Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2014, 09:26   #201
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door warpozio Bekijk bericht
Het einde van het artikel overgeslagen?
8<
Jij stelde echter eerder dat de communicatiefouten Delhaize 357 miljoen zouden kosten.
Waarom breng je die stelling als je weet dat ze niet klopt?

Delhaize weet dat daar een kostenplaatje aan vast hangt waarvan ze verwachten dat de baten op langere termijn de kosten zullen overstijgen.
De omzet van de volledige DH-groep bedraagt meer dan 20 miljard.
Oud 23 juni 2014, 09:42   #202
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik denk dat er meer en meer mensen massaal kiezen voor Aldi en LIDL-toestanden:
Waar het personeel behandeld wordt als slaven, een depressieve sfeer heerst, veel produkten twijfelachtig van kwaliteit zijn en gefabriceerd worden door andere slaven...

Dat allemaal voor een paar euro minder...
Ik weet niet of het personeel in die winkels als slaven behandeld wordt. Wel heb ik steevast het gevoel dat men er een stuk onvriendelijker is dan in de duurdere supermarkten, maar dan kan een persoonlijk aanvoelen zijn.

Ik ben het er wel mee eens dat er met name in de Aldi een depressieve sfeer hangt. En dat is één van de redenen waarom ik er nog zelden kom. Vroeger was de besparing die ik deed door daar te winkelen mooi meegenomen. Maar nu ik iets meer financiële ademruimte heb kies ik er toch voor om wat meer te betalen, alleen al om een aangenamere winkelervaring.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2014, 20:22   #203
warpozio
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Jij stelde echter eerder dat de communicatiefouten Delhaize 357 miljoen zouden kosten.
Waarom breng je die stelling als je weet dat ze niet klopt?

Delhaize weet dat daar een kostenplaatje aan vast hangt waarvan ze verwachten dat de baten op langere termijn de kosten zullen overstijgen.
De omzet van de volledige DH-groep bedraagt meer dan 20 miljard.
Sinds de aankondigingen van de gouden handdrukken voor de ex-bestuurders en het aankondigen van de hersteloperatie door enkele winkels te sluiten en met minder personeel verder te doen is het aandeel Delhaize ca 8% gedaald.

Denk je dat de aandeelhouders denken dat hun dat niets kost?

Omzet is niet meer dan verkoopprijs maal aantal verkochte eenheden. Dit kan gerust met minieme winstmarge zijn. Omzet zegt weinig over de winstmarges...
warpozio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2014, 20:52   #204
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door warpozio Bekijk bericht
Sinds de aankondigingen van de gouden handdrukken voor de ex-bestuurders en het aankondigen van de hersteloperatie door enkele winkels te sluiten en met minder personeel verder te doen is het aandeel Delhaize ca 8% gedaald.

Denk je dat de aandeelhouders denken dat hun dat niets kost?
Enkel voor diegenen die effectief hoger hebben aangekocht en nu hun verlies nemen. Voor al de rest is de winst of verlies fictief.

Citaat:
Omzet is niet meer dan verkoopprijs maal aantal verkochte eenheden. Dit kan gerust met minieme winstmarge zijn. Omzet zegt weinig over de winstmarges...
Klopt, en dat is net mijn punt. Bij een lage winst liggen de kosten tav de omzet nu eenmaal hoog, wat net hun herstructurering verklaart.
Vandaar dat het niet opweegt tav de totale kosten.
De kost van herstructurering is ingecalculeerd en afgewogen tegenover de verwachte baten.

Laatst gewijzigd door hamac : 23 juni 2014 om 20:52.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2025, 16:16   #205
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Bij Delhaize draait men straks bijna een jaar software waarvan men weet dat die niet deugd en de klanten af en toe spookproducten aanrekent. Men zou denken dat men gewoon terug de oude software gebruikt totdat de problemen zijn opgelost maar neen ... personeel dat tegen slechtere arbeidsvoorwaarden staakt zou klanten weghouden maar een jaar lang dagelijks klanten oplichten niet ?
Oud 25 april 2025, 05:57   #206
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

deugt

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be