![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1161 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1162 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Check dit: https://bsky.app/profile/onestpress..../3limpxyspps2t “US is not ruling out arms sale to Russia” Kunt ge u dat voorstellen?...
|
|
|
|
#1163 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
En vochten de Amerikanen en de Russen niet samen om de Duitsers te verslaan, en om nadien de Europese koek te verdelen? En WAT exact gaan wij daar nu tegen inbrengen als Europeanen, met als roergangers de politieke nitwits die nu de EU leiden? Wij zijn een vogel voor de kat. Maar als ik dan moet kiezen, liever een Amerikaan, ZEKER nu Trump veel vrije-markt-gerichte initiatieven neemt, dan een Rus. Dat was anders toen el dementor aan de macht was over de plas, en althans volgens zijn regime-pers, de laatste verkiezing daar niets aan ging wijzigen. TOEN zou ik nog eerder geneigd zijn een kaars te gaan branden in een orthodoxe kerk.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 20 februari 2025 om 19:47. |
|
|
|
|
|
|
#1164 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Op voorwaarde dat hij de rechtsregels respecteert. Wat hij nu aan het doen is in de US is gewoon een staatsgreep. Ministeries afschaffen of oprichten is een bevoegdheid van het Parlement. Wat Musk aan het doen is (onder de authoriteit van Trump), is compleet ongrondwettelijk. Trump eigent zich de Wetgevende Macht toe. En ik weet niet of je dit reeds vernomen hebt: Trump heeft een EO getekend waar hij stelt dat de President en zijn AG als enige bevoegd zijn om de Constitution te interpreteren. https://www.jurist.org/news/2025/02/...cutive-branch/ Citaat:
Maar: 1. Dat is nog steeds het zich toe-eigenen van de Rechterlijke Macht. 2. Vandaar af is het simpel: alles heeft wel iets te maken met de Executive Branch, dus als hij het wil (en dat wil hij uiteraard) dan kan hij naar willekeur over alles beslissen. Dus hij gaat nu ook de Rechterlijke Macht overnemen. Het is simpelweg een stap naar een dictatuur. Edit: maar ik ben al blij dat je inziet dat er aan Trump toch iets scheelt.
Annick De Ridder: - “Lang gedacht dat hij zijn pillekes niet pakte, maar dit lijkt mij stilaan een teveel aan een bepaalde substantie.” Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 20 februari 2025 om 19:58. |
||
|
|
|
|
|
#1165 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#1166 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
toen Trump Duitsland waarschuwde voor hun afhankelijkheid van Russisch gas. |
|
|
|
|
|
|
#1167 | |
|
|
Citaat:
Als je ziet wat Trump met zijn executive power doet, dan doet hij gewoon wat objectief goed is voor mensen die bijdragen aan de maatschappij. Namelijk, het geld trachten weg te nemen bij mensen die wel kunnen werken, maar niet willen werken. De mensen die teren op de arbeid van andere mensen. De mensen die onzinnige regeltjes moeten controleren. Allez, parasieten, quoi. En dan kunnen we nog eens kijken naar de echte sukkelaars die niet meekunnen in deze wereld. Die moeten wij trachten als vredelievende mensen een goed en menswaardig bestaan te garanderen. Iedereen kan tegenslag hebben. Maar de profiteurs moeten eruit. Allez, 't is een goei begin, maar daar start het maar hé.
|
|
|
|
#1168 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Precies daarom hebben we een sterke band met de VS nodig, want anders zal het sowieso onder de Rus zijn.
Thank you for your attention to this matter. Laatst gewijzigd door E. Gidius : 21 februari 2025 om 08:20. |
|
|
|
|
|
|
#1169 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik kan slechts hopen dat de EU lessen zal trekken uit het verschijnsel “Trump & Poetin”, de twee dikke vriendjes. De conclusie is eenvoudig: reken niet meer op Amerika maar doe zelf wat broodnodig is om onze EU stevig te bewapenen.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 21 februari 2025 om 09:13. |
|
|
|
|
|
|
#1170 | |
|
|
Citaat:
Daarnaast, en dat is pertinenter; tot voor een paar maanden was zo goed als iedereen van ons "regime" voorstander van sterke banden met het biden-regime. De corruptie die van DAT regime afdroop werd er met de glimlach bij genomen. Maar sinds Trump aantrad, en de corruptie, het cliëntelisme, de grijpgrage handjes, de wacht aanzegt, is de zin om de banden met de US te versterken, althans bij de top van de piramide, gesmolten als sneeuw voor de zon. DAT is wél duidelijk. Het is enkel maar te hopen dat met elke Europese verkiezing de pro-trump mensen, tesamen met hun afkeer voor censuur, dwang, corruptie, profitariaat etc. verder hun machtsbasis kunnen versterken, en dat ook Europa verder kan evolueren naar een nieuwe "verlichting."
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 21 februari 2025 om 11:23. |
|
|
|
|
|
|
#1171 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1172 |
|
|
Spreek voor u zelf hé zeg.
|
|
|
#1173 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#1174 | |||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Wat een potsierlijk staaltje van projectie. Neem nu de autohandel tussen EU en VS. Sinds jaar en dag heft de EU eenzijdig een tarief dat zwaar in het nadeel is van de VS: https://www.politico.eu/article/euro...ope-trade-war/ Citaat:
https://www.forbes.com/sites/neilwin...ts-car-makers/ Citaat:
Wie was ook alweer de belemmeraar van de vrije markt, zei je? |
|||
|
|
|
|
|
#1175 | |
|
|
Citaat:
Maar toegegeven; 0% langs beide kanten zou ideaal zijn. en dat heb ik hier al vaak gezegd. Maar, wat is DAN de meest efficiënte manier om "marktvalsspelers" te bekampen?
|
|
|
|
#1176 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In het binnenland,de VS,moet de Trump administratie maar doen wat de Trump-administratie denkt te moeten doen.
Het is misschien wel goed dat "Ruffling Some Feathers"......en ik hou ook wel van het beeld van Musk met een kettingzaag die eens tekeer zal gaan in de overheidsadministraties...(die mag dan overkomen naar hier met dat ding... Dat is de taak en de plicht van iedere regering,overal.... Als het er echter om gaat de reeds gaande Internationale Gebeurtenissen te wijzigen moet je heel goed opletten hoe je dat doet en met WIE. Want als je wil managen zonder eigenlijk veel details ervan te weten of enigerlei kennis ter zake voor te leggen(en dan druk ik me nog vriendelijk uit),dan wordt je wat mensen die al lang werken(zoals moi) en al veel hebben zien gebeuren met de "higher ups" een "Zeemeeuwmanager" zouden noemen..... Luid krijsend komt die van God weet waar binnengevlogen,gooit met zijn geflapper,gespring en lawaai de ganse zaak overhoop en maakt iedereen bloednerveus en verdwijnt even plotsklaps weer,een ondergescheten ruine achterlatend.... Verbijsterde achterblijvers mogen dan de brokken lijmen .......
Allemaal te vinden via links naar websites op het Internet Laatst gewijzigd door kelt : 21 februari 2025 om 16:10. |
|
|
|
|
|
#1177 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
2 !!! |
|
|
|
|
|
|
#1178 |
|
|
Voor zij die denken dat ze weten hoe de Amerikaanse constitutionele republiek werkt, legt Deputy Chief of Staff Stephen Miller het ook nog eens goed uit aan "the press corps" in het Witte Huis;
https://www.zerohedge.com/political/...ts-their-faces Het komt er op neer dat de niet-gekozen "life-time-bureaucrats" degenen zijn die de democratische wil van de bevolking tegenhouden. En dat stopt met Trump
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 21 februari 2025 om 16:37. |
|
|
|
|
|
#1179 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Denk je echt dat daaruit een geloofwaardige defensie gaat voortkomen?
|
|
|
|
#1180 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu staan we daar schoon mee: als Elon of the Felon hun loeten hebben en geen ondersteuning geven zitten we (de meeste Europese landen) zonder gevechtsvliegtuigen.
Annick De Ridder: - “Lang gedacht dat hij zijn pillekes niet pakte, maar dit lijkt mij stilaan een teveel aan een bepaalde substantie.” Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 21 februari 2025 om 19:50. |
|
|
|
|