![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1041 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gisteren las ik dat hij nu al aan zijn veertiende nakomeling is. Hij vindt overigens dat super-mensen zoals hij de plicht hebben om voor veel nakomelingen te zorgen. Dat doet mij aan iets denken dat in het verleden in een Europees land ook al eens op het getouw werd gezet om super-mensen voort te brengen. Beetje bij beetje begint het door te sijpelen met wat voor filosofie we bij deze Zuid-Afrikaanse block-head te maken hebben. De bedoeling van zijn met veel wellustige overtuiging gebrachte "gestrekte-arm" groet op Trump zijn inauguratie dag wordt alweer een stuk duidelijker.
![]() |
![]() |
#1042 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook in Belgenland (hier foto Wolvertem-Meise).
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 12 maart 2025 om 14:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1043 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat werd door de Nazi's opgestart in de door hen bezette gebieden, bij voorkeur in regio's die in hun ogen zoveel mogelijk "reinrassig Germanisch" waren. Noorwegen had hun voorkeur.
![]() |
![]() |
#1044 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1045 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het ontbreekt u aan echte beleidsargumenten, dat is wel duidelijk. ![]() En precies dat is waarom de populariteit van Trump en Musk blijft stijgen.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) Laatst gewijzigd door E. Gidius : 12 maart 2025 om 20:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1046 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer info:
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) Laatst gewijzigd door E. Gidius : 12 maart 2025 om 20:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1047 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.kuleuven.be/thomas/page/media/view/73961/
Citaat:
![]() ![]() ![]()
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1048 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar kan ik daar een betrouwbare bron voor vinden? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1049 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een snelle greep in de polls:
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#1050 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is zomaar niet een gis die ik doe maar een zekerheid. Men kan me moeilijk verwijten dat ik anti-Trump was maar dat het zo een slechte weg ging op gaan had ik niet verwacht. Uw polls zijn trouwens enkele dagen, laat staan een paar weken oud. Een eeuwigheid in de huidige situatie. Ondertussen heeft Trump enkele flaters geslagen met zijn economische oorlog die diepe wonden gaan slaan in de US zelf. Wij Europeanen gaan ook het gelag betalen Net zoals de Amerikanen. Laatst gewijzigd door Gipsy : 12 maart 2025 om 22:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1051 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
A recent NPR/PBS News/Marist poll, however, showed that a plurality (44 percent) of respondents had an unfavorable view of DOGE. Meanwhile, 39 percent had a favorable view. That survey was conducted from February 24 to 26 among 1,694 U.S. adults, with a margin of error of plus or minus 2.8 percentage point.
![]() |
![]() |
#1052 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1053 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Spijtig genoeg voor CBS is een speech goed vinden m.i. nog lang géén goedkeuring van een beleid, maar het staat eenieder vrij daaromtrent met mij van mening te verschillen. Spijtig genoeg kan & zal ik "The White House" - ongeacht wie zich POTUS mag noemen! - niet als betrouwbare bron aanvaarden: die heeft naar mijn goesting echt wel een te groot < wij van WC-eend ... > - gehalte. Rest dus dat artikel uit "Newsweek", dat gebaseerd is op gegevens van eind februari. ![]() Wat ik een beetje vreemd vind, is dat ik vandaag hier: https://www.economist.com/interactiv...proval-tracker duidelijk minder gunstige cijfers te zien kreeg/krijg: < Favourable: 46% Unfavourable: 50% Don't know: 4% > Ik wil best toegeven dat dit resultaat genuanceerd dient te worden omdat het gaat over 'online' bevragingen, maar het geeft toch een indicatie. Maar ook hier: https://www.youtube.com/watch?v=n-N2SFnzdP0 < President Trump's approval rating drops > vind ik voor Trump-fans eigenlijk geen aanleiding tot blijdschap & vreugde. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 13 maart 2025 om 10:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1054 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1055 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 13 maart 2025 om 11:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1056 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Het gaat erom in te zien wat er feitelijk omgaat in het hoofd van een sujet zoals de Zuid-Afrikaan Elon Musk. Die kerel is behept met een fascistische hubris.
![]() |
![]() |
#1057 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan zijn simplistische raisonnementen: EU is opgericht om de US te pesten. Ja zeg de doelstelling van de EU was om evidente redenen een krachtiger economisch blok te vormen. Zodanig dat niet elk land of landje in de Eurozone een beperkte of totaal geen economische macht heeft om zijn belangen te verdedigen. Hij is bezig vriend en vijand tegen hem in het harnas te jagen en de wereld economie te verkloten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1058 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vermoed dat u wat 'economie' betreft véél meer op de praktijk gebaseerd inzicht hebt dan ik zelf; vandaar mijn vraag: hoe lang mag dat 'verkloten' nog doorgaan vooraleer er écht onherstelbare schade wordt toegebracht? ![]() Of anders geformuleerd: hoe rap zouden DJ Trump & C° hun kar moeten keren om te vermijden dat het daarvoor domweg te laat is? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1059 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet men eigenlijk nog wie de US-invoertarieven op electrische autos, microchips, zonnecellen en nog veel producten verdubbelde of voor het eerst invoerde, en op Chinese producten - zelfs tot 100 % meer en meteen - oplegde?
De EU deed toen ook zoiets, wel in veel mindere mate. Was ergens halfweg 2024. Stond in alle #kranten. Ons Europa of van USA was er bijna niemand aan het roeptoeteren denk ik. Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 13 maart 2025 om 16:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1060 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
beslissingen door de Bourbon 50% te belasten. Dit wordt ook moordend voor onze economie. Bedrijven zetten investeringen en aanwervingen on hold. Faillissementen dreigen. Het is een lose lose situatie voor alle partijen. Ik denk dat hij vier jaar zijn kas heeft zitten opfretten en nu is losgebarsten als een wilde stier. Hij wil alles en iedereen pakken die niet met hem akkoord gaan. Hij beschouwd alles als een deal die hij moet winnen zo niet maakt hij het speelgoed kapot. Hij reageert niet met onderhandelingen maar door met de vuist op tafel te slaan Laatst gewijzigd door Gipsy : 13 maart 2025 om 16:23. |
|
![]() |
![]() |