![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2262 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel dat is de volgende vraag, al zal zo een Warren Buffet die toch niet weet met zijn geld wat doen u wel wat tips kunnen geven.
Volgens mij heeft Trump en zijn inner circle trouwens serieus geshort op heel wat aandelen. Dat zal later nog wel uitkomen, als is het dan handel met voorkennis. Die gasten zullen wel een De Guchtje doen, maak u maar geen zorgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2263 |
Parlementslid
|
![]() Voila.
Ik weet niet of het zinvol is de productie van goederen met lage toegevoegde waarde weer naar Europa/VS te halen. Maar als dat het doel is, dan vraagt dat jaren van doelgerichte investeringen (zie bv het Intel-Ohio project, in 2022 begonnen, zal wellicht klaar zijn in 2030). En dat vereist dan weer enige stabiliteit in de fiscale en economische omgeving. Zelfs als Trump morgen zijn idiote tarieven de facto terugblaast, welk bedrijf zal vele miljarden willen investeren, wetende dat Trump, na een gesprek met één of andere gek als Ron Vara, weer van gedachte kan veranderen.
![]() |
#2264 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is in de VS ook gewoon onvoldoende werkvolk om dergelijke arbeid te doen.
En als je met je brute migratiebeleid nog een deel van die workforce wegneemt wordt dat probleem alleen maar groter.
![]() |
#2265 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Toen Bill Ackman zijn krokkedillentranen kwam uitbleiten op CNBC tijdens de Corona-crash dat de hell op aarde zal neerdalen had hij in de achtergrond een long positie opgebouwd. De beurs ripte twee dagen later omhoog en hij had er goed aan verdiend. Nu is diezelfde Ackman weer aan het bleiten.
![]() |
![]() |
#2266 |
|
![]() Trump doet veel en presteert niets. Hij kan geen einde maken aan de oorlogen van Israël en Rusland en in heel de wereld voert hij een handelsoorlog. Hij is de grootste mislukking voor de V S
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2267 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het feit dat zijn kiezers niet (of véél minder) die zijn uit de staten aan de Oost-kust en de West-kust van de USA vind ik veel betekenend. Daar woont een groter percentage mensen met een hogere opleiding die zich niet zo makkelijk laten inpakken door het narcistisch discours van Trump.
![]() |
#2268 |
|
![]() Het wereld-economisch model is gebaseerd op 1 land dat gigantisch boven zijn stand leeft, en alle producerende landen die stilzwijgend de exces-dollars van die productie op hun rekening laten staan.
Vooral de laatste blijkt meer en meer onder druk te staan, en trump wil nu blijkbaar ook niet meer dat de us boven zijn stand leeft.
![]() |
#2269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De republikeinen worden onrustig. Nu zijn partijgenoten geraakt worden in hun portemonnee worden ze wakker; dag na dag kelderen de beurzen & het ziet ernaar uit dat de recessie begonnen is, ook voor ons. Hands Off, de beweging die suksesvol de protesten organiseert, roept het volk op zich te laten horen. Dat gebeurt ook: +/- 600.000 mensen kwamen op voor hun verworven rechten. Ekonomen verklaren dat 6 grote bedrijven al failliet gingen , vooral door Trump's maatregelen. Beleggers denken met weemoed terug aan de tijd van Joe Biden toen de beurzen rekordhoogtes bereikten. Donderdag ging in 1 dag 220.000.000.000 € van hun aandelen in rook op !!! Heil Fuhrer Trump ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De winnaar was de Toyota Yaris die gebouwd werd in het noorden van Frankrijk. Ik geloof dat hij net de 50% "Frans" haalde. Alle andere auto's die in FR geproduceerd werden, waren voor meer dan de helft van de kostprijs afhankelijk van buitenlandse producten/diensten. Dus wat voor zin heeft het om productie te verplaatsen naar een ander land ? Je blijft even afhankelijk van buitenlandse tarieven voor meer dan de helft van je product.
![]() |
![]() |
#2271 |
Parlementslid
|
![]() Een fake news van een Twitter blauw vinkje met de naam Walter Bloomberg, en de S&P 500 stijgt (voor even) met 5%. Waanzinnig.
De (inmiddels verwijderde) tweet:
Roses are red, roses are blue depending on their velocity relative to you Laatst gewijzigd door Knuts : 7 april 2025 om 16:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan kan die evengoed voor het gemak zijn geld onmiddellijk verbranden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2273 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2274 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel...
Maandag de 7de april was me het beursdagje wel,dat was al even geleden... Donald heeft bijna eigenhandig voor elkaar gekregen waar vroeger jarenlange zeepbelopbouw,of suffe handelssoftware,voor nodig waren.... Maar we moeten ook toegeven dat veel beurshandelaars FOOLS zijn.....schrikachtig van alles..... Laatst gewijzigd door kelt : 7 april 2025 om 17:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2275 |
Parlementslid
|
![]() Ik ben oud genoeg om me de "Kamala Crash" in augustus 2024 te herinneren.
Waren nog eens tijden ...
![]() |
#2276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is makkelijker om te onderdelen te laten rondgaan dan het afgewerkte product. Een auto verschepen of dat nu met de boot, over de weg of het spoor is kost immers ook nog eens een pak geld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2278 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het kapitaal heeft geen vlag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2279 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat is nog de grootste scam van allemaal, door via X of andere associale platformen kan je gelijk wat de wereld in slingeren en al die traders springen daarop gelijk kiekens zonder kop.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien heb je daarbovenop de milliseconde geautomatiseerde transacties die op basis van algoritmes die daarop niet voorzien zijn aankopen en verkopen doen.
![]() |