit voor Zelensky. Dan zal er geen deal meer nodig zijn, dan rest enkel de onvoorwaardelijke overgave van Oekraine.
Die troepen gaan niet in Donbas gestationeerd worden, dat vrijwel helemaal in handen van de Russen is, maar aan de Oeekraiense kant.
Dat is de amerikaanse perceptie,
De realiteit is dat europa al meer inspanning gedaan heeft dan VS en dat Ukraine op zichzelf nog veel meer inspanning gedaan heeft dan die twee partners
Dus er valt gewoon 20 percent steun weg

https://www.reddit.com/r/europe/comm...en_to_ukraine/

Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  702t7e2odjod1.png‎
Bekeken: 19
Grootte:  41,7 KB
ID: 120664  

Laatst gewijzigd door brother paul : 18 februari 2025 om 06:56.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2025, 11:55   #56742
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... Rusland is een mooi voorbeeld, verheerlijking van het Sovjet-verleden gaat samen met een sterkere Russisch-Orthodoxe kerk...

Inderdaad een mooi voorbeeld om 'reactionair tot de derde (of is het vierde?) macht' mee te illustreren, want er is daarbovenop nog een 'speciale militaire operatie' aan de gang.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2025, 12:39   #56743
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik snap en respecteer Kjoe:
Wat GIJ hier op deze site moogt pennen zou bij Putin niet lang mogelijk zijn zonder fysische defenestraties hè.

Maar soit: niks nieuws.

Hooguit wordt het verzwakt. (Koren op de molen van Xi trouwens, ...maar ik dwaal af.)
De eigenschappen van ongedierte zijn niet verschillend voor jullie of voor jullie Russisch ongedierte.
Bewezen feiten, elke dag weer. Blij nu zeker?
In Rusland zijn er die openlijk pro-westers zijn en daar geen geheim van maken op sociale media, ik ken er heel wat.
Net zoals bij ons, als het tot wat geschrijf op sociale media beperkt blijft en niet viraal gaat (zoals in mijn geval) gebeurt er juist niets.

Citaat:
En ik heb steeds geschreven dat ongedierte vernietigen zowat een onbegonnen taak is.
Uw grote held Adof Hitler en waarschijnlijk uw familie aan het Oostfront hebben het geprobeerd, en het is mislukt.. Ik snap dit enthousiasme van U en ander gebroed van Oostfronters wel, deze bijna oorlog tussen het Westen en de "Orcs", "Untermenschen", "Ongedierte", deed de hoop even opleven dat "het werk" van hun pepe, vader, onkel etc. die bij de Vlaams-nationalisten aan het oostfront streden "afgewerkt" zou kunnen worden, dat de "Endlosung" eindelijk uitgevoerd zou worden. Ik snap uw frustratie...

Laatst gewijzigd door tomm : 18 februari 2025 om 12:57.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2025, 12:45   #56744
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Niet goed te praten zatlappenpraat van gefrustreerde Liberaal NL, in 't vet hierboven.

Maar tomm: No comment? Voor ene (1) keer dat ge terecht een aantoonbare reden hebt om met eerlijke feitelijkheden te reageren? -> No comment...
Raar insecten, die Rusland ongedierte verheerlijkers, besluit een mens dan.
Ik moet daar niets aan toevoegen spreekt voor zich.

Behalve dan dat ik denk dat liberaal niet op vrouwen valt, uit zijn post blijkt niet alleen een zeer hoge concentratie Russofobie maar ook mysogenie en frustratie over het eigen onvermogen.

Dat gezegd zijnde, ik zou niemand aanraden de fantasieen van Liberaal ook echt uit te voeren:

https://www.dnaindia.com/world/repor...-penis-1242260

Laatst gewijzigd door tomm : 18 februari 2025 om 12:51.
Oud 18 februari 2025, 12:58   #56745
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Rusland zijn er die openlijk pro-westers zijn en daar geen geheim van maken op sociale media, ik ken er heel wat.
Net zoals bij ons, als het tot wat geschrijf op sociale media beperkt blijft en niet viraal gaat (zoals in mijn geval) gebeurt er juist niets.

Uw grote held Adof Hitler en waarschijnlijk uw familie aan het Oostfront Ik sn hebben het geprobeerd, en het is mislukt.. Ik snap dit enthousiasme van U en ander gebroed van Oostfronters wel, deze bijna oorlog tussen het Westen en de "Orcs", "Untermenschen", "Ongedierte", deed de hoop even opleven dat "het werk" van hun pepe, vader, onkel etc. die bij de Vlaams-nationalisten aan het oostfront streden "afgewerkt" zou kunnen worden, dat de "Endlosung" eindelijk uitgevoerd zou worden. Ik snap uw frustratie...
Je hebt aan beide kanten van het verhaal extremisten. Er zijn geen untermenschen. Noch aan Russische noch aan Westerse kant. Zulke populistische praat over Hitler en ongedierte is een beetje achterhaald en kinderachtig.

Er moet een oplossing komen die zowel wenselijk is voor Rusland als voor Oekraïne en Europa. Komt dat er niet dan blijft het geweld doorgaan en staan we nergens. Ooit is alles op en moet er iets gebeuren. De druk van de achterban telt ook. Ik denk dat er niet veel mensen meer achter heel die oorlog staan, aan beide kanten. Probleem is dat bepaalde leiders type Poetin en Trump nogal een groot ego hebben en bescheidenheid niet in hun woordenboek staat.

Een conflict n stand houden zonder dat je volk erachter staat doet de stabiliteit van je positie wankelen, dat voelt Poetin ook.

Ik maak me wel zorgen wat nadien zal gebeuren. Niet onbelangrijk maar vaak vergeten is hoe China hier naar kijkt.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2025, 13:01   #56746
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Inderdaad een mooi voorbeeld om 'reactionair tot de derde (of is het vierde?) macht' mee te illustreren, want er is daarbovenop nog een 'speciale militaire operatie' aan de gang.

"Reactionaar"
Ik heb U zulke woorden nooit horen gebruiken om de Israelische genocide tegen het Palestijnse volk mee te veroordelen, noch om de poging van rechts om onze welvaartsmaatschappij te ondermijnen mee te omschrijven. Dat maakt van U zelf een reactionair.
Oud 18 februari 2025, 13:03   #56747
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dat is de amerikaanse perceptie,
De realiteit is dat europa al meer inspanning gedaan heeft dan VS en dat Ukraine op zichzelf nog veel meer inspanning gedaan heeft dan die twee partners
Dus er valt gewoon 20 percent steun weg

https://www.reddit.com/r/europe/comm...en_to_ukraine/

https://www.theguardian.com/world/20...ithout-america

Volgens Zelensky zelf is het zonder de VS over en uit.
Tenzij U denkt dat hij een zeveraar is en maar wat uit zn bek lult natuurlijk.
Oud 18 februari 2025, 13:10   #56748
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Je hebt aan beide kanten van het verhaal extremisten. Er zijn geen untermenschen. Noch aan Russische noch aan Westerse kant. Zulke populistische praat over Hitler en ongedierte is een beetje achterhaald en kinderachtig.

Er moet een oplossing komen die zowel wenselijk is voor Rusland als voor Oekraïne en Europa. Komt dat er niet dan blijft het geweld doorgaan en staan we nergens. Ooit is alles op en moet er iets gebeuren. De druk van de achterban telt ook. Ik denk dat er niet veel mensen meer achter heel die oorlog staan, aan beide kanten. Probleem is dat bepaalde leiders type Poetin en Trump nogal een groot ego hebben en bescheidenheid niet in hun woordenboek staat.

Een conflict n stand houden zonder dat je volk erachter staat doet de stabiliteit van je positie wankelen, dat voelt Poetin ook.

Ik maak me wel zorgen wat nadien zal gebeuren. Niet onbelangrijk maar vaak vergeten is hoe China hier naar kijkt.
Ik was in augustus in Rusland en de meerderheid staat wel degelijk achter die oorlog. Als de voornaamste Russische objectieven bereikt kunnen worden zonder verder bloedvergieten is dat natuurlijk voor iedereen beter.

En denk dat de steun voor verderzetting vooral in het Westen en Oekraine sterk aan het afkalven is, en dat heeft volgens mij zeker meegeholpen aan de verkiezingsoverwinning van Trump.

De Russen zullen ook wel water in de wijn doen, hun voornaamste objectieven worden daarmee gerealiseerd. Zoals ik hier al langer schrijf, de uitgangspunten van het Kellogg plan zijn niet negatief voor Rusland.
Oud 18 februari 2025, 13:54   #56749
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het niveau dat je van een liberaal kan verwachten. Dank om dat nog maar eens duidelijk te maken.
Van een rasechte neonazi als jij ben ik blij dat ik geen complimenten krijg .
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2025, 13:55   #56750
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Voor dit soort van liberaal wel, de links liberaal, de laagste van alle levensvormen.
Komend van een racistisch en antisemitisch kaalkopje laat jouw gelul me vanzelfsprekend Siberisch koud.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 18 februari 2025 om 13:56.
Oud 18 februari 2025, 14:05   #56751
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Reactionaar"
Ik heb U zulke woorden nooit horen gebruiken om de Israelische genocide tegen het Palestijnse volk mee te veroordelen, noch om de poging van rechts om onze welvaartsmaatschappij te ondermijnen mee te omschrijven. Dat maakt van U zelf een reactionair.

Het is nochtans niet moeilijk, zulle:

wie terug wil krabbelen naar een hoe dan ook illusoire 'goeie ouwe tijd', is 'reactionair';

wie langs links, rechtdoor of langs rechts vooruit de afgrond, de bosbrand, het drijfzand of het moeras in wil, is 'progressief'.

Wie ter plekke wil blijven staan trappelen, is wellicht gewoon lui.

Uit uw vruchteloze poging de discussie wég te leiden van "Rusland" leid ik af dat mijn opmerking RAAK = RECHT IN DE ROOS was.

Overigens wil ik zelf alleen nog maar ontsnappen aan de wereldwijde 'dictatuur van de dwaze kloten (m/v/x)', maar ik besef maar al te goed dat ik daar enkel in zal slagen door dood te gaan; jullie zijn domweg (ja, ja) véél te talrijk.

Laatst gewijzigd door djimi : 18 februari 2025 om 14:10.
Oud 18 februari 2025, 14:06   #56752
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik moet daar niets aan toevoegen spreekt voor zich.

Behalve dan dat ik denk dat liberaal niet op vrouwen valt, uit zijn post blijkt niet alleen een zeer hoge concentratie Russofobie maar ook mysogenie en frustratie over het eigen onvermogen.

Dat gezegd zijnde, ik zou niemand aanraden de fantasieen van Liberaal ook echt uit te voeren:

https://www.dnaindia.com/world/repor...-penis-1242260

Naast een pathologische leugenaar en een autist, ben je zo te lezen ook nog homofoob. Ik sluit overigens ook niet uit dat je een obsessief-compulsieve stoornis hebt; iemand die zo maniakaal een verderfelijk regime verdedigt als jij, heeft mentale problemen.
Oud 18 februari 2025, 14:14   #56753
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik was in augustus in Rusland en de meerderheid staat wel degelijk achter die oorlog...

Wat mij betreft mag die meerderheid héél véél afzien om uiteindelijk toch nog alles te verliezen.

Geen compassie meer met/voor klootzakken.

Zie ook: https://en.wikipedia.org/wiki/Jingoism

< ...

Jingoism is nationalism in the form of aggressive and proactive foreign policy, such as a country's advocacy for the use of threats or actual force, as opposed to peaceful relations, in efforts to safeguard what it perceives as its national interests. Colloquially, jingoism is excessive bias in judging one's own country as superior to others – an extreme type of nationalism (cf. chauvinism and ultranationalism).

...

>

Laatst gewijzigd door djimi : 18 februari 2025 om 14:16.
Oud 18 februari 2025, 15:04   #56754
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Naast een pathologische leugenaar en een autist, ben je zo te lezen ook nog homofoob. Ik sluit overigens ook niet uit dat je een obsessief-compulsieve stoornis hebt; iemand die zo maniakaal een verderfelijk regime verdedigt als jij, heeft mentale problemen.
Uw diagnose kan best kloppen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2025, 15:12   #56755
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht

Vreemde stellingname... 'zowel wenselijk voor Rusland, als...' wil gewoon zeggen dat de invaller zich een deel van een ander land (Oekraine) mag toeeigenen zonder gevolgen ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2025, 15:20   #56756
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Je voelt van ver aankomen dat de VS en Rusland op één of andere manier een fait accompli willen creëren.

De ene Amerikaan (Rubio) kleedt het al wat meer in dan de ander (Hegseth). En de Russen blijven gewoon staan op hun standpunt dat ze een ander land mogen inpikken, en worden daar ten gronde niet meer in tegengsproken in Washington.

Maar we moeten daar blij om zijn. Het gaat tegen de belangen van de EU in namelijk en in de kleuterlogica van de EU-haters is dat daarom goed.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2025, 15:41   #56757
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

De Noorse Prof. Glenn Diesen vandaag op zijn blog:

Het negatieve aspect van denktanks is hun immense macht, van het
controleren van informatie tot het functioneren als een wachtkamer voor politici
die niet meer in functie zijn. Informatie is macht en het bedrijfsmodel van
denktanks bestaat uit het verkopen van politieke invloed in Washington en het
produceren van instemming onder het publiek. Het militair-industrieel complex
is de dominante donor van denktanks, wat resulteert in een voorkeur voor
militaire oplossingen en het in stand houden van conflicten.
Oud 18 februari 2025, 18:06   #56758
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Je voelt van ver aankomen dat de VS en Rusland op één of andere manier een fait accompli willen creëren.

De ene Amerikaan (Rubio) kleedt het al wat meer in dan de ander (Hegseth). En de Russen blijven gewoon staan op hun standpunt dat ze een ander land mogen inpikken, en worden daar ten gronde niet meer in tegengsproken in Washington.

Maar we moeten daar blij om zijn. Het gaat tegen de belangen van de EU in namelijk en in de kleuterlogica van de EU-haters is dat daarom goed.
Ook Trump wil andere landen inpikken
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2025, 18:10   #56759
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht

Europa moet afstand nemen van Rusland en van Amerika en zelf eigen kracht opbouwen, zowel militair als economisch als technologische.
Rusland is geen sterke militaire macht en Amerika isoleert zich en trekt zich terug uit de belangrijke instituties/verdragen in de wereld.

Europa zal pragmatisch moeten handelen met alle landen in de wereld , zoals China, Japan ,Zuid Korea, India en Zuid Amerikaanse landen enz.

Laatst gewijzigd door cato : 18 februari 2025 om 18:11.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2025, 22:30   #56760
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Europa kan nog veel meer militaire middelen leveren aan Oekraïne om de oorlog voort te zetten ,als er geen akkoord komt met Zelensky.
Waar mogen die gigantische wapenvoorraden dan wel verborgen liggen ?

Of moet alles nog geproduceerd worden binnen een jaar of 3

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be