Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2025, 12:58   #21
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Een nieuw interview, een nieuwe onthulling;

https://www.zerohedge.com/medical/ex...-causing-surge

Nooit geziene stijging in het aantal agressieve kankers, zeker bij jonge mensen.

De enige omgevingsfactor die wijzigde? De opkomst van vaxxinazi’s en hun chemische moordwapens…

Misschien toch even bij stilstaan voor u zich laat injecteren met het spul…
Het artikel probeert nog redelijk neutraal te blijven, die stijging van 25% handicaps sinds 2021 is ook opmerkelijk, vooral omdat het de groep 16 tot 64 jaar is.
Hier ook net iemand in de verre kennissenkring die plots dood gevallen is, een kerel van 30. Daar zou ik toch graag eens cijfers van zien, de oversterfte blijft abnormaal hoog.

——
Even more striking is the data on new disabilities. Phinance found that from early 2021 through late 2022, about 1.36 million additional Americans (age 16–64) became disabled – a 24.6% rise in disability in that cohort, far above historical trend. This jump in disabilities among the workforce correlates in time with the vaccine rollout (and was disproportionately higher in the labor force than among those not working). The analysts note that the healthiest segment of the population (employed working-age adults) saw a greater relative increase in disabilities after Q1 2021 than the older or non-working groups. This is unusual, since typically health shocks hit the elderly hardest – but here something was impacting younger, healthy people to a significant degree. Phinance investigated further and found a tight relationship between the cumulative number of vaccine doses administered and the rise in disabilities in 2021-22. In fact, for the 16–64 population, they computed a ratio of about 4 new disabilities per excess death in that period, suggesting many survivors were left with lingering health issues even if they didn’t die.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2025, 15:33   #22
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik vermoed dat niemand er naar kijkt, althans de vaxxinazies niet, maar
The Joe Rogan Experience; met Dr. Suzanne Humphries.

Grootste onthulling; pas de definitie van "polio" aan, en polio verdwijnt.

Zoals de griep, tijdens snotvalling19.

https://www.youtube.com/watch?v=207W1A_bJqI&t=2s
Jesus fuckin christ

Nu worden er zelfs dingen uit de duim gezogen voor de ziekte die we hebben kunnen uitroeien via vaccinatie
Oud 28 maart 2025, 22:05   #23
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Jesus fuckin christ

Nu worden er zelfs dingen uit de duim gezogen voor de ziekte die we hebben kunnen uitroeien via vaccinatie
Handjes over de oogjes en de oortjes, en de monsters gaan vanzelf weg.
Oud 10 april 2025, 09:50   #24
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste vrienden,
professor gezondheidseconomie Eline van den Broek gaf kortelings een interview waarin ze het volgende stelt: 'De nevenschade van de coronamaatregelen was bijna onschatbaar groot'.

Op de vraag waarom ze tijdens de crisis niet gesproken heeft, gaf ze het volgende antwoord:

"Ik had in coronatijd met een groepje professoren een soort geheim genootschap (lacht). We spraken af op een geheime plek om te ventileren. We wisten: als we naar buiten treden met wat wij van dat coronabeleid denken, dan worden we afgemaakt. Het was een soort steungroep eigenlijk, van mensen die allemaal dachten: ben ik nou gek? Daardoor wist ik dat ik niet de enige was die logisch bleef nadenken, terwijl de emoties in de samenleving opleefden en de media olie op het vuur gooiden.’"

Daarmee zegt professor van den Broek wat we al lang wisten maar toch nog altijd moet gezegd worden: de agressie naar de mensen toe die wilden spreken was dusdanig dat de meesten hun mond hielden. Jammerlijk genoeg wel, want elke dag wordt duidelijker dat deze mensen de samenleving hadden kunnen behoeden voor een drama waarvan ze in de eerste decennia niet meer zal herstellen.

Hoe groot was die schade van de lockdowns waarover collega van den Broek spreekt? Is ze inderdaad onbecijferbaar groot? Wereldwijd werd ongeveer 18.000 miljard (!!) dollar rechtstreeks in de maatregelen gepompt. Maar dat astronomische bedrag is klein bier vergeleken met de schade die aangericht werd.

Om maar één referentiepunt te geven: toen de boeren begin vorig jaar een paar dagen een paar ronde punten bezetten, kopte De Standaard dat dit honderd miljoen euro schade zou berokken aan de economie (zie comments voor artikel). Kan iemand dan eens berekenen hoeveel schade de maandenlange lockdowns berokkend hebben, zowel op economisch als op menselijk vlak?

En ik bedoel zeker niet in de eerste plaats op economisch vlak. Ik bedoel vooral in termen van gezonde en gelukkige levensjaren. In zekere zin zijn het vijgen na pasen, maar de cost-benefit analyse wil ik nog altijd graag zien. En vergeet niet in de formule te betrekken dat de gemiddelde overlijdensleeftijd van de coronapatiënt ongeveer dezelfde was als de algemene gemiddelde overlijdensleeftijd. Dat volstaat eigenlijk al om te bevroeden wat de uitkomst van de analyse ongeveer zal zijn.

Ik schrijf deze post ter ere van professor Lieven Annemans, net als Eline van den Broek gezondheidseconoom. Ik ben blij dat Eline nu spreekt, maar Lieven heeft op het moeilijkste en belangrijkste moment gesproken - midden in de kolkende kookpot van de coronacrisis. En Eline had dat goed gezien - hij werd inderdaad afgemaakt. Althans in de kranten en op de televisie. Elders leeft Lieven voort, groter dan tevoren. Lieven, het is een eer je te kennen en je vriend te zijn.
Mattias
Ophefmakend van prof. Desmet op facebook. Maar ik denk niet dat de regimemedia er veel aandacht aan zal willen besteden.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2025, 07:54   #25
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jesus fuckin christ

Polio is uitgeroeid?

Niet dus. Omdat we al zo lang geen contact meer gehad hebben met het virus kun je het als volwassene opnieuw krijgen wat het extra gevaarlijk maakt
Het vaccin voorkomt ook geen besmetting, je kunt de ziekte nog steeds doorgeven, iets wat ook voor problemen kan zorgen na massale vaccinaties zoals het dodelijker worden van het virus.

https://www.rivm.nl/polio

Ik moet wel toegeven dat ik ook geen goed alternatief weet behalve dan dat we zoveel mogelijk moeten vaccineren met het afgezwakte levende virus in plaats van zwakke vaccins.
Oud 11 april 2025, 10:25   #26
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Polio is uitgeroeid?

Niet dus. Omdat we al zo lang geen contact meer gehad hebben met het virus kun je het als volwassene opnieuw krijgen wat het extra gevaarlijk maakt
Het vaccin voorkomt ook geen besmetting, je kunt de ziekte nog steeds doorgeven, iets wat ook voor problemen kan zorgen na massale vaccinaties zoals het dodelijker worden van het virus.

https://www.rivm.nl/polio

Ik moet wel toegeven dat ik ook geen goed alternatief weet behalve dan dat we zoveel mogelijk moeten vaccineren met het afgezwakte levende virus in plaats van zwakke vaccins.
Het ging over de zever over de pokken, niet over polio.

Ja, ik heb die aflevering uitgezeten
Oud 11 april 2025, 11:40   #27
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ging over de zever over de pokken, niet over polio.

Ja, ik heb die aflevering uitgezeten
Jawadde, dat lukt mij niet om die uit te kijken.

Pokken is een geval apart, ik weet niet waarover ze het hadden maar pokken wordt wel gebruikt als voorbeeld over waarom vaccins zo goed zijn en een ziekte kunnen uitroeien. Probleem is natuurlijk dat ze die technisch gezien niet hebben uitgeroeid met een vaccin maar door je ronduit te besmetten met een andere ziekte. Dat is iets heel anders dan wat ze momenteel benoemen als een vaccin.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be