Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2025, 11:52   #57241
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Mensen doodmartelen, ongetwijfeld uw droom.
De Russische behandeling die ons te wachten staat in het trollenparadijs

het enige positieve: vermageren van 110kg naar 60kg...
https://www.pravda.com.ua/eng/articl...03/13/7502780/

maar nog eens herhalen voor de trollen van dienst
Putin wil geen vrede
https://www.channel4.com/news/putin-...prime-minister
Putin wil geen vrede, maar verder aanvallen
https://english.nv.ua/nation/isw-war...-50497801.html
Putin wil controle over UKR
https://meduza.io/en/news/2025/03/14...ashington-post

Kellog moet weg als vredesduif, want hij is teveel pro UKR...
https://www.novinite.com/articles/23...Ukraine+Stance
Ukraine moet overgeven of moet sterven
https://www.voanews.com/a/putin-says...-/8010430.html

samengevat als iemand het noorden kwijt is, en denkt omdat er een vredesvraag is dat de vijand bijna uitgeschakeld is en hij nog een nekslag kan toedienen

Laatst gewijzigd door brother paul : 14 maart 2025 om 11:55.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2025, 13:41   #57242
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zelensky gaat akkoord met een staakt-het-vuren van 30 dagen. Volgens Rubio zal Oekraine pijnlijke territoriale concessies moeten doen.

We zullen eens zien hoe de extreem-rechtse milities daarop eullen reageren...

Slecht nieuws voor de Russofoben op dit forum, Rusland zal NIET militair verslagen worden en wat vroeger Zuid- en Oost-Oekraine was blijft de facto deel van Rusland.

Zelensky had weinig keuze maar sommige Russofoben zullen ongetwijfeld furieus reageren.
https://www.epc.eu/en/publications/U...-impact~6040a0

Laat jullie woede rn frustratie maar opborrelen.

Rusland zou er goed aan doen om het voorstel te aanvaarden, 2elfs al hebben ze nog niet al hun doelen bereikt. De kans dat de uiterst-rechtse milities het akkoord zullen schenden is trouwens zeer groot, en dan kan iedereen in heel de weremd zien wie tegen vrede is.
Trotskistisch tuig als jij lacht het laatst. Omdat de Russische ratten en hun Noord-Koreaanse hielenlikkers inmiddels bijna 900.000 doden en gewonden hebben. Maar ook omdat jij je onsterfelijk belachelijk hebt gemaakt op dit forum door op maniakale wijze Poetinpropaganda hier te plaatsen. Maar het gaat verder. Alsook dat de EU massaal aan het herbewapenen is, zodat elke vorm van imperialistische agressie van Poetin en zijn boevenbende meteen wordt beantwoord. Sterker: wat mij betreft komt er een no fly zone in Oekraïne waarbij alle Russische raketten worden neergeschoten. Stalinistisch gelul zoals jij uitkraamt dient verder keihard te worden aangepakt. Cellen dienen alvast worden klaargemaakt om NSB'ers als jij in te interneren. Het moet ook mogelijk worden dat openlijke pro-Poetinpartijen als FvD worden verboden. Anders is de staatsveiligheid in gevaar. Elke vorm van landverraad is namelijk strafbaar. Laat daar geen misverstand over bestaan. En dan heb ik niet eens geschreven dat Syrië en Iran, bondgenoten van Poetin, onschadelijk zijn gemaakt door Israël.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 14 maart 2025 om 13:45.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2025, 15:06   #57243
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

De organisator van de brandstichting in het Vakbondshuis op 2 mei 2014,
nazi Demyan Ganul, is volgens afgevaardigde Goncharenko van de Rada
gedood in Odessa.
Waar staat Ganul om bekend?
* Ganul leidde de veiligheidsvleugel van nazi-organisatie de Rechtse Sector
* Hij was een van de organisatoren van de rellen op 2 mei 2014 in de buurt
van het Huis van Vakbonden en de brandstichting van het gebouw, waarbij
bijna 50 mensen omkwamen.
* Nam deel aan de vernietiging van Sovjetmonumenten en bas-reliëfs, verstoorde
concerten van Russische artiesten en vervolgde Russischtaligen.
* In april 2024 arresteerde de Russische rechtbank van Basmanny Ganul bij
verstek op beschuldiging van vernieling van militaire graven en monumenten.
* After het begin van de Russische speciale operatie, vocht Ganul actief tegen
tegenstanders van de mobilisatie en mensen die kritiek hadden op de acties
van medewerkers van het militaire registratie- en inschrijvingskantoor.

BRON: @ DD Geopolitics [TG]

= = =

Een andere bron, uit India, gaat er verder op in:

LINK
Oud 14 maart 2025, 23:21   #57244
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

US had productive talks with Putin over Ukraine war, Trump says

https://www.bbc.com/news/articles/ce34g2e75zno

Oei en Zelensky had er al volledig op gerekend dat de Russen het zouden verwerpen, en hij dus de extreem-rechtse milities niet hoefde in te lichten over een staakt-het-vuren.

Laatst gewijzigd door tomm : 14 maart 2025 om 23:23.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2025, 23:40   #57245
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
US had productive talks with Putin over Ukraine war, Trump says

https://www.bbc.com/news/articles/ce34g2e75zno

Oei en Zelensky had er al volledig op gerekend dat de Russen het zouden verwerpen, en hij dus de extreem-rechtse milities niet hoefde in te lichten over een staakt-het-vuren.
Poetin houdt ze aan het lijntje om geen ruzie te krijgen met Trump.
Poetin heeft zich nog nooit aan zijn woord gehouden.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2025, 23:40   #57246
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oekrraine maakte wel deel uit van de Sovjet-Unie toen Gorbatsjev het Westen de hand reikte. De akkoorden van Belozheva zijn duidelijk: Oekraine mocht onafhankelijk worden mits het land deel zou blijven uitmaken van dezelfde supranationale structuur als Rusland en de Russische minderheid met respect zou behandelen.
Oekraïne werd gewoon volledig soeverein volgens de akkoorden. Het GOS werd opgericht, maar een losse samenwerking zonder bindende verplichtingen en geen federatie. Vermits Oekraïne soeverein was, konden ze kiezen wat ze deden, ze traden wel toe tot het GOS, ze erkenden het, maar ratificeerden nooit het oprichtingsverdrag (1993). Ze waren dus zelfs nooit een volwaardig lid (en volgens het handvest is trouwens alleen een land dat het ratificeert een volwaardig lid). Ze hoefden zich dus al zeker niet te houden aan supranationale structuren zoals Rusland zoals je beweert, Oekraïne was nooit volledig gebonden aan het GOS en vaarde vanaf het begin een zelfstandige koers.

In het handvest van het GOS staat er bovendien expliciet dat er geen supranationale structuur is. Er staat wel in dat de staten verklaarden elkaars territoriale integriteit en soevereiniteit te respecteren.

In 2018 stapte Oekraïne volledig uit het GOS omwille van de Russische agressie, en het schenden van de van de territoriale integriteit en soevereiniteit, soevereiniteit die Rusland nota bene wel geratificeerd had. De basisprincipes van de Belovezha-akkoorden zijn dus door Rusland geschonden.

Omdat Oekraïne geen terugtrekkingsverklaring heeft ingediend beschouwt Rusland hen nog wel lid, maar dat is onzin, eigenlijk zijn ze (ook volgens het handvest) nooit volwaardig lid geweest.

Laatst gewijzigd door Tommeke : 14 maart 2025 om 23:42.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2025, 23:54   #57247
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Trotskistisch tuig als jij lacht het laatst. Omdat de Russische ratten en hun Noord-Koreaanse hielenlikkers inmiddels bijna 900.000 doden en gewonden hebben. Maar ook omdat jij je onsterfelijk belachelijk hebt gemaakt op dit forum door op maniakale wijze Poetinpropaganda hier te plaatsen. Maar het gaat verder. Alsook dat de EU massaal aan het herbewapenen is, zodat elke vorm van imperialistische agressie van Poetin en zijn boevenbende meteen wordt beantwoord. Sterker: wat mij betreft komt er een no fly zone in Oekraïne waarbij alle Russische raketten worden neergeschoten. Stalinistisch gelul zoals jij uitkraamt dient verder keihard te worden aangepakt. Cellen dienen alvast worden klaargemaakt om NSB'ers als jij in te interneren. Het moet ook mogelijk worden dat openlijke pro-Poetinpartijen als FvD worden verboden. Anders is de staatsveiligheid in gevaar. Elke vorm van landverraad is namelijk strafbaar. Laat daar geen misverstand over bestaan
Zoals gebruikelijk een vat vol frustratie en woede, duidelijk HEEL veel kosten aan.

Ben ik nu trostkistisch of stalinistisch? Is niet hetzelfde hoor.

Als er iemand zich onsterfelijk belachelijk heeft gemaakt ben jij het wel, we hebben eens goed gelachen, je weet wel waarover ik het heb.

Ik verkondig hier al jaren hetzelfde, en meestal (niet altijd, ik had de totale Russische oorlig tegen het regime in Kiev niet zien aankomen) krijg ik gelijk.
Ook nu weer, er komt vrede en wat vroeger Zuid- en Oost-Oekraine was wordt definitief de facto deel van Rusland, net zoals Jeruzielem al decennia de facto de hoofdstad van Israel is.

Ik pleit voor vrede en staakt-het-vuren, daarom moet ik keihard aangepakt worden? Moet Trump ook keihard aangepakt worden omdat hij het staakt-het-vuren door de strot van Zelensky duwde?

Over NSB gesproken mijn familie stond aan de juiste kant tijdens WOII, ik denk dat veel flaminganten hier dat niet kunnen zeggen. Uw lievelingsregime verheerlijkt openlijke Nazi's die mee werkten aan de Holocaust. Standbeelden tegen het nazisme zie je in heel Rusland terwijl uw vriendjes ze afbreken en nieuwe standbeelden opricht voor Nazi's.

"Wat jouw betreft" doet er niet toe, je bent een nobody net zoals ik en de meesten hier. Gelukkig heb je niets te zeggen anders zou ik inderdaad moeten vrezen voor mn leven en zou het hier vlug een Piniochet-staat worden.
Ook de Europese elite doet er niet echt toe, die hebben zichzelf yot slaaf van de VS gemaakt en moeten luisteren. Trump zal zn zin doordrijven, omdat ook de Russen en Chinezen, dus de 3 landen die er echt toe doen in dit conflict, vrede willen.
Wat lilliputters als Macron of Vanderleugen willen is quantite negligeable. (zul je wel niet begrijpen , zoek het op)

Zelensky weet dat het zonder de VS vlug gedaan zal zijn met zn regime, dus die moet plooien. En niet teveel rond de pot draaien en liegen want dat vinden Trump en Vance niet leuk, dan moet hij in de hoek staan en krijgt hij klappen.

"Landverraad"
Ik vind dat dat politici en partijen die ons wijsmaken dat de Russen de vijand zijn en dat we nog meer belastingqsgeld moeten geven aan aandeelhouders van wapenfabrieken(die geen al te beste beurt maakten afgelopen 3 jaar, ondanks budgetten tot 3 keer hoger dan het totale Russische defensiebudget), en dus oorlog in Europa willen, landverraad plegen, alleszins verraad aan het volk dat ze beliegen en bestelen.

Citaat:
. En dan heb ik niet eens geschreven dat Syrië en Iran, bondgenoten van Poetin, onschadelijk zijn gemaakt door Israël.
Grappig, uw Israelische vriendjes hebben vooral tienduizenden onschuldige vrouwen, kinderen en babies vermoord volgens de VN en mensenrechtenorganisaties.

Ondanks het feit dat Iran Israel bestookte zoals ze nog nooit in hun geschiedenis meemaakten, was de Israelische respons maar povertjes, de realiteit is dat Iran volop bewapend wordt door Rusland en dat uw vriendjes bang zijn van Iran.
En kindermoordenaars moeten bang zijn, dus Iran heeft dat goed gedaan.
Trump is nu al aan het onderhandelen met Iran hij wil een deal, dus ondanks veel blabla zal Trump Iran niet aanvallen.

Syrie is een ander verhaal, dat is iets tussen Poetin en Erdogan, en misschien waren ook bepaalde segmenten van het Assad regime betrokken.
Isrzel heeft dit "gevierd" door Syrie nog maar eens aan te vallen en nog meer Syrisch grondgebied te stelen.
Wees maar zeker dat de nieuwe wereldorde die in de maak is niet zo vriendelijk zal zijn voor uw terroristische kindermoordenaars als het Westen.

Laatst gewijzigd door tomm : 14 maart 2025 om 23:59.
Oud 15 maart 2025, 09:37   #57248
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Les van de geschiedenis: Duitsland en Rusland zijn twee landmachten, en die moeten samenwerken. Het komt altijd op hetzelfde neer. De theorie die wil dat ze uit elkaar gespeeld moeten worden door die van over het water, Great Game, Mackinder 1904. waar geen van beide landmachten beter van wordt, integendeel. De terroristische aanslag op Nord Stream [door die van over het water] is eigenlijk de perfecte samenvatting van waar het om draait.

(fig.)
Men dient ervan uit te gaan dat deze strategie nog steeds geldig is. De VS en het VK hebben het meeste voordeel met dit verdeel en heers spel en zijn daarom tot nu toe de ferventste voorstanders aan de westerse kant van de Oekraïense oorlog geweest. Wat is er dan veranderd met Trump?, kan men zich afvragen.

1. Het doel is bereikt. Een Europees Russische economische toenadering is niet voor de nabije toekomst.
2. Het blijft een ouderwetse koude oorlogslogica waarbij geen rekening gehouden wordt met de opkomst van China en het globale Zuiden. Deze strijd gaat uiteindelijk tussen westerlingen en hun directe buren die uiteindelijk niet zo erg verschillen van die westerlingen zelf (er is een vloeiende overgang tussen West en Oost in Europa). Een strijd die regelmatig gevoerd werd (en eigenlijk nooit ophield sinds de Nazis) en uiteindelijk beide partijen verzwakt.
3. Deze oorlog verenigt Rusland meer dan dat het Rusland intern verdeeld. De dromen van een Russische balkanizatie kan men voorlopig opbergen.
4. Deze oorlog zet Rusland militair terug op de kaart, alhoewel ten koste van meer nobele streefdoelen zoals bestrijding van armoede kan men vermoeden. En mensenlevens uiteraard.
5. En dit is speculatie... Netanyahus droom van een oorlog tegen Iran is gebaat bij een zich afzijdig houden van Rusland in dergelijk conflict. Rusland dient daarvoor iets in de plaats te krijgen. Of dit een realistische logica is betwijfel ik.
6. Het VS imperium is inderdaad op de terugweg en het nieuwe VS regime wil zich nu meer toespitsen op zijn deel van de wereld overeenkomstig de "backyard" Monroe doctrine.
7. Hoe de grens daar ligt tussen Oekraïne en Rusland kan de VS op zich weinig uitmaken. Uiteindelijk zijn het Russen en quasi Russen die daar tegen elkaar aan het vechten zijn. Het dient op te brengen en dat doet het niet meer blijkbaar. Volgens Trump kost het zelfs. De Europeanen moeten het maar op zich nemen. Laat hen de wapens kopen, in de VS liefst. The art of the deal.
8. En dit is hoog speculatief...Trump wil zich als narcist op de kaart zetten als een van de grootste VS presidenten ooit. Hij zegt dat hij wil gezien worden als een vredestichter. Wat als dat effectief het geval is? In een oorlogsnatie als de VS dat zijn hele geschiedenis op een paar jaren na in oorlog verkeerd heeft, is dat revolutionair.
9. Dit nieuwe ijzeren gordijn bindt Europa meer aan de VS (en het VK), maar tegelijkertijd verzwakt het Europa economisch. Uiteindelijk wordt daarmee 'het westen' als geheel genomen verzwakt. Europa verliest meer dan dat de VS wint erdoor.

Laatst gewijzigd door Bach : 15 maart 2025 om 10:03.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2025, 09:58   #57249
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Ik pleit voor vrede en staakt-het-vuren, ...

... behalve dan op die talrijke momenten dat de voorkeur uit blijkt te gaan naar bommen & granaten & raketten op het bakkes van de Kleine Satan en/of op de kop van de Middelste Satan en/of op de tronie van de Grote Satan.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2025, 10:30   #57250
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zoals gebruikelijk een vat vol frustratie en woede, duidelijk HEEL veel kosten aan.

Ben ik nu trostkistisch of stalinistisch? Is niet hetzelfde hoor.

Als er iemand zich onsterfelijk belachelijk heeft gemaakt ben jij het wel, we hebben eens goed gelachen, je weet wel waarover ik het heb.

Ik verkondig hier al jaren hetzelfde, en meestal (niet altijd, ik had de totale Russische oorlig tegen het regime in Kiev niet zien aankomen) krijg ik gelijk.
Ook nu weer, er komt vrede en wat vroeger Zuid- en Oost-Oekraine was wordt definitief de facto deel van Rusland, net zoals Jeruzielem al decennia de facto de hoofdstad van Israel is.

Ik pleit voor vrede en staakt-het-vuren, daarom moet ik keihard aangepakt worden? Moet Trump ook keihard aangepakt worden omdat hij het staakt-het-vuren door de strot van Zelensky duwde?

Over NSB gesproken mijn familie stond aan de juiste kant tijdens WOII, ik denk dat veel flaminganten hier dat niet kunnen zeggen. Uw lievelingsregime verheerlijkt openlijke Nazi's die mee werkten aan de Holocaust. Standbeelden tegen het nazisme zie je in heel Rusland terwijl uw vriendjes ze afbreken en nieuwe standbeelden opricht voor Nazi's.

"Wat jouw betreft" doet er niet toe, je bent een nobody net zoals ik en de meesten hier. Gelukkig heb je niets te zeggen anders zou ik inderdaad moeten vrezen voor mn leven en zou het hier vlug een Piniochet-staat worden.
Ook de Europese elite doet er niet echt toe, die hebben zichzelf yot slaaf van de VS gemaakt en moeten luisteren. Trump zal zn zin doordrijven, omdat ook de Russen en Chinezen, dus de 3 landen die er echt toe doen in dit conflict, vrede willen.
Wat lilliputters als Macron of Vanderleugen willen is quantite negligeable. (zul je wel niet begrijpen , zoek het op)

Zelensky weet dat het zonder de VS vlug gedaan zal zijn met zn regime, dus die moet plooien. En niet teveel rond de pot draaien en liegen want dat vinden Trump en Vance niet leuk, dan moet hij in de hoek staan en krijgt hij klappen.

"Landverraad"
Ik vind dat dat politici en partijen die ons wijsmaken dat de Russen de vijand zijn en dat we nog meer belastingqsgeld moeten geven aan aandeelhouders van wapenfabrieken(die geen al te beste beurt maakten afgelopen 3 jaar, ondanks budgetten tot 3 keer hoger dan het totale Russische defensiebudget), en dus oorlog in Europa willen, landverraad plegen, alleszins verraad aan het volk dat ze beliegen en bestelen.

Grappig, uw Israelische vriendjes hebben vooral tienduizenden onschuldige vrouwen, kinderen en babies vermoord volgens de VN en mensenrechtenorganisaties.

Ondanks het feit dat Iran Israel bestookte zoals ze nog nooit in hun geschiedenis meemaakten, was de Israelische respons maar povertjes, de realiteit is dat Iran volop bewapend wordt door Rusland en dat uw vriendjes bang zijn van Iran.
En kindermoordenaars moeten bang zijn, dus Iran heeft dat goed gedaan.
Trump is nu al aan het onderhandelen met Iran hij wil een deal, dus ondanks veel blabla zal Trump Iran niet aanvallen.

Syrie is een ander verhaal, dat is iets tussen Poetin en Erdogan, en misschien waren ook bepaalde segmenten van het Assad regime betrokken.
Isrzel heeft dit "gevierd" door Syrie nog maar eens aan te vallen en nog meer Syrisch grondgebied te stelen.
Wees maar zeker dat de nieuwe wereldorde die in de maak is niet zo vriendelijk zal zijn voor uw terroristische kindermoordenaars als het Westen.
Geheel in jouw door heel het forum gekende stijl lieg je er wederom op los. Om te beginnen heb jij niet zo maar gezegd dat Rusland niet Oekraïne binnen zou vallen; je had het op maniakale wijze over westerse propaganda en hebt daar letterlijk honderden berichten aan gewijd. Forumleden als ikzelf hebben in deze draad jou met de feiten geconfronteerd en dan minimaliseer je het. Uitgangspunt is dat jij op een totaal doorgedraaide manier alles wat uit het Kremlin komt verdedigt: van het ontkennen van de Russische inval in Oekraïne tot de genocide in Bucha. Cijfers over de aantallen dode/gewonde Russen en Oekraïners heb je op lachwekkende wijze neergepend: jij denkt serieus dat er meer dode Oekraïners zijn wat volslagen onzin is. Krachtig optreden tegen de mafkezen uit Moskou en Poetinpaladijnen als jijzelf is daarom vereist. Yellowtje Trump en neofascist Poetin verdedig jij net zoals de Sovjet-Unie en Hitler-Duitsland het Molotov- Von Ribbentrop pact sloten: het hoefijzermodel is springlevend. Ook is rechts-extremisme een enorm probleem in Rusland; in Oekraïne bestaat extreem rechts nauwelijks; ook dat is weer Poetinpropaganda dat je etaleert. Uiteraard blijf ik jou en je gelieg exposen op dit forum. Reken er maar op dat jij je niet populair hebt gemaakt; het is onverdedigbaar dat je het opneemt voor een land dat zijn buurland heeft binnengevallen vanwege uitbreiding van het eigen grondgebied. Sterker: het is even lachwekkend als een forumlid dat Wolf heet in 2008 beweerde dat Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk de Tweede Wereldoorlog hadden uitgelokt door een verdedigingspact met Polen te sluiten, waardoor Nazi-Duitsland Polen moest binnenvallen. En jouw afleiding door met een whataboutism op de proppen te komen over Israël, slaat nergens op. Lieden als Netanyahu zijn fout, maar een heilig boontje in vergelijking met Poetin en zijn KGB-bende. Fucking grappig dat je overigens ook de achterlijke Ayatollahs als stalinist verdedigt.
Oud 15 maart 2025, 13:44   #57251
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Goed artikel van een expert. https://hiddebouwmeester.nl/drie-jaa...e-in-oekraine/
Oud 15 maart 2025, 17:48   #57252
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Trotskistisch tuig als jij lacht het laatst. Omdat de Russische ratten en hun Noord-Koreaanse hielenlikkers inmiddels bijna 900.000 doden en gewonden hebben. Maar ook omdat jij je onsterfelijk belachelijk hebt gemaakt op dit forum door op maniakale wijze Poetinpropaganda hier te plaatsen. Maar het gaat verder. Alsook dat de EU massaal aan het herbewapenen is, zodat elke vorm van imperialistische agressie van Poetin en zijn boevenbende meteen wordt beantwoord. Sterker: wat mij betreft komt er een no fly zone in Oekraïne waarbij alle Russische raketten worden neergeschoten. Stalinistisch gelul zoals jij uitkraamt dient verder keihard te worden aangepakt. Cellen dienen alvast worden klaargemaakt om NSB'ers als jij in te interneren. Het moet ook mogelijk worden dat openlijke pro-Poetinpartijen als FvD worden verboden. Anders is de staatsveiligheid in gevaar. Elke vorm van landverraad is namelijk strafbaar. Laat daar geen misverstand over bestaan. En dan heb ik niet eens geschreven dat Syrië en Iran, bondgenoten van Poetin, onschadelijk zijn gemaakt door Israël.

Welcome back, Liberaal Nl ! Blij dat je terug bent.

Eén vraag en tevens advies : laat je aub niet meer doelgericht opnaaien, zodat de Olgino kliek je kan laten cancelen via de RD.

Soms is het beter om de shit te laten overwaaien. Emotionele discussies met een algorithme of een troll zijn sowieso zinloos.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2025, 19:39   #57253
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Poetin houdt ze aan het lijntje om geen ruzie te krijgen met Trump.
Poetin heeft zich nog nooit aan zijn woord gehouden.
De Russen hielden zich grotendeels aan hun deel van de Minsk akkoorden, maar de andere kant liet het afweten er was geen enkele wil om die akkoorden toe te passen. Het enige dat men wilde was de rebellen crushen.
Oud 15 maart 2025, 19:42   #57254
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Oekraïne werd gewoon volledig soeverein volgens de akkoorden. Het GOS werd opgericht, maar een losse samenwerking zonder bindende verplichtingen en geen federatie. Vermits Oekraïne soeverein was, konden ze kiezen wat ze deden, ze traden wel toe tot het GOS, ze erkenden het, maar ratificeerden nooit het oprichtingsverdrag (1993). Ze waren dus zelfs nooit een volwaardig lid (en volgens het handvest is trouwens alleen een land dat het ratificeert een volwaardig lid). Ze hoefden zich dus al zeker niet te houden aan supranationale structuren zoals Rusland zoals je beweert, Oekraïne was nooit volledig gebonden aan het GOS en vaarde vanaf het begin een zelfstandige koers.

In het handvest van het GOS staat er bovendien expliciet dat er geen supranationale structuur is. Er staat wel in dat de staten verklaarden elkaars territoriale integriteit en soevereiniteit te respecteren.

In 2018 stapte Oekraïne volledig uit het GOS omwille van de Russische agressie, en het schenden van de van de territoriale integriteit en soevereiniteit, soevereiniteit die Rusland nota bene wel geratificeerd had. De basisprincipes van de Belovezha-akkoorden zijn dus door Rusland geschonden.

Omdat Oekraïne geen terugtrekkingsverklaring heeft ingediend beschouwt Rusland hen nog wel lid, maar dat is onzin, eigenlijk zijn ze (ook volgens het handvest) nooit volwaardig lid geweest.
"The Parties, desirous of facilitating the expression, preservation and development of the distinctive ethnic, cultural, linguistic and religious characteristics of the national minorities resident in their territories and of the unique ethno-cultural regions that have come into being, will extend protection to them" (Article 3).[8]

According to the text of Article 6, Russia, Ukraine and Belarus form a “common military and strategic space” and “united armed forces.” [9][10]

Immediately after the signing of the Agreement on 8 December 1991, Russian President Yeltsin called U.S. President George H. W. Bush and specifically read him Article 6 of the Agreement. "First of all, I talked with USSR Minister of Defense Shaposhnikov. I want to read the 6th Article of the Agreement. As a matter of fact Shaposhnikov fully agreed and supported our position. I am now reading Article 6." ... "Please note well the next paragraph, Mr. President (and I urge the interpreter to translate this precisely)." ... "Dear George, I am finished. This is extremely, extremely important. Because of the tradition between us, I couldn't even wait ten minutes to call you."[11]

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Belovezha_Accords

Dit gaat niet over het GOS maar over de akkoorden van Belozheva die de onafhankelijkheid van Oekraine mogelijk maakten.

Laatst gewijzigd door tomm : 15 maart 2025 om 19:49.
Oud 15 maart 2025, 22:52   #57255
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Belarus form a “common military and strategic space” and “united armed forces.” [9][10]

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Belovezha_Accords

Dit gaat niet over het GOS maar over de akkoorden van Belozheva die de onafhankelijkheid van Oekraine mogelijk maakten.
Dus nogmaals: er was *geen* supranationale structuur. Er was *geen* hoger gezag, het land was volledig onafhankelijk. Er was helemaal zo geen voorwaarde om onafhankelijk te zoals je beweert.

De Belovezha akkoorden legden de juridische en politieke basis voor de oprichting van het GOS, en in dat handvest staat ook nog eens duidelijk dat er geen supranationale structuur is (link die ik in het Russisch doorstuurde).

Conclusie: bedankt voor je link, maar ook hier staat zwart-op-wit dat Rusland de soevereiniteit heeft geschonden en dus de agressor is.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2025, 22:58   #57256
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Welcome back, Liberaal Nl ! Blij dat je terug bent.

Eén vraag en tevens advies : laat je aub niet meer doelgericht opnaaien, zodat de Olgino kliek je kan laten cancelen via de RD.

Soms is het beter om de shit te laten overwaaien. Emotionele discussies met een algorithme of een troll zijn sowieso zinloos.
Ongetwijfeld heb je gelijk, maar toch gaat mijn sympathie naar Liberaal.nl omwille van zijn “recht voor de raap” reactie tegenover de pro-Russki vijfde kolonne op dit forum.

Laatst gewijzigd door quercus : 15 maart 2025 om 22:59.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2025, 06:51   #57257
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Men dient ervan uit te gaan dat deze strategie nog steeds geldig is. De VS en het VK hebben het meeste voordeel met dit verdeel en heers spel en zijn daarom tot nu toe de ferventste voorstanders aan de westerse kant van de Oekraïense oorlog geweest. Wat is er dan veranderd met Trump?, kan men zich afvragen.

1. Het doel is bereikt. Een Europees Russische economische toenadering is niet voor de nabije toekomst.
2. Het blijft een ouderwetse koude oorlogslogica waarbij geen rekening gehouden wordt met de opkomst van China en het globale Zuiden. Deze strijd gaat uiteindelijk tussen westerlingen en hun directe buren die uiteindelijk niet zo erg verschillen van die westerlingen zelf (er is een vloeiende overgang tussen West en Oost in Europa). Een strijd die regelmatig gevoerd werd (en eigenlijk nooit ophield sinds de Nazis) en uiteindelijk beide partijen verzwakt.
3. Deze oorlog verenigt Rusland meer dan dat het Rusland intern verdeeld. De dromen van een Russische balkanizatie kan men voorlopig opbergen.
4. Deze oorlog zet Rusland militair terug op de kaart, alhoewel ten koste van meer nobele streefdoelen zoals bestrijding van armoede kan men vermoeden. En mensenlevens uiteraard.
5. En dit is speculatie... Netanyahus droom van een oorlog tegen Iran is gebaat bij een zich afzijdig houden van Rusland in dergelijk conflict. Rusland dient daarvoor iets in de plaats te krijgen. Of dit een realistische logica is betwijfel ik.
6. Het VS imperium is inderdaad op de terugweg en het nieuwe VS regime wil zich nu meer toespitsen op zijn deel van de wereld overeenkomstig de "backyard" Monroe doctrine.
7. Hoe de grens daar ligt tussen Oekraïne en Rusland kan de VS op zich weinig uitmaken. Uiteindelijk zijn het Russen en quasi Russen die daar tegen elkaar aan het vechten zijn. Het dient op te brengen en dat doet het niet meer blijkbaar. Volgens Trump kost het zelfs. De Europeanen moeten het maar op zich nemen. Laat hen de wapens kopen, in de VS liefst. The art of the deal.
8. En dit is hoog speculatief...Trump wil zich als narcist op de kaart zetten als een van de grootste VS presidenten ooit. Hij zegt dat hij wil gezien worden als een vredestichter. Wat als dat effectief het geval is? In een oorlogsnatie als de VS dat zijn hele geschiedenis op een paar jaren na in oorlog verkeerd heeft, is dat revolutionair.
9. Dit nieuwe ijzeren gordijn bindt Europa meer aan de VS (en het VK), maar tegelijkertijd verzwakt het Europa economisch. Uiteindelijk wordt daarmee 'het westen' als geheel genomen verzwakt. Europa verliest meer dan dat de VS wint erdoor.
Poetin heeft met zijn landjepik politiek en deze vreselijke oorlog bereikt dat de koude oorlog en nieuwe ijzeren gordijn weer terug is
en minsten nog een generatie gaat duren.

Trump heeft met zijn Amerika first bereikt dat Europa de komende jaren op eigen benen gaat staan.

De oorlogsindustrie en defensie kracht zal enorm gaan groeien in de EU.
Europa zal zelf voor energie , chips technologie en AI gaan zorgen om niet afhankelijk te zijn van andere grootmachten.

Het Westen zal kleiner worden en verdeeld en de banden van Europa met Canada, GB en Australië zal hechter worden.

China zal het meest profiteren van de nieuwe machtsverhoudingen en zal ook streven naar goede handelsbetrekkingen met Europa.

India zal ook de economische banden met Europa verstevigen en de migratie naar Europa zal van dit land toenemen.

De Arabieren moeten hun eigen boontjes gaan doppen en versterken van uit SA hun banden met Rusland en Amerika.

Ook Turkije zal een belangrijker rol gaan spelen vanuit hun locale ligging met Centraal Azië , Rusland, MO en Europa.
Turkije gaat veel produceren voor de Europese defensie.

Kortom de wereld wordt onveiliger en bondgenootschappen verschuiven.

Voor Rusland en Amerika zal de komende jaren de belangrijkste vraag zijn ,
of ze in staat zullen zijn met de nieuwe verhoudingen , de grote armoede onder de bevolking te bestrijden?

Laatst gewijzigd door cato : 16 maart 2025 om 06:56.
Oud 16 maart 2025, 06:52   #57258
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ongetwijfeld heb je gelijk, maar toch gaat mijn sympathie naar Liberaal.nl omwille van zijn “recht voor de raap” reactie tegenover de pro-Russki vijfde kolonne op dit forum.
Deze mening deel ik.
Oud 16 maart 2025, 09:34   #57259
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Dus nogmaals: er was *geen* supranationale structuur. Er was *geen* hoger gezag, het land was volledig onafhankelijk. Er was helemaal zo geen voorwaarde om onafhankelijk te zoals je beweert.

De Belovezha akkoorden legden de juridische en politieke basis voor de oprichting van het GOS, en in dat handvest staat ook nog eens duidelijk dat er geen supranationale structuur is (link die ik in het Russisch doorstuurde).

Conclusie: bedankt voor je link, maar ook hier staat zwart-op-wit dat Rusland de soevereiniteit heeft geschonden en dus de agressor is.
Ik heb de akkoorden van Belozheva hierboven weergegeven, Jeltsin vond vooral artikel 6 erg belangrijk.

Je begrijpt toch Engels? Ik begin te twijfelen.

According to the text of Article 6, Russia, Ukraine and Belarus form a “common military and strategic space” and “united armed forces.” [9][10]

Oekraine heeft sinds 2014, toen een Russofoob regime illegaal aan de macht werd gebracht met westerse steun in Kiev, heel wat voorwaarden tot onafhankelijkheid gestipuleerd in de Belozheva akkoorden geschonden.

Territoriale integriteit was 1 van de artikels die Rusland duidelijk geschonden heeft.
Maar het regime in Kiev schond minstens artikel 3 en artikel 6.
Oud 16 maart 2025, 10:06   #57260
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

LiberaalNL

Citaat:
Geheel in jouw door heel het forum gekende stijl lieg je er wederom op los. Om te beginnen heb jij niet zo maar gezegd dat Rusland niet Oekraïne binnen zou vallen; je had het op maniakale wijze over westerse propaganda en hebt daar letterlijk honderden berichten aan gewijd. Forumleden als ikzelf hebben in deze draad jou met de feiten geconfronteerd en dan minimaliseer je het.
Ik dacht niet dat Rusland toen zou binnenvallen, op basis van de informatie die toen beschikbaar was. Niet meer, niet minder. Ik geef toe dat ik dit verkeerd had ingeschat, ik begin er zelf over, ik heb jouw dat nog geen enkele keer weten doen. Waarschijnlijk omdat je je nooit vergist waarschijnlijk.

Citaat:
Uitgangspunt is dat jij op een totaal doorgedraaide manier alles wat uit het Kremlin komt verdedigt: van het ontkennen van de Russische inval in Oekraïne tot de genocide in Bucha.
Alles wijst er op dat Bucha een false flag was. Zelfs in de Oekraiense pers hoor je er niet veel meer over.
Maar ja de Amerikanen en Britten liegen nooit natuurlijk, en hebben kuck kuch nog nooit een valse vlag georganiseerd. ("Weapons of mass deception")
Jij verdedigt "op dolgedraaide manier" alle westerse leugens en propaganda. Zelfs de Amerikaanse president zegt nu dat het leugens zijn, ik zeg dat al jaren.

Citaat:
Cijfers over de aantallen dode/gewonde Russen en Oekraïners heb je op lachwekkende wijze neergepend: jij denkt serieus dat er meer dode Oekraïners zijn wat volslagen onzin is.
Zelfs de Amerikanen geven toe, nog voor Trump (zie boven) dat de cijfers van het Kiev regime ongeloofwaardig zijn. Onderrapporteren van de eigen doden en het aantal gedode vijanden overdrijven hoort al sinds de oudheid bij elke oorlog.
Volgens militaire specialisten is het steeds de partij met minder munitie waar de meeste doden vallen, dat is in elke oorlog zo, er is geen enkele reden waarom Oekraine daar een uitzondering op zou vormen.
Oekraine heeft een groot tekort aan manschappen, geven zelfs de Amerikanen toe, de Russen niet.

Citaat:
Krachtig optreden tegen de mafkezen uit Moskou en Poetinpaladijnen als jijzelf is daarom vereist
.

Waarom eigenlijk? De Russen hebben de hand naar het Westen gereikt maar in plaats van vriendschap rukte NAVO op naar het Oosten en bracht het Westen anti-Russische regimes aan de macht in ex-Sovjet republieken.
De vraag is wie de mafkezen zijn, degene die ons willen wijsmaken dat de Russen naar Brussel willen oprukken, en nauwe banden hebben met de defensieindustrie, degene die in 2014 de meute stonden aan te moedigen om de democratisch verkozen president te verjagen en de Russische minderheid en belangen aan te vallen, of degene die ijveren naar vrede, ontspanning , staakt-het-vuren, en vreedzame coexistentie?

Citaat:
Yellowtje Trump en neofascist Poetin verdedig jij net zoals de Sovjet-Unie en Hitler-Duitsland het Molotov- Von Ribbentrop pact sloten: het hoefijzermodel is springlevend.
Trump is de democratisch verkozen president van het land dat jij verafgood.

Citaat:
Ook is rechts-extremisme een enorm probleem in Rusland;

Ik heb hier al met de nodige verwijzingen aangetoond dat de meeste leiders van uiterst-rechts in Rusland in de gevangenis zitten.
Citaat:
in Oekraïne bestaat extreem rechts nauwelijks; ook dat is weer Poetinpropaganda dat je etaleert.

https://www.aljazeera.com/news/2022/...-azov-regiment

Congress bans arms to Ukraine militia linked to neo-Nazis

https://khanna.house.gov/media/in-th...nked-neo-nazis

https://www.reuters.com/world/europe...st-2022-07-01/

Citaat:
Uiteraard blijf ik jou en je gelieg exposen op dit forum.
Ik maak meestal gebruik van verwijzingen die er niet van verdacht kunnen worden pro-Russisch te zijn. Jij probeert me het zwijgen op te leggen door persoonlijke bedreigingen. Het werkt niet,wel in tegendeel.

Citaat:
Reken er maar op dat jij je niet populair hebt gemaakt
Niet bij de Russofoben, en daar ben ik trrots op.

Citaat:
; het is onverdedigbaar dat je het opneemt voor een land dat zijn buurland heeft binnengevallen vanwege uitbreiding van het eigen grondgebied
Heb je het nu over Israel?
Mijn vraag is legitiem.
Waarom krijgt de ene wel zware economische sancties opgelegd en de andere niet?

Citaat:
]En jouw afleiding door met een whataboutism op de proppen te komen over Israël, slaat nergens op. Lieden als Netanyahu zijn fout, maar een heilig boontje in vergelijking met Poetin en zijn KGB-bende. Fucking grappig dat je overigens ook de achterlijke Ayatollahs als stalinist verdedigt.
[/quote]

Netanyahu heeft minstens 50000 onschuldige vrouwen en kinderen de dood ingejaagd. Op enkele weken tijd in een gebied veel keer kleiner dan de voormalige SU vielen meer burgerslachtoffers dan waar ook ter wereld

Laatst gewijzigd door tomm : 16 maart 2025 om 10:26.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be