![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2541 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat was volgens mij inderdaad 'wat hij in gedachten had' toen hij z'n 'speciale militaire operatie' een aanvang liet nemen. Dat is natuurlijk nog lang geen reden hem z'n zin te geven. Ook voor de 'schoon ogen' van DJ Trump hoeven we dat niet te doen, trouwens.
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) Laatst gewijzigd door djimi : 16 april 2025 om 14:18. |
|
|
|
|
|
|
#2542 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
En volgens jou is hij toch al sinds het begin van de oorlog aan het verliezen, niet?
|
|
|
|
#2543 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Poetin kan het niks schelen dat hij 100 000 russen in ne lijkzak moet schuiven, zolang ze maar geen grond verliezen. Het westen verliest liever wat grond dan 10 000 man. |
|
|
|
|
|
|
#2544 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Voor de komende vergadering in Washington met de IMF en de World Bank moeten de EU verantwoordelijken hun laptop en mobiel thuis laten. Ze mogen alleen een wegwerp mobiel en laptop zonder gegevens mee hebben om spionnage van de US te vermijden.
De US is niet langer een vriend en de EU handelt er naar. https://www.lefigaro.fr/conjoncture/...ables-20250414 De vertrouwens schade is enorm. De enige deal die Trump bereikt heeft is een puinhoop wereldwijd. Laatst gewijzigd door Gipsy : 16 april 2025 om 15:35. |
|
|
|
|
|
#2545 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#2546 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En dan... hillbillie snotter Vance? Leuk.
|
|
|
#2547 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
2 birds - one stone?
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
|
|
|
|
#2548 | |
|
|
Citaat:
Maar wat is het nu. Zijn de Russen nu EINDELIJK aan het verliezen, of heeft "het westen (zonder de US)" nog wat Oekraïners op overschot?
|
|
|
|
#2549 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
China strike back
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...9c1ee090&ei=11 Chinese overheid verbied dat Chinese luchtvaart maatschappijen nog Boeings kopen. China neemt meer dan 20% van Boeings productie. Verscheidene grote orders waren gepland voor de komende jaren. Airbus zal overuren moeten slaan, dank u Mr Trump. Ze spelen het hard. Xi is geen doetje, Trump weet nog niet waar hij aan begonnen is. Dit is geen ventje dat hij kan vernederen zoals Zelensky. |
|
|
|
|
|
#2550 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Deze keer heeft hij zichzelf (en de macht van de US) overschat. De EU is nog voorzichtig en tracht de eigen burgers zoveel mogelijk te sparen, maar China gaat het zeer hard spelen.
|
|
|
|
#2551 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
|
|
|
|
|
#2552 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Comac geraakt aan amper 50 vliegtuigen productie per jaar. Dat is peanuts voor de Chinese markt. Daar zal nog wel een paar decennia overgaan eer ze misschien gelijk komen met Boeing en Airbus. Het zijn ook basic copien. Ze hebben nog een zeer grote achterstand
|
|
|
|
|
|
#2553 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Airbus zou er ook goed aan doen om de bestaande luchtvaartbanden met de PRC en spelers zoals COMAC verder aan te halen. Optimaal moment dacht ik.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 17 april 2025 om 04:49. |
|
|
|
|
|
|
#2554 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zie...een nieuw woord,leer dat maar vlug.
Voor wie het niet goed begrijpt volgt hier wat duiding: https://www.youtube.com/watch?v=Ib0CqQmCvf0 |
|
|
|
|
|
#2555 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik vraag het mij ook af, is het niet beter Trump in leven te houden, die kunt ge met de nodige stroop te smeren misschien nog in de juiste richting duwen.
We moeten gewoon dat filmke of foto's die Poetin van hem heeft weten te bemachtigen en dan kunnen we wel een deal maken. |
|
|
|
|
|
#2556 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Los daarvan, met de huidige kwaliteitsproblemen bij Boeiing kunnen ze een flink deel van de markt afsnoepen. Misschien Boeiing zelf de nek omwringen of in elk geval serieus doen bloeden. |
|
|
|
|
|
|
#2557 | |
|
|
Citaat:
https://www.airbus.com/en/about-us/o...-united-states (opgepast, ik zeg NIET dat dit "goed" is. Maar het is zinloos de realiteit te ontkennen. Het triumviraat "reserve-munt/fiscaal deficit/negatieve handelsbalans" is gewoon ONHOUDBAAR geworden. De drugsverslaafde globale economie zal de "cold turkey" uiteraard voelen, ALS de patiënt zelfs nog maar gered KAN worden, maar gewoon "business as usual" zou onvermijdelijk hebben geleid tot een totale instorting, zonder enige mogelijkheid tot "controle.")
|
|
|
|
#2558 | |
|
|
Citaat:
DIT op Trump steken is gewoon manna voor idioten.
|
|
|
|
#2559 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
een brede corridor naar de Krim. Alles wat ze extra hebben is extra, al zal hun oorspronkelijke plan misschien wel wat meer in petto gehad hebben. |
|
|
|
|
|
|
#2560 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nu gaat Trump frontaal in de aanval tegen Powell, de baas van de Fed (Centrale Bank).
Al hij die vervangt door één van zijn handpoppen die gewoon doet wat Trump vraagt is het hek helemaal van de dam. https://www.politico.eu/article/trum...e-fast-enough/
|