Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2025, 17:58   #21
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het mooiste resultaat: we sturen André Van Duin naar de VS.
Hij kan daar optreden in Washington, samen met de Grote Smurf...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2025, 18:41   #22
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Die Russische hackers zouden toch wel eens de kleine mislukte komische acteur zijne vlieger moeten onder controle moeten krijgen en de gashendel en staartroer helemaal blokkeren, zou het doorvliegen tot de kerosine op is en dan een duikvlucht maken. Zou graag het resultaat ervan zien.

Wat precies heeft Zelensky u eigenlijk ooit misdaan?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2025, 19:06   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Slecht georganiseerd. Hier vragen ze een paar kleuterscholen om met vlagjes te zwaaien als de Lakense Parasieten ergens op bezoek gaan.
Dan deed Verhofstadt met zijne megafoon dat stukken beter he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2025, 19:07   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Vladimir slechtgezind gestemd. Het schijnt dat nogal wat mensen in het westen aan die zijn slip hangen he. Zelfs ne lompen boer in het Witte Huis heeft daar zo een effect van.
Oud 28 maart 2025, 19:20   #25
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een marionet daar getorpedeert door onze lijders die vuile spelletjes speelt met de in eu heersende classe en ons generaties lang gaat opsulferen met een rekening om u tegen te zeggen.
Bedelen kan hij als de beste acteur, een gespleten tong.
Ik dacht dat ik dat al tegen u had gezegd had dat wij daar ver van weg moesten zijn gebleven, nu ja ieder zijn gedacht daarover.
Ne keer dat ge mijn leeftijd hebt djimi ziet ge alles wel iets anders hoor.

ps, nog iets gehoord of gezien van.... mag via privébericht.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2025, 19:24   #26
wagner.666
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Vladimir slechtgezind gestemd. Het schijnt dat nogal wat mensen in het westen aan die zijn slip hangen he. Zelfs ne lompen boer in het Witte Huis heeft daar zo een effect van.
Soms dacht ik "dat is een verstandige vent" nu........ weet ik het niet meer zeker.
Die retraite heeft u blijkbaar geen goed gedaan...
Oud 28 maart 2025, 20:46   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Soms dacht ik "dat is een verstandige vent" nu........ weet ik het niet meer zeker.
Die retraite heeft u blijkbaar geen goed gedaan...
Ik begrijp niet goed wat ge tegen Zelensky hebt. Het is iemand die de grote kuis hield in de inherente corruptie van zijn land (geerfd van de Soviet tijden), en hij heeft zich ontpopt als een merkwaardig moedige leider in tijden van oorlog, vergelijkbaar met een Churchill en een De Gaulle.

De vitriool die over Zelensky wordt verspreid is grotendeels (begrijpelijke) Russische propaganda. Het is raar van daarin te trappen, nee ? Ge gaat toch ook niet voort gaan op de toespraken van Goebbels om U een oordeel over Churchill te vormen hoop ik ?

Tussen Zelensky en Putin kiezen is toch geen kunst ? Putin verdient bewondering als ultra strateeg, als oppermaffioos en als geniaal serie moordenaar. Hoewel zijn ultrastrateeg dinges een serieuze opdoffer heeft gehad met zijn totale misrekening voor zijn staatsgreep in Kiev. Ik denk dat hij zot geworden is tijdens zijn covid paniek.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 maart 2025 om 20:51.
Oud 28 maart 2025, 21:02   #28
wagner.666
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik begrijp niet goed wat ge tegen Zelensky hebt. Het is iemand die de grote kuis hield in de inherente corruptie van zijn land (geerfd van de Soviet tijden), en hij heeft zich ontpopt als een merkwaardig moedige leider in tijden van oorlog, vergelijkbaar met een Churchill en een De Gaulle.

De vitriool die over Zelensky wordt verspreid is grotendeels (begrijpelijke) Russische propaganda. Het is raar van daarin te trappen, nee ?

Tussen Zelensky en Putin kiezen is toch geen kunst ? Putin verdient bewondering als ultra strateeg, als oppermaffioos en als geniaal serie moordenaar. Hoewel zijn ultrastrateeg dinges een serieuze opdoffer heeft gehad met zijn totale misrekening voor zijn staatsgreep in Kiev. Ik denk dat hij zot geworden is tijdens zijn covid paniek.
Die zelensky bespeeld de europese "lijders" zoals marionetten, wie dat niet ziet is stekeblind, vooral de franse kleine napoleon.
Over Vladimir kunnen we kort zijn hij is vele x slimmer dan gans onze criminele bende politiekers, hij heeft echt geen zin om een verloren islam europa over te nemen,
Ik begrijp dat gij ergens in Frankrijk woont, het acht uur joernaal gezien met de reportage van die schooljuf die in elkaar geklopt is door dertienjarigen crapuletjes, zover zijn we gekomen.
In mijn 73 jaar op de aardkloot al genoeg leugens en zever gehoord van de"lijders"
om het gemakkelijk te maken "lijders" = leiders.
Oud 28 maart 2025, 21:10   #29
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een marionet daar getorpedeert door onze lijders die vuile spelletjes speelt met de in eu heersende classe en ons generaties lang gaat opsulferen met een rekening om u tegen te zeggen.
Bedelen kan hij als de beste acteur, een gespleten tong.
Ik dacht dat ik dat al tegen u had gezegd had dat wij daar ver van weg moesten zijn gebleven, nu ja ieder zijn gedacht daarover.
Ne keer dat ge mijn leeftijd hebt djimi ziet ge alles wel iets anders hoor.

ps, nog iets gehoord of gezien van.... mag via privébericht.

Neen, van ... heb ik jammer genoeg geen nieuws. Ik had gehoopt u wel.

En als “Oekraïne” dan toch een geldkwestie moet zijn, is mijn vraag uiteraard:

“Wie ziet u het liefst profiteren van de bodemrijkdommen ginder?”

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2025, 22:16   #30
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Collaterale schade, dat is inherent aan oorlog.
Gewoon burgers intimideren is dat continu om de moreel te breken, echt kinderachtige techniek in feite
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2025, 23:12   #31
wagner.666
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen, van ... heb ik jammer genoeg geen nieuws. Ik had gehoopt u wel.

En als “Oekraïne” dan toch een geldkwestie moet zijn, is mijn vraag uiteraard:

“Wie ziet u het liefst profiteren van de bodemrijkdommen ginder?”

Ik ga binnenkort terug contact opnemen, hou u op de hoogte.

De bodemschatten. Als er ooit nieuwe verkiezingen komen al het volk dat daar gebleven is, deze die gevlucht zijn zijn in mijn ogen lafaards die het niet verdienen. Daarom vind ik dat wij daar nieks te zoeken hebben, al problemen genoeg hier. Elk in zijn kot........
Oud 29 maart 2025, 06:04   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die zelensky bespeeld de europese "lijders" zoals marionetten, wie dat niet ziet is stekeblind, vooral de franse kleine napoleon.
Wat verstaat ge onder "bespelen" ? Dat hij vindt dat we meer moeten helpen want dat de invasie van de Russen moeilijk tegen te houden is ?

Wat moet hij dan wel doen ? Zich overgeven aan de Russen ? Zodat die zoals ze gewoon zijn, lelijk kunnen huishouden onder de bevolking ? En nadien terug zoals in Wit Rusland moeten ja knikken voor de dictator en zijn geplogenheden ?

Vergeet niet dat als Zelensky Oekraine had overgegeven, Oekraine zou "omgekeerd" worden en als instrument gebruikt om Polen en zo binnen te vallen he.

Citaat:
Over Vladimir kunnen we kort zijn hij is vele x slimmer dan gans onze criminele bende politiekers, hij heeft echt geen zin om een verloren islam europa over te nemen,
Blijkbaar heeft hij wel zin om het corrupte Oekraine over te nemen he. Dus waarom zou hij het corrupte en onbekwame Europa er niet bij pakken ?

Citaat:
Ik begrijp dat gij ergens in Frankrijk woont, het acht uur joernaal gezien met de reportage van die schooljuf die in elkaar geklopt is door dertienjarigen crapuletjes, zover zijn we gekomen.
Is het beter om door een Russische boef van een of andere Russische maffialeider ineen geklopt te worden eerder dan door een haatbaard ?

Zoals ik elders zeg, ja uiteraard hebben wij problemen. Maar door totalitairen te installeren worden die niet opgelost.

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 maart 2025 om 06:07.
Oud 29 maart 2025, 06:36   #33
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard even de puntjes op de i

...het kan ook niet echt anders,het is wat het is,Donald zit in het Witte Huis en het plafond is naar beneden gekomen.

De Oekrainse President heeft duidelijk genoeg gesteld dat Ukraine geen "schulden" aanvaardt gebaseerd op gedoneerde Amerikaanse goederen uit het verleden...

Oekraine is WEL bereid om een vergoeding te betalen voor nog te leveren goederen (waarbij zij dan wel gaan bepalen wat ze willen kopen)

Indien dit voor Washington OK is dan kan een "mineralendeal" met enige kans op succes aan de Verkovna Rada voorgelegd worden.Zoniet moet je dat zelfs niet proberen.Dit is overigens exact wat Wolodomir al pre-Trump voorstelde toen duidelijk werd dat de VS niet zal blijven geven (wegens de blockades door de Republikeinen indertijd)

Dat de New-York mobster en zijn croonies in het Witte Huis probeerden dat uit te smeren over reeds gedoneerde goederen heeft dus de zaak alleen maar vertraagd en bemoeilijkt,en draagt dus echt weer een typische "Donald Trump" stempel.....

eat this....Donaldje
En het is duidelijk,Oekraine ZAL verder vechten,ook zonder VS hulp.Maar zal de VS zich afstandelijkheid en sabotage kunnen veroorloven op de langere termijn?

Laatst gewijzigd door kelt : 29 maart 2025 om 06:48.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2025, 08:26   #34
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard zelfs Ukrinform kan er niet omheen...

De poging tot onbeschaamde greep op de Oekrainse grondstoffen....

Zelfs de Wlad is niet zo bruut voor zover ik kan nagaan...

https://www.ukrinform.net/rubric-eco...bloomberg.html

Er staat ook in de kladversie van de mineralendeal dat de VS het eerste recht opeist voor investeringen (en uiterraard winstnemingen) in infrastruktuur in Oekrainse

Dit is essentieel natuurlijk om de concurrenten (de Europeanen bvb) er uit te duwen....

Tevens wordt het zo feitelijk ondoenbaar om van Oekraine,een toekomstig Amerikaans wingebied,een EU natie te maken want Oekraine zal niet KUNNEN voldoen aan Eu regels....

ZO werkt de Maffia...bescherming kost veel,veel,meer dan je ooit zou vermoeden

Laatst gewijzigd door kelt : 29 maart 2025 om 08:34.
Oud 29 maart 2025, 09:39   #35
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Onze dealmaker op rooftocht in ukraine moet zorgen dat hij niet in conflict komt met europese regels...

En geen schulden op gedane historische giften van d evorige president

De debatten gaan goed. Trump moest eerst 300 miljard hebben het b eddrag is al juister gezakt naar 120miljard en nu komt nog erbij dat gegeven is gegeven dus trump zijn deal wordt kleiner en kleiner

https://english.nv.ua/nation/russia-...-50501746.html

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2025/03/28/7505043/

additional clause obliges Ukraine to include in licenses for the extraction of "critically important minerals" a ban on selling them to buyers from countries identified by the U.S. DFC as strategic competitors. Journalists point out that this could potentially include the European Union.

Laatst gewijzigd door brother paul : 29 maart 2025 om 09:43.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2025, 09:46   #36
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron?
Bron? Kijk naar de gebombardeerde Oekraïnse steden.
Oud 29 maart 2025, 09:47   #37
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga binnenkort terug contact opnemen, hou u op de hoogte.

De bodemschatten. Als er ooit nieuwe verkiezingen komen al het volk dat daar gebleven is, deze die gevlucht zijn zijn in mijn ogen lafaards die het niet verdienen. Daarom vind ik dat wij daar nieks te zoeken hebben, al problemen genoeg hier. Elk in zijn kot........
Ondertussen is Europa zich twee miljoen vierkante kilometer bodemschatten aan het laten afsnoepen in Groenland door de VS alwaar de VS vicepresident Vance nu op bezoek is. Europese politici geven afwezig. Waar is Verhofstadt met zijn megafoon nu? Nee, liever Russische energie installaties bombarderen te midden van een 30 dagen 'truce' terzake om toch maar een respons uit te lokken van Rusland om een media puntje te scoren met hoe kwaadaardig de Russen toch wel zijn. Daar hebben Macron en Stalmer wel tijd voor. Maar om effectief Europees territorium te verdedigen tegen een slinkse dief met omkoopgeld op zak? De haat tegen Rusland is groter dan de liefde voor Europa bij sommigen. Dat maakt blind.

Laatst gewijzigd door Bach : 29 maart 2025 om 09:50.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2025, 09:56   #38
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De poging tot onbeschaamde greep op de Oekrainse grondstoffen....

Zelfs de Wlad is niet zo bruut voor zover ik kan nagaan...

https://www.ukrinform.net/rubric-eco...bloomberg.html

Er staat ook in de kladversie van de mineralendeal dat de VS het eerste recht opeist voor investeringen (en uiterraard winstnemingen) in infrastruktuur in Oekrainse

Dit is essentieel natuurlijk om de concurrenten (de Europeanen bvb) er uit te duwen....

Tevens wordt het zo feitelijk ondoenbaar om van Oekraine,een toekomstig Amerikaans wingebied,een EU natie te maken want Oekraine zal niet KUNNEN voldoen aan Eu regels....

ZO werkt de Maffia...bescherming kost veel,veel,meer dan je ooit zou vermoeden
Het is overduidelijk dat Trump groot amateur is van de maffia-methodiek. “I will make them an offer they cannot refuse” waarbij “they” voor de keus gesteld worden tussen hun handtekening of hun hersenen op het gedicteerd contract.
Oud 29 maart 2025, 10:37   #39
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ondertussen is Europa zich twee miljoen vierkante kilometer bodemschatten aan het laten afsnoepen in Groenland door de VS alwaar de VS vicepresident Vance nu op bezoek is. Europese politici geven afwezig. Waar is Verhofstadt met zijn megafoon nu? Nee, liever Russische energie installaties bombarderen te midden van een 30 dagen 'truce' terzake om toch maar een respons uit te lokken van Rusland om een media puntje te scoren met hoe kwaadaardig de Russen toch wel zijn. Daar hebben Macron en Stalmer wel tijd voor. Maar om effectief Europees territorium te verdedigen tegen een slinkse dief met omkoopgeld op zak? De haat tegen Rusland is groter dan de liefde voor Europa bij sommigen. Dat maakt blind.
Euhm. Is dat dan een rolmodel, om Groenland op te eisen zoals de VS dat doen?

Het valt nog te bezien hoe één en ander uitdraait bovendien.

Ineens is soevereiniteit geen issue meer? Zijn het dan niet de Groenlanders die daarover mogen beschikken?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2025, 11:28   #40
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard In de hoek gedreven,door een vriend nog wel.

Het wordt bijna met het uur duidelijker....

Wladimir wil niet dat Oekraine,in enigerlei vorm en omvang,bij de NATO gaat.
Dat is al 10 jaar erg duidelijk ,consistent en niet negocieerbaar.
En Donald wil niet dat Oekraine bij de Eu gaat...
Dat is nu ongeveer 10 weken steeds duidelijker,denk ik,maar het kan maandagochtend om 9uur natuurlijk nog veranderen.

Beide potentaten hebben daartoe de papieren voorbereid of zelfs al andere maatregelen in werking...De ene bloedserieus,de ander als een groot klein kind van 80 jaar.

Wolodomir heeft geen keuze meer.Hij heeft ondertussen al gemeld dat Oekraine geen enkele deal zal tekenen die een opname in de Eu in de weg zouden staan....
Daarbij loopt Oekraine inderdaad het risico dat het zal gedaan zijn met Amerikaanse hulp van dinsdagmiddag tot donderavond 9 uur of zoiets.

Laatst gewijzigd door kelt : 29 maart 2025 om 11:39.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be