Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 maart 2025, 15:10   #1841
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
- Hoezo 'tot op zekere hoogte'?
Ik ben het met Vance eens dat het meningsuitingsverbod op het argumenteren voor genocides verkeerd is bijvoorbeeld.

Citaat:
- Hoe had je nu kunnen denken dat Trump libertair was als hij bij de verkiezingen in 2020 de kiesmannen wou vervangen?
Ik dacht dat hij de staat wilde ontmantelen en de staat, hemzelf incluis, machteloos wilde maken, en er terug het vrije wilde westen van maken waar iedereen doet wat hij wil, moord incluis.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2025, 15:25   #1842
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Voorlopig, tot de Vladimir hier binnenvalt. Dan woon je wel in de USA (hetzelfde ondertussen als Rusland he )
De Zweden en Finnen hebben humor.
Dit is van vorige week tijdens hun nieuwsuitzending.

Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg putin.jpg‎ (66,4 KB, 125x gelezen)

Laatst gewijzigd door hamac : 20 maart 2025 om 15:35.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2025, 17:27   #1843
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben het met Vance eens dat het meningsuitingsverbod op het argumenteren voor genocides verkeerd is bijvoorbeeld.
Dat snap ik, maar waarin volg je hem niet? Of verwijt je hem enkel hypocrisie?

Citaat:

Ik dacht dat hij de staat wilde ontmantelen en de staat, hemzelf incluis, machteloos wilde maken, en er terug het vrije wilde westen van maken waar iedereen doet wat hij wil, moord incluis.
Waarom zou hij dat doen? Zelfs vanuit jouw 'paradigma' zou dat toch tegenstrijdig zijn? JIJ kan de staat willen ontbinden, omdat je zelf niet aan de knoppen zit. Binnen jouw eigen axiomatiek moet de staat afgezien daarvan een vehikel als een ander zijn, een institutionele variant van wapentuig.
Wel grappig hoe een mens kan projecteren trouwens.
Oud 20 maart 2025, 18:11   #1844
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voorlopig, tot de Vladimir hier binnenvalt. Dan woon je wel in de USA (hetzelfde ondertussen als Rusland he )
Ik wijk wel uit naar de Franse bergen. Er zit er daar ene die mij zal beschermen tegen alle onheil.
Oud 20 maart 2025, 18:15   #1845
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Extreem-rechts mag nu wel al haar mantra's over vrijheid, grondwet, freedom-of-speech langzaam inslikken als een ingehouden scheet. Het heeft geen betekenis meer.

Aan de andere kant is het gewoon geweldig om te zien hoe de VB'ers dachten dat ze hier na de intrede van Trump iedereen KO gingen komen slagen.
In plaats daarvan staan ze dagelijks op een yoga-matje zich in alle bochten te wringen.
De mentale lenigheid blijft echter nog ver achter.
Wat zijn de mantra's van extreem-rechts dan? Het zullen toch geen libertarische mantra's zijn zeker?

Of zoals ik hierboven al zei, schaf natiestaten en de sociale zekerheid gewoon af. Probleem opgelost.

Dat jij dan geen leefloon meer krijgt zal mij worst wezen.

Intussen debiteer ik collectivistische mantra's; De wet is de wet.
En; kies voor mij, dan krijg je gelddddd.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 20 maart 2025 om 18:16.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2025, 18:18   #1846
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
een goed vertelde leugen is vaak beter dan de waarheid
Grappiger. Dat wel.
Oud 20 maart 2025, 18:20   #1847
gunter5148

Standaard

Citaat:
Ik moet zeggen dat ik er toch ook ingetuind ben. Ik dacht dat Trump eerder een idioot was met libertaire trekken, maar het is gewoon een totalitaire autocraat. Dat zijn tegengestelden he.

Het is grappig dat Vance ons lessen komt geven in vrije meningsuiting (en tot op zekere hoogte ben ik het met hem eens daarin) maar dat in de praktijk het Trump regime een totale censuur invoert op eigen volk, een Mao waardig.
Over welke praktijk heb je het? Hij zal toch niet in leer gegaan zijn bij Starmer zeker?

hier de officiële tekst over "freedom of speech." Maar het zal wel voor te lachen zijn geweest;

https://www.whitehouse.gov/president...al-censorship/

Met z'n allen achter de globalisten, zeg ik U!

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 20 maart 2025 om 18:27.
Oud 20 maart 2025, 18:52   #1848
gunter5148

Standaard

Citaat:

Ah, je verlegt de lat, zodat Trump er NU zogezegd onderdoor gaat.
Ik probeer me te herinneren of je ooit zoiets over Trump zei VOOR je naar de ontwenningskliniek ging.
Een beetje zoals Georgescu NU de baarlijke duivel is, en geïnstalleerd werd door dat absolute genie Putin, toen "het westen" in de gaten had dat hij NIET achter hun globalistische agenda aanliep.

Daarnaast; jij vindt dat Trump al dat geld dan maar moet teruggaven aan USAID? De "slushfund" van de democraten? Het geldvarkentje van "the deep state?" "Big Government incarnated?"

Het verklaart nog wel niet waarom JIJ nu plots een collectivistische globalist bent.
Ge denkt toch niet dat ge een vrouw bent?

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 20 maart 2025 om 19:09.
Oud 20 maart 2025, 20:09   #1849
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
... culturele revolutie ...

Er hebben in het verleden wel al méér 'culturele revoluties' plaats gegrepen.

De meeste daarvan liepen niet bepaald goed af; niet voor 'de initiatiefnemers', niet voor 'the enemy within', niet voor 'het doelpubliek'.

De mislukkingen hadden velerlei oorzaken:

de meest in het oog springende daarvan is volgens mij "actie => reactie" oftewel < what goes around comes around > .

Een andere belangrijke oorzaak van de mislukkingen is "irreële verwachtingen" die met "gulzigheid" & "zelfoverschatting" te maken hebben:
< (véél) te véél hooi ineens voor alles welbeschouwd (véél) te kleine vorkjes > .

Denkt u dat het dit keer - met de "MAGA"-'revolutie' dus - anders gaat verlopen, en zo ja, waarom?

-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)

Laatst gewijzigd door djimi : 20 maart 2025 om 20:10.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2025, 21:33   #1850
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kennedy Brainrot, de Wappie-minister van gezondheid in de VS gaat zijn oelewapper theorietjes uitproberen in de VS. Wetenschap kan de pot op, Wappies aan de macht !
Citaat:

“Desastreus idee”: Amerikaanse minister van Volksgezondheid Kennedy wil vogelgriep zijn gang laten gaan in kippenbedrijven

De Amerikaanse minister van Volksgezondheid Robert F. Kennedy Jr. denk erover om de vogelgriep (H5N1) vrij zijn gang te laten gaan in pluimveebedrijven. Bedoeling is om te zien of sommige kippen immuun zijn. Wetenschappers waarschuwen dat het een “desastreus idee” is.

Kennedy deed zijn idee uit de doeken op de conservatieve nieuwszender ‘Fox News’. Hij stelde voor om in plaats van pluimveebedrijven waar de vogelgriep uitbreekt te ruimen, “te overwegen het virus te laten woekeren, zodat we kunnen zien welke vogels immuun zijn, en die dan te behouden”.

Het was niet de eerste keer dat Kennedy het idee opperde op de zender. Zelf kan hij daarrond niet veel doen, want landbouwbedrijven vallen onder de minister van landbouw en dat is Brooke Rollins. Rollins liet echter al verstaan dat ze het idee genegen is. “Er zijn al boeren bereid om in een pilootproject te stappen. Met een veilige perimeter rond hun bedrijven kunnen we zien of hier toekomst in zit”, zei ze al.

Experts zijn in alle staten. De krant ‘The New York Times’ sprak met verschillende dierenartsen en andere wetenschappers, die het voorstel “een desastreus idee” noemen.

Met elke besmetting krijgt het virus immers een kans om te muteren tot een gevaarlijker variant. Voorlopig kan het virus zich nog niet onder mensen verspreiden, maar daar kan zo wel sneller verandering in komen.

“Als je H5N1 toelaat om zich te verspreiden binnen een toom van 5 miljoen kippen, krijgt het virus letterlijk 5 miljoen kansen om zich te repliceren en om te muteren”, aldus dokter Gail Hansen, die als dierenarts gewerkt heeft voor het ministerie van Landbouw van de staat Kansas. “Dat is vragen om miserie.”

Het idee van Kennedy dat sommige kippen van nature immuun kunnen zijn voor vogelgriep, noemt ze een illusie. “De manier waarop we vandaag kippen fokken, maakt dat er niet veel genetische variatie is. Die is net nodig voor natuurlijke immuniteit. Onze kippen zijn genetisch eigenlijk zo goed als dezelfde vogel.”

Bovendien is een kip die tegen de huidige dominante variant van de vogelgriep immuun is, niet noodzakelijk ook immuun tegen een andere variant van het virus.

Sinds januari 2022 zijn er al meer dan 1.600 uitbraken van vogelgriep gemeld op Amerikaanse boerderijen en bij hobbykwekers. Meer dan 166 miljoen vogels werden al getroffen.

De vogelgriep verspreidde zich eerst bij wilde vogels. Die droegen het onder meer via hun uitwerpselen over op tam pluimvee. Tam pluimvee heeft echter een zwak immuunsysteem en zit vaak opeengepakt in kooien of slecht geventileerde loodsen. Daardoor kan het virus daar snel om zich heen grijpen.

Besmette dieren kunnen last krijgen van hun ademhaling, van zwellingen en diarree. Bij sommige wordt het zenuwstelsel aangetast. Die dieren gaan dan draaien met hun kop, kreupel lopen of de vleugels laag houden. Ze leggen ook afwijkende eieren. Ze sterven vaak terwijl ze naar adem snakken.
Mens

Het virus kan ook overspringen op zoogdieren en de mens, bijvoorbeeld na contact met besmette uitwerpselen. Zoals gezegd kan het zich nog niet tussen mensen onderling verspreiden. Maar dat kan dus nog veranderen.
https://www.hln.be/buitenland/desast...jven~a61789cf/

We zijn nu 2 maanden ver in de nieuwe administratie. Trump maakt ruzie met de rest v/d beschaafde wereld die we vroeger kenden als bondgenoten. Zijn autist van dienst Musk verkloot de interne overheidsstructuren, en zijn Wappie gaat nu de volksgezondheid verkloten.

Goe bezig, Maga.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2025, 21:45   #1851
R. Kipling
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Niet per sé, de VS kunnen ook hier binnenvallen en ik acht die kans ongeveer even groot. Dan wonen we er per definitie ook .

Welkom terug btw.

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”

Laatst gewijzigd door R. Kipling : 20 maart 2025 om 21:49.
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2025, 21:48   #1852
R. Kipling
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Het vetgedrukte wil hij volgens mij wel. Trump is vredelievender dan men hem voor ogen heeft: vooral dat gaat net tegen het principe van een staat in.

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2025, 21:49   #1853
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Wat zijn de mantra's van extreem-rechts dan? Het zullen toch geen libertarische mantra's zijn zeker?
Tja, ik kan natuurlijk niet met zekerheid zeggen wat er zich allemaal afspeelt in the void waar de principes pingpongen op a-, b-, ss- en d-waves en de objectieve waarheid zich een relatieve positie aanmeet tav het contraire zenith.

Citaat:

Of zoals ik hierboven al zei, schaf natiestaten en de sociale zekerheid gewoon af. Probleem opgelost.

Dat jij dan geen leefloon meer krijgt zal mij worst wezen.

Intussen debiteer ik collectivistische mantra's; De wet is de wet.
En; kies voor mij, dan krijg je gelddddd.
Mag ik je de Forward Facing Dog aanraden op het afgerolde matje? Dat maakt het nogal wat toegankelijker voor de dildo of consequences mocht de utopie toch ooit het stadium tussen geschiedenis en toekomst passeren.
Oud 20 maart 2025, 21:53   #1854
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Kennedy Brainrot, de Wappie-minister van gezondheid in de VS gaat zijn oelewapper theorietjes uitproberen in de VS. Wetenschap kan de pot op, Wappies aan de macht !

8<
Goe bezig, Maga.
Omdat de Chinezen eentje hebben laten ontsnappen uit een lab dan mag er toch wel eentje ontsnappen uit een hillbillie farm zeker.
Oud 20 maart 2025, 22:28   #1855
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Tja, ik kan natuurlijk niet met zekerheid zeggen wat er zich allemaal afspeelt in the void waar de principes pingpongen op a-, b-, ss- en d-waves en de objectieve waarheid zich een relatieve positie aanmeet tav het contraire zenith.

Mag ik je de Forward Facing Dog aanraden op het afgerolde matje? Dat maakt het nogal wat toegankelijker voor de dildo of consequences mocht de utopie toch ooit het stadium tussen geschiedenis en toekomst passeren.
Zoals steeds een mooie woordsalade, die niet te vreten en zeker niet te verteren is.
Het nietszeggende wordt erger naarmate de gedachten die erachter zitten armoediger worden.
Oud 20 maart 2025, 22:33   #1856
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Er hebben in het verleden wel al méér 'culturele revoluties' plaats gegrepen.

De meeste daarvan liepen niet bepaald goed af; niet voor 'de initiatiefnemers', niet voor 'the enemy within', niet voor 'het doelpubliek'.

De mislukkingen hadden velerlei oorzaken:

de meest in het oog springende daarvan is volgens mij "actie => reactie" oftewel < what goes around comes around > .

Een andere belangrijke oorzaak van de mislukkingen is "irreële verwachtingen" die met "gulzigheid" & "zelfoverschatting" te maken hebben:
< (véél) te véél hooi ineens voor alles welbeschouwd (véél) te kleine vorkjes > .

Denkt u dat het dit keer - met de "MAGA"-'revolutie' dus - anders gaat verlopen, en zo ja, waarom?

Elke poging de idiotie van het collectief een halt toe te roepen, is te verdedigen.

De start was veelbelovend, maar bij de eerste beklimming schuwt the blob het geweld al niet meer. Beantwoorden de vrijheidsstrijders het collectief met reciprosief geweld? Worden transgenderklinieken nu ook in de fik gestoken?
Oud 21 maart 2025, 07:03   #1857
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het ontmantelen van het Amerikaanse Federale Department van Onderwijs is een van de betere maatregelen...

In zijn 45 jarig bestaan is er enkel maar een toename geweest van budgetten,administratieve gebouwen en ambtenaren maar in diezelfde 50 jaar is het Amerikaanse officiele onderwijsniveau blijven achteruitgaan ten opzicht van ....eigenlijk de ganse rest van de wereld.....

Irrelevant dus....

Dat wijlen President J.Carter het ooit initieerde was loffelijk,de meeste zulke zaken starten met goede bedoelingen....Dat al die jaren later er blijkbaar niet gereageerd werd op de bedroevende onderwijsstaat dan nog meer onnozelheden en geld naar te gooien zonder batig resultaat in plaats van INGRIJPEN kennen we ook bij ons....het is tenenkrullend en het stopt nu.

Net als bij ons hoort Onderwijs zo dicht mogelijk bij de gemeenschappen georganiseerd en bekostigd te worden....(en ja hoor,je hoort mij niet ontkennen dat er dan geen problemen meer gaan zijn..... )

De Staten en de Steden moeten hun eigen shit opeten en de mensen hun eigen kinderen O P V O E D E N zodat er kennis in KAN gegoten worden.

Neen....een ganse koterie van kompleet nutteloze "specialisten" zal eens NUTTIG emplooi mogen gaan zoeken......ik zeg maar iets.....leraar worden....

Laatst gewijzigd door kelt : 21 maart 2025 om 07:12.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2025, 07:15   #1858
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Over welke praktijk heb je het?
Het arresteren/deporteren/.... van mensen die een mening hebben geuit die de Leader niet aanstaat.

Het willekeurig arresteren van mensen.

Het negeren van rechterlijke uitspraken.

....
Oud 21 maart 2025, 07:16   #1859
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling Bekijk bericht
Het vetgedrukte wil hij volgens mij wel. Trump is vredelievender dan men hem voor ogen heeft: vooral dat gaat net tegen het principe van een staat in.
Hij gebruikt anders de staatsmacht wel degelijk tegen mensen die een andere mening hebben he.
Oud 21 maart 2025, 07:57   #1860
gunter5148

Standaard

Citaat:
Het arresteren/deporteren/.... van mensen die een mening hebben geuit die de Leader niet aanstaat.

Het willekeurig arresteren van mensen.

Het negeren van rechterlijke uitspraken.

....
Don’t see it.
Er worden worden criminelen gedeporteerd, en Pam Bondi doet haar best om de activistische rechters via de wet hun legale transgressies terug in te trekken.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 21 maart 2025 om 07:58.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be