![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En hulp verwachten van de ambtenaren die de regels gebruiken om zelf zo min mogelijk moeite moeten doen, da's goed als de "benadeelde" een stok achter de deur heeft, zoals kennissen op de juiste plaats. Maar in dit geval, obstructies en dreigementen zijn minder werk dan een zaak te behartigen. Elke poging daaruit te komen bijna gegarandeerd leid tot nog meer bureaucratisch gezever. want dan moeten er ambtenaren hun werk goed en menselijk doen. Daarom dat "nieuwe import" zo'n voordeel heeft. Die krijgen steun van drukkingsgroepen die op die manier hun bestaansreden bewijzen. Citaat:
Mijn ervaring is dat het allemaal gemakkelijker is als iemand wat geld heeft om legale zaken over te laten aan mensen die daar professioneel mee bezig zijn.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 16 maart 2025 om 13:00. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die worden toegepast. Als je dus op tientallen plaatsen kan lezen en vaststellen dat die dochter simpelweg recht heeft op een leefloon is dat ook zo. Dat is niet omdat ze de juiste personen kent. Dat is omdat dat wettelijk zo bepaald is. Citaat:
Al stelde ik me in het begin wel vragen bij de situatie van de moeder, puur omdat die niet vanzelfsprekend was. Maar zodra Hoomer duidelijk maakte dat hij daar niet verder op in wou gaan heb ik er ook geen letter meer over gezegd. Het enige wat ik dan nog heb gedaan is hen gewezen op de mogelijkheden die de Belgische wetgeving hen biedt. Ik zie niet in wat daar mis mee kan zijn. Citaat:
En ik keur dat ook niet goed. Ik begrijp alleen niet waarom er zoveel tegenwind komt als je dan opties voorlegt aan die familie. Zodat hun shit, hoewel misschien nog niet geheel opgelost, toch minstens wat minder diep wordt. En daarbij verzin ik niets. Ik geef gewoon aan wat mogelijk is in België. Maar als ik dan verneem dat die mogelijkheden zelfs nog niet nagekeken werden, enkel en alleen vanwege verkeerde aannames over leefloon en studentenjobs, dan stel ik me vragen bij de oprechtheid van de TS ja. U zal nu vast wel weer beginnen over atmospherisch gelijk enzo maar ik daag u uit: vertel mij eens waar ik dingen vertel die niet kloppen. Neem uw tijd, ik wacht rustig af.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 16 maart 2025 om 15:41. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb ook het tegenovergestelde gezien, met mijn eigen vader. Mijn echtgenote en ik vangen die op nadat zijn ex-partner hem buitenkegelde. Na een paar dagen vind hij Vilvoorde maar niks, en vraagt dat hij terug naar Willebroek mag gaan. Een gepensioneerde man in revalidatie van een gebroken rug, die ga je ook niet alleen laten. Dus ik beloof da ik daar naar ga kijken. Een hoop emails en telefoons later, geen of negatieve reacties. 2 dagen later krijg ik telefoon, hij kan terecht in een opvangapartement in een WZC, waar normaal gezien een wachtlijst van jaren voor is. Pa had zelf gebeld naar een voormalig collega, een ambtenaar die wel iets kon regelen. Citaat:
![]() |
![]() |
#104 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb ook het tegenovergestelde gezien, met mijn eigen vader. Mijn echtgenote en ik vangen die op nadat zijn ex-partner hem buitenkegelde. Na een paar dagen vind hij Vilvoorde maar niks, en vraagt dat hij terug naar Willebroek mag gaan. Een gepensioneerde man in revalidatie van een gebroken rug, die ga je ook niet alleen laten. Dus ik beloof da ik daar naar ga kijken. Een hoop emails en telefoons later, geen of negatieve reacties. 2 dagen later krijg ik telefoon, hij kan terecht in een opvangapartement in een WZC, waar normaal gezien een wachtlijst van jaren voor is. Pa had zelf gebeld naar een voormalig collega, een ambtenaar die wel iets kon regelen. Citaat:
![]() |
![]() |
#105 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb ook het tegenovergestelde gezien, met mijn eigen vader. (dit heb ik al een paar keer eerder vermeld op't forum) Mijn echtgenote en ik vangen die op nadat zijn vriendin(plots ex dus) hem buitenkegelde. Na een paar dagen vind hij Vilvoorde maar niks, en vraagt dat hij terug naar Willebroek mag gaan. Een gepensioneerde man in revalidatie van een gebroken rug, die ga je ook niet alleen laten. Dus ik beloof da ik daar naar ga kijken. Een hoop emails en telefoons later, geen of negatieve reacties. 2 dagen later krijg ik telefoon, hij kan terecht in een opvangapartement in een WZC, waar normaal gezien een wachtlijst van jaren voor is. Pa had zelf gebeld naar een voormalig collega, een ambtenaar die wel iets kon regelen. Citaat:
![]() |
![]() |
#106 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je op die manier denkt kan je beter uit elke discussie wegblijven.
Want dan kan je nergens nog over discussieren. Ik geef een voorbeeld van een wet, jij roept dat die toch maar naar willekeur toegepast wordt. Discussie dood. En over dat populaire 'rechtse' standpunt dat wetten naar willekeur toegepast worden heb ik mijn twijfels. Ik heb gedurende mijn leven ook al heel wat met wetten te maken gehad. In alle gelederen van de maatschappij en ik heb geleerd dat wanneer je ergens recht op hebt, je het ook krijgt. Natuurlijk kan dat wel eens mislopen maar het zijn natuurlijk ook enkel die gevallen die in't lang en in't breed uitgesmeerd worden. Citaat:
Wat stelt u voor? Zullen we moeder en dochter anders gewoon €5000 in de maand geven? Zonder verdere voorwaarden. Zou dat voldoende zijn, zelf rekening houdend met de noodzakelijke professionele ruimingsdienst? Citaat:
Nogmaals: het zijn ook voornamelijk (enkel) de verhalen waarbij het misloopt die in het nieuws komen. En daarnaast: en nu mag je weer op je achterpoten gaan staan omdat ik over de moeder begin: die had al jaar en dag kunnen weten dat deze dag eraan zat te komen. Dat ze vroeg of laat geconfronteerd ging worden met een dochter die meerderjarig werd. En dat dat gevolgen ging hebben. Onbegrijpelijk dat die daar nu pas achter komt. Als ze er 1 keertje achter gevraagd had bij het OCMW had ze nu niet moeten zagen over de situatie. Citaat:
En trouwens: het is volgens mij niet onterecht dat die dame hier en daar met de vinger wordt gewezen. Zij is jaar en dag met niets in orde geweest. Dat heeft ze voornamelijk aan zichzelf te danken. En als dat niet zo is, dan had TS vast de reden gegeven waarom ze in die situatie verzeild is geraakt, maar dat doet hij niet. Daarnaast verwijs ik naar hierboven: mevrouw had kunnen weten wat er op haar afkwam. Gewoon bij het OCMW even navragen en ze had al jaren kunnen weten dat ze in deze situatie zou terecht komen. Citaat:
Mag ik nog meegeven wat mijn mening is of moet ik voortaan om Uw goedkeuring vragen misschien? Citaat:
Over het algemeen wringt er geen schoen. Maar eigenlijk maakt dat niet uit want mevrouw heeft zelfs die piste niet geprobeerd!!! Citaat:
Ben je er al eens mee naar een uitgever gestapt? En wat wil je nu zeggen: dat hetgeen je vader meemaakte sowieso de regel is? Citaat:
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 17 maart 2025 om 10:23. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is de beste oplossing.
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar jammer genoeg ook een weinig realistische...
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oplossing:
Mss kan Hoomer financieel bijspringen, aangezien zijn bloed kookt en de tranen over de wangen van de moeder rolden. Andere optie: het staat Hoomer vrij om de moeder 'in huis' te nemen. Geen enkele wet die dat verbiedt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar iemand in huis nemen uit medelijden, dat is al een hoop mensen zuur opgebroken. In België is dat een vrijgeleide voor deurwaarders om hebben en houden te roven, als de binnengenomen persoon schulden heeft.
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De betreffende moeder is al 18j+ met (bijna?) niks in orde, ondanks dat ze een kind heeft. Goed voorbeeld voor dat kind ook ![]() Hoe kan het dat ze er nooit aan gedacht heeft - in AL die jaren- om wèl met alles in orde te zijn? Zo moeilijk is dat toch niet! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens de wet is er een oplossing. Die ze nu heeft.
Citaat:
Ze heeft jarenlang een "volledig leefloon" gekregen nietwaar? Dus dat was in orde. Citaat:
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 21 maart 2025 om 16:12. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En wat betreft dat niet iedereen het wetboek van buiten kent (ik zeker ook niet, de meeste mensen niet): de situatie van de moeder heeft NIKS te maken met het wetboek van buiten kennen! Gewoon gezond verstand volstaat. Eens binnenstappen (de moeder had dat al jaaaaaaaaaaaren geleden kunnen doen) in het ocmw van haar gemeente. Dat had volstaan. Moeilijk hoor! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Blijf toch bij "koetjes "n kalfjes" meer uw ding.
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
Die mevrouw leeft al 20 jaar van het OCMW en kan met niets in orde komen omdat ze nu eenmaal niet kan werken wegens ziekte. Het Ocmw zorgt wel voor een ziekenkas "light" in zulke gevallen.
![]() |
![]() |
#116 |
|
![]() Waarom doet u steeds van die belachelijke postings? Komt achter al die jaren nog steeds de stoom uit uw oren als als u ziet dat den Hoomer iets gepost heeft. Noorske meiske een goede raad van nonkel Hoomer, herpak u.
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de dame was het in orde, ze kreeg een bruikbaar leefloon. Nu de situatie veranderd is het niet meer in orde voor haar, en kan ze niet terugvallen op hulp van de (r)overheid. Is het gemakzucht, domheid of pure brute pech, dat maakt niet uit. De bureaucraten gaan geen boterham minder eten omdat de regeltjes er een satire van maken.
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Euh... Dan moet er bij mij iets fout gelopen zijn. Ik kon de laatste jaren ook niet werken wegens ziekte maar bij mij is altijd alles in orde gebleven. Heb ik geluk gehad?
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In België samen gaan wonen is dus een vrijgeleide om deurwaarders uw bezittingen te laten roven?
![]() |
![]() |
#120 |
|
![]() Echt man uw onbegrip, pffff. U was waarschijnlijk met alles in orde als u ziek werd. Als u leefloon trekt als u ziek wordt dan kan u geen ziekengeld trekken maar blijft u gewoon op leefloon staan, is dat zo moeilijk te begrijpen.