![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het al aangehaald: enkel mensen die niet in orde zijn maar ongemoeid worden gelaten vinden dat een voordeel. Pure willekeur. Nada rechtszekerheid. Ik snap niet dat men dat een voordeel kan noemen.
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus jij beweert dat een wagen in België afgekeurd kan worden als bepaalde onderdelen niet de juiste kleur hebben? Dat gaat op voor lichten, achterlichten, richtingsaanwijzers, waarschuwingslampjes... maar als u beweert dat een wagen afgekeurd kan worden enkel en alleen omdat een leiding of onderdeel onder de motorkap een bepaalde kleur heeft zou ik daar toch eens graag een bron van zien. Want (en er zullen er nu vast opduiken die beweren dat ik u een leugenaar noem) daar geloof ik eerlijk gezegd niets van.
![]() |
![]() |
#225 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat is de reden voor deze Vito?
![]() |
![]() |
#226 | |
|
![]() Citaat:
en die op je naam zetten & nummerplaat aanvragen. Ik weet dat bij de verkoop van de oude (nog nieuwe staat !) Mercedes CDI de wagen nagenoeg waardeloos was geworden wegens die kosten. Ben ik bij de neus genomen? Waar vind ik een simulatie voor de 'rare' formule die ik in een vorige post heb getoond?
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 20 maart 2025 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
|
![]() Citaat:
Toen we nog in Riemst woonden was er een zwaanje dat tijdens de corona crisis het grote aantal voertuigen voor onze deur nogal verdacht vond. 'Corona feestje' dacht de man. Na alle nummerplaten door het systeem gejaagd te hebben bleek hij al zijn werk voor piet snot te hebben uitgevoerd. Om zich wat te wreken heeft hij de wagens die voor de deur stonden beboet voor foutief parkeren. Nu staat de muur van het voortuintje zo'n dikke 4 meter van de straat, er is dus een fietspad en een extra vrije ruimte van 1.5 meter tussen wagens en fietspad. Als er 10 mensen per dag de woning passeren is het veel en een autohandelaar in de kern van Riemst stalt zijn occasies ten toon tot tegen het fiestpad. Dat mag dan blijkbaar wel... Willekeur bestaat dus ook in België. De ene agent gebruikt dat in eer en geweten, de andere als pestmiddel. Aan u de keuze ... A propos, we woonden op dat moment al 11 jaar op dat adres en steeds de wagens op dezelfde wijze voor de deur gezet. Nooit hebben we daar een opmerking over gekregen ... daarna ook nooit meer ...
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 20 maart 2025 om 12:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
|
![]() Citaat:
https://www.autoveiligheid.be/autoke...enwagen/tuning Beperking in Frankrijk? Een wagen met carburator mag niet omgebouwd worden naar injectie en omgekeerd. Dat is het zowat ...
![]() |
![]() |
#229 | ||
|
![]() Citaat:
Als je als Belgische agent een quota dient te halen dan wordt het een heel ander verhaal. Elk vergezocht excuus aangrijpen om toch maar te beboeten - elke Belg kan dat al getuigen en bevestigen. Citaat:
Ik schiet nu wel echt in een lachbui. Je weet wel waarom, je hebt het zelf ook meegemaakt.
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar hey, ik geef u de link, het gaat over uw auto en nu moet ik u de uitleg gaan verschaffen? Kan je zelf die simulatie niet gewoon even invullen?
![]() |
![]() |
#231 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je krijgt in 1 keer de te betalen jaarlijkse verkeersbelasting alsook de BIV die je eenmalig betaalt bij het inschrijven van het voertuig. In België werken sommige dingen ook gewoon goed hoor. 't Zal u niet aanstaan maar 't is wat het is. Citaat:
Je gooit je hier al een hele draad op als grote expert als het gaat over inschrijven van voertuigen maar over je eigen wagen weet je blijkbaar niks... Raar... Citaat:
Geeft die u niet de verhoopte cijfers? Zoekt u een simulatie die met cijfers komt die u kan gebruiken om België in een slecht daglicht te stellen? Als de formule die u vond de juiste is veronderstel ik dat de simulatie die ik u aanbood op basis van die formule rekent. En als u daar nog verdere vragen over heeft denk ik dat u best DIV belt. Shit seg: ik geef u de simulatietool waar u naar vroeg en god mag weten om welke reden zoekt u nu plots een tool die u andere resultaten geeft. Het kan pijn doen eh Johan, maar het is nog maar eens een duidelijke aanwijzing dat niet de hele wereld rond uw navel draait.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 20 maart 2025 om 13:04. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En jij mag mij het tegendeel vertellen maar ik vind nergens iets terug over de bewering van geschilderde onderdelen of gekleurde buizen zoals Maddox hier beweerde. Citaat:
Spijtig genoeg ging deze draad niet over tuning. En wat er dan over tuning in België vertelt wordt blijkt ook nog niet eens te kloppen... ![]()
![]() |
![]() |
#233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En om nog maar weer eens geconfronteerd te worden met een hoop onzin van Johan.
Voor iemand zijn bs gelooft over hoe je in Frankrijk nagenoeg alles aan je wagen mag doen behalve het vervangen van carburator door injectie en omgekeerd: Hier heb je al wat uitleg over wat wel en niet mag in Frankrijk. En het mag duidelijk zijn: Johans uitleg over carburatoren en injectie als enige wat in Frankrijk niet mag is nog geen klein beetje met de haren getrokken.
![]() |
#234 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bega je geen overtreding is dat geen overtreding. Ook heel simpel. In Be is het duidelijk: wordt je betrapt bij het overtreden van de wet volgt een boete. In Frankrijk is dat niet zo. Daar ben je overgeleverd aan het humeur van de agent. Ga jij nu echt vertellen dat willekeur bij agenten iets is wat verantwoord kan worden? Dat agenten plots de macht krijgen om te bepalen wat een overtreding is en wat niet? Kunnen we het wetboek dan niet beter opstoken en alle macht bij de politie leggen? Citaat:
Ik ben ooit geconfronteerd geweest met het Belgische gerecht en de daarbij horende rechtszekerheid ja, en hoewel de uitkomst mij niet beviel, kan ik niet beweren dat de wet niet gevolgd werd. Verder denk ik niet dat jij weet wat ik op dat punt heb meegemaakt. Als jij dat om te lachen vind is dat uw goed recht maar dan ga ik ook eens flink lachen met uw fratsen met de fiscus. Waar slaat dit op seg? Waar haal jij het recht om dingen over mij te vertellen terwijl je niet eens weet waar je het over hebt? Zelden iemand meegemaakt die zo'n dingen in zijn hoofd haalt.
![]() |
![]() |
#235 |
|
![]() Niemand die weet waar onderstaande formule op slaat?
![]() Hier staat dat de BIV (belasting op inverkeerstelling) maar één maal dient betaald te worden. Het is dus niet de jaarlijkse wegenbelasting. Merkwaardig, hoe verschillend ik ook alles invul, het bedrag is steeds 83€ .. link: https://www.verzekeringen.be/biv-berekenen Hoe moeilijk kan het voor een correct werkende administratie zijn om een simulatie online te zetten die werkelijk werkt? We doen de test... We gaan naar: https://www.vlaanderen.be/belastingen-op-voertuigen Wat lezen we daar? ![]() We tikken op de link ...'online simulator' Indien je het bedrag van een nieuwe inschrijving (DIV) wil weten moet je de datum van vandaag invullen anders krijg je een bedrag zonder DIV, enkel de jaarlijkse verkeersbelasting. ![]() Hierboven staat het resultaat het resultaat: Bijna 1400€ voor een wagen van 25 jaar oud. Het is weeral heel duidelijk dat de Belgische administratie weer de arbeidersklasse visseerd.. De goedkope betaalbare occasie via belastingen voor die mensen onbetaalbaar te maken. En zij die nog zo'n wagen bezitten worden bij verkoop van geplunderd. België 1400€ .... Frankrijk 390€ ... voor dezelfde dienst.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 20 maart 2025 om 23:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
|
![]() Citaat:
![]() Deze 'Alpine dubbelganger' staat op het chassis van een Smart. Hier is de website van het atelier die ze bouwt. https://smarlinette.fr/ Het is evident dat het technisch in orde moet zijn... ik geef dus toe, niet alles mag in Frankrijk. ![]()
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 20 maart 2025 om 23:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
|
![]() Even terug naar de adinistratieve afhandeling voor het bekomen van een Franse nummerplaat, de zo genoemde 'grijze kaart'-'carte grise'.
We weten al dat we niet van onze stoel dienen te komen om de douane formaliteiten af te handelen. Indien je een 3de partij vertrouwd en er niet tegenop ziet om al je originele documenten op de post te doen dan hoef je opnieuw niet van je stoel te komen. Nu, post ... andere tussenpersoon... originele documenten opsturen ... liefst niet. Niet getreurd, de overheid staat ter beschikking van de burgers. In Toucy, 2600 inwoners groot beschikt de overheid over een kantoortje waar twee dames ter beschikking staan om alle vragen van burgers te beantwoorden. Daar kan je steeds zonder afspraak terecht, indien er zich mensen aanbieden met afspraak dien je die wel voor te laten gaan. Er staan twee computers met internetconnectie vrij ter beschikking en één van de taken is bijstaan voor de aanvragen van de 'carte grise'. Deze diensten zijn volledig gratis. In tegenstelling tot België waar je voor zowat elke dienst extra dient te betalen is dit in Frankrijk een uitzondering. En ja je ogen bedriegen je niet ... zoals de technische keuring ook op zaterdag bereikbaar ! https://lannuaire.service-public.fr/...5-e6c0d92e0456
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 21 maart 2025 om 00:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De interpretatie daarvan is dan volledig aan de keurings-medewerkers.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 21 maart 2025 om 04:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem is hier uiteraard dat de bestuurder rechts zit, verder zou ik niet weten wat er onveilig is aan dit voertuig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus eerder onzekerheid of er niks aan het motormanagement is gedaan of onderdelen zijn toegevoegd, verwijderd of veranderd waardoor het aantal pk's vermogen, etc... niet meer zou kloppen. Waardoor het voertuig mogelijk niet meer gehomologeerd zou zijn volgens de papieren.
Laatst gewijzigd door Herr Flick : 21 maart 2025 om 08:15. |
![]() |
![]() |