Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2025, 12:46   #281
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Gij zijt meer voor de "het waait wel over"-tactiek ???
Ik heb niks tegen die beesten.

Ik twijfel alleen of de strategie van iets te doen dat vooral zichtbaar is en niet zozeer effectief veel gaat veranderen.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2025, 12:59   #282
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Stop eens met uw "riskant". Welke risico?
Het risico dat Bardella of Le Pen president wordt.
Oud 12 februari 2025, 06:55   #283
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Het cordon sanitair is een middel om rechts door middel van kanker uit te roeien.

Citaat:
Individuals who are confined in a shelter for sick animals experience discrimination and minority stress that may lead to elevated cancer risk. Bron. fify

Laatst gewijzigd door Vlad : 12 februari 2025 om 06:57.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2025, 08:59   #284
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

De Guy klist bijna eigenhandig een inbreker…

https://www.hln.be/ninove/inbreker-o...ille~ae46da3d/

Goe bezig Guy!!
Oud 13 maart 2025, 16:22   #285
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Vwalla, nu is het officieel

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/03...-kabinet-crev/

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2025, 22:59   #286
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2025, 09:07   #287
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Nu kunnen de magistraten met ernstig werk verder, zoals drugscriminelen, moordenaars, maffia en verkrachters.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2025, 10:14   #288
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Nu kunnen de magistraten met ernstig werk verder, zoals drugscriminelen, moordenaars, maffia en verkrachters.
Nee hoor, de eerste jaren is/blijft Ninove de prioriteit:

Citaat:
Het onderzoek naar verkiezingsfraude in Ninove is wel nog steeds aan de gang. "Indien uit dat onderzoek nog bezwarende elementen naar boven komen, zal de minister uiteraard ingrijpen", laat het kabinet van Crevits nog weten.
Belgische heksenjacht op alle zaken Vlaams.
Oud 14 maart 2025, 10:58   #289
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Volmachten controleren op schrijffouten is veel minder gevaarlijk

dan containers controleren op cocaïne.

Dus de keuze is snel gemaakt ,wat de prioriteit van onze "speurders" is.
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2025, 11:14   #290
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Men is al een half jaar aan het zoeken en blijft zoeken maar in Brakel liepen ook geruchten over volmachten maar na amper een goede week werd het onderzoek al afgerond, niets aan de hand.

Laatst gewijzigd door daiwa : 14 maart 2025 om 11:20.
Oud 14 maart 2025, 11:29   #291
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Guy doet wat hij beloofde.

Citaat:
De eerste honderd dagen bestuursverantwoordelijkheid in Ninove tonen aan dat Forza Ninove en burgemeester Guy D'haeseleer het beleid voeren waarvoor ze verkozen zijn. Niet enkel kan de burger permanent terecht in het politiebureau, ook worden de financiën beter beheerd en nutteloze subsidies geschrapt
Oud 14 maart 2025, 12:50   #292
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De Guy doet wat hij beloofde.
Daarom de Belgische verwarring en haat. De Belgische politici zijn dat niet gewoon.
Oud 21 maart 2025, 23:24   #293
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom de Belgische verwarring en haat. De Belgische politici zijn dat niet gewoon.
Dat zijn ze inderdaad helemaal niet gewoon dat een politicus doet wat hij voor de verkiezingen beloofde.
Hij beloofde in die subsidie cultuur te snoeien en hij houd woord.

Citaat:
Stadsbestuur heft Gemeentelijke Raad voor Ontwikkelingssamenwerking (GROS) op.
“Het is niet een kerntaak van een gemeente om aan ontwikkelingssamenwerking te doen”, aldus burgemeester Guy D’haeseleer (Forza-Ninove).

https://www.ninofmedia.tv/nieuws/maa...XiBYW1axtwhgTA
Zo heeft hij ook de subsidie ingetrokken voor dat clubje vrijwilligers dat 1 keer in de week een koffiekletske hield met anderstaligen dat de gemeente jaarlijks 11000 euro koste.

Dure koffie daar in Ninove.

Laatst gewijzigd door daiwa : 21 maart 2025 om 23:49.
Oud 22 maart 2025, 06:26   #294
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat zijn ze inderdaad helemaal niet gewoon dat een politicus doet wat hij voor de verkiezingen beloofde.
Hij beloofde in die subsidie cultuur te snoeien en hij houd woord.

Zo heeft hij ook de subsidie ingetrokken voor dat clubje vrijwilligers dat 1 keer in de week een koffiekletske hield met anderstaligen dat de gemeente jaarlijks 11000 euro koste.

Dure koffie daar in Ninove.

Zijn er al cijfers beschikbaar over hoeveel zwarten er Ninove verlaten hebben ?
Lukt het hem om ze buiten te pesten ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2025, 06:49   #295
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Eerst op studiereis gaan naar Aalter.
Oud 22 maart 2025, 06:55   #296
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Eerst op studiereis gaan naar Aalter.
Oud 22 maart 2025, 09:55   #297
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie probeert zwarten uit Ninove buiten te pesten ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2025, 10:29   #298
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wie probeert zwarten uit Ninove buiten te pesten ?
Citaat:

In Ninove, een stad van dik 40.000 inwoners, heeft een vijfde van de bevolking buitenlandse roots. Zondag stemde één op de twee kiezers voor een partij die dat te veel vindt, en vindt dat er strenger moet worden opgetreden tegen mensen die de taal niet machtig zijn of zich ‘onvoldoende integreren’. Was het voor mensen met een kleur maandag anders wakker worden in Ninove? Onze reporter ging de straat op en vond veel gelatenheid. “Da’s Ninof, hé?”

Het regent in Ninove en het is er 8 graden koud. Kelly stapt de schoolpoort uit en wikkelt haar sjaal om haar hoofd. Het lijkt geen dag om vrolijk van te worden, maar ze lacht. Ze is 15, en van Afrikaanse origine, net als haar vriendinnen Naila en Jamy Ann. Zij zijn het waar veel Ninovieters die op Forza Ninove hebben gestemd, over klagen. De mensen van een andere kleur die nu een vijfde van de stadsbevolking uitmaken. “Ze zijn met te veel”, is de boodschap van Vlaams Belanger Guy D’haeseleer. Als alles goed gaat en er dan toch geen sprake is van fraude, wordt hij straks burgemeester.

Kelly weet dat, en ze weet ook waar ‘Forza’ voor staat. Toch haalt ze haar schouders op. “Da’s Ninof, hé?”, zegt ze, en ze glimlacht erbij als een grootmoeder die over de deugnieterij van haar kleinkinderen praat. “We weten toch hoe het hier is, hoe veel mensen hier denken? Die uitslag verandert daar niks aan. En wij trekken ons plan, wij leven gewoon ons leven. Wat kunnen ze daaraan doen? Ik ben alleszins niet bang.” Haar vriendinnen Naila en Jamy Ann zijn dat ook niet, zeggen ze. “Moeten we bang zijn misschien?”, vragen ze erbij. Want ja, ze kennen wel mensen die er niet helemaal gerust op zijn, maar ze snappen niet helemaal wat zo’n stadsbestuur in hun leven zou kunnen veranderen.

Adam (18) is zo’n jongen die zichzelf “een beetje angstig” noemt. Vijfde generatie Belg, van Marokkaanse origine, geboren en getogen in Ninove, maar toch, ongerust dat zijn thuis geen thuis meer wil zijn voor hem. “Het voelt gewoon raar”, zegt hij, “te weten dat die mensen nu baas zijn in de stad.” Meer wil hij daar niet over vertellen. Ook andere Ninovieters met een kleur praten liever niet, maar zij die dat wel doen, klinken bijna allemaal als Kelly: ze zijn niet bang.

“Waarom zou ik bang zijn?”, vraagt Jules, een verpleger van 51 die in Congo werd geboren, het grootste deel van zijn leven in Wallonië doorbracht en vier jaar geleden voor de liefde naar Ninove trok. Nederlands spreekt hij amper, hij bedient zich van het Frans. Mensen zoals hem viseert Forza het hardste: inwijkelingen uit Franstalig België die de taal niet machtig zijn. “Ik wil de taal leren, ik heb de gemeente zelfs aangeschreven om een cursus te volgen, maar ik wacht al acht maanden op een antwoord. Wat doe ik dan verkeerd? Ik betaal belastingen, wij hebben nooit last met de politie, ik ben een eerlijk man. Ik werk in een rusthuis, mijn vrouw werkt, ik heb met niemand problemen. Hoe kan ik dan niet welkom zijn of minder rechten hebben? Die rechten - daar ben ik zeker van - worden beschermd door de Belgische wet en daar moet ook de nieuwe burgemeester zich aan houden. Hij kan niet in het wilde weg gaan discrimineren.”

Van discrimineren kent Jules iets. “Zie je dat appartement daar, met het bord ‘Te Huur’ voor het raam? Daar heb ik drie maanden geleden naar geïnformeerd. Ik was te laat werd me verteld, het was net verhuurd. Maar het bord is er nooit weggehaald.” Jules lacht erbij. “Ja, dat is triest, maar er is één iets wat niemand mij ooit zal afnemen, en dat is de hoop. En hoop doet leven.”

Wie helemaal blinkt van hoop, zijn Yassin en Athraa, allebei van Iraakse afkomst. Ze staan voor het stadhuis geparkeerd. De witte truckcabine waarin Yassin de kost verdient, doet vandaag dienst als limousine, want ze gaan over een paar minuten trouwen. Zij is 21 en komt uit Antwerpen, hij is 24 en woont al enige tijd in Ninove, de stad waar hij ook schoolliep. “Ik ben niet gaan stemmen, neen. Ik weet zelfs niet wie gewonnen heeft en het interesseert mij ook niet, de politiek. Forza heeft gewonnen? Daar verschiet ik niet van. We weten dat van Ninove. En nochtans, zelf heb ik nooit last van racisme. Iedereen is altijd vriendelijk tegen mij. Maar veel mensen zijn hypocriet, hé? Lachen in uw gezicht en achter uw rug trekken ze een mes. Maar wij hebben daar geen last van. Ons trouwfeest gaan ze niet verpesten!”
Het viel zondag op aan de kiesbureaus en ook op straat hoor je het: veel mensen met een migratieachtergrond zijn niet gaan stemmen. Fatima, een bejaardenverzorgster van 36 met Marokkaanse roots die al 13 jaar in Ninove woont, moest die dag werken, anders had ze het misschien gedaan. Maar dat weet ze niet goed, want de politiek, daar heeft ze niet veel mee, zegt ze. En racisme, daar heeft ze eigenlijk ook geen last van. “Ik hoor en lees dat ook allemaal, maar in mijn leven merk ik er weinig van. Ik heb mijn gezin en mijn werk en dat is het. En ik ben gelukkig. Misschien heb ik geluk dat ik Marokkaans ben. In het rusthuis zijn er soms wel oudere mensen die niet verzorgd willen worden door Afrikaanse collega’s.”
Kadi is wel gaan stemmen. Ook zij glimlacht, zoals bijna alle mensen met een kleur die we in Ninove over de verkiezingsuitslag aanspreken. Zij is 30, haar roots liggen in Senegal en ze heeft in het centrum van de stad een boetiek. “Ik spreek Nederlands, ik vervul al mijn plichten als burger en dus heb ik ook rechten. Daar gaat niemand iets aan veranderen. Tuurlijk is er hier racisme, maar daar leef ik al mijn hele leven mee en ik heb er de perfecte remedie tegen: je m’en fous. Het is jammer dat zoveel mensen in Ninove voor die partij hebben gestemd, maar het leven gaat door.”
Voor de meesten is politiek een ver-van-mijn-bedshow en is de realiteit van het racisme niet nieuw. “Mijn vrouw is wel bang”, zegt Christian, “en in onze Afrikaanse kerk hadden ook veel mensen schrik, maar ik heb hen proberen gerust te stellen.” Christian is 30, hij heeft een bouwonderneming, is weddingplanner en werkt voor een vzw die zich voor daklozen inzet. Hij komt uit Congo, woonde als kind in Nederland en nu al vijftien jaar in België, waarvan één jaar in Ninove.

“Op lange termijn gaat er niks veranderen. Misschien dat Forza probeert sommige grenzen te overschrijden, maar dan komt er tegenreactie, hoe dan ook. Hetzij van de nationale overheid, hetzij van de bevolking hier. Wij zijn met te veel om zomaar als tweederangsburgers behandeld te worden. Als Forza de situatie scheef trekt, dan trekt die zich vanzelf weer recht. Zo gaat dat in het leven. Misschien dat mensen het nu lastig hebben om samen te leven met andere culturen, maar we vinden wel een oplossing. Dat kan niet anders, want wij gaan niet weg. We zullen het samen moeten doen en dan lukt het. Op elk potje past een deksel.”
https://www.hln.be/binnenland/wij-zi...tuur~aca1150c/

Laatst gewijzigd door Pandareus : 22 maart 2025 om 10:35.
Oud 22 maart 2025, 10:42   #299
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enkel en alleen een knipsel van een over-gesubsidieerde krant copy-pasten is geen antwoord op zijn vraag, maar persoonlijke intellectuele armoede van uwentwege.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2025, 13:08   #300
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
D'haeseleer is geen De Crem.

Hij heeft nooit gezegd dat hij ze buiten wil pesten, wel dat ze zich aan moeten passen.
Zo zal het bv. gedaan zijn met de voorkeurs behandeling waar eigen inwoners jaren moeten wachten op een sociale woning en inwijkelingen maar een paar maanden.
Ook mogen bedienden op het gemeentehuis anderstaligen enkel nog in het Nederlands te woord staan bij het behandelen van hun dossiers wat tot hiertoe niet geval was waardoor ze de indruk kregen dat Ninove een meertalige stad was.

Allemaal volstrekt wettelijk legale ingrepen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 22 maart 2025 om 13:10.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be