Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 maart 2025, 21:24   #201
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.613
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Jawel, dat is er wel. Het is niet toegelaten.

En u kan het wel een voordeel noemen dat oom agent vast wel een oogje dichtknijpt maar ik vind dat geen voordeel.

Ten eerste ruikt zoiets al snel naar willekeur.
Ten tweede is het oneerlijk naar elke burger die zich wel aan de wet houdt en met een transitplaat werkt.
Ten derde ondermijnt dat de wetgeving. Zonder handhaving heeft een wet geen zin.

Agenten die een oogje dichtknijpen zijn dan ook enkel voor een voordeel voor mensen die iets fout doen.
Eerlijke mensen die zich aan de wet houden zijn niet gediend met dat soort agenten.
De wet telt immers voor iedereen. Niet enkel voor wie de agent vindt dat de wet moet gelden. Rechtszekerheid noemt men dat en dat is een fundament van een rechtstaat.
Agenten die naar vrije willekeur optreden gaan daar dwars tegenin.
De Belg aan het woord.
Overdreven wetgeving en mierenneuken is een constante aansporing om proteststemmen
te verzamelen. Wat was het aandeel extreem rechts weer bij politiediensten?

Het moto van Frankrijk: vrijheid , gelijkheid, broederschap.
Kan niet misbegrepen worden.

Het moto van België: eendracht maakt macht
Slaat dat op alle overheidsdiensten tegen de mensen die moeten werken voor hun centen?
Hoe je het moet begrijpen kan vele kanten uit ...
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2025, 15:11   #202
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 29.204
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
De Belg aan het woord.
Ga je mij mijn plaats van geboorte kwalijk nemen?

Citaat:
Overdreven wetgeving en mierenneuken is een constante aansporing om proteststemmen
te verzamelen. Wat was het aandeel extreem rechts weer bij politiediensten?
Waar begin jij nu over?
Ik heb het over wetgeving en handhaving.
Over het feit dat wetgeving slechts zin heeft als die wetten ook gehandhaafd worden.
Wat volgens uw uitleg in Frankrijk niet gebeurd.
En dan gaat u plots beginnen over het aandeel extreem rechts bij de politiediensten??
Kan je mij vertellen wat het een met het ander te maken heeft?

Citaat:
Het moto van Frankrijk: vrijheid , gelijkheid, broederschap.
Kan niet misbegrepen worden.
Ik zou niet weten waarom dat niet fout begrepen kan worden.
Vrijheid... mag je in Frankrijk zomaar doen wat je wil?
Gelijkheid... heeft iedereen in Frankrijk even veel rechten en kansen op geluk?
En daaraan koppelend Broederschap: ik mag aannemen dat in een land dat broederschap en gelijkheid zo hoog in het vaandel draagt er bijvoorbeeld geen daklozen zijn? Ahnee, dat gaat dwars tegen broederschap in...
Citaat:
Het moto van België: eendracht maakt macht
Slaat dat op alle overheidsdiensten tegen de mensen die moeten werken voor hun centen?
Slaat de slogan van Frankrijk op alle overheidsdiensten in het land?
Maw: bestaat er in frankrijk geen ongelijkheid, geen beperking van de vrijheid, geen fnuiken van broederlijkheid?
Kunnen we serieus blijven aub?

Ga jij nu echt je toevlucht zoeken in het vergelijken van wapenspreuken van landen? En dan verkondigen dat de ene meer waard is dan de andere?

Ik kan begrijpen dat voor u Frankrijk het paradijs is (of lijkt, want uw blik lijkt me danig vertroebeld door uw haat tegen België) maar in sommige gevallen begin je echt wel zwaar te overdrijven hoor.

Citaat:
Hoe je het moet begrijpen kan vele kanten uit ...
Dat kan je zowel met de Franse als met de Belgische leuze.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 16 maart 2025 om 15:17.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2025, 16:49   #203
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.613
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Waar begin jij nu over?
Ik heb het over wetgeving en handhaving.
Ik heb het over wetgeving en mierenneuken. Handhaving in de Belgische volksmond.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2025, 16:54   #204
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.613
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Ga jij nu echt je toevlucht zoeken in het vergelijken van wapenspreuken van landen? En dan verkondigen dat de ene meer waard is dan de andere? .
De Belgische wapenspreuk is wel pijnloijk accuraat.

'Eendracht maakt macht (misbruik mogelijk) ...

Ik heb hier een dossier dat de eendracht tussen administratie, politiek en rechterlijke macht
zonder enige twijfel enkele malen dik onderstreept.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2025, 17:10   #205
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.613
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Vrijheid... mag je in Frankrijk zomaar doen wat je wil?
Als het in België niet op papier staat dat het mag dan is het verboden.
Als het in Frankrijk niet op papier staat dat het niet mag is het toegelaten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Gelijkheid... heeft iedereen in Frankrijk even veel rechten en kansen op geluk?
Wel, er zit toch een reusachtig verschil tussen beide landen.
Hier zorgt men ervoor dat ook de laatsten in het peloton op een ordentelijke wijze kunnen leven.
In België is alles 'op papier' correct uitgewerkt maar eens je in de praktijk nodig hebt wat er op papier wordt beloofd weet je snel dat het niet meer is dan een opgeblazen ballon.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
En daaraan koppelend Broederschap: ik mag aannemen dat in een land dat broederschap en gelijkheid zo hoog in het vaandel draagt er bijvoorbeeld geen daklozen zijn? Ahnee, dat gaat dwars tegen broederschap in...
Raak je hier aan eender welke bevolkingsgroep dan staat iedereen op de barricaden.
Hoe denk je dat het komt dat er een pensioenleeftijd is van 62 jaar?
Hoe denk je dat het komt dat een werkweek maar 35 uur?

“De fulltime werkweek in Frankrijk is 35 uur. Je hoeft dus minder te werken voor een volledig salaris. Fransen hebben
ontzettend veel vrije dagen. Volgens de wet krijg je minimaal vijf weken bij een fulltime dienstverband, maar de norm bij veel bedrijven is 8 tot 10 weken.

__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 16 maart 2025 om 17:10.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2025, 14:56   #206
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 29.204
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Als het in België niet op papier staat dat het mag dan is het verboden.
Das toogpraat en je weet het.
Als ik hier in't straat rondloop en ik fluit "Smoke on the water" mag ik dat.
Toch staat het voor zover ik weet nergens in de wet dat Smoke on the water fluiten op straat mag.

Citaat:
Als het in Frankrijk niet op papier staat dat het niet mag is het toegelaten.
Hoe erg je het ook mag vinden maar dat is in België ook zo.
Ik word niet veroordeeld voor iets wat niet verboden is.
Volgens uw uitleg kan ik veroordeeld worden voor iets wat niet expliciet is toegelaten. En dat klopt niet.

Kan je weer gaan janken dat ik u een leugenaar noem.



Citaat:
Wel, er zit toch een reusachtig verschil tussen beide landen.
Heb ik dat ooit ontkend?

Citaat:
Hier zorgt men ervoor dat ook de laatsten in het peloton op een ordentelijke wijze kunnen leven.
Dus daklozen bestaan niet in Frankrijk?
Of wel? Is in een portaal 'wonen' en slapen onder een vuil deken volgens u een ordentelijke wijze van leven?
Uw roze bril is echt wel enkele tinten te roos hoor.

Citaat:
In België is alles 'op papier' correct uitgewerkt maar eens je in de praktijk nodig hebt wat er op papier wordt beloofd weet je snel dat het niet meer is dan een opgeblazen ballon.
Dat kan wel eens gebeuren ja.
Maar denk jij nu echt dat dat in Frankrijk niet kan gebeuren?
Dan raad ik u aan om wakker te worden.
En uw roze bril even af te zetten.

Citaat:
Raak je hier aan eender welke bevolkingsgroep dan staat iedereen op de barricaden.
Ja, mijn oor. Als dat zo was waren de Fransen al lang op straat gekomen om het bestaan van daklozen aan te kaarten en was dat probleem al lang opgelost geweest.
Niet dus.

Echt Johan, jij bent zo vervuld van haat tegen België dat je niet meer op een realistische manier naar een ander land kan kijken.
Als je jou uitleg gelooft regent het in Frankrijk honing en groeien er 50 euro biljetten aan de bomen.
Geef eender welk minpuntje van Frankrijk aan en jij staat op je achterpoten.
Nog het liefst door te janken dat ik u een leugenaar noem.

Citaat:
Hoe denk je dat het komt dat er een pensioenleeftijd is van 62 jaar?
Hoe denk je dat het komt dat een werkweek maar 35 uur?
Jij gaat het me vast vertellen.
Citaat:
“De fulltime werkweek in Frankrijk is 35 uur. Je hoeft dus minder te werken voor een volledig salaris. Fransen hebben
ontzettend veel vrije dagen. Volgens de wet krijg je minimaal vijf weken bij een fulltime dienstverband, maar de norm bij veel bedrijven is 8 tot 10 weken.

Cijfers van de OESO (die jij nu alvast kan gaan betwisten want jij weet vast beter dan wie dan ook hoe lang er gewerkt wordt in Frankrijk):
Citaat:
Een overzicht van de gemiddelde werkweken in Europa volgens de OESO:

België 37,1
Frankrijk 38,2
Bron

En dat is niet de eerste keer dat ik u daarop wijs.
Op papier wordt er in Frankrijk misschien minder gewerkt. Dat haal jij vaak genoeg aan.
Maar in de realiteit is dat helemaal niet zo.

U vertelt dus weer dingen die niet waar zijn.
Maar ik ga u geen leugenaar noemen. Traantjes hebben we al genoeg gehad.
Ik hou het op een vergissing.
Die u nu vast recht gaat zetten want zoals u zelf al aanhaalde 'liegt u nooit'.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 17 maart 2025 om 14:58.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2025, 16:32   #207
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Eens een meanwhile puur gericht op de praktijk, hoe gaat het in zijn werk om een voertuig van België naar Frankrijk in te voeren en op nummerplaat te zetten.

Via vorige inschrijvingen van andere wagens meen ik te mogen stellen:

Indien je in Frankrijk woont kan je voor elke wagen een verzekering afsluiten op basis van de voertuig documenten en het aankoopfactuur.
Dit ongeacht het land van aankoop en de technische toestand van de wagen. Als 'voorlopige' nummerplaten dienen de nummerplaten
die op het inschrijvingsbewijs zijn vermeld. Indien dit buitenlandse nummerplaten zijn mogen die zelfs via een namaak kartonnen bord worden vervangen.
Met deze namaak nummerplaten mag je gedurende 2 maand je wagen binnen de grenzen van Frankrijk gewoon gebruiken.


De volgende dagen gaan we eens kijken hoe het er in de praktijk aan toe gaat.

We hebben voor donderdag namiddag reeds een afspraak gemaakt bij de technische keuring (*) waar we de wagen gaan voorrijden
met duplicaten van de nummerplaten van de vorige Belgische eigenaar.
We dienen dus reeds in de voormiddag een verzekering af te sluiten om in orde te zijn met de verkeerswetgeving.

De wagen waar het om te doen is is een Mercedes Vito 110D, bouwjaar 1999.
Een verslag van hoe alles de volgende dagen gaat verlopen volgt.

(*) In Frankrijk wordt de technische keuring verzorgd door kleine zelfstandige stations.
Keuze stations in overvloed - nagenoeg geen wachttijden -
keuring om de twee jaar - eventuele herkeuring kan gebeuren door in een ander station.
Puur informatief: Hoeveel CO2 stoot die uit?
__________________
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist.
Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2025, 16:37   #208
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 43.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Puur informatief: Hoeveel CO2 stoot die uit?
Oei, oei...
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2025, 16:39   #209
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 71.057
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Puur informatief: Hoeveel CO2 stoot die uit?
Aangezien er een nieuwe motor in gelepeld kan worden, want dat mag in Frankrijk, kan er een hypermoderne Euro XXbis in gelepeld worden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2025, 13:55   #210
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.613
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Puur informatief: Hoeveel CO2 stoot die uit?
Daar was 25 jaar geleden nog geen getal opgeplakt.
Ik weet wel dat ik er elke 100km ongeveer 8 liter dien in te gooien.
Met kleine aanhangwagen (-750kg) wordt dat 9 liter en met 2000kg geremde aanhangwagen 10 liter. Is dan wel aan de wettelijke 90km/uur.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2025, 13:58   #211
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.613
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Aangezien er een nieuwe motor in gelepeld kan worden, want dat mag in Frankrijk, kan er een hypermoderne Euro XXbis in gelepeld worden.
Hypermodern is ook hyper onbetrouwbaar.
Die moderne prullen: nu werkt het en straks, zonder waarschuwing werkt het niet meer.
Echt bewust gaan zoeken achter een krachtige mechanisch ingespoten diesel.
Die Vito 2.3 TD was/is zowat het beste wat er te vinden is.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2025, 16:06   #212
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 71.057
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Hypermodern is ook hyper onbetrouwbaar.
Dat is een goed punt.
Maar dat was niet waar ik eigenlijk op doelde.

Citaat:
Echt bewust gaan zoeken achter een krachtige mechanisch ingespoten diesel.
Die Vito 2.3 TD was/is zowat het beste wat er te vinden is.
En ook deze motor is met moderne technieken aan te passen en wat zuiniger/properder te maken.
Gewoon de betere turbo's van nu, en de roetfilters/katalysatoren, tof begin eigenlijk.
Maar weerom, als het opvalt, gaat de Belgische autokeuring moeilijk doen.
Maar daar hebt u geen last meer van.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 18 maart 2025 om 16:06.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2025, 23:12   #213
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.613
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat is een goed punt.
Maar dat was niet waar ik eigenlijk op doelde.

En ook deze motor is met moderne technieken aan te passen en wat zuiniger/properder te maken.
Gewoon de betere turbo's van nu, en de roetfilters/katalysatoren, tof begin eigenlijk.
Maar weerom, als het opvalt, gaat de Belgische autokeuring moeilijk doen.
Maar daar hebt u geen last meer van.
Als ik eens veel tijd heb dan zou ik me wel eens wagen aan de bouw van een eigen motormanagement voor zo'n 'moderne' common-rail.
Maar wat me echt aanspreekt is een benzineversie omgebouwd naar E85 benzine.
Er is een versie met de VR6 van VW...
Minder dan 1€ voor een litertje (.. 2800cc met 174 originele pk's...)
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2025, 23:30   #214
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.613
Standaard

Vandaag heb ik het bedrag ontvangen voor de 'grijze kaart'.
Je kan dat vergelijken met de Belgische 'BIV'.
Ik zit hier aan 390€ om de Vito op een Franse nummerplaat te zetten.

Nu probeer ik de BIV te berekenen als zou ik de Vito in België willen inschijven.
Ik vind op Vlaams belastingportaal volgende formule:



Bron: https://www.vlaanderen.be/belastinge...-en-minibussen

Achter het tweede sluitende haakje staat er dat wat je binnen de haakjes hebt uitgerekend tot de 6 de macht moet verheffen. - Kan dat kloppen?

Ik ga de formule gebruiken zoals ze er staat en dat met de gegevens van de Vito.
Benieuwd wat ik als uitkomst ga krijgen voor het bedrag van de Belgische BIV.

Wat ik wel al kan meegeven is dat de Franse 'DIV' wordt gehalveerd voor wagens van meer dan 10 jaar oud. Vanaf die leeftijd mag je je fiscale pk in de simulaties halveren.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 18 maart 2025 om 23:59.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2025, 00:27   #215
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.613
Standaard

Met die rare formule kom ik uit op 946€ DIV België.
(Diesel, euronorm nul, 2300cc, bouwjaar 2000)

Geen flauw idee of het klopt (correcte variabele c is niet echt terug te vinden) maar als het juist is zit je toch ongeveer aan 3x de prijs van wat men in Frankrijk betaald.

Heeft iemand de juiste Belgische formule of is er ergens online een tool te vinden die een juist bedrag kan uitrekenen?
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2025, 08:50   #216
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 29.204
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Met die rare formule kom ik uit op 946€ DIV België.
(Diesel, euronorm nul, 2300cc, bouwjaar 2000)

Geen flauw idee of het klopt (correcte variabele c is niet echt terug te vinden) maar als het juist is zit je toch ongeveer aan 3x de prijs van wat men in Frankrijk betaald.

Heeft iemand de juiste Belgische formule of is er ergens online een tool te vinden die een juist bedrag kan uitrekenen?
Op deze website kan je voor Vlaanderen een simulatie doen.

Als ik een Vito ingeef als lichte vracht, natuurlijk persoon, een CO2-uitstoot van 200gr (geschat), Euronorm 0, max toegelaten gewicht 3500kg (geschat) kom ik op een verkeersbelasting van €250.
BIV moet er niet betaald worden.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2025, 08:53   #217
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 29.204
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat is een goed punt.
Maar dat was niet waar ik eigenlijk op doelde.


En ook deze motor is met moderne technieken aan te passen en wat zuiniger/properder te maken.
Gewoon de betere turbo's van nu, en de roetfilters/katalysatoren, tof begin eigenlijk.
Maar weerom, als het opvalt, gaat de Belgische autokeuring moeilijk doen.
Maar daar hebt u geen last meer van.
Ik heb nog nooit geweten dat ze bij de keuring onder de motorkap de turbo gaan bekijken. Net als de katalysator.
Het resultaat van die dingen wordt gemeten (uitstoot) maar ik denk niet dat ze een wagen gaan afkeuren omdat de turbo of kat vervangen is.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2025, 14:31   #218
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 24.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
De Belg aan het woord.
Overdreven wetgeving en mierenneuken is een constante aansporing om proteststemmen
te verzamelen. Wat was het aandeel extreem rechts weer bij politiediensten?

Het moto van Frankrijk: vrijheid , gelijkheid, broederschap.
Kan niet misbegrepen worden.

Het moto van België: eendracht maakt macht
Slaat dat op alle overheidsdiensten tegen de mensen die moeten werken voor hun centen?
Hoe je het moet begrijpen kan vele kanten uit ...
Dat agenten zich in Frankrijk op volstrekt willekeurige wijze gedragen en zelf maar gaan bepalen welke wetten moeten worden afgedwongen en welke niet, vind ik zeer problematisch. Dat geeft alle macht aan de agent. Dat leidt tot volstrekte willekeur.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2025, 15:27   #219
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 71.057
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik heb nog nooit geweten dat ze bij de keuring onder de motorkap de turbo gaan bekijken. Net als de katalysator.
Het resultaat van die dingen wordt gemeten (uitstoot) maar ik denk niet dat ze een wagen gaan afkeuren omdat de turbo of kat vervangen is.
Zoals ik schreef, als het opvalt, gaan ze moeilijk doen.

Als u een oude turbo vervangt door een nieuwe, maar geen opzichtige slangen/buizen gebruikt om de nieuwe verbindingen te maken, is er geen probleem, maar Oh wee als u de oude turbo voorziet van een opzichtig kleurtje.

Maar dat is Belgische autokeuring.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2025, 18:00   #220
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 29.204
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zoals ik schreef, als het opvalt, gaan ze moeilijk doen.

Als u een oude turbo vervangt door een nieuwe, maar geen opzichtige slangen/buizen gebruikt om de nieuwe verbindingen te maken, is er geen probleem, maar Oh wee als u de oude turbo voorziet van een opzichtig kleurtje.

Maar dat is Belgische autokeuring.
Nee, dat is uw zienswijze daarop.

Op basis van wat keuren ze uw auto dan af als jij de turbo met kleurige buizen hebt aangesloten?
Wat staat er dan op uw keuringskaart?

Ik ben in mijn leven al vaak naar de keuring geweest maar van zodra ze niet onder uw motorkap moeten zijn om uw VIN-nummer te bekijken heb ik nog nooit geweten dat ze de motorkap zelfs nog maar opendoen.

Maar ik kan me al inbeelden: hier gaan we weer.

Iemand beweert iets waar ik mijn twijfels bij heb... Er gaat nu vast en zeker weer een bepaalde persoon opstaan die gaat roepen dat ik u een leugenaar noem.

Mijn punt is: als je op de keuring aankomt met kleurige buizen waarmee uw turbo aangesloten is gaan ze u daarvoor niet afkeuren.

Ik vraag me dan ook af waarvoor ze u dan wel gaan afkeuren.
"Turbo heeft niet de juiste kleur?"
"Buizen waarmee de turbo is aangesloten zijn niet zwart?"

Ja, daar heb ik mijn twijfels bij.
Te meer omdat daar gewoonweg niet op gecontroleerd wordt.
En ik me dus afvraag op basis van wat juist ze u daarvoor af kunnen keuren.


Waarom moet hier plotseling iedereen doen alsof in België werkelijk alles misloopt? Ik zeg niet dat alles perfect loopt maar vanwaar de verzinsels ala "je wordt afgekeurd als uw turbo niet de juiste kleur heeft"?

Dat is pure onzin. Waarom worden zo'n dingen hier als waarheid verkocht?
Ik vraag me echt af wat het doel van mensen is die zoiets verkondigen.
De maatschappij verzuren volgens mij.
Ik zou niet weten wat nog andere drijfveren kunnen zijn.
Andere mensen van juiste informatie voorzien in ieder geval niet.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 19 maart 2025 om 18:00.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be