Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2025, 22:11   #1
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard NV-A wil voortdoen met DEI

Er is niet veel goeds aan het beleid van de Amerikaanse president Trump maar het afschaffen van de communistische gedachtenpolitiediensten in de bedrijven en overheden gekend als DEI is er een van. Nu wil de VS dat ook onze bedrijven die in de VS diensten leveren daar mee stoppen. De partij van Bart De Wever, de man die een boekje schreef om te waarschuwen voor woke, blijktplots gewonnen voor DEI en weigert. Jan Jambon (weeral), de man die Kaouikibi de kanaalzone ging laten opkuisen en haar daarvoor veel geld gaf, vind dat de VS zich niet te moeien hebben. Alsof de EU niet de hele tijd regeltjes oplegt aan buitenlandse bedrijven, denk aan de gdpr zever die ongetwijfeld wel goede kanten zal hebben maar evengoed van de pot gerukt kanten. Wat zijn de NV-A'ers een bende tweezakken zeg.

Versta me niet verkeerd, ik ben geen voorstander van het discrimineren van mensen met een migratieafkomst, maar ook niet van het positief discrimineren en al helemaal niet van de drek aan indoctrinatiecampagnes die de DEI-bullshitjobmanadarijnen in de overheden en grote bedrijven over de werknemers uitstorten.

Laatst gewijzigd door Vlad : 30 maart 2025 om 22:13.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2025, 22:13   #2
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Het is N-VA, niet NV-A. De Nieuw-Vlaamse Alliantie wil ons allen Nieuw-Vlaams maken.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2025, 09:18   #3
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Welk deel van diversiteit, gelijkheid of inclusie bevalt je niet Vlad?
Oud 31 maart 2025, 09:23   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ik heb vooral een probleem met ne gast verkozen in de us of a die wil bepalen wat de wegever hier al dan niet mag toelaten.

Ik heb op zich geen probleem met hoe iemand wil zijn, maar ik heb wel een probleem dat "apartheid" gefaciliteerd moet worden in regeltjes die uiteindelijk discriminatoir zijn t.o.v van anderen

Ik heb er dus geen probleem mee dat iemand zich wil laten ombouwen, of homo is, maar ik heb er wel een probleem mee dat iemand omdat hij iets is, een voordeel krijgt t.o.v. iemand anders.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2025, 09:25   #5
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Er is niet veel goeds aan het beleid van de Amerikaanse president Trump maar het afschaffen van de communistische gedachtenpolitiediensten in de bedrijven en overheden gekend als DEI is er een van. Nu wil de VS dat ook onze bedrijven die in de VS diensten leveren daar mee stoppen. De partij van Bart De Wever, de man die een boekje schreef om te waarschuwen voor woke, blijktplots gewonnen voor DEI en weigert. Jan Jambon (weeral), de man die Kaouikibi de kanaalzone ging laten opkuisen en haar daarvoor veel geld gaf, vind dat de VS zich niet te moeien hebben. Alsof de EU niet de hele tijd regeltjes oplegt aan buitenlandse bedrijven, denk aan de gdpr zever die ongetwijfeld wel goede kanten zal hebben maar evengoed van de pot gerukt kanten. Wat zijn de NV-A'ers een bende tweezakken zeg.

Versta me niet verkeerd, ik ben geen voorstander van het discrimineren van mensen met een migratieafkomst, maar ook niet van het positief discrimineren en al helemaal niet van de drek aan indoctrinatiecampagnes die de DEI-bullshitjobmanadarijnen in de overheden en grote bedrijven over de werknemers uitstorten.
Ik ben geen... maar...
Oud 31 maart 2025, 09:25   #6
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat nu zo moeilijk leesbaar voor een levende-dooie?
Post 1 van de O.P.:
"...de drek aan indoctrinatiecampagnes die de DEI-bullshitjobmanadarijnen in de overheden en grote bedrijven over de werknemers uitstorten."
Oud 31 maart 2025, 09:28   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Is dat nu zo moeilijk leesbaar voor een levende-dooie?
Post 1 van de O.P.:
"...de drek aan indoctrinatiecampagnes die de DEI-bullshitjobmanadarijnen in de overheden en grote bedrijven over de werknemers uitstorten."
Men zal dat nu nog opdrijven, want Trump is tegen. Een goede Belg, zoals de mensen van de N-VA, doen altijd het omgekeerde van wat Trump en het gezond verstand wil.
Oud 31 maart 2025, 09:48   #8
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Men zal dat nu nog opdrijven, want Trump is tegen. Een goede Belg, zoals de mensen van de N-VA, doen altijd het omgekeerde van wat Trump en het gezond verstand wil.
Het is niet omdat Trump een idioot individu is dat alles wat zijn administratie doet noodzakelijkerwijs even debiel hoeft te zijn.
De DEI benadering is wat mij betreft positief.
Europa nogal brutaal dwingen om terug meer attent te zijn op in handen nemen van eigen defensie ook.
Ons met de neus op de idiotie van onze eigen immigratie politiek te drukken idem.

Dat maakt 'm als individu niet minder een minabel kotselijke kwal in mijn ogen.
Dat is denkelijk het verschil tussen ons, hè Xeno.
Oud 31 maart 2025, 10:32   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat Trump een idioot individu is dat alles wat zijn administratie doet noodzakelijkerwijs even debiel hoeft te zijn.
De DEI benadering is wat mij betreft positief.
Europa nogal brutaal dwingen om terug meer attent te zijn op in handen nemen van eigen defensie ook.
Ons met de neus op de idiotie van onze eigen immigratie politiek te drukken idem.

Dat maakt 'm als individu niet minder een minabel kotselijke kwal in mijn ogen.
Dat is denkelijk het verschil tussen ons, hè Xeno.
Dus Trump is een volslagen imbeciel, maar wat zijn administratie op zijn bevel uitvoert is goed?

Nu, wat denk je dan van BDW die fanatiek verder wil met de nefaste EU immigratieplannen? En dat enkel omdat Trump er op wijst dat de EU verkeerd bezig is.
Oud 31 maart 2025, 10:40   #10
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dus Trump is een volslagen imbeciel, maar wat zijn administratie op zijn bevel uitvoert is goed?

Nu, wat denk je dan van BDW die fanatiek verder wil met de nefaste EU immigratieplannen? En dat enkel omdat Trump er op wijst dat de EU verkeerd bezig is.
Als Boemer geboren, als boemer zal ik sterven.
Oud 31 maart 2025, 10:49   #11
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als Boemer geboren, als boemer zal ik sterven.
Oud 31 maart 2025, 13:25   #12
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al die campagnes die ik door de strot krijg geduwd. Een hele afdeling bullshitjobbers die daar meer voor betaald wordt dan diegenen die het bedrijf recht houden, het werk dat echt moet gedaan worden leveren. In sommige bedrijven discrimineert men ook de eigen bevolking en geeft voorrang aan mensen van kleur, ongeacht kunde of kennis. Het staat soms zelfs in de vacatures. Omdat ze na de Floyd-waanzin een wokemandarijn hebben aangeworven en die zegt dat ze diverser en inclusiever moeten zijn.

88 dagen aangekondigde staking dit jaar bij NMBS over leeftijdsperikelen en pensioen en de wokemandarijnen lanceerden enkele maanden geleden een campagne 'Leeftijd is maar een getal' en deze maand iets over leeftijd en vooroordelen. Die mandarijnen hebben nooit gewerkt, zijn recht van school naar genderstudies of een andere social science waar je geen groot licht voor moet zijn op de unif gegaan en hebben er een ideologie binnengelepeld gekregen waarna ze een bullshitjobke hebben gezocht en vanuit hun boeken en blind voor de werkelijkheid indoctrinatiecampagnes afvuren.

Diversiteit en inclusie maar als je rechtse praat uitslaat lig je wel buiten, zo divers en inclusief gaat het er aan toe. Het is op sommige plaatsen al bijna zo verstikkend als in de voormalige Sowjetunie.
Oud 31 maart 2025, 13:32   #13
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is niet veel goeds aan het beleid van de Amerikaanse president Trump maar het afschaffen van de communistische gedachtenpolitiediensten in de bedrijven en overheden gekend als DEI is er een van.
Het grote verschil, dat Trump niet kent waarschijnlijk, is dat er in Europa geen rassen bestaan. Op uw identiteitskaart staat niet "donkerbruin negerke" zoals ginder. Dus is raciale positieve discriminatie zoals bij hen hier niet mogelijk.
Op uw identiteitskaart staat ook niet "moslim" of "3de generatie makak" of zo. Dus daar is hier ook geen positieve discriminatie zoals bij hen mogelijk.

De enige directieves die ik ken zijn ten aanzien van gehandicapten, en man/vrouw. De Europese directieve die stelt dat de beheerraad minstens 30% van elk geslacht moet hebben bijvoorbeeld. Ik weet niet of dat fundamenteel problematisch is.

Alle positieve-discriminatie aspecten die de Amerikanen dwars zitten zijn hier wettelijk niet mogelijk omdat die aspecten niet mogen gebruikt worden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2025, 13:34   #14
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het staat soms zelfs in de vacatures.
Dat kan niet he, dat zou racisme zijn. Ik zie moeilijk een vacature voor "enkel open voor voldoende donkerbruine negerkes" of "moet een kopvod dragen en 3 keer per week naar de moskee gaan" he.
Oud 31 maart 2025, 13:46   #15
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik ben geen... maar...
Terwijl de zin veel eenvoudiger kon zijn: Ik ben geen voorstander van discrimineren. Punt.

"Positieve discriminatie" is een contradictio in terminis, vermits discriminatie immers wordt gedefinieerd als een ongeloorloofd onderscheid. Een onderscheid dat men niet kan rechtvaardigen.

Discriminatie kan dus per definitie niet "positief" zijn, want elke discriminatie is een ongerechtvaardigd onderscheid. Vanaf het moment dat het onderscheid gerechtvaardigd is, is het niet langer discriminatie.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2025, 13:55   #16
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het grote verschil, dat Trump niet kent waarschijnlijk, is dat er in Europa geen rassen bestaan. Op uw identiteitskaart staat niet "donkerbruin negerke" zoals ginder. Dus is raciale positieve discriminatie zoals bij hen hier niet mogelijk.
Op uw identiteitskaart staat ook niet "moslim" of "3de generatie makak" of zo. Dus daar is hier ook geen positieve discriminatie zoals bij hen mogelijk.

De enige directieves die ik ken zijn ten aanzien van gehandicapten, en man/vrouw. De Europese directieve die stelt dat de beheerraad minstens 30% van elk geslacht moet hebben bijvoorbeeld. Ik weet niet of dat fundamenteel problematisch is.

Alle positieve-discriminatie aspecten die de Amerikanen dwars zitten zijn hier wettelijk niet mogelijk omdat die aspecten niet mogen gebruikt worden.
Het is niet omdat iets niet in regels kan gegoten worden dat men een bepaald beleid niet kan voeren. Als de baas of overste zegt dat er meer mensen van kleur of met een migratieafkomst moeten komen dan zal dat gebeuren, of dat nu op papier staat of niet, of ze geschikt zijn of niet. In de privé zal men iets behoedzamer omgaan met die geschiktheid maar bij NGO's en in bepaalde overheidsdiensten hoeft men daar helemaal niet naar te kijken en wordt zwaar gediscrimineerd. Ik las zo al enkele artikels met klachten daarover maar de zoekmachines zijn echt compleet woke omgebouwd, niet terug te vinden.

Laatst gewijzigd door Vlad : 31 maart 2025 om 13:56.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2025, 13:58   #17
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kan niet he, dat zou racisme zijn. Ik zie moeilijk een vacature voor "enkel open voor voldoende donkerbruine negerkes" of "moet een kopvod dragen en 3 keer per week naar de moskee gaan" he.
Ik las onlangs nog een artikel waarin het ging over de verontwaardiging over net zo'n vacature maar geen enkele zoekmachine is mijn vriend meer.
Oud 31 maart 2025, 14:05   #18
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat iets niet in regels kan gegoten worden dat men een bepaald beleid niet kan voeren. Als de baas of overste zegt dat er meer mensen van kleur of met een migratieafkomst moeten komen dan zal dat gebeuren, of dat nu op papier staat of niet, of ze geschikt zijn of niet.
Maar dat is dan wel niet iets dat reglementair kan afgedwongen of tegengewerkt worden he. Dus heeft dat Amerikaanse schrijven daar geen invloed op. Het Amerikaanse schrijven gaat over het reglementaire, en het wettelijke.

Het probleem is dat dat schrijven niet kan in overeenstemming gebracht worden met de Europese wetgeving betreffende man/vrouw en de meeste EU landen betreffende gehandicapten.

De woke dinges waar ze in Amerika WETTEN over hebben zijn hier niet mogelijk.

Bijvoorbeeld is het in de USA zo dat de wedstrijd om studies geneeskunde te doen gemakkerlijk gemaakt wordt naargelang ge bruiner zijt, en moeilijker gemaakt wordt naarmate ge geel zijt. Hoe bruiner, hoe meer kans ge hebt om geneeskunde te mogen studeren. Dat is bij wet zo.
Omdat bij wet verondersteld wordt dat negers dommer zijn, en dus geholpen moeten worden om dokter te worden, en Aziaten slimmer zijn, en dus moeten tegengewerkt worden.

Hier zijn zo een woke dinges niet mogelijk omdat ge geen officieel statuut van bruin hebt.
Oud 31 maart 2025, 14:15   #19
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar dat is dan wel niet iets dat reglementair kan afgedwongen of tegengewerkt worden he. Dus heeft dat Amerikaanse schrijven daar geen invloed op. Het Amerikaanse schrijven gaat over het reglementaire, en het wettelijke.

Het probleem is dat dat schrijven niet kan in overeenstemming gebracht worden met de Europese wetgeving betreffende man/vrouw en de meeste EU landen betreffende gehandicapten.

De woke dinges waar ze in Amerika WETTEN over hebben zijn hier niet mogelijk.

Bijvoorbeeld is het in de USA zo dat de wedstrijd om studies geneeskunde te doen gemakkerlijk gemaakt wordt naargelang ge bruiner zijt, en moeilijker gemaakt wordt naarmate ge geel zijt. Hoe bruiner, hoe meer kans ge hebt om geneeskunde te mogen studeren. Dat is bij wet zo.
Omdat bij wet verondersteld wordt dat negers dommer zijn, en dus geholpen moeten worden om dokter te worden, en Aziaten slimmer zijn, en dus moeten tegengewerkt worden.

Hier zijn zo een woke dinges niet mogelijk omdat ge geen officieel statuut van bruin hebt.
Aan wat Trumps administraties vragen, het afschaffen van regels die positief discrimineren, is dus al voldaan want die waren er niet. Maar ze eisen ook dat het DEI-departement of mandarijn wat wel degelijk bestaat, tot positief discrimineren aanzet en mensen brainwasht wordt afgeschaft in de bedrijven die diensten of goederen leveren aan de Amerikaanse overheden als ik dat goed lees. En blijkbaar is Jan Jambol daar tegen. Die staat achter dat USSR-achtige departement. En dat ondanks de geschriften van de grote leider die waarschuwen voor die ideologie.
Oud 31 maart 2025, 14:17   #20
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aan wat Trumps administraties vragen, het afschaffen van regels die positief discrimineren, is dus al voldaan want die waren er niet.
Behalve man/vrouw en gehandicapten he.

Hier heb je een ideetje:

https://commission.europa.eu/strateg...d-inclusion_en

Hoewel een beetje woke geformuleerd, gaat het hier over het verbod om te DISCRIMINEREN, niet over quota om een zeker aantal transen of lesbiennes aan te nemen.

Het enige waar er quota zijn, is over vrouw/man en over gehandicapten.

In de USA ging het veel verder. Positieve discriminatie (op man/vrouw na) bestaat niet in Europa.

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 maart 2025 om 14:20.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be